/spanien/barcelona/forum/629.aspx/spanien/barcelona/forum/629.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-06-01 22:14
Varför vill Alves lämna helt plötsligt? Trodde han var nöjd när han fick sitt kontrakt förlängt förra sommaren. Hur kan man gå med på att låta spelaren bryta kontraktet efter 1 säsong? Speciellt med tanke på lönen han har. Är jag den enda här som under inga omständigheter vill ha in Bellerin! Vill han ens lämna? Jag tvivlar för varje gång man läser något om honom är han inte sen att påpeka hur väl han trivs i Arsenal, hur rätt det var att lämna Barca bla bla. Jävla Judas, han kan stanna i loser-klubben som aldrig vinner något för gott om det nu är så mycket bättre än i Barca. Vill verkligen inte ha tillbaka honom, inga fler överskattade Arsenalspelare tack.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2016-06-01 22:00
Men 6 spelare som garanterat lämnar är ju sandro, Douglas, Alves, vermaelen, bartra och adriano. Skönt att släppa dessa sex spelare faktiskt, få in lite nytt blod samt att vissa i det gänget är högst mediokra...tänker främst på Douglas. Alves har gjort sina åtta år i Barcelona och vunnit allt, det räcker för hans del....men vad han kommer bli saknad!
Barcelona the cameroonians
2016-06-01 20:59
@the cameroonians:

Ni glömmer väl inte denna i morgon... start 13.00 (cirka) livefeed i länktips (engelska)
Barcelona Gabriel
2016-06-01 19:52
Har gjort mina egna rankningar och infört mitt egna system på spelare jag anser vara intressanta för oss den här sommaren. I den ingår högerbackar, vänsterbackar, mittbackar och mittfältare än så länge. Tänkte att jag visar mittbackarna och deras poäng enligt mig sen sen får nu själva säga vad ni tycker.
Vlom
2016-06-01 19:17
Valencia pull out of the race to sign Alen Halilovic over excessive demands from his representatives. Familiar story Potentially a real talent but is so poorly represented. Demands of houses, cars and guaranteed first team football not uncommon with them.
Barcelona Barcaholic
2016-06-01 18:47
Barca Barca Hehe du kan alltid testa skicka mejl till honom, kanske han lyssnar... Nej men seriöst så är i princip ingen utav dom köpen så svåra att genomföra för en klubb som Barcelona förutom Bellerin & Thiago. Misslyckas man med Bellerin har vi ändå Roberto (som jag tror mycket på som hb) och Aleix Vidal (som jag däremot inte alls blivit imponerad av). Sen när det gäller Thiago så även om man misslyckas där tycker jag vi har tillräckligt med offensiva mittfältare. Iniesta, Rakitic, Rafinha, Suarez och Roberto som kan i princip spela överallt. Men Thiago är som en dröm för mig, älskar den spelstilen killen besitter. Och att kunna ställa upp ett mittfält i framtiden med Thiago-Sergio-Rafinha är något jag önskar kunde bli verklighet.
Barcelona Junta Dimision
2016-06-01 18:36
Dinorah (agent Alves): "Called Bartomeu several times to explain situation - several offers but nothing signed - but he doesn't answer" [md]

Intressant.
Barcelona Barca Barca
2016-06-01 18:35
@Barcaholic:

Jag hade anställt dig som sportchef om jag var i Bartomeus kostym just nu. Dock skulle jag ställa krav, att det bör finnas en plan B på varje spelare. T.ex om man misslyckas med Thiago, vem ger man sig på istället ? :) men men, nu är varken jag presidenten och har något att säga till om, det ända jag kan göra är att be till Gud så han kan kloka upp hjärnan på Barcas ledning den här sommaren så vi får in några lirare som kan göra lite nytta. Inga Arda-Douglas värvningar mer tack.
Barcelona the cameroonians
2016-06-01 18:13
[QUOTE=Liunil Masse]The sale of Alves and Bartra will put Marquinhos on the #1 spot on Barça's transfer list, and they are progressing. (@gerardromero) [/QUOTE] Logiskt med tanke på att man då får en spelare som täcker två positioner och därmed garanteras speltid. Ologiskt då man tänker på hur svårt det kommer bli att värva från PSG, en klubb vars ägare tryckt handen i ansiktet på Barça mer än en gång. Skulle inte förvåna om det drar ut på tiden och att vi i slutet av juli desperat går efter någon random mittback från Serie A.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-01 18:10
@Barcaholic:

Som om jag skrev det. Drömfönster, verkligen!
Barcelona Liunil Masse
2016-06-01 18:08
Barcelona Barcaholic
2016-06-01 18:01
Drömsommar 2016: Ut: Alves: Ser tyvärr ut att lämna gratis! Bartra: 8€ miljoner. Vermaelen: 5€ miljoner. Skadedrabbad och för dålig. Adriano: 0-5€ miljoner. Bara vi blir av med honom, skadedrabbad och löjlig låg nivå. Douglas: Bara riv killens kontrakt. Mathieu: 15-20€ miljoner. Önsketänkande från min sida, men för gammal, för skadedrabbad och inte tillräckligt bra. Arda turan: 30€ miljoner. Arda har tyvärr inget kvar i truppen att göra. Munir: utlåning med buy option. Sandro: Går gratis. Total belopp: Ungefär 65€ miljoner av alla försäljningar där dom flesta är bänkspelare. In: Nolito: ungefär 15-20€ miljoner. Perfekt ersättare till Neymar utan att värsta försvagas. Ben Arfa: Gratis & kan ge Messi välbehövlig vila ibland. Bellerin: 30€ miljoner. Ung, från La Masia och har verkligen höjt sig den här säsongen. Sista chansningen med Arsenal spelare. Bailly: 15€ miljoner. Snabb & stark mittback, bättre version av Bartra. Kan även spela på vänsterkanten när Alba vilas. Koulibaly: 25€ miljoner. En stor uppgradering jämfört med Mathieu. Suarez: 3€ miljoner. Hämta tillbaka killen, gör mer nytta än Arda. Thiago: 40€ miljoner. Chansa på få tillbaka honom i år då Pep inte verkar ta honom till city. Total belopp: Ungefär 130€ miljoner. Med tanke på försäljningar så blir det endast 70 minus i kassan. Skulle ge oss en grym bredd i truppen. Summorna är på vad jag ungefär tror spelarna kommer ligga på, dock vet man aldrig med dagens ledning. Tankar & åsikter? :)
Barcelona Liunil Masse
2016-06-01 17:39
Bellerin alltså!
Barcelona Junta Dimision
2016-06-01 17:30
@Reymar:

Skadebenägen? Han hade en skada som höll honom borta i ett tag förra säsongen, men inte mer utöver det. Har dessutom snittat +10 mål de tre senaste säsongerna. Är det verkligen nödvändigt att skriva med så pissig attityd? Du kan ju skriva varför du inte vill ha honom i laget utan att vara stöddig.
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
2016-06-01 17:19
Jag vill också ha hit Nolito, faktiskt. Var några som skrev om Llorente för ett tag sedan och jag kan inte förstå varför. Ja, han är lång och bra att skicka in om det låser sig i slutet, men vem ska man byta ut då? Bättre att fortsätta lyfta fram Pique istället då. Vi kommer aldrig byta ut någon av de tre där framme om vi jagar mål och därför borde jakten vara på en reserv som är mer som en sämre kopia av Neymar och Messi där de kan avlastas i enklare matcher. Ju mer lik i spelstilen reserven är desto mindre hackande kommer spelet bli när någon av de ordinarie vilar. Att Nolito sedan är fostrad hos oss gör det bara bättre. Bring him home!
Barcelona Reymar
2016-06-01 17:19
@Junta Dimision:

Ja! hit med en skadebenägen 30-åring som målar mot giganterna Korea! Perfekt ersättare till MSN då han bara kan spela på en kant Grymt! In med honom!
Barcelona Blaugrana91
2016-06-01 17:18
[QUOTE=Liunil Masse]The sale of Alves and Bartra will put Marquinhos on the #1 spot on Barça's transfer list, and they are progressing. (@gerardromero) [/QUOTE] Hmm ser hellre att man går för Laporte.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-01 17:17
The sale of Alves and Bartra will put Marquinhos on the #1 spot on Barça's transfer list, and they are progressing. (@gerardromero)
Barcelona Junta Dimision
2016-06-01 17:07
Nolito fortsätter att visa sin klass i La Roja. Vågar säga att hans startplats är cementerad i startelvan i landslaget, hit med honom i sommar! Killen är nästintill världsklass i mina ögon och är perfekt att ha bakom MSN.
Barcelona Junta Dimision
2016-06-01 16:58
Skaplig frispark av David Silva precis i Spaniens landskamp mot Sydkorea.
Barcelona Gabriel
2016-06-01 16:47
Heisenberg Nej du har helt rätt att Pep ville ha kvar honom. Han nämnde ju även efter försäljningen av Chygri att han blev lika ledsen som om de hade sålt Iniesta, ja hur man nu ska tolka det. Men enligt mig kunde man åtminstone se att Chygri inte höll för spel i Barcelona. Pep har ju haft all tid i världen på sig att värva honom till Bayern men struntat i det.
Barcelona Rambla~
2016-06-01 16:46
@El_Jefe (Heisenberg):

Jo det stämmer, det var den sommaren de inte hade några pengar i kassan för löpande utgifter. Därför gick Rosell emot Peps vilja och lade upp Chygro på transferlistan. Vi fick €15m vill jag minnas efter att ha värvat honom året innan för 25m.
Barcelona El_Jefe (Heisenberg)
2016-06-01 16:23
Gabriel

Fast det faktum att Chygri fick lämna var väl inte Peps beslut? Var det inte det som startade hela fejden med honom och ledningen? Han ville väl ha kvar honom så något måste han ha sett som ingen annan såg. Och då är Pep inte direkt den som inte kan inse sina fel och skeppa iväg spelare efter kort tid. Eller har jag missförstått det hela?
Barcelona koeman92
2016-06-01 16:03
Gabriel

Du har rätt där. Men när Pep går efter en viss spelare, mittback eller inte, så brukar han alltid kolla efter vissa spetsegenskaper. Förutom att vara en klippa är Bailly även väldigt duktig med fötterna och har en oerhört bra teknik för att vara mittback. Att han är snabb gör inte saken sämre, speciellt när varken Piqué eller Mascherano är speciellt snabba. Jag anser helt enkelt att Bailly är snäppet mer av en Barça profil än Koulibaly. Att han dessutom inte lär kosta mer än €10 miljoner är ett stort bonus för en spelare med hans talang.

Vad gäller Pep så håller jag med om att han inte alltid varit klockren i sina mittbacksvärvningar, men glöm heller inte att det var han som hämtade in Piqué. I detta fall tror jag som sagt att Baillys spetsegenskaper är det som tilltalar Pep.
Barcelona Gabriel
2016-06-01 15:46
Koeman92 Nu vill jag inte förringa varken Pep som tränare eller Baily som fotbollsspelare men värt o tänka på är ändå att Pep varit långt ifrån klockren vad gäller värvningar än mer så när det kommer till mittbackar. 2009 efter trippelsäsongen när han bestämt skulle ha Chygrinskyi och "only him" så mycket att det blev en besatthet för honom och på så vis även klubben att köpa loss honom vilket knappast satte oss i något bra förhandlingsläge med Shaktar på den tiden. Alla såg hur den sagan slutade, totalt misslyckad sejour för Chygri som fick lämna efter bara en säsong. Med Benatia var det samma sak. Minns att vi var helt desperata efter att köpa loss honom här inne på forumet och att det slutade med att Bayern köpte loss honom för 5M$ dyrare än vad vi köpte Mathieu för. Han har knappast varit en lycklig saga i Bayern heller för den delen och det det är ett stort frågetecken om han stannar kvar. Anledningen till varför jag tar upp det här är pga att det känns som att många här inne nämner "Pep vill ha honom" och att det indirekt måste betyda att den spelaren per automatik kommer att bli världens bästa på din position och att vi borde rycka in och köpa honom innan det är för sent. Men ibland har även Pep fel. Men jag gillar Baily trots det, ville bara få det sagt.
Barcelona enkos
2016-06-01 15:24
@Gabriel:

Maradona har ju sagt att han är en av världens bästa backar och att han hade idag spelat i Barca eller Real om han inte varit afrikan. Med andra ord anklagar Maradona storklubbarna för rasism.
Barcelona Barcelunatic
2016-06-01 15:21
Jag är förvånad att det inte är tydligt för alla vilka kriterier som gäller när Barca köper mittback. Det är för osexigt att vara mittback, du ska ha några andra egenskaper för att locka våra ledare. Nästa mittback ska aldrig ha varit i eget straffområde, det är inte vår stil att köpa en sån tönt. Näe, nästa mittback ska helst vara svetsare som kan joddla, eller en rörmockare som äger en labrador. Vi kan också ta en liten mittfältare som längtar till mittfältet eller en halvdan fransman som längtar efter en cigg. Så ska en riktig mittback i Barca se ut. Mittbackar som sparkar bort bollen och kan nicka är blaha blaha. De ska vara "Mer än en mittback"
(Förlåt, är lite trött på att de gör det enkla så svårt)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona DM1982
2016-06-01 15:07
Brorsorna gillade att skada varandra när de var små. Gammal video men rätt kul.
Barcelona DM1982
2016-06-01 14:58
Rafinha, who left BRA due to injury, is back in Barcelona and will have medical tests. Not yet clear if he'll be ready for Olympics. [sport] Det bästa vore att bara stanna hemma och bli färdig inför säsongen med Barcelona. Mycket bra spelare men skadat sig för lätt. Precis som sin bror.
Barcelona koeman92
2016-06-01 14:52
Koulibaly är väldigt duktig, men jag anser att Bailly är bättre med tanke på hans teknik, spelförståelse och snabbare reaktioner. Han bör nog inte heller kosta för mycket, och att Pep är efter honom säger också en hel del. Samtidigt förväntar jag mig likt vissa här inne inte att vår ledning är kapabla att genomföra en sådan värvning ändå. Bailly lär gå till City, vi lär köpa sopan Daley Blind.
Annons: