/spanien/barcelona/forum/6332.aspx/spanien/barcelona/forum/6332.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2013-09-22 20:15
Enligt katalansk media har Iniesta avböjt klubbens första bud på €12+3 miljoner/år och motbudet från spelaren ifråga ska ligga på €17 miljoner.

Om detta stämmer lär man väl mötas någonstans i mitten, det skiljer ju inte mil mellan buden.

I båda fallen gäller att det handlar om lön innan skatt.
Barcelona LeoMessi
2013-09-22 20:14
Getafe har ingen hjärna fan! Verkligen inte beredda på någonting
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2013-09-22 20:14
Fan va irriterande att vi lät Isco gå till Real Madrid.
Barcelona Andreas-
2013-09-22 20:12
Real Madrid får med sig varje domslut...
Barcelona LeoMessi
2013-09-22 20:08
Bästelona (Barcelona) jo men dom gick ut med att Iniesta stannar och att det inte är något att oroa sig för. Han kommer att förnya så småningom.
Barcelona Bästelona
2013-09-22 20:07
Någon mer än mig som läst de om att iniesta ska ha tackat nej till nytt kontrakt?
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-09-22 20:06
Hur kan man ens påstå.. illarramendi är bättre än Busquets? -.-
Barcelona LeoMessi
2013-09-22 20:05
Spanien måste vara det land med bäst målvakter:P
Barcelona Himne del Barcelona
2013-09-22 20:00
LennyRomario

Det här handlar inte om att Barcelona kommer lämna över bollen till motståndarna för att backa hem till egen planhalva och börja sitt försvarsspel där. Det hade aldrig fungerat i ett lag som Barcelona då man saknar spelartyperna för det.

Det som har hänt och som är mycket positivt är att Barcelona ökar sitt risktagande i spelet. Istället för hundratals sidledspassningar från kant till kant som inte hotar motståndarna på något sätt spelar man ett rakare och mer vägvinnande spel.

Detta innebär att Barcelona kommer ha mindre kontroll på matcherna i och med att motståndarna kommer ha bollen oftare och komma till fler målchanser. Det kommer att svänga mer om Barcelonas matcher och underhållningsvärdet kommer öka markant. Barcelona kommer vinna fler matcher med 4-2 än 2-0, lite som när Ronaldinho och Deco styrde och ställde i Barcelonas offensiv.

Det finns för och nackdelar med allting, men jag som främst ser på fotboll för att få se underhållning har längtat efter ett rakare Barcelona. Barcelona kommer aldrig att gå ifrån sin passningsorienterade fotboll, men jag tycker verkligen att det behövs en plan B i matcherna när spelet låser sig och det ska bli intressant om Barcelona kan utveckla en sådan under den här säsongen.
Barcelona LeoMessi
2013-09-22 19:57
CARLES PUYOL - 1899 (Barcelona) Många gånger har jag sett dom mindre lagen ta ledningen för att sedan slarva bort den på egen hand. Flera gånger har jag sett såna små lag göra sitt mål i 80:e minuter för att sedan släppa in två mål från ingenstans. Självklar så är Barca och real mycket starkare än dessa lag, men vi såg Rayo igår! Dom var överallt, ägde boll och kombinerade bra. Men dom tappar koncentrationen lätt och då rinner det iväg, tyvärr :/
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-09-22 19:54
Lite roligt när domarna vill så gärna ge Matchen till Real. Hur kan Real få med sig straff där??? Tråkigt att små lag i la liga inte har någon chans mot stora lag.
Barcelona Blaugrana91
2013-09-22 19:54
Hehe Real har tom problem hemma mot Getafe, dvs sitt eget farmarlag...
Nu lär dem ju ändå vinna matchen, men som sagt Real ser otroligt dåliga ut iår och deras fans klagar på vårt spel, haha kolla på ert eget lag.
Barcelona Occi
2013-09-22 19:51
Enligt mig ganska så klar straff. Hands i straffområdet inte mycket och snacka om, Getafespelare blockar vägen för bollen med armen på en frispark av Di Maria om jag inte minns fel.
Barcelona LeoMessi
2013-09-22 19:41
Hur fick dom straffen? Om dom ändå fick lika många straffar emot sig som vi får;-) haha
AndreD -
2013-09-22 19:39
Ingen nyhet att Uefadrid har domarna med sig
Barcelona LennyRomario
2013-09-22 19:38
Tänkte ställa mig i Tatas medvind och dra en sportloska rakt in i den. Möjligen blir resultatet att loskan blåser tillbaka i mitt eget ansikte. Jag gillar INTE alls det nya Barcelona. Jag skiter i om vi vinner med 4-0. Jag gillar det inte. Jag vill inte se ett Barcelona som slår utsparkar på en stackars Neymar som vinner max 1/10 av höjdbollar. Jag vill inte se ett Barcelona som slår chansbollar på 30-40 meter. Visst, en eller två kan man ju acceptera men inte den här utsträckningen. Varför ger ett lag med så pass svajigt försvar som Barcelona i stort sett frivilligt bort bollen? Det är ju galenskap. Den allmänna slutsatsen har blivit att Barcelona är för lättlästa och måste ändra sin spelstil. En stil som gett massvis av titlar (Kan i stort sett räkna in Spaniens EM och VM) ska överges, varför? För att den är för förutsägbar? Jag håller inte med. Förra säsongen tog Barcelonas förutsägbara spel rekordmånga poäng i ligan. Men när coachen återigen blev sjuk och världens bästa fotbollsspelare blev småskadad så såg det inte längre lika bra ut och de åkte ut med förnedrande siffror i semifinalen av CL. Så varför är inte slutsatsen, "När Barcelonas tränare får återfall i cancer och världens bästa spelare är småskadad så får de problem". Eller varför är inte slutsatsen: "Bartra duger jävlar i mig inte på den här nivån och Barcelona är urusla på defensiva fasta situationer" För mig är att vinna inte det viktigaste. Varför skulle jag vilja se Barcelona spela ett spel jag kan se vilket mediokert premier league lag som helt prestera, om vi undantar enskild briljans från enskilda spelare? Men även om vinna vore det viktigaste så tror jag inte för en sekund att den stilen som Barcelona spelat i inledningen på säsongen skulle ge Barcelona större chanser att vinna CL än Tiki-Taka. Snarare tvärtom. Ger de bort bollen så där enkelt mot motstånd med kvalité så kommer de bli straffade rejält. 0-7 mot Bayern var hemskt. Men var det verkligen en match som punkterade Tiki-Takan. Vissa tycks tro det, jag tror det inte. En grym mittback som kan stärka upp defensiven på fasta situationer och en frisk Messi hade nog gjort bra mycket mer nytta än att börja slå långt och överge sin filosofi. Varför ska Barcelona ta ett unikt spel som gav otrolig framgång och byta ut det mot något som vem som helt kan göra? Jag förstår det inte. Och jag gillar det inte.
Barcelona Acrobat
2013-09-22 19:37
När till och med realfansen ifrågasätter straffen så inser man att domaren precis har rånat Getafe...
Barcelona Treyh
2013-09-22 19:37
Pepe lagkapten
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-22 19:34
Det är för mig helt otroligt att Benzema fortfarande får ett sådant förtroende efter alla dessa år i en klubb som Real Madrid.
Barcelona Andreas-
2013-09-22 19:32
Ronaldo är så överskattad.
Barcelona LeoMessi
2013-09-22 19:32
Hur blev det straff? Som vanligt så lyckas dessa lag fucka upp deras ledning lika fort som får den.
Barcelona FCBlaugrana
2013-09-22 19:30
Sån tur Real Madrid. Jag orkar inte det här.
Barcelona Barcelonistas
2013-09-22 19:26
Haha det där laget asså..
Barcelona Andreas-
2013-09-22 19:22
Startade inte Bale?
Barcelona LeoMessi
2013-09-22 19:21
Lag som tar ledningen mot real har en tendens att bli panikslagna och släppa in ett eller två mål inom loppet av någon minut.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-09-22 19:20
Så skön försäsongs match Madrid har mot sitt eget farmarlag. Man kan se att de ger Madrid 3 gratis poäng varje match, hemma och borta.
Aléx
2013-09-22 19:09
Bale skada...förvånad jag blir haha han påminner mig om Freddie, så fort han rörde bollen blev han skada i flera månader.
Barcelona barca!54
2013-09-22 19:02
jaaaaaaa. Lafitaaaaa
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-09-22 18:50
Vampíro & Jeffson Ni har så rätt. Tyvärr är det den bistra sanningen. Fast se det så här. City är ju en klubb, ja även Chelsea för den delen, som misslyckats att nå framgångar som "vanliga" klubbar. När de tävlade på samma villkor som resten av sina konkurrenter. Då lyckades de ju bara bli helt vanliga mediokra lag. Nu när det har pumpats in miljarder i klubbarna och framgångarna börjat komma har de ju också börjat tappa sin själ.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-09-22 18:36
1.70-ligan - köp en back, tack Känner exakt samma sak, är emot det här med rika ägare men jag gillar också många spelare i City. Yaya är största favoriten, sen har vi Silva, Aguero, Kompany bland andra.
Annons: