/spanien/barcelona/forum/6333.aspx/spanien/barcelona/forum/6333.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca_joe
2013-09-22 17:19
Kolarov tror jag hade passat bra hos oss. Hans skott och inlägg hade gett oss många mål! Dock är han aningen ojämn men finns få med bättre tillslag än han!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona zigazaga
2013-09-22 17:12
Agueeeeeeero! Med en Messi målgest! Haha :D GÖTT!
Barcelona Barcelonistas
2013-09-22 17:01
Shitty mot United, intressant match.
Barcelona HumansAreFree
2013-09-22 16:23
NoGo™

Jaha, fel utav mig då. Tack för informationen!
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-09-22 16:15
Vem gav Ramsey dunderhonung?
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-09-22 16:01
Mesut Özil har gjort två assister idag hahhahahaha. Snacka om kanon värvning av Arsenal. Peréz, du är så dum men tack för att du sålde Özil :)
Barcelona Canaletes
2013-09-22 15:59
Enligt highlightsen jag länka idag så säger kommentatorn att det var till Pinto.. aja. ..
Barcelona NoGo™
2013-09-22 15:52
@Bentley King:
Det var till målvaktstränaren De la Fuente. Valdes: "I discussed Trashorras' penalties yesterday with De la Fuente (goalkeeping coach). Save dedicated to him." [barça tv]
Barcelona HumansAreFree
2013-09-22 15:49
@Bentley King:
Enligt Ray Hudson så var det åt Tata och orden han skrek ut mot honom var "I told you so"(på spanska då).
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-09-22 15:46
Fernando Llorente lever!
Barcelona Bentley King
2013-09-22 15:44
Vem tror ni Valdes pekade mot efter sin straff räddning?
Jeffson
2013-09-22 15:37
KarmalsAKaranka

Det är helt rätt det du säger. Rayo ska ha creds för att dom vågar spela fotboll. Visst spelade dom över gränsen igår men det är trevligt att se mindre lag våga anfalla. Rayo har blivit mitt andralag i La liga på senare år, grymma fans och klubbens ideal är inte helt olikt våra.
Barcelona Lion24
2013-09-22 15:14
Bästelona

Du är inte ensam. All cred till laget igår som vann en tuff bortamatch. Ingen klagar eller har klagat. Men det känns lite konstigt över förlorat bollinnehav som har varit vårt signum genom alla dessa fantastiska år. Men detta skulle inte hålla för evigt, vi har spelat så här flera år i rad och flera motståndare har gjort det jobbigt mot Barca genom att de läst vårt spel. Men jag står fortfarande för bollinnehavet och jag anser att det är den bästa spelstilen som man kan spela med. I alla fall i Barcelona.
Barcelona LeoMessi
2013-09-22 14:57
Så på livescore addicts att medellängden på stokeelvan var 189 cm!! Helvete! Det är som att ha elva st på plan samtidigt som är lika långa som Busquets haha
Barcelona LeoMessi
2013-09-22 14:53
Jävlar vad ramsey målar för Arsenal haha!!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-22 14:21
Anledningen till att vi hade mindre bollinnehav är av den enkla anledningen att Rayo Vallecano VÅGADE SPELA SITT EGET SPEL till skillnad från alla andra lag som låter oss hålla i bollen samtidigt som att de parkerar bussen. Visst, vi har skickligheten att hålla bollen men vi kan bli för komfortabla när motståndarna medvetet låter oss hålla i den: DÄRFÖR är matcher som den igår väldigt nyttiga där vi inte har full kontroll utan tvingas att ta tillvara på våra chanser. Matcherna blir inte ensidiga alltid för att vi är dominanta utan för att motståndarna helt enkelt fegar mot oss och satsar på kontringar. Härlig söndag för fotbollsfantaster! :D Här har ni ett vackert schema: 15:00 - Roma vs Lazio (derby) 17:00 - Manchester City vs Manchester United (derby) 19:00 - Paris SG vs Monaco 20:45 - AC Milan vs Napoli Är bänkad framför TV:n!
Jeffson
2013-09-22 14:05
Bästelona

Jag håller med dig. Det är inte så att jag skulle vilja byta bort vinsten mot ett kryss och 73% bollinnehav men det är (eller har varit) som du säger vårt signum och en väldigt lång svit. Klart det är lite störande men det betyder inte heller att jag kritiserar Tata eller spelarna för det. Jag har efterlyst rakare spel i två säsonger, nu har jag det och är ändå nöjd allt som allt.
Barcelona HumansAreFree
2013-09-22 13:23
Vet att det är mycket snack kring Neymar just nu, men fy fasan va grym han var igår. Jag är riktigt imponerad utav honom, det enda som egentligen saknas är att det ska lossna för honom i målprotokollet, men fortsätter han spela så här så kan det gärna vänta.

PS! förarbetet till 0-3 är otroligt fint.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-09-22 12:59
hahahaha, Castilla ... 6 matcher = 6 förluster

Lovande akademi
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-22 12:14
Bästelona

Javisst, jag förstår dig, men jag tror att folk kanske inte orkar bry sig så mycket om det pga vi vann matchen rätt så överlägset igår ändå, vilket är positivt då det bevisar att vi inte behöver ha 90% i bollinnehav för att kunna vinna. Dessutom så bevisade Neymar också vilken stor effekt han har i Barca just nu. Jag menar, kolla på Pedro! Mannen som hade en måltorka på 3-4 månader förra säsongen gjorde precis ett hattrick och spelade lysande, för att Messi och Neymar tar sådan stor uppmärksamhet.

Många är såklart ledsna över att vi inte vann bollinnehavet igår, som är vår signatur. Men de visar inte missnöjet eftersom att folk är för upptagna med att inse det positiva med vinsten igår, vilket du också borde göra, jag lovar det är mycket bättre ;)

Ha det bra!
Barcelona Dinho the artist
2013-09-22 12:14
Bästelona
Jag visste faktiskt att någon skulle peka på mitt ordval som jag upptäckte var fel. Dock satt jag i bilen, orkade inte ändra det. Jag älskar bollinnehav men det hade varit en helt annan sak om de faktiskt vunnit matchen. Vet inte med dig men jag satt verkligen inte och var nöjd under semifinalerna mot Bayern för att vi hade bollen.
Barcelona LeoMessi
2013-09-22 12:00
Neymars mål kommer ska ni se! Han har bara riktig oflyt för tillfället, för han har spelat riktigt bra! Igår kunde han själv göra mål men valde att Passa pedro tex.
Barcelona Mido
2013-09-22 11:59
Det ända jag väntar på är att neymar ska explodera på riktigt...
Barcelona Bästelona
2013-09-22 11:42
@Capitan \(^.^)/:

Alltså det är inte så att jag tror att lag kommer ha mer bollinnehav än oss, men jag sa bara att det känns konstigt att en sån lång svit är bruten, och utav ett lag som Rayo. Men folk verkar tro att jag ser slutet på vår epok och att vi aldrig kommer röra bollen osv. Men nej! Påpeka bara att det var lite jobbigt att vi förlora bollinnehavet. Inget mer än så. Sen så verkar andra inte bry sig om de, vilket är konstigt imo.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-09-22 11:35
Bästelona Ta det lugnt, detta var troligen bara en tillfällighet. För det första märkte väl du att Barca spelade mycket rakare och mer fler långbollar? Det var för att underlaget på planen var dålig och Tata insåg detta och instruerade sina spelare att spela så. Hade det varit på Camp Nou skulle vi säkert ha mer bollinnehav.
Barcelona Bästelona
2013-09-22 11:33
@Dinho the artist:

Ja precis, en match på 5 år!!!!! Rayo dominera inte bollinnehavet, lär dig innebörden utav ordet innan du använder det.

Och snälla, kan folk sluta leka att de inte bryr sig om bollinnehavet! Varje match där vi vann med 3/4-0 så påpekades alltid bollinnehavet(Inte på senare tid men förr). Kommer folk ihåg hur det såg ut här inne efter 5-0 vinsten mot Real? Eller mot Celtic förra året du vi hade hela 86% eller vad det var.

Bollinnehavet var något som definiera Barcelona, så självklart när man förlorar det en match så känns det konstigt. Även om 3poäng är viktigast!
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-09-22 11:31
Highlight med Ray
Barcelona Barieta
2013-09-22 11:18
Bra match igår, lite skakigt i defensiven emellanåt men överlag en bra match. Sen om bollinnehavet förlorades.. so what? Vinner man med 4 mål mot 0 och skapar chanser som kunde blivit ännu mer mål , så spelar ju det mindre roll.

Neymar visar klass.. han behöver ett mål snart dock
Barcelona Dinho the artist
2013-09-22 11:09
Bästelona
Herregud, en match på fem år! Tror inte direkt att alla lag kommer börja dominera bollinnehavet från och med nu bara för att rayo gjorde det en match.
Barcelona Bästelona
2013-09-22 10:48
Freeyourmind Ja det gör jag faktiskt, va de något vi kunde skryta om så var det bollinnehavet! Ja vi vann 4-0, det är de som är det viktigaste men lek inte att du inte bryr dig om att vi förlora bollinnehavet. 90% här inne känner något liknande angående de. En jävligt lång svit som bryts! Nu kan man iaf spela FIFA och FM på ett annat sätt hehe, var alltid tvungen att dominera bollinnehavet på både spelen :p
Annons: