/spanien/barcelona/forum/6342.aspx/spanien/barcelona/forum/6342.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-09-23 23:40
Fattar inte hur jävla korkade dessa spelare är som köper sex. Tror dom på fullaste allvar att dessa prostituerade är värsta moralkärringarna som håller löftet om att dom inte ska berätta för pressen? Och sen älskar jag hur dessa h*r*r leker att dom inte söker sina 15 min i rampljuset. Tror inte att en person med benzemas status har svårt att skaffa ligg på annat sätt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-09-23 23:34
Nice......
2013-09-23 23:04
@NoGo™

Fan va glad man blir när man ser bilden! Längtar tills man ser honom på planen igen. Han är även riktigt vältränad
Barcelona NoGo™
2013-09-23 23:01
Puyi!! Kan inte vara långt kvar nu!

Mod.
2013-09-23 22:56
Var snälla och försök skippa det här FIFA-snacket i fortsättningen. Det har pågått i flera dagar nu. Samma gäller betting.
2013-09-23 22:51
El Capitá Det är ps3 som gäller! Förresten, någon som vill möta mig fifa13 ps3? Skriv PM!! Bara bra motstånd :)
Barcelona Barcelonistas
2013-09-23 22:49
Zigizaga - det där klippet gjorde mig oerhört glad, det gjorde min dag efter en skitdag på jobbet..
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-09-23 22:22
B-Guden (Barcelona) Den 26:e
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-09-23 22:19
Vilket drömmål av V.Sánchez. Kanske skulle behållit honom? Fast nej.
Barcelona B-Guden
2013-09-23 22:16
När släpps fifa 14 ?
Barcelona El Capitá
2013-09-23 22:12
Tjabba!
Skulle vara riktigt kul ifall vi kunde fixa en pro klubb på fifa 14 (xbox360) där folk från forumet kunde joina och spela tillsammans!
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-09-23 22:03
Tjena Grabbz! Är det någon som är bra på tippa? Tänkte på lite live odds? Så att man kunde få lite tips!
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-09-23 21:25
sho grabbs vet nån när puyol är tillbaks? barca har vart ett lag utan kapten på tok för länge nu de börjar bli dags för puyol nu
Barcelona barca!54
2013-09-23 21:24
Fyfan, som Messi snurrar upp Alves på läktaren. Den accelerationen 'är sinnessjuk!!!
Barcelona Gabriel
2013-09-23 21:08
Haha, Alexis. Vad gör han?
Barcelona zigazaga
2013-09-23 20:51
Helt underbar stämmning som vanligt hos våra grabbar på träningen.
Vad Messi snurrade upp Dani, och titta Alexis, vilken sköning! :P
Barcelona El Messias
2013-09-23 17:21
Ääs
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-23 17:19
*Off-Topic*

Klistrar in en färsk recension på FIFA 14 (PS3-versionen). Recensenterna talar engelska och recensionen varar i ca 10 minuter. De nämner bland annat att det ska vara lättare att bygga upp tryck runt motståndarens straffområde á la Barcelona-style. Kolla på recensionen i 720p för en bättre upplevelse. You're welcome!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-09-23 17:15
Capitan \(^.^)/

Indeed!

Så tänker jag med. Vill inte trampa på några tår men vi överdramatiserar ibland här på forumet. Det skulle vara en helt annan historia om vi förlorade matchen och vår kära bollinnehav. Om jag inte blandar ihop matcher tror jag att vi vann med 4-0 och med marginalerna på vår sida kunde vi vinna med 6 till 8 mål.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-23 17:09
Jag tycker inte att man ska vara orolig över grejen med bollinnehavet. Tata fick faktiskt ingen försäsong med laget, så detta är väl lite som en försäsong. De första matcherna hade vi en intensiv press och snabb tiki-taka. Nu förbereder han för fas två, nämligen spelet utan boll. Alltså igår testade han olika varianter ifall det låser sig mot defensiva lag (Celtic, Chelsea).
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-09-23 16:52
Man kan endast älska Martino. Han vet mer än oss och han vet att Barca inte kan hålla bollen hela tiden utan att skapa några riktiga målchanser så därför väljer Martino att minska Bollinnehav. Andra lag har börjat läsa vårt spel och ibland tvingas man ändra på själva spelidén. Martino har säkert kollat på matcher från föra året och han vet att laget måste gå mer framåt så vi kan hota andra lag. Vårt försvarsspel framstår som veckans kalkon men det är endast för vi håller bollen så mkt sen kontrar motståndarna in ett mål då är försvaret ett skämt. Vi kommer aldrig ge upp om vårt idée att spela Tiki Taka men man måste ändra på det lite. Som Pique sa, vi skadar oss ännu mera när vi rullar bollen. Går vi mer framåt då blir motståndarna rädda. That's It. Vamos Barca.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-09-23 16:47
Här är den största anledningen att vi inte rullade sidledspassningar mot Rayo! Minns när vi möte Milan borta i Cl. Milan såg till att man kunde odla potatis på deras fotbollsplan när Barca besökte dem. Jag tycker att det är briljant att tränaren förbereder lagen på olika matchsituationer. Visa lag låter gräset växa, visa vattnar inte den, visar låter hästtävlingar äga rum när de ska möta oss. Vi har rätt att använda olika sätt att attackera dem.. Jag tittade på 5-0 matchen nyss. Om ni tittar på den igen kommer ni märka att vi attackerade på olika sätt. Allt från kontringar till den där långa bollen över backarna till det raka spelet.. Hela matchen var en fotbollslektion..
Barcelona LeoMessi
2013-09-23 16:35
Anledningen till att vi inte hade lika mycket bollinnehav är för att rayo för det första är duktiga på att hålla i bollen, för det andra så pressade dom högt vilket ledde till att Valdes var tvungen att skjuta iväg bollen, för det tredje så spelade vi rakare och försökte komma till målchanser snabbare och för det fjärde så tjongade Adriano iväg 30 bollar till motståndarna.
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-23 16:15
Den här debatten dyker upp tack vare senaste matchen mot Rayo. Det finns en förklaring till varför bollinnehavet var så lågt. Planens beskaffenhet är en av orsakerna. Vissa köper tydligen inte den förklaringen. Kanske kan statistik övertyga er om att Tata ännu inte lämnat klubbens filosofi och blivit ett kontringslag? We have changed from 66% possession last season to 65.8% this year -- you cannot say we are changing everything because of 0.2% difference.” Barcelona har alltså hitills denna säsong 0.2% lägre bollinnehav än hela förra säsongen. Är det verkligen befogat med denna oro? Jag personligen sitter än så länge lungn i båten. :)
Barcelona the cameroonians
2013-09-23 15:59
Lenny och el flaco

Jag håller med er till viss del, men saken är ju den att man någon gång måste testa de olika aspekterna av en Plan B - och förhoppningsvis är det just detta som Martino håller på att göra nu.

De första matcherna testades presspelet, i de senare har man testat ett mer rakare spel med mer långbollar osv. Nu gäller det bara att aplicera rätt plan utifrån motståndet. Plan A ska ju vara den som används i 9 fall av 10, även om man så klart i enskilda matcher kan använda både och.

Skulle man dock överge tiki-takan fullständigt framöver, ja då får man verkligen ifrågasätta om man anställt rätt man.

Personligen kan jag inte tänka mig ett Barcelona med mindre än 60% bollinnehav, det vore som att se smurfarna bygga hus med 3 meters takhöjd.
2013-09-23 15:48
Ten Cate: "Xavi has to play, you notice it when he's there --- he's the boss, he indicates the rhythm, he's the conductor of the orchestra. [laxarxa] Vad tycker ni? Ska Xavi starta? EDIT: Han är fd assisterande för er som inte vet :)
Barcelona Barcadinho.
2013-09-23 15:00
Jag tycker inte att orsaken till att vi har tappat en del av vårt tiki-taka beror bara på att Tata väljer en annan taktik eller spelidé.
Det beror också till en viss del på att framför allt Xavi men också Iniesta är inte lika vassa i passningsspelet som tidigare. Dessutom är dem inte lika alerta för att söka ytor som förut. Och för att spela tiki-taka krävs korta snabba rörelser.
Cesc å andra sidan är inte lika "djupt programmerad" för att spela kort passningsspel så det är en aning annorlunda med honom på plan.

Alltså, Tata är en del av vad vi ser nu, men inte bara han. Det finns flera orsaker.

Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-23 14:10
Håller med B guden. Jag minns hur iniesta och Xavi brukade vinna billar utanför straffområdet och driva den framåt eller passa upp den. Det handlar inte bara om att pressa och springa sig trött utan att när man ska pressa och vem ska man pressa. Bollskickliga spelare ska man alltid pressa och inte ge tid och rum samt att hur och på vilket sätt.
Barcelona Blaugrana83
2013-09-23 14:05
tjena alla cules har en liten fråga, måste man vara medlem på Barcelonas officiella hemsida för att beställa biljetter?
Barcelona Canaletes
2013-09-23 13:14
På tal om Balotelli och straffar så var det 14 år sen Trashorras brände en straff!
Annons: