/spanien/barcelona/forum/6341.aspx/spanien/barcelona/forum/6341.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Longbone
2013-10-13 18:12
Hallå! Såg inte någonstans i reglerna att man inte fick fråga om biljettips så jag kör iväg en fråga.

Är det ens möjligt att få tag på två biljetter i närheten av varandra till närmsta El Clasico? Och hur ska man isåfall gå till väga för att få ett så humant pris som möjligt? Eller är jag bara naiv och ska glömma tanken på att kunna få tag på en biljett under 4-5 tusen?

Tack på förhand culés!
Barcelona LeoMessi
2013-10-13 17:56
KristoferDelija (Barcelona) Får inte glömma att Gary medel gick till Cardiff också samt att kondogbia såldes till Monaco. Nästan halva startelvan försvann för dom. Ekonmin för spanska klubbar är tyvärr åt helvete.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KristoferDelija
2013-10-13 17:36
Leo Messi /

Dom får inte fram några talanger i England. Dom kollar bara på utlänningar och La Liga främst.
Det är lite roligt att engelska lagen har hur mycket pengar som helst men ändå så är La Liga fortfarande världens bästa liga.

Anledningen att många spelare går till Premier League är mycket pengar. Hade La Liga haft lika mycket pengar så kan jag lova att majoriteten hade gått till La Liga.
Finns ävens pelare som inte vill till PL men var tvungna att gå dit för ekonomin i klubben.
Ett bra exempel på det är nu i somras. Navas och Negredo ville stanna kvar i La Liga men inprincip tvungna att gå.

Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-13 17:16
Spanska talanger borde tänka 2 gånger innan de drar till england, landet utan själ bara bacon och öl till frukost. Hur många spanska talanger eller sydamerikanska slår genom i de engelska klubbarna? Jag känner bara igen Fabregas. Talanger frodas bäst hemma om intw i moderklubben så kan det gå bättre i det egna landet men i en annan klubb. De flesta talangerna blir bara en i mängden och i Arsenal har just engelska talanger slått sig fram i a laget. Till och med i Liverpool med han sterling.

Samper är en spelare som jag är 110 procent säker på att han stannar.
Barcelona -SAMI-
2013-10-13 16:57
Gick in nyss på tvmatchen och ser att de visar Cl matchen Milan Vs Barca på tv6 grymt!!!!
Barcelona LeoMessi
2013-10-13 16:10
Samper ska ingenstans, jag tror att dom har talat om för honom hur mycket dom tror på honom och att han ingår i deras framtidsplaner. Har han kunnat tacka nej innan han började i b-laget så bör han kunna göra det nu. Jag tror att han känner deras förtroende. Dessa engelska lag som har så jävla bra ekonomi borde satsa på sina egna akademier. Finns fan spanska spelare som kan dra från lag som Atletico och Sevilla till ett lag som Cardiff. Dom har större köpkraft.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-10-13 15:55
Samper ska ingenstans förutom till a-laget på sikt. Hoppas inte han lockas av sedelbuntar utan fortsätter ha tålamod. Han har ju nobbat England förr
2013-10-13 15:50
DM1982/

Gött att höra det! Har länge varit lack på att engelska klubbar kommer med sina feta plånböcker till spanska klubbar och snor åt sig talanger i ung ålder utan att spanska klubbar har nån chans överhuvudtaget att behålla dessa.
Sen säger engelsmännen då att de har fostrat fram såna fantastiska spelare.

Fullständigt patetiskt agerande utav engelska klubbar. Ni har säkert snackat mycket här på forumet om det med att många engelska klubbar kommer tidigt och snor spelare och där måste något göras åt.

Men fruktansvärt kul för Barca och La Liga att Sergi Samper blir kvar. Tro mig han kan mycket väl komma upp i samma nivå som Busquets och Alonso. Forca Sergi Samper!
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-13 15:41
AVB kollar in Samper, Espinosa och Masip!
Barcelona .Andreas
2013-10-13 15:30
Haha, det här hade jag missat. Rätt kul.
Barcelona DM1982
2013-10-13 15:15
@KristoferDelija:

Barcelona håller nog hårt i honom, den killen har varit lovande under många år nu. Det är hans första säsong i b-laget men killen spelar men en stor mognad. Två säsonger i b-laget sedan är det dags att flytta upp honom. Det smart är nog att låna ut honom en säsong till ett lag där han kommer vara startspelare, eller i alla fall få spela väldigt mycket. Efter det är det nog dags för honom att på allvar komma till a-laget.

Det har redan varit tränare och ryckt i honom (tror Wenger har gjort det) men han har inte lockats iväg. Tyvärr är det lätt hänt, en fet säck med pengar kan få vem som helst att bli sugen.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-13 15:08
LeoMessi Det får en att fundera. Om situationen var sådan att det var stället R.Madrid som blev rånade. Jag undrar om den Spanska-fotbollsförbundet skulle agera annorlunda?? Hur är mycket självständighet har Katalonien från centralregeringen? Kan de inte påverka så att de åtminstone får betalt för sina frukter ?
Barcelona LeoMessi
2013-10-13 14:58
Nu låter jag kanske lite elak mot Wenger, jag ogillar inte honom egentligen men stör mig ibland på hur dom campar utanför la masia
Barcelona LeoMessi
2013-10-13 14:58
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Han kommer och kollar på b-laget och scoutar, vill han ha någon där så måste han åtminstone betala för spelaren. Med Arsenal och Chelsea går till skolgården och plockar dom gratis så dom slipper betala och för att sedan skryta om hur grym akademi dom har. Wenger började gråta i media om hur Barcelona värvade två colombianska yttrar från Arsenal, det roliga är att dom bara hade provspelat för Arsenal och dom tillhörde inte dom. Han är den sista som ska gråta om att någon tar talanger från honom, han snor mycket mer från än Barca en tvärtom.
2013-10-13 14:34
Sergi Samper måste ni ta väl hand om verkligen. Helt fantastisk att skåda. Han värderar situationerna hela tiden rätt, ligger rätt positioner, stark bollvinnare, komplett i alla delar i spelet för att man ska spela i den positionen.
Har nummer 16 som Sergio Busquets. Samper kommer bli en världsklasspelare och kan absolut komma upp i samma nivå som Busquets.

Man ser flera unga spelare i Barca med enorm potential och stora spetskvaliteer men Sergi Samper har allt och enligt mig sticker han ut klart ur mängden.
2013-10-13 14:06
Villas-Boas gör som alla tränare skulle ha gjort. Det som är bra är att han är man e nog att komma på vår hemma plan och visa klart och tydligt vad han sysslar med. Hellre han än hyenorna från Chelsea och Arsenal som smyger och gömmer sig på skolgården.

Vi får tacka spanska fotbollsförbundets inkompetens att inte kunna ta hand om sina talanger och själv tjäna lite pengar med tanke på hur ekonomin ser ut i deras land.

Barcelona LeoMessi
2013-10-13 13:48
Var det inte eusubio som blev förvånad och ledsen när dom inte frågade honom om han ville träna a-laget efter att Tito var tvungen att sluta?
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-10-13 13:45
Dessa jävla uddamålsförluster. Fattar inte ledningen att de måste göra något? Fjärde raka förlusten nu. Eusebio FUERA!
Barcelona LeoMessi
2013-10-13 13:43
Ett litet problem är att våra spelare, speciellt yttrarna, har en tendens att dribbla en gång för mycket.
2013-10-13 13:43
Sergi Samper, vilken spelare alltså.
Barcelona LeoMessi
2013-10-13 13:42
Rätta mig om jag har fel, men har inte AVB varit på många av b-lagets matcher? Man har sett honom där tidigare
2013-10-13 13:42
Bara ett lag som vill spela fotboll och Barca är riktigt bra. Fast Depor behöver bara liga tätt med lågt försvar och stänga ytor. Det man missar och släpper förbi sig tar man medvetna fouls på. Matchbilden blir så när man släpper in billiga mål i andra minuten. Tråkigt som fan att se på när bara ett lag vill framåt.
2013-10-13 13:37
Hur bra är inte Adama ?
Hur ofta får han spela i B-laget???
Barcelona LeoMessi
2013-10-13 13:36
Har kunnat se lite av andra halvlek just och spontant så känns det som att vi har spelet men att bollen inte vill in och att depor försvarar väldigt bra. Men sen kanske depor har haft dom bästa lägena
2013-10-13 13:34
Herregud, Marchena spelar han ännu? :P
2013-10-13 13:29
Självklart ska deras målvakt storspela. Lux, är inte det Mallorcas gamla reservmålvakt?
2013-10-13 13:17
Kom igen nu Adama.
Barcelona LeoMessi
2013-10-13 13:05
Barca Barca (Barcelona) Så här var det förra säsongen, vi låg typ 15 poäng för Castilla i slutet av säsongen och när det väl var slut så låg dom en placering före oss eftersom b-laget torskade en jävla massa matcher! Nollan eusubio kan inte motivera spelarna alls
2013-10-13 13:05
Kasta ut Eusebio låt Rubi ta över Barca B. Han var grym i Girona. Nu när han ändå finns i klubben.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-10-13 13:03
Scoutar
Annons: