/spanien/barcelona/forum/633.aspx/spanien/barcelona/forum/633.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Josep "Pep" Guardiola Sala
2016-06-29 16:03
Lord Douglas

Läste på fotbollstransfers att Monaco går med på att låna ut han gratis och man behöver inte betala hela lönen.
Barcelona Barclasico
2016-06-29 16:00
L'equipe reports that Umtiti to Barcelona for 30M is a Done deal.
Barcelona Lord Douglas
2016-06-29 15:56
@Josep "Pep" Guardiola Sala:

Enligt rykten hade han en veckolön på nästan 3 miljoner kronor när han var i United, så om han är gratis går att diskutera.
2016-06-29 15:42
Hade inte bangat på Falcao som supersub. Går att få låna gratis tydligen.
2016-06-29 15:29
Fattar inte vad det är med LE och värva 30 åringar för dom priserna. Helt sjukt!
Barcelona Junta Dimision
2016-06-29 15:24
Lyon har värvat Nikolas N'Kolou från Marseille på fri transfer, verkar vara Umtitis ersättare.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-29 15:22
Ska man göra en trupp nu baserat på vad trovärdiga källor skrivit hittills så tror jag truppen ser ut så här till nästa säsong: Startelva: Ter stegen Vidal-Piqué-Mascherano-Alba Rakitic-Busquets-Iniesta Messi-Suarez-Neymar Resten: Bravo, Masip, Mathieu, Umtiti, Lemos, Roberto, Denis Suarez, Rafinha, Arda, Gameiro, Munir Vad tycker ni?
Postat via SvenskaFans-appen
Mascherano#14 el Jefecito
2016-06-29 14:56
@Barca4life98:

Jag tror Umtiti och tyvärr Gameiro som kommer nöta bänk och göra sämst inhopp för 40m. Sen har vi inte råd med fler eftersom vi inte får betalt för våra försäljningar och ständigt värvar nästan 30-åringar för överpriser. Kanske eventuellt någon ny Douglas/Robert värvning från Brasilien för 5-6 miljoner också, så Bartos kontakter i Brasilien blir smekta på rätt sätt.
Barcelona Z_Z
2016-06-29 14:50
@Barca4life98:

Jag hoppas då verkligen inte att varken Gameiro eller Bellerin kommer, Gameiro av den anledningen att det känns som ett nytt Mathieu-köp (även om han har lite mer kvalité) och Bellerin på grund av priset och att han kommer från träbensligan.

Marquinhos känns osannolik med då vi går för Umtiti, Barca kommer aldrig lägga de summorna på två mittbackar. Skulle bli sjukt överraskad i sådana fall.

Om Arda säljs så är väl André Gomes ett alternativ men det är väl ingen spelare man direkt jublar över.
Barcelona Barca4life98
2016-06-29 14:29
Vilka kommer vi att köpa egentligen? Dessa ryktas till oss; • André Gomes - Arda måste bort? • Marquinhos - trots att Umtiti är klar? • Bellerin - kommer kosta 400 milj? • Gameiro/Vietto - En 9;a inhandlas? Vilka tror ni andra kommer att komma?
Barcelona Deulofeu
2016-06-29 14:02
Har ni sett James nya frilla?

Nu lär han ju knappast gå säker i Madrid när Cristina och Maria Gutierrez ser honom...sorry för ot!
Barcelona Deulofeu
2016-06-29 13:51
Barca4life98 Håller egentligen med dig vi behöver inte värva mittfältare!

Men om vi ska det då ska Arda bort! Gomes är lite fattig mans Pogba utan dribblandet som ändå bara är show off.

Amo.38

Att Bellerin drog kan vi nog också tacka Alves för aldrig skadad och bäst i världen vem vill vara reserv där?

Hade Bellerin stannat hade han knappast varit så bra som han är nu vid 21 -års ålder! Han har spelat ordinarie förra året också när han väl slog sig in i laget har han petat de andra backarna totalt.
Barcelona Barca4life98
2016-06-29 13:42
Deulofeu Jag är helt klart för en sån värvning men problemet är att vi har Rafinha och Denis som säkert kan ta över där. Gillar André Gomes och får vi bort Arda så varför inte liksom.
Barcelona Amo.38
2016-06-29 13:26
Jag kommer slita av mig håret om vi värvar Bellerin. Fattar inte varför vi ständigt går efter dessa Arsenal spelare, Ja jag sa Arsenal jag skiter fullständigt i att han fostrats i dom egna leden. Han kunde ha stannat i klubben och inte dragit så snabbt det knackades på dörren med ett erbjudande. Dessutom är han katastrofalt defensiv och "skiner" offensivt i en träliga. Jag tar Azpilicueta alla dagar i veckan, han gör jobbet även om han inte är direkt bländande offensivt men jag har inget problem med en defensivare ytterback dessutom kan han spela på båda kanterna.
Barcelona Deulofeu
2016-06-29 13:12
Vad tycker ni om Andre Gomes ryktet?

Cm som kan ta över efter Iniesta lite mer box till box som Enrique gillar.

Kanske låna ut Halilovic de får Tello och lite till deal?

Byte rakt av med Arda? Ok?
Barcelona petersays
2016-06-29 13:12
@Deulofeu:

Assist i all ära. Någon ska ju göra målen på inläggen för att det ska räknas som assist också .. ;)

Men också att Bellerin hade en väldigt bra säsong i år medan Chelsea var helt under vattnet vilket såklart påverkar Azpilicueta. Jämför säsongen innanså är det en helt annan sak med. Bellerins ålder tycker jag snarare är en nackdel än en fördel. Jag vill ha en mer rutinerad ytterback. Alves var 25 när vi värvade honom Azpi blir 27 i sommar. Sätta in en 21 årig "talang" med en enda bra säsong bakom sig som ordinarie i världens bästa klubblag? Nej tack!
Barcelona Barca - Puyol
2016-06-29 12:54
Ärligt talet så är vi sämst på värva. Varför tar det sån tid för oss att göra våra värvningar. Vår trupp måste förnyas och förbättras helt klart.
Barcelona Deulofeu
2016-06-29 12:40
petersays

Bellerin slår dem båda på assists.Samt han är 5 år yngre... än den näst yngsta.

Azp är inte helt fel men Bellerin är den jag önskar! Den stora fördelen med Azp är ju att han kan lira till vänster då dkulle vi kunna släppa Mathieau också...

Barcelona Deulofeu
2016-06-29 12:34
VizzlA-"Tots Units Fem Força"

Vi har ju knappast sålt några spelare och gått plus på dem på bra länge undantaget kanske Alexis och Pedro men annars vi skänker ju bort spelare gratis.

Arda hans värde har ju sjunkit som en sten hans em var riktigt illa samt Vidal skrapade ihop runt 10 matcher förra säsongen!

Inga stora pengar där att hämta men deras trötta attityd måste bort!

Visar tränaren inget förtroende för dem kan vi lika gärna göra oss av med dem.

Tränaren ska känna förtroende för alla spelare och det gör han onekligen inte för dessa två "lökar"
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-06-29 12:16
Deulofeu

Tur att du inte är sportchef iaf..

Först skriver du att vi måste sälja för att göra de värvningar som behövs, Ja det kan jag hålla med om. Men att sälja Arda och Vidal för 250miljoner efter ett halvår med laget..vilket skämt.

De kostade upp emot 600miljoner förra sommaren..(med variabler)
Barcelona enkos
2016-06-29 11:49
Messi-hysteri i hemlandet Messis uttalande om att han slutar i det argentinska landslaget har gett stora reaktioner. En staty har rests och en kampanj har dragit igång i Argentinas huvudstad Buenos Aires om att få stjärnan att fortsätta spela. Svttext
Barcelona petersays
2016-06-29 11:05
Azpilicueta är ett bättre alternativ på alla sätt. Mycket bättre defensivt och lika bra både till vänster och häger.
Barcelona petersays
2016-06-29 11:01
Fan jag är inte helt taggad på att värva tillbaka förlorade söner i form av Pique, Cesc, Alba, Bellerin. Tycker det skickar fel signaler ned i leden. Bellerin nobbade erbjudanden från klubben och svansade efter Wenger så fort han fyllt 16. Känns det igen från Cesc-sagan? Och våra värvningar från Arsenal suger i 99 fall av 100. Därför är jag MOT en värvning av Bellerin. Alba är ju lite andra förutsättningar för där var det klubben som inte trodde på honom när han lämnade.
Barcelona Barcadinho.
2016-06-29 09:33
Ang Vidal.

Fanns några rykten om honom. Den ena var så att han stannade efter en träning med Jordi och lirade boll för skoj. Men det gick så pass illa att han skadade sig.
Detta i perioden när vi skulle möta Real och andra tuffa matcher. LE blev minst sagt jävla arg.
Ett annat rykte var att han skämtade om att sitta på bänken. Sa nåt i stil med att det är roligt på bänken, skoj med Mathieu och andra.
LE poängetrade kort att Vidal behöver jobba hårdare på träningarna. Det är hans i stort sett enda kommentar runt Vidals situation. Men ryktena säger att han är riktigt förbannad på hans oproffsiga beteenden.
Guardiola skulle kasta ut honom från klubben för länge sen.
Ja, om det stämmer det som sägs.
Barcelona Deulofeu
2016-06-29 08:57
Vår viktigaste sommar på mycket mycket länge när det gäller transfers.

Gillar ni inte spekulationer sluta läs nu jag försvinner in i drömlandet lite.

Messi samt Iniesta meddelar att de slutar i landslaget.Trist ja som bara den men bra för Barca då de håller sig fräschare.

Om det nu stämmer med vår ekonomi att vi bara har runt 600 miljoner att värva för måste vi vara smarta och även sälja spelare vi kanske inte gillar helt och släppa på prestige!

En bra sommar gör vi oss av med

Masip--Ortola från b-laget hoppas han flyttas upp så någon yngre får chansen i kassen.Masip flyttar vidare.

Bravo--säljs till City vann nyligen copa americas golden gloves och stoppade Messi för andra året i rad från att vinna titeln.Priset för detta en transfer till City.
Pep vill ha honom hans marknadsvärde borde vara runt 150 miljoner och han får chansen att avsluta karriären i City.Vi har vår egen Neuer och det är dags att han kliver fram nu på riktigt.Ska få agera både i ligan och cl!

Douglas--Ajöss förhoppningsvis får vi en slant av Cruzeiro? Men han verkar vilja gå på lån..Riv kontraktet bort med skräpet.

Vermaeln---får vi kanske runt 100 miljoner för tack vara ett bra em! Ersättare snart klar Umtiti!

Montoya--Får vi en slant för honom är det bara att släppa någon i pl kanske?

Bartra-- 80 miljoner klart

Adriano--30 miljoner vi släpper inte honom som bosman

Turan--Har gjort sitt i Barca passar inte in ge upp och släpp honom vidare --200 miljoner någon? Vi har ersättare både centralt och på kanterna-Suarez,Rafinha samt S.Roberto.

Vidal-- något har ju onekligen skurit sig med honom släpp till Inter? !50 miljoner någon? Gör ett rejält frest med Bellerin för runt host 400 miljoner massor jag vet han är från la masia kan spelet och var blande de bästa i pl.Den enda spanjoren vi kan värva som skulle få en startplats.Viktigt att vi inte förlorar vår identitet.

Flytta upp Samper permanent han ersätta Busquets samt Rakitic.Tack vare Umtiti värvningen så kan även Mascherano spela mer i mitten.

En till från b-laget som ska få en del speltid i år är Alena han har visat fötterna rejält och man kan bara hoppas han fortsätter.

Song--Tack för allt ; )

Munir får gärna stanna för mig eller lånas ut om vi lyckas värva Gabriel Jesus som kan täcka hela anfallet.11 mål på 14 matcher i brasilien 19 bast han är the real deal.Alla klubbar i europa jagar honom om vi bara bestämmer oss väljer han nog oss.Kolla honom i os då han kommer spela med Neymar i anfallet och förhoppningsvis är även Rafinha med där och "fixar" honom.

Vi har alltså då kvar alla viktiga spelare från förra året förutom Bravo samt Alves resten bidrog inte med speciellt mycket och borde vara lätta att ersätta.

Bravo ersätts med Ter Stegen och Alves med Bellerin!

Dessutom får vi in en backjätte som är superstark i luften i Umtiti vilket gör att masken kan spela i mitten om det behövs.

Vi har tre superflexibla spelare i Rafinha,Denis Suarez samt S.Roberto som tillsammans täcker av alla positioner förutom mittback och målvakt egentligen.

Vi behåler vårt arv från La masia då Bellerin återkommer samt Samper börjar få speltid centralt i banan.

Halilovic lånas ut igen!

Då skulle det se ut så här ungefär

Neymar--------------Suarez--------------Messi
G.Jesus--------------G.Jesus------------Munir
D.Suarez------------(Munir)--------------Rafinha

-----------Iniesta-----------------Rakitic-----------
-----------Rafinha---------------S:Roberto-------
-----------D.Suarez-------------Samper----------

-------------------------Busquets-------------------
-------------------------Samper---------------------
-------------------------Mascherano---------------

Alba----------Mascherano----------Pique--------Bellerin
Mathieau----Umtiti------------------Tarin-----S.Roberto
Mathieau

------------------------------Ter Stegen-------------------------
------------------------------Ortola-------------------------------
------------------------------Suarez/ Pena---------------------

Barcelona Thierry Henry
2016-06-29 05:10
@Gabriel:

Han är lätt värd 10 om han är skadefri. Speciellt på dagens Spelar marknad. Lägger Liverpool 400 lille på mane så kan vi få 100 för Arsenals före detta kapten och startspelare för Belgien
Barcelona Liunil Masse
2016-06-29 01:53
Barcelona Tiki-Taka
2016-06-29 00:21
Tack vare dem idiotiska tränarna som ARG har haft som gör att dem förlorar!!! Tata martino är en av dem! Ingen Tevez eller Dybala i truppen är ju ett stort skämt!!! Med tevez i spetsen hade ARG vunnit alla tre turneringar, dem lägena som Higuain har missat skulle Tevez göra mål på
Barcelona Barca - Puyol
2016-06-29 00:03
Ärligt talat så blir alla glada om ENDAST Higuan slutar. Han har förstört så mkt för Messi. Higuan är en spelare som dominerar i Napoli men när Messi behöver Higuan som mest i landslaget då är Higuan SÄMST. Är så trött på se Higuan i landslaget.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-06-28 23:58
[QUOTE=FCB_Messi]Är det sant att aguero , mascherano, Lavezzi, higuain också slutar i landslaget ? [/QUOTE] Agüero och Mascherano har slutat. Ryktas om att Higuain, Lavezzi, Di Maria och Biglia också ska sluta.
Annons: