/spanien/barcelona/forum/6295.aspx/spanien/barcelona/forum/6295.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2013-10-01 20:38
Fyfan vilken inramning, sjukt!
AndreD -
2013-10-01 20:37
Ronaldinho the original

Skadad
Barcelona NoGo™
2013-10-01 20:37
@Ronaldinho the original

Han drog på sig en muskelskada i helgen och blir borta 4- 6 veckor.
Ronaldinho the original
2013-10-01 20:35
Nån som vet varför bojan inte är med i Ajax truppen idag?
Ronaldinho the original
2013-10-01 20:33
@Carles Puyol y Jean Marie Dongou:

Visst,visst.... My bad
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-10-01 20:31
@Ronaldinho the original:

Vad har han med barca att göra? Inge real snack, snart match!!
Barcelona EL Corazon
2013-10-01 20:27
Ser fram emot att se Bartra och Neymar idag. Hoppas Bartra gör en lika bra match som sist. Neymar mot Lustig. Lär bli åka av!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona EL Corazon
2013-10-01 20:27
Ser fram emot att se Bartra och Neymar idag. Hoppas Bartra gör en lika bra match som sist. Neymar mot Lustig. Lär bli åka av!
Ronaldinho the original
2013-10-01 20:25
Miljard värvningen är skadad igen och kommer inte spela mot Köpenhamn. Han borde aldrig ha gått till Real. Kommer inte platsa i ett lag fullt med divor och en position som inte Han är van vid.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-10-01 20:20
Vi behöver inte fysik mot Celtic. Vi möter inte Bayern München. Vi spelade ut Celtic hemma och borta. Höj bolltempot och var kliniska och matchen är död efter 45 minuter.

Ni överskattar Celtic och hypen som finns kring det laget.
Ronaldinho the original
2013-10-01 20:20
@Carles Puyol y Jean Marie Dongou:
Hahaha han kommer skickas upp till läktaren! :)
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-10-01 20:12
Hade gärna sett Song som en av offensiv mittfältarna idag. Bättre tillfälle för en sådan spelartyp på den positionen är svår att finna
2013-10-01 20:11
Neymar på Lustigs kant..... Blir kul att se ;)
Barcelona Barieta
2013-10-01 20:11
Jag tror på att Neymar kommer spela ut sitt register idag
Barcelona ( Xaviesta )
2013-10-01 20:09
Lite tradigt att man än en gång envisas med att spela Xavi. Detta tycker jag inte för att "Xavi suger" utan för att han behöver vilas bra mycket mer än vad Del Bosque och Tata gjort hittills. Med eller utan Fabregas i elvan, Xavi borde ändå sitta på bänken idag, helst i förmån till Song. Borta mot Celtic behövs mer fysik på mitten än vad vi får ikväll och nu får man bara hoppas ingen blir skadad ikväll för det lär nog smälla, speciellt när ett grönt/vitt hav på läktarna håller uppe adrenalinet hos hemmalaget matchen igenom. Men jag tror alltid på mitt lag så detta ska nog gå bra ändå.
Barcelona Baronen
2013-10-01 19:57
Det är nu Neymar ska ta sitt ansvar och verkligen visa Europa hur bra han är. I Messis frånvaro tror jag han automatiskt tar för sig mer.
2013-10-01 19:52
2013-10-01 19:52
Gillar startelvan, vill se en ändring i elvan och det är att Song spelar istället för Busi!
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 19:41
SupremeMan (Barcelona) Masken är skadad
Barcelona SupremeMan
2013-10-01 19:38
jag fattar inte varför vi inte låter Fabregas ta Xavis plats och Xavi tar bänken. så kan vi låta Neymar spela vänster Alexis ta Messis plats och Pedro sin normala plats.

någon som vet varför Masken inte spelar idag ?
hoppas Bartra gör bra ifrån sig idag !
Barcelona Diar Shekha
2013-10-01 19:37
@Youngcules: Barça bench: Pinto, Montoya, Song, Dos Santos, Sergi Roberto, Tello, Alexis. Out of match squad: Sergi Gómez, Patric, Oier. @barcastuff: Oier, Patric and Sergi Gomez don't make the final match squad and will watch the game from the stands #fcblive @barcastuff: Celtic line-up (official): Forster - Lustig Ambrose VanDijk Izaguirre - Matthews Brown Commons Mulgrew Samaras - Stokes #fcblive
Barcelona Abbe.
2013-10-01 19:28
Startelvan: Valdés, Alves, Piqué, Bartra, Adriano, Xavi, Busquets, Iniesta, Pedro, Cesc y Neymar.
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-10-01 19:17
Tycker att Neymar ska spela centralt ikväll då han spelat den rollen nästan hela sin karriär och gjort flest mål där, det var nu på det senaste innan Neymar gick till Barca som Santos dåvarande tränare Muricy Ramalho spelade Neymar på vänsterkanten.
Barcelona barcalandia
2013-10-01 18:59
Helt är ärligt förstår jag inte varför man envisas med Cesc i den centrala anfallsrollen, eller som falsk 9:a som det numera heter. Visst har han fin blick och är målfarlig men tycker han saknar speeden och ser helt klart hellre Alexis i den rollen som kan hota i djupet. För mig är Cesc central mittfälare och ska varken spela på kanten eller i anfallet. Mycket just därför att han saknar speeden för de positionerna. När det gäller passningar, blick, touch, skarvningar är han dock magisk. Den enda av våra mittfältare som löser en roll i anfallet är Iniesta och då till vänster.
Barcelona Júnior ´
2013-10-01 18:35
Capitan \(^.^)/

Jag hade föredragit att placera Alexis i mitten. Som vi vet så hade Alexis en väldigt fri roll centralt i banan under sina år i Udinese. I Barcelona så har han tyvärr inte lyckats prestera likt han gjorde i Italien. Frågorna är många; är det spelsättet i Barcelona som inte passar honom lika bra, är det positionen eller är det friheten som han inte får i jämförelse med sin roll i Udinese? Ni får dock inte missuppfatta mig, jag är inte besviken över Alexis prestationer rent allmänt men man kan heller inte undgå från att det inte är samma spelare som spelade i den italienska klubben.

Mitt andra alternativ skulle vara att placera Cesc i den rollen då jag anser att Neymar ska spela ute på kanten.

------------------------------------------------

Emily

Tack!
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 18:29
Jag tycker att Alexis har varit bra centralt då han trycker ner backlinjen med sina löpningar vilket kan lämna yta till Neymar och iniesta. Någon som vet hur Neymar spelar centralt?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-01 18:10
Nästan 3 timmar innan match och det är rätt dött här... för att liva upp stämningen ryktas det om att Neymar eller Alexis kan spela i mitten och att Song kanske startar. Vad väcker det för tankar hos er?
Barcelona Emily - Gràcies Pep!
2013-10-01 17:28
Arsenal började rycka i Sanabria redan i somras och problemet med att flytta upp honom till B-laget stavas Dongou och Sandro. Tre otroligt talangfulla spelare på samma position gör det svårt att välja, men flyttas inte Sanabria upp till nästa säsong är jag rädd att han lämnar. Han har visserligen redan nu suttit på bänken med B-laget och i söndags fick han drygt 20 minuter mot Mallorca, så jag är inte särskilt orolig utan tror och hoppas att han kommer fasas in i B-laget allt eftersom under den här säsongen för att ta steget fullt ut till B-laget nästa säsong.

Júnior:

Moha satt på bänken hela matchen.
Barcelona LeoMessi
2013-10-01 17:05
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Han är väldigt egoistisk. Han har så mycket talang men allt det betyder ingenting om han inte blir bättre på att släppa bollen när han ska. Han kan skapa grymt mycket men det. Blir inte till någon nytta då han hellre väljer att skjuta från ett svårt läge än att slå en pass som gör att hans lagkamrat får ett öppet mål.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-01 16:57
Såg matchen igår när Dealofeu hoppade in sista 20 minuter.

Ingen kan förneka att han har kvaliteter som många spelare drömmar om. Driven med bollen och hur han glider mellan försvararna som om de vare stolpar.Vad som var tråkigt att se var att han passade inte bollen när han kunde göra assist? Andra spelarna blev helt uppgivna om och om igen när han inte släppte bollen.

Han skapar ju läge till sig själv och andra men han väljer att inte passa när hans kamrater har öppet mål. Det tar ju bort allting han gör på planen. Det kvittar om han dribblar alla elva spelare. Passar han inte när hans lagkamrater har öppet mål, vad spelar det för roll?

Det var bara inte igår. Varje gång har har hoppat in är det samma pannkaka. Hoppas att Martino tar snack med honom för att så där kan det pågå hur länge som helst. Det finns många som önskar att de hade hans plats..
Annons: