/spanien/barcelona/forum/6344.aspx/spanien/barcelona/forum/6344.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Amo0227
2013-10-31 13:25
Barcelonistas

Det är jag medveten om. Men faktum är att man fått max utav Messi, men laget då? Han förvandlar sina anfallare till rena alibispelare eftersom han tar sån stor plats i mitten.

Vi känns fortfarande lite för förutsägbara för att vara ett riktigt hot i CL.

Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-31 13:16
Logiken med att flytta Messi till höger med fri roll att vandra in centralt har göra med att alla har läst den taktiken och hur han gillar att röra sig. Jag vill inte ha en centerforward som ska ta en startplats utan en som är nöjd med bänken. Men att byta position på Messi gör oss mer oförutsägbara. Bara kolla vilka problem Celta och Madrid hade. Det medför att Alexis, Neymar, Iniesta, cesc och Xavi medverkas i spelet på ett helt annat sätt. När Messi börjar hitta rätt balans mellan att vandra in centralt och ta löpningar från högerkanten kommer han att explodera! Dessutom kommer han spela centralt oftast så va inte oroliga. Men variationen gör oss ännu bättre. Bara tänk när ett lag som Madrid förbereder sig inför att möta oss. Helt plötslig är det en Neymar som är centralt och har en helt annan rörelsemönster än Messi. Det kommer sätta käppar i hjulet på många.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-31 13:14
Amo0227 - Messi har spelat centralt sedan 09/10 du kan knappast säga att man inte fått ut allt av laget när han spelat på den centrala positionen?
Barcelona Lionel Messi n10
2013-10-31 13:11
Förstår verkligen inte logiken med att flytta världens bästa spelare genom tiderna (enligt många) till högerkanten när han just i sin fria roll har krossat allt motstånd och gjort mer mål än både Lewandowski och Aguero tillsammans dom senaste åren.
Barcelona Amo0227
2013-10-31 12:47
!Sergio_ Busquets!

Begränsa Messi? Kanske men faktum är att man får mer utav LAGET med messi som högerytter. Jag minns 08/09 när han hade Dani rusandes längst högerkanten vilket jävla samspel dom hade. Fanns nog inte något försvar dom inte dyrkade upp på den kanten.

Kräver inget geni för att se att det helt klart saknas någon stark spelare i boxen. Får fnatt varje gång neymar kommer runt på kanten och det inte finns en själ som är redo att hugga på inspel.
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-10-31 12:37
Helt sjukt att vissa av er vill ha en ny centerforward in i starttruppen. Hur bra än Lewy är kommer han aldrig göra 50 - 70 mål som Messi. Som ni redan har sett så blir Leo begränsad när han spelar på högerkanten, så varför begränsa historiens bästa fotbollspelare för en sämre centralforward? Ingen riktig logik. Detta betyder också att både Alexis och Pedro kommer bli officiellt bänkade. Om ni vill ha en ny spelare istället för de två sistnämnda så värva en ordentlig högeranfallare, typ Mata eller någon annan. Att flytta på Messi är bara galet tänkande. Det är en helt annan situation om ni vill ha en centralforward på bänken. Men som startspelare? Aldrig. Hoppas Zubi lägger ner sin tid på att värva en Målvakt och en mittback. Inte på den positionen vi redan har världens bästa spelare på. EDIT: Jag la upp inlägget över innan jag läste Gabriels inlägg, så nu fattar jag logiken bakom situationen. Men påminner den inte väldigt mycket om Zlatan situationen. Problemet med Lewy, blir då samma problem som Zlatan hade. Visst kan vi rotera anfallet men hur bra är Lewy på ytterkanten? Om ni kommer ihåg så kom Leo in i dunderform (när han flytta in i mitten) och då fanns det ingen plats för Zlatan. Samma sak kommer hända med Lewandowski. Dessutom så tror jag att han vill dra till Munchen.
Ronaldinho the original
2013-10-31 12:30
Haha Milan Betala pengar? Dom kommer säkert låna honom med köpoption eller vänta tills hans kontrakt går slut. Och sen så tror jag absolut inte att Ter Stegen blir världens bästa målvakt utan det blir Courtis
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-10-31 12:20
Vet exakt hur det kommer bli med målvaktsfrågan. Milan kommer vara villiga att betala de 12 miljoner euro som Gladbach vill ha för Ter-Stegen medans barca endast kommer vara villiga att betala de 10 miljoner som det ryktas om. Så kommer Milan köpa Ter-Stegen och inom några år kommer Milan sitta på världens bästa målvakt medans Barca stoltserar med Pepe Reina den rostiga Liverpool målvakten som inte ens Liverpool vill ha. Sedan så kommer barca vara tvungna att beta 200-300 miljoner kronor för att köpa en målvakt eftersom alla bra målvakter redan är första målvakter. Exakt så som det gick när vi skulle fixa mittbackar.
Barcelona Barcelona!!
2013-10-31 12:08
Tycker inte Messi har varit alls lika bra dom matcherna han spelat till höger iår som när han spelat i mitten och världens bäste spelare vill jag gärna ha där han är som bäst, speciellt när man inte har någon annan riktigt vass centerforward i truppen. Skulle dock lewandowski värvas så hade jag kunnat tänka mig Messi till höger.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-31 11:57
Så jävla glad över att Martino vill investera pengar i en ny centerforward. Känns som att det är där den nya dimensionen i vårt spel finns, i den nya centerforwarden.

Sedan om det är Lewandowski, Dongou eller Deulofeu låter jag vara osagt. Alla som kan göra fyra mål på Real Madrid är välkomna till Camp Nou. ;)
Barcelona fc__Barça
2013-10-31 11:26
Någon som vet hur det kan vara runt 4 gångerpengarna på Levante mot Betis idag? Har jag missat nåt eller är det bara spelbolagen som inte har någon koll?
Jeffson
2013-10-31 11:12
Jag har varit emot ett eventuellt köp av en renodlad anfallare då vi har Messi som sprutar in mål och bla bla bla. Men att få en Lewandowski på fri transfer vattnas faktiskt i munnen på mig.

Men då får vi sälja någon av Pedro/Tello och Deulofeu kan glömma att få nån betydande speltid i Barcelona. Sånt måste man räkna in också. Men Neymar-Lewandowski-Messi känns riktigt fint :)
Barcelona Amo0227
2013-10-31 10:58
Gabriel Håller med dig.. Sagt det förut säger det igen Messi tar för mycket plats centralt , laget gynnas av att ha honom på en kant och spela med en renodlad striker. Jävla handbollsuppställningen funkar inte i modern toppfotboll längre ..
Barcelona Gabriel
2013-10-31 10:08
En värvning av Lewandowski kan ge oss ytterligare dimensioner i anfallsspelet. Visst, Messi är strålande bra där han spelar nu, men hur ofta har vi inte sett han bli låst i stängda matcher när lag som Chelsea/Inter parkerat bussen? Det är ofta Messi inte får mycket uträttat i sånna matcher, vilket gör att han går längre ner i mittfältet för att söka boll där Xavi - Busquets - Iniesta redan vill ha mycket boll. Det i sin tur gör att mittbackarna inte har en enda spelare att markera eftersom våran anfallare inte har tillräckligt med tålamod för att stå kvar där (helt rätt också, Messi ska och måste ha mycket boll för att få ut sitt hela register). Ofta spelar också Messi hela tiden på ett avgörande sätt, dvs att han hela tiden söker en avgörande passning osv, det är väldigt riskabelt mot lag som parkerar bussen eftersom vi blir så sårbara mot kontringar. Vi har sett flera gånger hur Messi försöker dribbla/passa sig förbi på ett konstigt och väldigt svårt sätt som gjort att det resulterat i mål på en kontring. Helt ärligt så tycker jag att även om vi var bäst säsongen 10-11 med Villa - Messi - Pedro, så var vi minst förutsebara när vi vann trippeln med Henry - Eto'o - Messi, då med han på kanten. Det fanns fler alternativ helt enkelt. För att utvecklas som lag och ge motståndarna något nytt att fundera på flyttade man in Messi i mitten, men vem vet, det kanske är dags att börja gå tillbaka till det "vanliga" igen, med Messi på kanten. Innan ni börjar rabbla upp hans målstatistik till mig så kan ni bespara mig det, jag är väl medveten om den och jag älskar också Messi, men jag säger bara att det är värt att fundera på det här. Lewandowski är otroligt bra och komplett som anfallare, stor, stark, bra på huvudet, skjuter bra, näsa för mål, teknisk. Han har det mesta faktiskt. Han har flera egenskaper utav det vi saknar i anfallsspelet. Dessutom är han ju ung, bara 25 år gammal. En Lewandowski på free transfer går inte att blunda till, inte enligt mig åtminstone, det är han alldeles för bra för.
Barcelona Barcelona!!
2013-10-31 07:49
RonaldinhoGaucho!: Bale har filmat länge, har för mig att alla hans senaste gula kort innan el clasico va för filmning (i Tottenham), har stört mig på det länge då jag även hejar på Arsenal...
Barcelona Neymar N11
2013-10-31 01:29
@Barca King - Messi i hjärtat:

härliga nyheter :)
2013-10-31 00:57
Gio Style

Haha, made my night!

Stämmer. Jag var fel ute där, blandade ihop dem med Goias som spelar i högstaligan.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-31 00:51
barcastuff: In the tax case against Messi, government officials have exonerated him confirming he wasn't involved in managing his image rights [via dpa]"
Barcelona Gio Style
2013-10-31 00:51
@AndreD -:
Haha, kan bekräfta att det stämmer. Dog av garv första gången jag såg truppen på globoesporte.com :) Vad fan är oddsen liksom! Edit: Atletico Goianense spelar förövrigt i Serie B, inte Serie A :)
Barcelona LeoMessi
2013-10-31 00:47
Hoppas inte vi värvar lewandowski! Han är jävligt grym men jag vill inte att värvar honom och sätter Messi på en kant! Och petar sanchez eller Neymar.
AndreD -
2013-10-31 00:46
@H.Alavi - Magico!:

Photoshop :P
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-31 00:42
Because Martino insists on signing a centre forward, Zubizarreta has gathered information on Dortmund player Robert Lewandowski (25) [sport]
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-31 00:39
Hur orkar ni hålla på?

Penaldo hitt och taps in här. Hur orkar ni? Killen gör sitt jobb bara. Är det några ni ska håna och skämta om borde det vara domarna. De är utan konkurrens de sämsta domarna i hela världen. Visst har den spanska fotbollen hög klass men tyvärr drar domarna ner den till avgrunden.

Många här inne har för sig att Messi kommer att vinna guldbollen. Jag måste tyvärr säga redan nu det kan ni glömma. Om det händer att Ronaldo vinner den så tycker jag att han förtjänar den men då måste han ta sitt lag till VM för att förtjäna den.

Vad jag stället hoppas på och längtar efter är att Tata får laget att växa samman ännu mer och hitta de bitarna vi har tappat på vägen hit vi är idag. Jag offrar gärna guldbollen för att vi ska vinna Cl, ligan och cupen den här säsongen. Låt oss vara ärliga nu Messi har haft skador nästan hela året. Det minskar per automatik hans chanser att vinna den där guldbollen.

Nej, jag är inte fan av C.Ronaldo sen är det inte vi fans som röstar om vem som förtjänar att vinna guldbollen. Men visst är det kul att spekulera.. Sure, fortsätt med det men försök att hålla en bra nivå.
2013-10-31 00:37
AndreD

Hur förklarar du detta då? ;)
Barcelona Barcelonistas
2013-10-31 00:36
Ronaldo hade inte ens klarat första duellen han hade fallit ner som ett löv och rullat runt som en liten unge.

08/09 - 38 mål
09/10 - 47 mål
10/11 - 53 mål
11/12 - 73 mål
12/13 - 60 mål

Lionel Messi
Äkta Cule
2013-10-31 00:34
Frodo Om jag ska vara strikt objektiv, så är det sämsta inlägget som jag har läst i Les Rambles på väldigt länge... Ronaldo är mer eller mindre oumbärlig för Real Madrid, ingen culés här kan förneka detta?
AndreD -
2013-10-31 00:33
@H.Alavi - Magico!:

Haha det är nog bara någon som försökt vara rolig
Coach Pep,
2013-10-31 00:33
Ronaldo kommer fortsätta med sina tap-ins hur mycket ni än ältar det. Tröttsamt att komma in och behöva bläddra igenom en hel sida med okonstruktivt nonsens om Ronaldo vars namn man vill slippa höra så mycket som möjligt. Jag råder er att sluta slösa energi på honom helt enkelt eftersom han är en omanlig narcissist som ramlar som en bögjävel fast han har värsta kroppen. Att han dejtat idioten Kim Kardashian säger allt om honom så fokusera på våra egna spelare istället, tack!
2013-10-31 00:27
In other news... Atlético Goianiense i brasilianska Serie A har spelare som heter: Michael Jackson, Mahatma Gandhi, John Lennon, Rafael Gladiador och Jesus..
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-10-31 00:27
Bale hade ju Cristiano som idol eller har jag fel? jag menar han har kopierat Cristianos Frisparks ställning, Cristianos stela spelstil, och nu får man smakrpov på filmandet, Cristiano Approve!
Annons: