/spanien/barcelona/forum/6306.aspx/spanien/barcelona/forum/6306.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 16:37
1-2 genom frispark från Sanabria om jag såg rätt:P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 16:09
1-1, andra halvleken nu men skottarna skapar mer än Barca gör. Dom passar mest runt och kommer ingen vart medan Celtic faktiskt går på mål när dom har bollen.
Barcelona DM1982
2013-10-01 16:08
Vad står det?
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 16:03
Vi kan ju trösta oss med att det inte bara är a-laget som har problem med Celtic
Barcelona Deulofeu
2013-10-01 15:44
Borde nästan inte Sanabria få vara lite mer med a-laget? Speciellt under Messis frånvaro.

Mål idag igen hysterisk form alltså.
Barcelona Golden Barca
2013-10-01 15:37
Kommer allt mera uppgifter som menar att Lionel Messi inte kommer åka till Argentinas landslagssamling. Det vore verkligen intressant om han nobbade att åka på en helt onödig resa. Uppges att Argentinas tränare anser att det är bra för gruppdynamiken om Messi
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 15:29
Mäktigt namn Godswill är! Verkligen Guds vilja haha
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 15:21
Härlig miss av Munir:/
Barcelona Deulofeu
2013-10-01 14:55
Matchen är igång!
Barcelona Deulofeu
2013-10-01 14:53
Länk...
Barcelona Deulofeu
2013-10-01 14:49
DM1982 jag såg det men den börjar väl straxt då?
Barcelona DM1982
2013-10-01 14:46
Den ska streamas på fcbarcelona.com
Barcelona Deulofeu
2013-10-01 14:40
Jo kanske har du länk?
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 14:39
Deulofeu (Barcelona) Kan man inte se matchen på deras youtubekanal?
Barcelona Deulofeu
2013-10-01 14:26
Startelvan mot Celtic u-19

håll ögonen på
Ondoa,Quintilla,Enguene,Sanabria,Adama!

1 J. Ondoa
4 Xavier Quintillà
2 E. Ekpolo
14 Sergi Palencia
8 Z. Enguene
10 Joel Huertas
6 Jordi Ortega
25 A. Sanabria
23 Adama Traoré
9 Munir El Haddadi

Bänken

3
Roger Riera
7
A. Ebwelle
11
M. Rolon
13
Jose Suárez
17
W. Kaptoum
21
M. El Ouriachi

Matchsart kl 15 det står att det ska finnas stream på hemsidan.
Barcelona Canaletes
2013-10-01 13:56
@rodge73:

Va här inne innan matchen (15 min ca) börjar så kommer du se massa streams.
Barcelona Júnior ´
2013-10-01 13:47
Vi har rent generellt haft svårt att besegra Celtic, både när det gäller hemma men även på bortaplan. Vi alla minns förlusten förra året, men om ni tänker efter så hade vi dessutom ofantligt svårt att kamma hem tre poäng på Nou Camp. Celtic tog då en tidig ledning och vi hittade först det avgörande 2-1 målet i 4:e tilläggsminuten på en fast situation.

Att förvänta sig en vinst är en sak men att kräva det på Celtic Park är att ta i. Som Gabriel säger så ligger inte den avgörande faktorn i vem som har bäst spelare. Celtic har i dagsläget hittat ett sätt att neutralisera våra taktiker och vårt spel. Att vi dessutom saknar spelare som Messi, Alba och Mascherano/Puyol kommer påverka vårt spel idag.

Här är vårt facit mot Celtic de senaste 10 åren
Resultat: 5W - 3D - 2L
;Mål: 14 - 9

Barcelona LeoMessi
2013-10-01 13:09
DM1982 (Barcelona) Om dom två ens får spela 1 sekund så hade jag fan i mig stämt landslaget om jag var Barca. Är så jävla trött på såna tränare, spec VDB som låter tex en skadad xavi spela 90 min i en match där Spanien redan är gruppvinnare och då läkarteamet har sagt till honom att Xavi inte ska spela mer än 45 min.
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 13:06
Gabriel (Barcelona) Jo men om Barca kunde motivera sig ordentligt inför den här matchen så ska vi vinna. Nu kräver jag ingen 5-0 vinst. Jag förstår verkligen att Celtic inte är det lättaste, men som sagt, har vi motivation och vilja så ska det inte vara några problem. Jag vill att dom ska känna sig motiverade när dom möter "mindre" lag. Förra året vann vi mot mindre lag utan motivation och vi tänkte "Aja dom sparar sig till dom större matcherna", så jävla fel man hade! Vi vann en match i åttondelen och resten kryssade vi eller så förlorade vi.
Barcelona DM1982
2013-10-01 12:53
@barcastuff: ARG coach Sabella insists on calling up Mascherano and Messi, who are both injured, for the upcoming World Cup qualifiers. [via md] Vad är det för fel på Sabella egentligen? Även om det bara gäller att de ska vara med som moraliskt stöd eller något så är det bara onödigt, låt dem köra rehab hemma istället.
Barcelona Gabriel
2013-10-01 12:51
LeoMessi

Bara för att ett lag har bättre spelare på alla positioner behöver inte det alltid betyda att man vinner en match, det är mer än det som spelar in. En match är sig aldrig lik någon annan, det är massa tillfälligheter som avgör dessutom i en fotbollsmatch. Just mot ett lag som Celtic så har aldrig deras starkaste sida varit spelarna de besitter, även om de haft en del profiler på enstaka positioner - trots det har de ändå slagit näst intill alla storlag som går att slå när de mött dem på Celtic Park.

Missförstå mig inte, jag är inte heller "nöjd" med ett kryss ikväll, men det betyder inte att jag förväntar mig eller kräver en seger då jag är medveten om hur svårt det är att spela där. Och jämförelsen med Juventus spelar mindre roll, jag ser inte relevansen.

Ett lag som Celtic kan ha presterat hur dåligt de vill men när det kommer till stormatcher på deras hemma plan framför deras publik kan man aldrig räkna med en lätt match, så enkelt är det.
Barcelona Barca Barca
2013-10-01 12:43
LeoMessi Celtic är äckligt bra lag på hemmaplan. Deras spelmaterial är inget att hänga i julgranen men deras stöd av hemmapubliken får dom att bli omänskliga och speciellt mot storlag. Men just åretsupplaga av Celtic är inte bra längre. Jag tycker dom har haft tur i CL kvalet. Kunde lika gärna blivit respass redan mot Elfsborg, att man förlorar mot Shakhter Karagandy på bortaplan och vänder sen på hemmaplan med nöd o näppe är inte imponeramde. Jag tycker att vi bör slå Celtic, men jag blir inte förvånad ifall vi tappar poäng. Det tillhör vanligheterna. Vi har haft det svårt på Celtic Park, vi kommer ha det svårt idag med, OM inte Neymar får flipp och stänket dit ett hatrick.
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-10-01 12:42
Har själv inte läst den, men vill ändå tipsa om Sid Lowes nya bok Fear and Loathing in La Liga, som är en total genomgång av rivaliteten mellan Real Madrid och Barcelona. Han pratade om den i sin senastepodcast och den verkar vara väldigt ambitiös, med intervjuer av bl aRexach, di Stefano och den sista kvarlevande Barcelona-spelaren från den ökända 11-1 förlusten. Boken ska både behandla det sportsliga såväl som det politiska perspektivet och även om det sällan finns någon absolut sanning har jag stora förhoppningar om att Lowe kan ge en så blanaserad och rättvis bild som möjligt. Köp!!!
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 12:28
Gabriel (Barcelona) Juve tog dom ganska komfortabelt i båda mötena. Medan vi torskade ena mötet. Säg vad du vill, men en förlust mot Celtic är pinsamt. Jag vet att dom har ett galet bra stöd och att dom tänder till lite extra när det är cl men nu har vi seriöst mycket bättre spelare på varje position. Jag själv är inte nöjd om vi kryssar.
Barcelona rodge73
2013-10-01 12:03
Någon som kan länka till bra stream i kväll?
Barcelona tikitaka
2013-10-01 11:53
Tja, någon här som följt bayern sedan pep tog över? Kör han samma spel som han körde hos oss? Renodlad anfallare eller falsk nia?
Barcelona Blaugrana91
2013-10-01 11:53
Nu skriver jag via mobilen så kan inte länka men Frexia presenterade budgeten för denna säsong för någon vecka sen och man har budgeterat rekordintäkter på €509M, lägg till att vi på senare år alltid dragit in mer än vad som först budgeterats, så jag vågar påstå att så blir fallet även i år. I samma budgetrapport avslöjas att vinsten lär ligga på €36M, men även denna tror jag kommer bli högre. Sen Rosell tog över har vi gjort vinster på €9M, €50M och €32M, alltså totalt €91M, lägger vi till vinsten för i år blir det totalt €127M i vinst under Rosells tid hittils. Kan som sagt inte länka, men finns såklart att läsa på klubbens hemsida.
Barcelona Gabriel
2013-10-01 11:51
Att tro att det bara är att gå ut på Celtic Park och plocka hem 3 poäng till Barcelona är att underskatta Celtic något ofantligt. Det spelar ingen som helst roll vilken nuvarande form de är i, eller vilka de mött tidigare och hur de presterat i de matcherna. Celtic är ett lag som alltid tänder till extra när det vankas Champions League på hemmaplan, framför allt när de möter stora klubbar. Med det stöder deras publik ger dem kan man aldrig "bara förvänta sig" 3 poäng, inte ens om vi heter Barcelona. Det kommer att bli en tuff match, förvänta er inget annat. Personligen förväntar jag mig inte 3 poäng, inte heller så att jag kräver det. Vad jag däremot förväntar mig och kräver är att man lärde sig av läxan från förra året.
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 11:36
Med eller utan Messi så ska vi inte ha problem med Celtic! Det här lagen hade stora jävla problem med Elfsborg (verkligen inte säker om det var dom) och allt annat än 3 poäng är en förlust. Kan vi undvika att ge dom hörnor och frisparkar när straffområdet så ser jag inte hur dom ska hota oss.
Barcelona Júnior ´
2013-10-01 11:18
FACT: Idag kommer vårt lag att använda det tredje matchstället (svart) för första gången.
Annons: