/spanien/barcelona/forum/6343.aspx/spanien/barcelona/forum/6343.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bästelona
2013-09-24 13:35
DP
Barcelona Bästelona
2013-09-24 13:34
''och istället pumpa in 4 snabba mål är för mig underbart att se'' Nej verkligen inte! De 2 senaste åren har vi vunnit med 5 respektive 7 - 0 borta mot Rayo, och då har vi även haft jävligt mycket mer boll än dom. Jag är glad för 3 poäng nu sist, men absolut inte glad för hur vi spela. Hade det varit Munchen på andra sidan eller typ Valencia,Atletico eller Real så hade jag varit glad och hyllat Tata för att han löste problemet när motståndarna har hela laget på sin planhalva, men inte mot Rayo, tyvärr.
Barcelona Pep - El Míster
2013-09-24 13:07
Eh, sluta överanalysera. Tata är en tränare som gillar tiki-taka och hög press. Men han är inte envis och tjurskallig som Tito och Pep kunde vara. Han är beredd att göra taktiska ändringar emellanåt beroende på motstånd osv. Det gör oss bara mer svårlästa tycker jag. Att låta Rayo hålla i bollen(vilket dom inte klarar av i längden) och istället pumpa in 4 snabba mål är för mig underbart att se.

Men visst, dom flesta älskar Barca för sättet dom alltid har spelat på och självklart kan man ha invändningar mot underhållningsvärdet(för oss cules) emmellanåt hittills men som ni säger bör vi ha tålamod med Tata. Han safe:ar lite, vinner alla matcherna och låter säkert det lekfulla och aggressiva Barca vila lite inför vintern och vårens slutspurter. Endast smart enligt mig.
Dessutom ser jag ingen vinning med att envisas med possession-fotboll VARENDA match numera då det uppenbarligen inte fungerar lika bra längre. Inte speciellt underhållande att se laget trilla boll i 90 min heller.

Förövrigt tycker jag personligen ändå det är jävligt underhållande just nu. Vi har Neymar som växer och växer men även Pedro & Sanchez leverear hittills. Cesc är grym och ger ett rakare alternativ just nu. Snart kommer Puyi tillbaka och då förväntar jag mig ett mycket stabilare försvarsspel med uppryckningar från främst Dani och Pique.

Tata är rätt man för jobbet!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-09-24 12:28
Efter att ha sett Gerardo Martinos presskonferens igår måste jag erkänna att han hanterar medierna ganska bra och han håller sig alltid till enbart fotbollsmässiga ämnen istället för att hamna i blåsväder. Han utstrålar bilden av en ganska jordnära tränare som lever för fotbollen.

Även om jag inte var helt såld på Tata i början, och även inte ens nu i dagsläget, bör man ha tålamod med honom. Minns hur det gick för Rijkaard under hans första sex månader och hur nära det var att han fick sparken. Men spelet måste förbättras. Min kritik mot spelet har inget att göra med matchen mot Rayo, tycker att det har sett ganska dåligt under i stort sett samtliga matcher under inledningen.

En annan sak som jag lade märke till från presskonferensen igår var att Tata börjar bli småtrött och irriterad på journalisternas ständiga frågor gällande bollinnehavet och förändringarna i systemet. Han kontrade ett par gånger med ironi och humor som när han sa att det är svårt att träna Barça om man inte är katalan/culé eller holländare.

Tata Martino börjar nog inse vad det innebär att träna FC Barcelona som har två stora dagstidningar och flera radio- och TV-kanaler som följer laget från nära håll och som granskar minsta möjliga detalj. Lägg även till maktkampen som ständigt lurar i bakgrunden. Ska bli intressant om Tata orkar hantera den pressen.
Barcelona .Andreas
2013-09-24 12:26
Vem bryr sig? Det är en handskakning. Finns större och värre problem i världen att fokusera på. Löjligt trams.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-09-24 10:51
Haha gud vad saker blir förstorade när Messi gör det. Oavsett om det var Messi eller Baena som inte ville skaka hand - vem bryr sig? Baena är ett svin på plan och ska veta det.
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-09-24 10:49
Men orka bry sig?
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-09-24 10:48
Gabbe

Jag tycker tvärtom.
Barcelona Gabriel
2013-09-24 10:12
Okej, har kollat på Messi - Baena videon en gång till nu, det är rena rama bullshitet att Messi inte vill hälsa på honom. Han håller handen vid "hälsningsnivå" medans Baena är den som sänker sin hand. Lögnare är vad han är, Baena, och inget annat.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-24 09:33
Pressen söker reaktioner, så länge Messi inte reagerar vilket han inte heller gör så vinner han på det. Slutade läsa svenska tidningar sen 1899.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
2013-09-24 09:20
Gabriel Jag kanske är färgad i min bedömning, men det ser ut som att Baena aldrig håller fram handen utan har den sänkt hela tiden medans Messi swishar förbi med handen i hälsningshöjd. Och ja, det svenska pressen är fanimej patetisk. Hela skattegrejen är ju bara löjlig, det är ju knappast så att han är i behov av någon extra miljon. Angående den inställda välgörenhetsmatchen/träffen, sånt händer fan hela tiden. Men självklart ska man lyfta fram en snyfthistoria. Är det någon som skall klandras för det så är det organisatörerna och inte Messi. Messis påstådda attacker på sina medspelare dementerades direkt, bland annat av Alexis som sa i chilensk media att de trivs väldigt bra tillsammans utanför plan och att det var rent bullshit. Skrev det något om det här? Jag har i varje fall inte sett något kring det. Eller den vinklade sanningen kring Abidals lön, ja man kan fortsätta i all oändlighet. Hasse Backe behöver inte ens kommenteras, jävla pajas. Punkt
Barcelona Gabriel
2013-09-24 08:48
Angående Messi - Baena situationen så har jag kollat på den och det är svårt att avgöra vem det är av Baena och Messi som inte vill ta i hand, hur som helst så verkar det konstigt att ens någon av dem inte ska vilja göra det. Jag har aldrig sett Messi neka en hälsning innan match innan, så varför skulle han börja nu? Personligen hoppas jag att Messi går ut och förnekar det Baena säger, sen får vi se om media är lika angelägna på att försvara Messi som de är på att smutskasta honom. Angående den svenska pressen så börjar det gå smått över gränsen. Allt som går att vända emot Barca vänder de, det är pinsamt. Men det är inget nytt, minns när vi blev dopningsanklagade av (tror det var) Cope, vilket resulterade i att vi var nära på att ta juridiska åtgärder. Snabbt som tusan bad man också om ursäkt för anklagelsen. Hoppas man hotar Backe och hans smutsiga historia också. Vem ska han ha fått reda på det ifrån? Henry? Marquéz? Tveksamt!
Barcelona Andreas-
2013-09-24 05:48
Son_Un Absolut inte, bara fixa biljetterna samma vecka via Barcelonas hemsida, kommer finnas gott om biljetter kvar.
SoN_Un
2013-09-24 05:45
tjena grabbar. min vän o jag tänkte åka till barcelona o kolla barca - milan. är vi sent ute ifall vi vill ha platser på långsidan?

vilken sida rekomenderar ni. ifall man ska boka. tacksam för svar=)
Barcelona .Andreas
2013-09-24 02:49
@zigazaga:
Jag var på Celtic - Barca förra året. Ställ dina frågor i ett PM till mig så ska jag svara när jag har tid. Det är stängt för ansökningar till den här matchen dock så om du är medlem är det ändå för sent. Sista ansökningsdag var Onsdag förra veckan. Alltså får du vända dig till svarta börsen.
Barcelona Treyh
2013-09-24 02:06
Lol den artikeln är ju bara för att smutskasta Messi. Synd att det inte går att kommentera hos Expressen. Jag har mailat jens.dahlkvist@expressen.se vad jag tycker om hans ruttna artikel. Jag hoppas ni alla gör det =)

@Treyh:

Barcelona Treyh
2013-09-24 02:04
Barcelona Treyh
2013-09-24 02:04
Barcelona LeoMessi
2013-09-24 01:29
El capitano[Culee]- Faris (Barcelona) Kan man inte vrida på det och säga att han inte ville skaka messis hand? ---------------------------------------------------- Hahahha alltså jävlar vad media har käkat Backes ord! Får jag en chans att prata i tv någon gång så ska jag dra en historia från en säker källa där jag säger att Backe frågade Sin Chef om han fick suga en dase, och då sa chefen nej eftersom dom inte suger Dasar 3 timmar innan sändning! Men Backe trotsade honom och gjorde det inför ögonen på honom! Sry för det fula språket, lite övertrött och frustrerad på all skit som har skrivits om Barca den senaste tiden:P
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-09-24 01:13
Ska man skratta eller gråta?
Snacka om att svenska tidningar är desperata!

Expressen skriver en hel framsida om att Messi har hamnat i blåsväder
`Lionel Messi har varit i blåsväder ett flertal gånger på sistone.
Nu anklagas den argentinske storstjärnan för att ha vägrat skaka motståndaren Raul Baenas hand``

Inte nog med det så nämner dom Backes historia också!
Snacka om att svensk media är så jävla patetiskt!
Barcelona zigazaga
2013-09-24 00:50
Jag tänkte kanske åka och se Celtic - Barca. Någon som kan dela med sig ifall de vet hur man får tag på biljetter i Skottland? Vad är det bästa o göra? = )
Tacksam för svar, ni kan ta det via PM också :)
Barcelona Katalano
2013-09-24 00:42
Kan inte tänka mig att historien med transan och Benzema är sann. Instämmer helt med Vamos Blaugrana.

Underbart att Pyi verkar vara på G iaf. Förshoppningsvis ser vi honom på planen snart!
Barcelona Vamos Blaugrana
2013-09-24 00:28
Tror inte historien med transan är sann, så jävla uppenbart att hon söker båda pengar och uppmärksamhet. Tycker synd om Karim han har haft det tufft den senaste tiden.
Barcelona Diar Shekha
2013-09-24 00:23
Jag vet att det inte är rätt läge för att prata värvningar nu när fönstret precis har stängt igen. Det har dock varit mycket rykten angående Jonathan Dos Santos och Tata Martino sa att vi får se i Januari idag & de har varit lite snack även från Real Sociedads håll.

Frågan är bör Barcelona värva en mittfältare i Januari om nu Dos Santos lämnar? Vad tycker ni?

Jag tycker att vi borde ta och göra det, kanske ingen stjärna direkt men typ en bra reservspelare som kan rotera med de andra. För det känns jävligt tunt med Sergio Roberto,Song & Fabregas som reserver.. Vi vet inte tex var Sergio Roberto står, vi kan få skador, även avstängningar och en som Xavi kan inte spela två matcher per vecka i 6 månader. Sen får man inte glömma att spelschemat blir "jobbigare" från och med Januari, vi kmr tävla om tre pokaler på våren.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-23 23:51
H.Alavi - Magico!

Han har redan gjort det en gång(Vad vi vet), skulle inte förvåna mig om detta stämmer. Men men.. Han är oskyldiga till motsatsen bevisats ;)
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-23 23:42
Carles Puyol

Äh, jag tror inte på det. Tror att det är någon som är grovt spotlight-kåt och gör allt för att få vara med i media. Tror och hoppas inte att Karim är så dum att han gör om samma misstag.

----

Kul med match redan imorgon. Neymar har gjort det riktigt bra hittills och jag hoppas att han kan börja göra mål från och med imorgon. Han bara väntar på att få explodera. Vamos!
Barcelona LeoMessi
2013-09-23 23:40
Fattar inte hur jävla korkade dessa spelare är som köper sex. Tror dom på fullaste allvar att dessa prostituerade är värsta moralkärringarna som håller löftet om att dom inte ska berätta för pressen? Och sen älskar jag hur dessa h*r*r leker att dom inte söker sina 15 min i rampljuset. Tror inte att en person med benzemas status har svårt att skaffa ligg på annat sätt.
2013-09-23 23:34
Nice......
2013-09-23 23:04
@NoGo™

Fan va glad man blir när man ser bilden! Längtar tills man ser honom på planen igen. Han är även riktigt vältränad
Barcelona NoGo™
2013-09-23 23:01
Puyi!! Kan inte vara långt kvar nu!

Annons: