/spanien/barcelona/forum/6340.aspx/spanien/barcelona/forum/6340.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-25 22:24
Diar Shekha Jag tror jag har hela avsnittet liggandes någonstans. Även avsnittet med Calderon, som faktiskt också är underhållande. Mycket skit kastas på Perez. :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-25 22:24
Rambla Fick för mig att zuniga är högerback? För att någon av alves eller Montoya lämnar känns inte så orimligt. Men lirar han till vänster förändras ju saken
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-25 22:21
Vi har Adriano och Alba, vad ska vi med Zuniga till? Jag kan inte se det hända. I så fall måste ju en av Adriano eller Alba lämna.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-09-25 22:04
Lombán höll nyss på att göra mål mot Real Madrid, haha.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-09-25 21:57
Zuniga kan komma gratis nästa sommar. Vore ett fynd i mina ögon. Se till att skaffa en mittback i vinter ocksåoch ge samtigt Bartra mer speltid så ska vi nog få ordning på defensiven igen. Tycker bartra har agerat väldigt bra när han väl fått chansen i år och jag vill inte han ska lämna. Han bör vara en del av framtiden - även om en mittback köps in också.
Barcelona NoGo™
2013-09-25 21:41
@Barcelonistas

Sänds på 10an :)
Barcelona Barcelonistas
2013-09-25 21:35
Gubbz, Man United - Liverpool sänds inte den matchen? Kollat viasat och man kan bara se repris?
Barcelona Canaletes
2013-09-25 21:10
Marcas läsare röstade fram det här som Valdés bästa räddning.

Säger bara DAMN!!
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-09-25 21:07
suarez sturrige englands messi neymar
Barcelona FCB_Messi
2013-09-25 19:47
Zuniga är min favorit i serie a .. Så jävla grym ! Och nej jag överdriver . Han och adriano har så sjukt lika spelstilar
Barcelona Hank Moody
2013-09-25 18:28
Zuniga hade varit en grymt bra värvning, klasspelare i mina ögon.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-25 18:18
Tycker att den nya artikeln som publicerats skriven av forumskribenten Mauwie är riktigt rolig! Skulle vara kul om man fortsatte med den och gjorde den till den nya "veckans awards".
Barcelona Massimo Tiki Tata
2013-09-25 17:53
Håller med många här angående Pique men att han ska säljas är väl lite hårt då det finns potential i honom. Senaste tiden känns det som att han inte har krigat helhjärtat för att förbättra sina brister, anledningen tror jag hänger mycket på att han känner sig stensäker på sin position och att ingen kommer flytta på honom hur än han presterar.
Han behöver verkligen hård konkurrens på sin position så att han arbetar hårdare för att bli bättre och en Puyol som är bredvid honom och skriker på honom när han inte gör sitt jobb. Pique är en bra back men tyvärr är han urusel på en mot en situationer och man blir skitnödig varje gång en anfallare kommer emot han ensam.
Att Masken ibland skiner mer än Pique vissa matcher när han inte ens är en riktig mittback ställer frågan, vad har hänt med Pique senaste tiden? Det känns som att efter han blev tillsammans med Shakira har han inte riktigt haft huvudet på plats, jag hoppas att det inte är så men det är så jag känner.
Pique behöver nån som han vet kan ta hans plats när som helst om han inte presterar enligt förväntningarna.
Barcelona Diar Shekha
2013-09-25 17:36
Är det någon som vet var man kan se Joan Laportas hela intervju med La Liga De Revista? Har letat länge men hittar bara korta klipp. Tacksam för svar!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-09-25 17:29
Om vi nu ska ta Zuniga-ryktena på allvar, vad har ni då att säga om en sådan potentiell affär?
Barcelona Puyol El Capitano 5
2013-09-25 17:06
Ser att det är mycket diskussioner kring Pique i laget. Det är lite orättvis att jämföras med Puyol som alltid har varit en ledargestalt och kapten. Självklart ska man ha höga förväntningar på Pique men jag tycker att man går lite väl långt när man vill att han ska säljas. Det Pique behöver är känna på bänken och ha en som konkurrerar med honom för platsen i start elvan.

Det är rätt intressant att man vill sälja en spelare som är ordinarie i spanska landslaget och spelat i Barca så länge och ändå på topp nivå. Tror ni verkligen det är så lätt att köpa en mittback och bara lägga in i laget?
Hade vår inkompetenta ledning köpt in en värdig konkurrent hade nog Pique fått svettats lite.

Jag tror inte vi har sett det bästa av Pique ännu!

Visca Barca!
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-09-25 17:03
Det här är inte menat som något försök till reklam, vill bara dela med mig lite info av en underskattad kille. Seriöst, kolla in hans bilder, han ser ut att vara allt annat än en fotbollspelare och han är dessutom en legitimerad och erkänd musikproducent, det står så på hans profil och han har dessutom egna låter. Kan inte annat än älska killen allstå :D

Ps. Hittade Pintos sida från Messi som länkat den på sin egen.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-09-25 16:50
Danne - Culé - 26 Facebook har en blå ikon på alla officiella kändisars sidor för att man ska skilja de äkta sidorna från de som är fake. Messis sida har en sån ikon. :)
Barcelona grande jw
2013-09-25 16:36
@Danne - Culé - 26:

Skämtar du eller? Han har 48.5 miljoner följare på sin officiella facebook. Knappast fake.

Såhär skriver han: "I didn't mean to make any gesture when Martino took me off. Nobody likes to be out, but we must accept it because it is the best for our team. What I will not accept is that certain media tell lies about any situation that happens around me"
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-09-25 16:29
Messis såkallade officiella Facebook är fake.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-09-25 16:01
Veckans "Måndag hela veckan" ligger uppe nu. Den tar upp myten om Tikitaka och samtidigt Neymars inträde i laget.

Visca!!

Vilket anfall igår... Helt otroligt...
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-09-25 14:35
@FCB_Messi:

Inte säkert att det är om Backes uttalande, kan handla om den uteblivna handskakningen med Baena också.
Barcelona FCB_Messi
2013-09-25 14:16
Messi har fått reda på det Hasse backe sa angående guardiola situationen . Och då svarade Messi : "What I will not accept is that certain media tell lies about any situation that happens around me."
Barcelona ElRaval
2013-09-25 13:45
Så här skrev Messi's officiella facebook sida: ""jag ber om ursäkt ifall det såg ut som att jag var sur när jag blev utbytt, men jag tolererar absolut inte på något sätt medias lögner"" tydligen.
Jeffson
2013-09-25 13:43
Pique är en spelare som blandar och ger minst sagt, och som mittback så blir det många gånger väldigt kostsamt. I vissa matcher är han helt felfri och sätter sina brytningar till 100%, i andra matcher gör han som han gjorde igår vid Sociedads mål.

Jag tycker han ser otroligt otränad ut. Hans fotarbete ser riktigt illa ut, han tar alldeles för stora kliv och då är det svårt att hänga med i vändningarna. Och luftspelet är också under all kritik emellanåt. Han ser ofta rädd ut när han går in i luftduell och därför bara kör på 60-70%. Då vinner man sällan några höjdbollar.
Den dagen han ser ut som Puyol på de senaste bilderna som det har länkats till här inne så tror jag också att vi kommer få se en stabilare Pique. Frågan är bara om det kommer hända.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-25 13:41
När Pique var skadad och på semester tog han det lugnt och spelade pokerturneringar i LA och festade med Shakira. När Puyol är skadad eller semestrar tränar han på gymmet, stranden och fotbollsplanen. Säg mig någon gång den senaste tiden man hört, sett, fotat eller filmat Pique göra sånt. Skillnaden mellan de två är att Puyol har ett sunt förnuft och vet vad som är nyttigt för honom och Gerard är en kille som aldrig kommer att ta steget till en stark självständig man som kan vara en förebild och ledare, om han fortsätter på den inslagna vägen. Piqué har som sagt den här säsongen på sig, annars ska han säljas! Dessutom ska ledningen tvätta ögonen och bortse ifrån att han är katalan, det gör honom liksom inte bättre.
Barcelona Lion24
2013-09-25 13:36
Gabriel har rätt angående Piqué, det behövs konkurrens. Jag mena, Xavi har höjt sitt spel tycker jag så här långt in på säsongen efter att ha känt sig hotad av Cesc, både Alexis och Pedro presterar nu efter Neymars ankomst. Alla spelare vill visa att just han är bäst lämpad för startelvan för att spela de stora matcherna. Det är de stora matcherna som är speciella. Piqué kan underprestera i matcher mot mindre lag men alla vet att han kommer starta mot t.ex Real eller en eventuell Champions League final. Ingen här vet vem som ska starta i mitten mot Real eftersom konkurrensen är mördande och alla vill visa sitt bästa för att spela just de stora matcherna.

Annars så har jag ingen aning varför Barca förbereder ett nytt kontrakt till Piqué. Om det är för att öka hans värde vid en eventuell försäljning så är jag den första som firar. Men om man förlänger sett till prestationer på sistone så är det inget annat än ett stort katastrof. Piqué är CL, EM & VM mästare, bara en sån sak. Piqué ska ej behöva Puyol för att prestera vid det här laget, första säsongen så förstod jag. Men nu borde Piqué ha växt till en ledare i backlinjen.
Barcelona Pep - El Míster
2013-09-25 13:36
Pique är verkligen lite av en gåta. Jag var nog inte ensam om att vid upprepade tillfällen under åren 08-10 kalla honom för en av världens bästa mittback, om inte den bäste. Han fullständigt dominerade alla motståndare från Rooney till Ronaldo. Minns ni?
Kanske var han en hungrig hemvändare som såg oerhört mycket upp till Puyi.

Jag får bara en stark känsla av att han faktiskt inte fokuserar på fotbollen till 100%. Det är jävligt mycket karusell runt honom, såsom poker, Shakira & deras son Milan(som skall vara med på planen och i omklädningsrummet hela jävla tiden).

Visst, Puyol har en grym förmåga att höja alla i laget men han karriär lär inte bli så långvarig och då finns ingen barnvakt kvar till Pique. Är vi tillbaka på ruta ett då?

EDIT: Mitt tidgiare inlägg gick ej att ändra och blev helt konstigt.
Barcelona Pep - El Míster
2013-09-25 13:30
Pique är verkligen lite av en gåta. Jag var nog inte ensam om att vid upprepade tillfällen under åren 08-10 kalla honom för en av världens bästa mittback, om inte den bäste. Han fullständigt dominerade alla motståndare från Rooney till Ronaldo. Minns ni? Kanske var han en hungrig hemvändare som såg oerhört mycket upp till Puyi. Jag får bara en stark känsla av att han faktiskt inte fokuserar på fotbollen till 100%. Det är jävligt mycket karusell runt honom såsom poker och Shakira.
Barcelona LeoMessi
2013-09-25 13:29
Yaya24 (Barcelona) Allt du har gjort är att gnälla! Jag ser dig endast här för att knälla. Du bidrar med absolut ingenting, alla dina inlägg handlar om hur kass Piqur är! Kanske även Busquets, men nu är jag osäker på om du har klagat på honom också.
Annons: