/spanien/barcelona/forum/6312.aspx/spanien/barcelona/forum/6312.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona enkos
2013-12-05 17:54
Xaviesta !

Är du nöjd nu?
Barcelona ( Xaviesta )
2013-12-05 17:49
enkos Tycker det får räcka snart, du har dom senaste dagarna lagt upp citat efter citat, påståenden efter påståenden och rykten efter rykten utan några hänvisningar till någon källa överhuvudtaget. "Enligt en del spanska medier" - vilka? Specificera gärna. "Du hade inte förstått det även om jag lagt upp källan" - kvittar om du fått det från en kinesisk, albansk eller någon dagstidning i Zimbabwe, lägg alltid upp en hänvisning. Då vet vi andra om vi ska vifta bort det som total nonsens eller inte. Ber om ursäkt om jag verkar offensiv, jag menar inget illa. Bara gör det rätt!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona enkos
2013-12-05 17:40
Enligt en del spanska medier som har fått information från källor nära FIFA så har Messi vunnit guldbollen för femte gången i rad!
Corro Cnorro
2013-12-05 17:26
Kul att ni nämner Robert Martinez, en mycket intressant manager då jag följt honom under en längre tid. Han var dock ingen fotbollsspelare av någon högre kaliber, men det finns ändå mycket att berätta. Han åkte i mitten av 90-talet ner till Wigan (som då spelade i Englands tredjedivision) med två andra ganska så mediokra spanjorer i Jesus Seba och Isidro Diaz. De var som sagt inga toppspelare på långa vägar och Wigan var inte så attraktivt heller, dock så hade "the three amigos" en helt annan syn på fotboll än vad engelsmannen hade.

Dessa tre herrar tog med sig sin syn på fotboll från Spanien/Katalonien och vips så fanns det ett engelskt lag i deras tredjedivision som spelade med hög press och fokus på passningsspel. Det var något nytt och inte ens topplagen i Premier League som på den tiden hade många stora namn behärskade att spela fotboll på det sättet.

Gjorde även avtryck i Swansea som spelare (de tillhörde också de lägre divisionerna i England då) och gjorde ett spännande jobb som spelare där. Efteråt fick han tränarjobbet i Swansea där han och hela deras styrelse bör väl tilläggas började strukturera om allt inom klubben men framförallt spelet till en mer passningsinriktad fotboll med hög press, något som Brendan Rodgers förde vidare och som nu Laudrup försöker ta till en annan nivå.

Till slut så fick han jobbet som manager i Wigan och det var samma sak där, passningsspel, hög press och ja ni kan grejen nu. Fick jobba med mycket små medel där eftersom att Wigan är en rugbystad där deras rugbylag är mycket framgångsrik och folket går hellre på deras matcher. Men han fick jobba efter sina små resurser och gjorde det bra, många gånger va de spelet mer än spelarna i sig som imponerade.

Nu har han som sagt steppat upp karriären ytterliggare i Everton och han har även steppat upp deras spel till en nivå till trots att han har en liten budget.

En manager att följa minst sagt, dessutom så är han en ödmjuk gentleman som för en bra dialog med spelare och är även bra på att ge unga spelare chansen och få dem att lyckas.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-12-05 17:11
Ride_The_Big_One(6)

Jag tycker inte att han har potentialen för att leda ett försvar. Jag tycker att han påminner om Piique i det aspekten. Fast det är ingen snack om saken att om jag fick välja mellan Verthongen och Pique skulle jag välja Verthongen alla dagar i veckan. Som jag skrev innan så var han övertygande föra säsongen på individuellt plan. Men det här året har varit en annan femma.

Jag såg att du bara bemötte den lilla delen av mitt inlägg.
Vad tycker du om en eventuell värvning av SIlva eller Hummels? Jag är helt emot det. (inte för att jag tror attvår ledning eller Zubi skulle kunna lyckas med något sånt i vår livstid.

Barcelona grande jw
2013-12-05 17:08
Gillar verkligen inte det återkommande Agger-ryktet. Läs på Liverpool-forumet, dom vill inte ens ha honom som ordinarie mittback. Kunde tydligen inte ens göra sitt jobb i en match mot ett bottenlag som Norwich igår. Tur att han har YNWA på knogarna och är tvungen att stanna kvar ;)
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-12-05 16:30
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

"Vertonghen knuffats ut som vänsterback för att han underpresterat"
Du tror inte det beror på skadebeskymmer dem haft på vänsterbacks pos snarare hans form som mittback?

Enda anledningen till att man spelat belgaren på ytterback pos är för att det inte finns någon annan utöver ungtupparna bra nog att fylla tränarens krav. Laget har varit ojämn det gäller alla i laget dem har stora problem och tränaren verkar inte ha fått till det alls defensivt.

Ja till den värvningen men den känns inte realistisk alls.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-12-05 16:21
DM1982

Jo det har du rätt i. Har för mig att SPORT tidigare under hösten skrev att en ny målvakt var klar för Barcelona men att man avvaktade med presentationen tills Valdes har hittat en ny klubb.

Med andra ord, samma dag som Valdes offentliggör vart han spelar nästa säsong kommer Barcelona att avslöja vem som blir den nya målvakten.

-----

Although Celta and Everton want to extend the loans, Barcelona players Rafinha (20) and Gerard Deulofeu (19) will return next season. [md]
Barcelona -SAMI-
2013-12-05 15:44
Ibland önskar jag att Barca hade en tränare med hjärna. Alltså fattar dom inte att Barca behöver 1 eller 2 nya backar?? Kan dom inte se det? Jag fattar inte det! Martino tror Puyol kommer hålla men nej tyvärr det tror inte jag. Ärligt talat skulle Puyol skada sig igen så tror jag fan han kommer lägga ner fotbollen det är så jag tror. Så många gånger han har varit skadad. Martino kommer köpa en back när Puyol lägger skorna på hyllan.
Barcelona Vampíro
2013-12-05 15:32
Barcelona are considering to sign a centre back in January. Martino will decide. Options: David Luiz, Vergini, Hummels, Agger, Balanta [md] Here we go again. Sport och md börjar publicera sina BS-listor med olika "alternativ" som att de skulle ha någon inside info. De lurade oss hela sommaren med deras skitsnack, ena stunden är de här spelarna aktuella för bara timmar efter avskriva de och komma med en ny lista. Vet inte vilka som är största besvikelsen, Barçaledningen eller medierna som ständigt ljuger. Avgå! Rant over.
Barcelona -SAMI-
2013-12-05 15:11
Rambla~
Thanks
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-12-05 15:03
Nice om Marc hade kommit nu i Januari till klubben.
Barcelona LeoMessi
2013-12-05 15:02
Casillas och valdes är sjukt bra trots deras längd. Dom är korta för att vara målvakter ock ändå når dom dessa höga bollar och är ändå enligt mig bra i luftrummet.
Barcelona Rambla~
2013-12-05 14:59
@DM1982:

Snacka om uttjatat nu ja. Nu väntar vi bara på sportchef och tränare i Gladbach som dementerar och envist hävdar att Barca aldrig ens hört av sig till dem.
Barcelona Rambla~
2013-12-05 14:57
@-SAMI-:

Info finns här till vänster, La Plantilla. Valdes är ca 183 cm över havet.
Barcelona -SAMI-
2013-12-05 14:50
Marc-André ter Stegen är sjukt lång. Han är fan 1.89 m. Någon som vet hur lång Valdes är?
Barcelona DM1982
2013-12-05 14:29
H.Alavi - Magico! Känns som om man har hört det där förut. Det vore bra om det vore rätt den här gången, finns ingen anledning att dra ut på det där nu. Kommer bli mycket intressant att se hur det där utvecklas med en ny målvakt i Barcelona.
2013-12-05 14:24
Borussia Monchengladbach goalkeeper Marc-Andre Ter Stegen (21) will soon confirm that he will join Barcelona. [md]
Barcelona Júnior.
2013-12-05 13:55
Enkos Tycker att vi endast har bredd på mittfältspositionerna. Medan många andra topplag har två eller tre startelvor så anser jag att vi endast har en. Många av de nämnda håller besitter inte den kvaliteten för att kunna hoppa in och axla en viktig roll i spelet. Vi är alldeles för beroende av vår ordinarie startelva och när någon skadas så märks det av radikalt.
Barcelona enkos
2013-12-05 13:38
Valdes - Pinto
Montoya, Alves, Barta. Puyol, Pique, Adriano, Alba,,
4 av 7 kan spela som mest

Xavi, Iniesta, Song, Busquets, Fabregas, och en del andra där som kan hoppa in och ta de 3 platser som finns på mitten...

Pedro, Sanchez, Messi, Neymar, Tello.. som slås om 3 platser,,

så jag tycker vi har ganska bredd trupp , men att Messi inte spelar alltid och kan ge moralisk stöd till sina medspelare är en annan femma..
Barcelona enkos
2013-12-05 13:28
Carles Puyol

Barcelona har bredd trupp och kanske för många spelare t,o.m.. Så även när vi har 9 man borta så finns det spelare som kan ersätta dem.. Det gäller bara för dessa spelare som får chansen att ta den och prestera..
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-12-05 13:24
Jag gillar verkligen inte Peréz men han är smart nog varför? Han har gjort så att Reals trupp inte är tunn. Om någon skadar sig i Real så finns det massa spelare som kan ersätta. Jag vill och hoppas att Barca ledning var mer som Reals när det gäller att förbättra truppen så vi inte står där en dag där 9 av våra spelare är skadade och ingen kan ersätta dem.
Barcelona enkos
2013-12-05 13:20
Barcelonas vice president Josep Bartomeu dementerar rykten att Barcelona vill ha Aguero..
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-12-05 13:18
Kanske finns det hopp att vi förstärker då trots allt
Barcelona enkos
2013-12-05 13:03
Ronaldinho hyllar Messi och tycker att han är bäst i världen. Han säger vidare att Ronaldo är arg för att han lever under Messis era..
2013-12-05 12:59
Martino: "I didn't yet decide if we will sign someone in the winter transfer window. There's time left to make a decision." #fcblive Martino: "When we lost that is my responsibility. It worried me that we weren't able to react after Athletic's goal." #fcblive Martino: "At the end of the game, the team shouldn't get restless and stick more to our game, no matter the score." #fcblive Martino: "Messi's recovery goes as planned. We hope that he will be back at the start of the new year." #fcblive Martino: "Pessimism around the team? There are two options: it can hurt us, or it can make us stronger." #fcblive
Barcelona MVP - 2011
2013-12-05 12:57
Tata har presskonferens just nu.
Någon som vet vad det gäller?
Barcelona Diar Shekha
2013-12-05 12:48
Grejen är mycket av det är styrelsens fel. Liksom vi har två jättetalanger som är jättebra men klubben skiter i de! Jag syftar på Bartra & Montoya nu. Hur kan det vara möjligt att en usel Sportchef får nytt kontrakt trots att han inte gör något samtidigt som två av våra talanger kan lämna gratis om ungefär 20 dagar? Jag har fullt förståelse för om Bartra och Montoya väljer att lämna. När de väl får speltid så är de nästan alltid bra, hur bra har inte Bartra varit tex? Eller Montoya som spelat på både kanterna! Vi är i behov av försvarare och så håller man på och slarvar bort två Backar från truppen. Vad är det för jävla logik? Det kan ju inte vara så kul att bli petad för En Mittfältare och en usel Pique hela tiden, jag hade lämnat om jag var Bartra! Jag hoppas verkligen att båda förlänger i slutändan men jag skulle inte klandra de om de valde att lämna. Det här är ett allvarligt exempel bara, Esbuesio ska vi inte ens prata om! Vi ska vara glada att Deulofeu & Rafinha är på lån för att både blir bara bättre och bättre, med Esubesio hade stannat de i utvecklingen!

Sen tycker jag att dagens spelare är bortskämda. Tello säger att han ska lämna om han inte får speltid. Liksom vem fan är du att säga det? Försvinn bara!
Och Tony Sanabria, har han ens gjort lite avtryck i B-Laget? Killen vill till A-laget och ha massa pengar i lön trots att det finns spelare som är mycket bättre än honom men väljer att stanna för att kämpa om en plats, Dongou tex. Liksom passar det inte dig så vet du var dörren är! Jag hoppas verkligen inte att klubben viker ner sig för dessa spelare. Messi, Xavi & Iniesta klagade aldrig när de var i deras ålder, man hörde aldrig något och ändå hade tex Xavi & Iniesta ett helvete pga hur hårt konkurrensen var på mittfältet.
Barcelona Rambla~
2013-12-05 12:42
Diar Shekha

Du säger många förnuftiga saker där. Jag kan nog inte göra annat än att hålla med dig även om det svider och gör ont. Spelare som Sanabria ska man inte ge efter för eller dalta med. Passar det inte så visa dem bara dörren. Nej, Sanabria har knappt gjort något ens i B-laget ännu, något enstaka mål. Sen har han ju inte spelat så ofta tack vare Eusebio. Dock så har han briljerat i CL för ungdomslag och gjort en del mål. Där har de här klubbarna uppmärksammat hans spel. Wenger dock, har väl varit ute efter honom sedan tidigare. Den där Wenger är ju fan desperat, han bara måste ha alla unga talanger som finns verkar det som. Vad fan gör det om han låter bli någon då och då?
Barcelona LeoMessi
2013-12-05 12:34
Av dessa spelare så tror jag att bartra är den som är mest villig att förlänga och den jag tror är troligast att han får stanna kvar. Sen är det inte bara ledningens fel, många vill länna pga utebliven speltid och den som är ansvarig för det är tränaren och inte ledningen.
Annons: