/spanien/barcelona/forum/6296.aspx/spanien/barcelona/forum/6296.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Júnior ´
2013-10-01 18:35
Capitan \(^.^)/

Jag hade föredragit att placera Alexis i mitten. Som vi vet så hade Alexis en väldigt fri roll centralt i banan under sina år i Udinese. I Barcelona så har han tyvärr inte lyckats prestera likt han gjorde i Italien. Frågorna är många; är det spelsättet i Barcelona som inte passar honom lika bra, är det positionen eller är det friheten som han inte får i jämförelse med sin roll i Udinese? Ni får dock inte missuppfatta mig, jag är inte besviken över Alexis prestationer rent allmänt men man kan heller inte undgå från att det inte är samma spelare som spelade i den italienska klubben.

Mitt andra alternativ skulle vara att placera Cesc i den rollen då jag anser att Neymar ska spela ute på kanten.

------------------------------------------------

Emily

Tack!
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 18:29
Jag tycker att Alexis har varit bra centralt då han trycker ner backlinjen med sina löpningar vilket kan lämna yta till Neymar och iniesta. Någon som vet hur Neymar spelar centralt?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-01 18:10
Nästan 3 timmar innan match och det är rätt dött här... för att liva upp stämningen ryktas det om att Neymar eller Alexis kan spela i mitten och att Song kanske startar. Vad väcker det för tankar hos er?
Barcelona Emily - Gràcies Pep!
2013-10-01 17:28
Arsenal började rycka i Sanabria redan i somras och problemet med att flytta upp honom till B-laget stavas Dongou och Sandro. Tre otroligt talangfulla spelare på samma position gör det svårt att välja, men flyttas inte Sanabria upp till nästa säsong är jag rädd att han lämnar. Han har visserligen redan nu suttit på bänken med B-laget och i söndags fick han drygt 20 minuter mot Mallorca, så jag är inte särskilt orolig utan tror och hoppas att han kommer fasas in i B-laget allt eftersom under den här säsongen för att ta steget fullt ut till B-laget nästa säsong.

Júnior:

Moha satt på bänken hela matchen.
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 17:05
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Han är väldigt egoistisk. Han har så mycket talang men allt det betyder ingenting om han inte blir bättre på att släppa bollen när han ska. Han kan skapa grymt mycket men det. Blir inte till någon nytta då han hellre väljer att skjuta från ett svårt läge än att slå en pass som gör att hans lagkamrat får ett öppet mål.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-01 16:57
Såg matchen igår när Dealofeu hoppade in sista 20 minuter.

Ingen kan förneka att han har kvaliteter som många spelare drömmar om. Driven med bollen och hur han glider mellan försvararna som om de vare stolpar.Vad som var tråkigt att se var att han passade inte bollen när han kunde göra assist? Andra spelarna blev helt uppgivna om och om igen när han inte släppte bollen.

Han skapar ju läge till sig själv och andra men han väljer att inte passa när hans kamrater har öppet mål. Det tar ju bort allting han gör på planen. Det kvittar om han dribblar alla elva spelare. Passar han inte när hans lagkamrater har öppet mål, vad spelar det för roll?

Det var bara inte igår. Varje gång har har hoppat in är det samma pannkaka. Hoppas att Martino tar snack med honom för att så där kan det pågå hur länge som helst. Det finns många som önskar att de hade hans plats..
Barcelona Júnior ´
2013-10-01 16:55
Hinner tyvärr inte se Juvenil matchen så jag har en fråga. Har Moha fått göra sitt inhopp än? Om ja, hur går det för honom?
Barcelona Deulofeu
2013-10-01 16:55
Japp men kan spela på kant med helst till höger.
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 16:50
Undrar hur lång tid det tar tills PL-lagen med Arsenal i spetsen börjar rycka i honom ordentligt! Han borde vara i b-laget! Är Sanabria central anfallare?
Barcelona Deulofeu
2013-10-01 16:41
Stämmer glödhet!
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 16:37
1-2 genom frispark från Sanabria om jag såg rätt:P
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 16:09
1-1, andra halvleken nu men skottarna skapar mer än Barca gör. Dom passar mest runt och kommer ingen vart medan Celtic faktiskt går på mål när dom har bollen.
Barcelona DM1982
2013-10-01 16:08
Vad står det?
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 16:03
Vi kan ju trösta oss med att det inte bara är a-laget som har problem med Celtic
Barcelona Deulofeu
2013-10-01 15:44
Borde nästan inte Sanabria få vara lite mer med a-laget? Speciellt under Messis frånvaro.

Mål idag igen hysterisk form alltså.
Barcelona Golden Barca
2013-10-01 15:37
Kommer allt mera uppgifter som menar att Lionel Messi inte kommer åka till Argentinas landslagssamling. Det vore verkligen intressant om han nobbade att åka på en helt onödig resa. Uppges att Argentinas tränare anser att det är bra för gruppdynamiken om Messi
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 15:29
Mäktigt namn Godswill är! Verkligen Guds vilja haha
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 15:21
Härlig miss av Munir:/
Barcelona Deulofeu
2013-10-01 14:55
Matchen är igång!
Barcelona Deulofeu
2013-10-01 14:53
Länk...
Barcelona Deulofeu
2013-10-01 14:49
DM1982 jag såg det men den börjar väl straxt då?
Barcelona DM1982
2013-10-01 14:46
Den ska streamas på fcbarcelona.com
Barcelona Deulofeu
2013-10-01 14:40
Jo kanske har du länk?
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 14:39
Deulofeu (Barcelona) Kan man inte se matchen på deras youtubekanal?
Barcelona Deulofeu
2013-10-01 14:26
Startelvan mot Celtic u-19

håll ögonen på
Ondoa,Quintilla,Enguene,Sanabria,Adama!

1 J. Ondoa
4 Xavier Quintillà
2 E. Ekpolo
14 Sergi Palencia
8 Z. Enguene
10 Joel Huertas
6 Jordi Ortega
25 A. Sanabria
23 Adama Traoré
9 Munir El Haddadi

Bänken

3
Roger Riera
7
A. Ebwelle
11
M. Rolon
13
Jose Suárez
17
W. Kaptoum
21
M. El Ouriachi

Matchsart kl 15 det står att det ska finnas stream på hemsidan.
Barcelona Canaletes
2013-10-01 13:56
@rodge73:

Va här inne innan matchen (15 min ca) börjar så kommer du se massa streams.
Barcelona Júnior ´
2013-10-01 13:47
Vi har rent generellt haft svårt att besegra Celtic, både när det gäller hemma men även på bortaplan. Vi alla minns förlusten förra året, men om ni tänker efter så hade vi dessutom ofantligt svårt att kamma hem tre poäng på Nou Camp. Celtic tog då en tidig ledning och vi hittade först det avgörande 2-1 målet i 4:e tilläggsminuten på en fast situation.

Att förvänta sig en vinst är en sak men att kräva det på Celtic Park är att ta i. Som Gabriel säger så ligger inte den avgörande faktorn i vem som har bäst spelare. Celtic har i dagsläget hittat ett sätt att neutralisera våra taktiker och vårt spel. Att vi dessutom saknar spelare som Messi, Alba och Mascherano/Puyol kommer påverka vårt spel idag.

Här är vårt facit mot Celtic de senaste 10 åren
Resultat: 5W - 3D - 2L
;Mål: 14 - 9

Barcelona LeoMessi
2013-10-01 13:09
DM1982 (Barcelona) Om dom två ens får spela 1 sekund så hade jag fan i mig stämt landslaget om jag var Barca. Är så jävla trött på såna tränare, spec VDB som låter tex en skadad xavi spela 90 min i en match där Spanien redan är gruppvinnare och då läkarteamet har sagt till honom att Xavi inte ska spela mer än 45 min.
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 13:06
Gabriel (Barcelona) Jo men om Barca kunde motivera sig ordentligt inför den här matchen så ska vi vinna. Nu kräver jag ingen 5-0 vinst. Jag förstår verkligen att Celtic inte är det lättaste, men som sagt, har vi motivation och vilja så ska det inte vara några problem. Jag vill att dom ska känna sig motiverade när dom möter "mindre" lag. Förra året vann vi mot mindre lag utan motivation och vi tänkte "Aja dom sparar sig till dom större matcherna", så jävla fel man hade! Vi vann en match i åttondelen och resten kryssade vi eller så förlorade vi.
Barcelona DM1982
2013-10-01 12:53
@barcastuff: ARG coach Sabella insists on calling up Mascherano and Messi, who are both injured, for the upcoming World Cup qualifiers. [via md] Vad är det för fel på Sabella egentligen? Även om det bara gäller att de ska vara med som moraliskt stöd eller något så är det bara onödigt, låt dem köra rehab hemma istället.
Annons: