/spanien/barcelona/forum/6292.aspx/spanien/barcelona/forum/6292.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-02 21:39
Barcelona 4-0 Bayern München 2009 var den bästa halvleken i historien. 4 mål på 1 halvlek mot Bayern.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-10-02 21:38
Lasse Lasse, då såg du inte Barcas halvlek mot Arsenal på Emirates under Pep om du tycker det här är bästa halvleken du sett. :P
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-10-02 21:36
Modric*
Barcelona DM1982
2013-10-02 21:35
Bayern spelar verkligen bra, kul att se att Pep vågar röra om i grytan. Laget vann allt förra säsongen men Pep kliver och visar hur han vill att det ska spelas, starkt.

Vinner inte vi så kan Bayern vinna CL, av precis samma anledning som jag tyckte att det var kul att de vann förra säsongen. Helt enkelt för att de spelar sitt spel, vilka de än möter. De har en spelidé och står fast vid den, precis som Barcelona.

Det är ruggigt svårt att vinna CL två gånger i rad men Bayern kan nog fixa det.
2013-10-02 21:35
Köpenhamn hade en nick i ribban när jag slog över. Påväg ner tar bollen på madrig arm ser de ut som. Danska kommentatorerna sa iaf att de va straff!
Barcelona LeoMessi
2013-10-02 21:32
City slarvar extremt mycket men Bayern pressar väldigt mycket också! Dom är väldigt starka.
Barcelona fiskfot
2013-10-02 21:29
Är ärligt talat rädd för Bayern, vilken jävla press herregud
Just nu sitter iaf alla fotbolls matcher på kupongen :D leverkusen, psg och bayern. Nu ska bara Detroit och Anaheim vinna haha
Barcelona Diar Shekha
Tycker många här inne överdriver lite angående Bayern München. Visst de är ett fantastisk lag, inget snack! Kolla första målet, ännu en tabbe av överskattade Joe Heart! City är verkligen usla ikväll, usel försvar & har inget spel alls. De får Bayern att se ännu bättre ut.. Det är ganska pinsamt för en klubb som spenderade en miljard kronor i somras!
2013-10-02 21:28
City och PSG, dessa plastlag som själva anser sig vara favoriter att vinn CL, haha så skrattretande.
Barcelona LeoMessi
2013-10-02 21:26
För att vi ska kunna slå Bayern så ska vi orka pressa hela matchen och inte vara rädda att gå in i dueller. Dom har väldigt starka spelare och dom är inte rädda att gå in i närkamper.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-02 21:23
Bayern skrämmer mig verkligen herregud vad bra dom är. Deras presspel är underbart att skåda, City har inte haft ett enda bra anfall på HEMMAPLAN... Bayern är laget att slå helt klart.
Ronaldinho the original
2013-10-02 21:21
Har Man U sjunkit så lågt att dom parkerar bussen???
Barcelona LeoMessi
2013-10-02 21:21
City har verkligen varit upp och ner i år. Släppt in en hel del mål också
2013-10-02 21:20
Jaha Juve, 0-1 Drogba
Barcelona Zibarca ~ Hakuna maTata
2013-10-02 21:17
Bayern är riktigt vassa! De syns på deras spel att Pep tränar dem. Hade dem haft en Messi så hade det stått 3-0 till Bayern
Ronaldinho the original
2013-10-02 21:13
@Carles Puyol y Jean Marie Dongou:

Visst glömde lejonet!!

Bayern har 75% bollinnehav!!!!!
2013-10-02 21:11
Bayern kan verkligen rulla boll, få bollinnehav. Och är ett världens bästa lag på att kontra. Snacka om att ha allt. Känns som de vinner CL igen :(
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-10-02 21:07
@Ronaldinho the original:
Puyol är bättre än Varane. Varane är top 3 i Spanien!
AndreD -
2013-10-02 21:02
Tapinaldo strikes again
Barcelona NoGo™
2013-10-02 20:58
@Danne - Culé - 26:

Skadad.
Barcelona EL Corazon
2013-10-02 20:57
Ja, jag håller med om att det är en långsiktig process över tid. Han har potentialen att bli en världsspelare, absolut. Om du skriver att i princip ordagrant att Bartra är bättre än Varane är det ju i nuet då pratar. Skillnad om du skrivit att han kan eller kommer bli bättre. Men nu skrev du "är bättre" = nutid. Jag anser fortfarande att det är helt befängt att påstå att Bartra är bättre då han endast gjort ett fåtal bra matcher. Tre matcher för att vara exakt. Nej att peta en Pepe är inte det svåraste, men är det svårare att peta Mascherano eller Adriano tycker du?Överskattad eller ej så gjorde i alla fall Varane stabila matcher konsekvent under hela säsongen medan de få matcher Bartra spelade var han direkt dålig.
2013-10-02 20:57
Är Thiago skadad eller han är helt enkelt helt borta från truppen?
Barcelona Andreas-
2013-10-02 20:55
Bayern ser äckligt starka ut o år igen.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-10-02 20:54
Grabbar, om ni inte slutar tjafsa kommer jag börja klippa massa tung och öron på er ... utan huvud, du vet.

Fokusera på det positiva:

Fantastisk harmoni i truppen
Utmärkta resultat hittills
Martinos ledarskap (alla får en chans/ingen har given plats)
Valdés' fina form
Neymars snabba anpassning
Bartras positiva utveckling
Puyols comeback inom kort framtid

Har jag glömt något? I vilket fall så är jag väldigt nöjd med vår klubb i dagsläget och ser fram emot varje match som ska spelas. Det känns underbart att vara culé - i synnerhet när cirkusen fortgår i Madrid.

Visca Barca y Visca Catalunya!
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-10-02 20:50
Varane är SNÄPPET bättre än Bartra. Jag säger så av dem matcher jag har sett av Varane. Bartra har inte fått samma förtroende som Varane har fått. Varane har fått mer speltid och Varane har ju fått spela mot Barca plus att han har gjort mål två gånger. Bartra behöver bara speltid. Men just nu är Varane bättre men i framtiden kan allt förändras då kanske blir Bartra bättre än Varane.
Ronaldinho the original
2013-10-02 20:43
@Barcelonistas:

För mig så är han dem bästa mittbacken i Spanien utan snack. Kollade på vissa real matcher och kan säga till dig att Varane räddade Ramos i många situationer.

Bayern har galen press spel !!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-02 20:37
Det handlar inte om nuet utan jag snackar om en långsiktig process. Bartra kommer fortsätta att göra stabila insatser hos oss framöver det kan jag lova er. Varane? Ni överskattar Varane låt oss se hur han presterar den här säsongen. Bara för att han var ordinarie i Real betyder ju knappast att han är bra. En medelmåttig Pepe är inte svår att ta positionen ifrån.
Barcelona EL Corazon
2013-10-02 20:29
Barcelonistas (Barcelona) Återigen angående Bartra som du inte gav mig något svar på förra gången. För att du inte har något bra svar? Hur kan du påstå att Bartra nu efter att ha gjort ett fåtal bra matcher är bättre än Varane? Varane var stora delar ordinarie i Real förra året och han blev matchen spelare mot oss medans Bartra hade otroligt dåligt självförtroende och blev "petad" av både Adriano och Mascherano som både i grunden inte är mittbackar.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-10-02 20:28
Iniesta har sagt att han kommer förlänga! Underbara nyheter!! :)
Annons: