/spanien/barcelona/forum/6288.aspx/spanien/barcelona/forum/6288.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Golden Barca
2013-10-04 14:07
Valdés, Pinto, Montoya, Piqué, Fàbregas, Xavi, Pedro, Iniesta, Alexis, Neymar, Dos Santos, Bartra, Sergio, Song, Tello, Adriano, Dani Alves och Sergi Roberto.

Truppen till i morgon.
Barcelona NoGo™
2013-10-04 13:35
@Gabriel:

WORD!

+1

Rafa tillsamman med Puyi, ojojo där hade vi ett mittlås av världsklass!
Barcelona Gabriel
2013-10-04 13:32
När vi pratar om Rafa så är han den bästa mittback vi haft, bortsett från Puyol, under den period som jag varit culé. En helt enastående spelare!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Treyh
2013-10-04 13:29
Tata är inte Tito. Jag tror att Bartra kommer få fortsatt förtroende. Om Tata vågar bänkar Iniesta och Xavi, ta ut Messi osv så kommer han bänkar Pique i förmån för den gode Bartra.

@Deulofeu:

Barcelona Deulofeu
2013-10-04 13:28
Golden Barca jag skrev bara att jag tycker han påminner om honom.

Jag har aldrig sagt att han är lika bra eller något jag säger att spelstil och elegans påminner han om Rafa.

Barcelona Golden Barca
2013-10-04 13:14
Jeffson forum är till för att ge och ta åsikter.

Tycker vi inte får jämföra Marc Bartra med Rafael Marquez ännu på långa vägar.

Marquez var riktigt brytsäker.

Marquez kunde sätta en 35 meters cross på lilltån på mottagare.

Marquez kunde dessutom när han fick ta en frispark göra ett riktigt läckert mål. Även om han nu inte gjorde många.

Nu har ju Marc Bartra åren för sig men matcherna och minuterna måste nu komma mera regelbundet. Han måste få känna att han har tränarens förtroende och måste få veta att han är en viktig kugge i framtidens FC Barcelona.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-10-04 13:07
nemo (Barcelona) Ju, två Vänskapsmatcher, men de räknas ju inte som officiella matcher.
2013-10-04 13:06
Nesto (Barcelona) Det är ju så han trivs bäst, när han har alla emot sig
Barcelona Nesto
2013-10-04 12:56
Är det någon som har någon teori om varför Costa valde Spanien? Han är ju född och uppvuxen i Brasilien och kom väl till Spanien för inte allt så länge sen? Snacka om att han kommer bli utvisslad på Brasiliens alla arenor under VM
Barcelona nemo
2013-10-04 12:55
@BAGNACK & DONGOU:

Har inte han spelat för det brasilianska landslaget tidigare?
Barcelona Deulofeu
2013-10-04 12:38
Tycker Bartra påminner mest om goda Rafa Marquez faktiskt.

Mest för att han är en så otroligt elegant försvarare.Gillar honom riktigt mycket nu gjorde det även under Bayerna matcherna då vi fick stryk men han gav sig inte och kom undan med hedern i behåll.

Han har dessutom tagit förlusten på bästa sätt och nu ser vi resultatet.

OM man leker med tanken vilket mittlås skulle ni känna er mest trygga med under ett classico?

Skulle Tata våga spela Bartra som klart är vår formstarkaste mittback.Tata har ju visat lite cojones men har han så mycket? vågar vi det vill vi det?
Barcelona CuleForLife!
2013-10-04 11:48
Dinho the artist

Nya Maldini? hehe
Barcelona CuleForLife!
2013-10-04 11:47
Treyh

Jag gillar verkligen Bartra, han verkar vara väldigt allround i sitt spel, hoppas han får chansen och tar den. Jag hoppas även att Pique kommer tillbaka i gammalt gott slag men jag börjar undra, han var ändå så jäkla bra tillsammans med Puyol för ett par år sedan.
Barcelona Dinho the artist
2013-10-04 11:45
Bartra är alldeles för snygg för att vara vår nya puyi, truth be told.
Barcelona Treyh
2013-10-04 10:36
@CuleForLife!:

Det står 77kg på många sidor. Det beror på när det har uppdaterats. Han ser ut att vara i bra form tycker jag. Man ser på honom att han lagt på sig lite muskler sen i våras. Han hade inga problem att ta hand om besten Samaras i Celtic i alla fall. Jag tror att Bartra, till skillnad från Pique som bara gå till lag träningar och "gör sitt", har extra fysträningar för skapar bättre förutsättningar för sig själv
Barcelona CuleForLife!
2013-10-04 09:33
Stämmer det att Bartra är 1,83 och väger 70 kg? 70 kg låter väldigt lite, Bartra borde gå upp minst 5 kg i vikt över tid, skulle förmodligen göra honom mer explosiv om träningen sköts rätt! Jag hoppas verkligen Bartra för chansen att komma upp i riktig matchform nu, känns som han aldrig har fått det i a-laget.
Barcelona NoGo™
2013-10-04 08:46
Herregud vad är detta!?! Sjukt!

Barcelona have offered sports director Andoni Zubizarreta(51) to renew until 2016, when the term of the current board ends. [md]
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-10-04 08:06
Hoppas Marino låter Bartra utvecklas och att fortsätta spela med honom är super viktigt. Bartras pappa säger så här, Barca är inte behov av en ny mittback utan dem har BARTRA. Om vi bara låter Bartra spela så mkt så möjligt så blir han lika dödlig som Varane speciellt för oss i framtiden. Man ser redan nu att Bartra är lite lik Puyol med spelstilen att vara TUFF. Får ont i magen när jag ser Pique i backlinjen. Är Bartra vår framtida Puyol? Nu får vi tiden bevisa det.
Barcelona ( Xaviesta )
2013-10-04 04:56
Gabriel Det ser jättefint ut på pappret men slår inte ut i blom riktigt på planen som det gjorde förr. Jag tror att Spanien kommer få det riktigt hett om öronen i nästa mästerskap och jag är väl medveten om att matchresultaten från kval och träningsmatcher hittills motbevisar mig men jag är inne på samma spår som Benjamin Disraeli angående statistik. Vi är nog alla överens om att maskineriet hackar nuförtiden och jag tror att Del Bosque sjunger på sista versen nu. Han är en fantastisk tränare med stora meriter i bröstfickan, men han verkar ha hamnat i samma sits som Pep gjorde sista året hos oss. Halvt slut på ideer för det här spelarmaterialet och lite för insnöad i sina riktlinjer och formationer. Det är tyvärr dags för honom att kliva åt sidan och göra plats för en ny röst och en lite yngre tränare med en mer moderniserad syn på fotboll. Gärna någon som kan slussa in fler av alla spanska guldklimpar till talanger som knackar ivrigt på landslagsdörren. Detta lär knappast hända innan VM men jag är övertygad om att han lämnar självmant efter mästerskapet, hur det än går.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-04 03:59
Lee Seung Woo gjorde 4:a mål i sin landslagsdebut. Han är sjuk den killen, kommer bli så fantastiskt bra!
Barcelona Gabriel
2013-10-04 03:25
Vilka otroligt underbara nyheter ifall det stämmer att Diego Costa valt att representera Spanien. Precis när det började se tunt ut på anfallsfronten efter att David Villa gått ned sig och inte lika solklar som tidigare ser det helt plötsligt bra ut igen med både Diego Costa och även Negredo som är glödhet för tillfället. Bortsett från dem har man även Fernando Torres, David Villa, Soldado, Llorente och Michu att välja mellan. På kanterna finns Pedro och Navas, sen kan även Mata och Silva spela där. Det är ett helt sjukt landslag Spanien har. Kolla bara mittfältarna; Xavi, Iniesta, Busquets, Xabi Alonso, Javi Martinez, Fabregas, Isco och Thiago finns att välja mellan. Vad är det för sjukt jävla lag egentligen. Målvakter; Casillas, Valdes, Diego Lopez och Reina.

Det enda som "saknas" är en lika dödande bredd i backlinjen. Vänsterposition känns välbefäst med Alba och Monreal, men på högersidan Arbeloa är ett träben utan talang och Azpilicueta tilltalar mig inte alls. Det skulle isånnafall vara ifall Carvajal eller Montoya blommar ut till en riktig stor världsback. Lite mer bredd i mittlåset skulle också vara att önska då Piqué inte är samma spelare längre, men kanske kan Bartra fortsätta på samma fina spår som han för tillfället börjat gå på. Hoppas det.

Hur som helst. Helt - jävla - galet landslag!
2013-10-04 02:43
Diego costa har valt att representera Spanien för er som är intresserade, det skriver spanska förbundet i sin hemsida
Barcelona Lion24
2013-10-04 02:04
Jag vet inte men är det bara jag som tycker att Xavi har varit mer än godkänd så här långt? Såklart så har Xavi en lång bit kvar till Xavi 08-11 men jag ser att Xavi vågar slå den avgörande passningen nu. Det finns ingen i Barcelonas trupp som älskar bollen så mycket som Xavi, han håller stenhårt i filosofin känns det som. Men jag tycker att han har gjort en upphöjning så här långt, han har inte dominerat men har spelat upp sig tycker jag.

Sen angående Iniestas form så kan det göra med att han har tankar på annat håll och då menar jag kontraktet. När kontraktet väl är påskrivet så kan Iniesta fokusera på det han är bäst på, fotboll. Sen ska vi inte heller glömma att alla spelare har sina mindre bra stunder under säsongen.
Jeffson
2013-10-04 00:26
?@barcastuff: Abidal: "Nobody at Barça disappointed me. I understand their decision. Don't know when or how, but my idea is to return to Barça one day."

DÄR snackar vi LEGEND!
Jeffson
2013-10-04 00:20
Golden Barca

Jag tycker du är lite väl hård mot dom du tar upp.

Iniesta - Har inte spelat på den nivån vi har sett honom tidigare men han är på en sån nivå att han ändå "duger just nu i Barcelona". För mig är han helt klart godkänd, när han spelar på sin högstanivå är han däremot världsklass. Och jag är övertygad om att han kommer dit igen under säsongens gång.

Xavi - Börjar komma till åren minst sagt och därmed är det svårt att ha några större krav på honom då det är lite orättvist att jämföra honom med Xavi 2008. Han startade sin karriär i Barcelona och håller nu på att avsluta den. Kontrollerar fortfarande matcherna åt oss på ett sätt som ingen annan kan, har dock tappat sina killer balls. Får dock för mycket speltid av Tata kan jag tycka. Men fortfarande godkänd.

Pique - Han har faktiskt inte varit så dålig egentligen. Gjort några misstag men jag tycker ändå att han har sett bättre ut än stora delar av förra säsongen (då han emellanåt var katastrofal). Tycker dock att Bartra ska få en rejäl chans bredvid Puyol när han kommer tillbaka. Knappt godkänd, försvarare ska inte göra några misstag!

Pedro - Har blandat och gett. Hat trick ena veckan, totalt osynlig andra. Men har ändå sett bättre ut en i fjol. Grym att ha som truppspelare, men tiderna som regelbunden startspelare är nog förbi.

Valdes - Visst är det tråkigt att han vill lämna. Men jag kan inte förstå att man tar till den typen av ord mot sina egna spelare. Men det är bara min åsikt.

Jag hoppas du inte tog detta som nåt påhopp nu, ville bara ge min åsikt om det :)
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-10-03 23:58
Golden Barca

Vad är fel på hans personlighet? Och att han offentligt går ut och säger att det är hans sista säsong ser jag inget fel med.

Finns ju dem spelare (Özil) som säger att de älskar sin klubb och att dem kommer gå kvar i laget men en vecka senare lämnar klubben.

Barcelona .Andreas
2013-10-03 23:24
@Acrobat:
Jag är med i toppen. Gjorde dock för mycket ändringar. På mitt andra konto med mina vänner har jag 188 poäng!
Barcelona zigazaga
2013-10-03 23:19
Acrobat

Jag är inte så mycket efter dig, hade legat etta om det inte vore för alla ändringar på Fantasy Teamet jag hade. Det var jobbigt att behöva ersätta Messi med Cristiano bland annat. :P
Barcelona Acrobat
2013-10-03 23:04
Inte för att skryta, men jag leder både tipsligan här på forumet och har mest poäng på Uefas Fantasy Team i vår privata liga! Vakna nu gubbar... var är motståndet? ;)
Barcelona tarrak - Oh-Oh-Oleguer
2013-10-03 22:59
Nu kommer självklart Oleguer aldrig att bli president, men att påstå att han är kommunist är dikt och förbannad lögn. Den gode Presas är uttalad anarkist och förhåller sig därmed så långt ifrån dikatoriskt förespråkande som är överhuvudtaget möjligt. Jag har svårt att se någon spelare under 2000-talet somförkroppsligat katalansk ideologi och kultur bättre än just Oleguer.
Annons: