/spanien/barcelona/forum/6286.aspx/spanien/barcelona/forum/6286.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2013-10-01 23:25
"Huh! Busquet överflödig? Var kom den ifrån? Han är den enda lejon Barca har på mitten. Hur har du kommit fram till att han är överflödig? Du kanske menade någon annan och skrev fel."

Säger inte att han är överflödig idag eller i morgon. Men på sikt finns risken att motståndarna (de som är taktiskt drillade och inte bara springer) raderar ut honom både defensivt och offensivt. Det är alltså inte på grund av att han är dålig alltså, utan pga av att han är så himla bra. Men om du inte kan använda en spelares spetskompetens, är han då inte överflödig säg?

Å andra sidan kan detta så klart öppna upp för andra spelare eller alternativ på planen - men eftersom vi alla håller med om att Busi är en nyckelspelare så är det viktigt att hans roll blir densamma. Dock anser jag att den har förändrats en hel del på slutet och jag ser tendensen att vi inte kommer få ut lika mycket av honom framöver.

Ibland är det intressant att tänka mer än utifrån den senaste prestationen, tyvärr tänker alla inte i de banorna och det är förståeligt att man ibland kan framstå som en guldfisk som någon här nere skrev. Frågan är bara på vilken sida glaset man befinner sig... Oneliners är uppenbarligen mer uppskattat här inne, särskilt om det handlar om att håna folk, såväl spelare som skribenter.
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-10-01 23:20
"Xavi: "Bartra is showing what he can, as is Neymar. Both were excellent today." #fcblive"
Barcelona Blaugrana91
2013-10-01 23:19
Statistik från matchen: Barca hade ett bollinnehav på 79% Celtic hade 21% Vi hade totalt 13 skott varav 5 var på mål Celtic hade 5 totalt varav 2 var på mål Vi hade 6 hörnor, Celtic 2 Barcs var rätt överlägsna med andra ord.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-10-01 23:12
Ride Du kan kolla själv.
2013-10-01 23:12
Jaja - tiden får utvisa om min teori håller.

Celtic är kanske inte det smartaste laget utan lever mer på hjärta än hjärna.
Det är inte utifrån denna match som jag drar mina slutsatser, utan snarare hur trenden sett ut det senaste året.

Förhoppningsvis hittar spelarna självförtroendet även i djupledsspelet, men det kommer enbart om det mer grundläggande kombinationsspelet funkar.

Skönt att ni tycker annorlunda i alla fall, själv ser jag mer glaset som halvtomt än halvfullt för tillfället - i alla fall när det gäller just den här biten.
Barcelona Blaugrana91
2013-10-01 23:09
Men sluta klaga, vad hade vissa väntat sig 5-0 borta mot Celtic? Vi gör en bra match och vinner, kom ihåg att vi spelade utan Messi också, fan förra året förlorade vi nu vann vi. Så trots en stabil vinst och 3 viktiga poäng väljer folk återigen att fokusera på att håna Pique och Xavi... Pique var knappast usel ikväll och visst en sån här match passar inte Xavi så bra, men dem senaste matcherna har han varit riktigt bra, vissa tycks ha minne som guldfiskar här.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-10-01 23:07
Missade matchen ikväll, men av det jag har läst så genomförde laget matchen galant vilket är skönt att läsa. Någon som kan förklara Browns röda kort, hur gick det till?

Tacksam för svar
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2013-10-01 23:07
Obs dubbelpost
Barcelona FCB_Messi
2013-10-01 23:02
Busquets är utan tvekan bäst i världen på sin position . Idag var han helt brutal ! Vet inte vilken match du såg på ikväll . Hans passningar , brytningar , blick för spelet , jag har aldrig sett något liknande !! Finns ingen i världen som har den hjärnan busquets besitter .
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-01 23:01
the cameroonians Nej, min vän jag tolkar det inte som att jorden håller på gå under. Eftersom Xavi har spelat bra de senaste matcherna förväntade jag mig av honom att han vågar slå den över backarna när han ser någon löpa på djupet. Om du har chans att titta på matchen kommer du bli rosen rasande. Jag vet att Xavi är inte den Xavi han brukar vara men du måste hålla med att har spelat bra sista tiden därav blev jag besviken idag när han gick tillbaka till sin gamla spår från föra säsongen, alltså att hålla bollen eller passa den hem fast han ser klart och tydligt att det är någon som springer på djupet. Det känns ibland som att han gifter sig med bollen. Han kladdar på den för mycket sen stängs alla vägar till målet. Men, men är nöjd ändå med 3 poängen :-). Huh! Busquet överflödig? Var kom den ifrån? Han är den enda lejon Barca har på mitten. Hur har du kommit fram till att han är överflödig? Du kanske menade någon annan och skrev fel.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-01 23:01
Nu när jag fått ut alla mina aggressioner på Piqué kan jag fokusera på det positiva.

Matchens bästa i mina ögon:

1. Neymar
2. Bartra
3. Forster
4. Samaras
5. Ambrose

Bubblare: Fabregas, Tello och Alexis.

Neymar: Var riktigt giftig och hotade hela tiden offensivt.
Bartra: En riktig ledare idag som agerade rätt i alla lägen. Hanterade Samaras 10x bättre än vad kollegan bredvid någonsin skulle gjort.
Forster: Fantastisk match återigen som höll hoppet uppe för The Celts i slutminuterna.
Samaras: Riktigt bra match av spartanen. Kan dock vara mycket självisk i vissa situationer.
Ambrose: Den store Amb gjorde en riktigt bra match och bröt många avgörande djupledspassningar.

Fabregas gjorde såklart det enda målet i matchen, men gjorde inte en så bra match spelmässigt. Dock förstår man det då han nästan alltid kom felvänd, ingen mer falsk nia roll, snälla.
Alexis men assist och bidrar med mycket alternativ i djupet. Tello gör ett bra inhopp och tillät oss utnyttja våra kontringsmöjligheter bättre.
Barcelona The Octopus of Badia
2013-10-01 23:00
Busquets roll överflödig om ett par år? Folk måste verkligen börja kolla på matcherna i efterhand om man tror att vi har "lämnat tiki-takan" med Tata som tränare. Procentuellt har vi lika mycket possession, vi börjar spela mer och mer rakt likt vi gjorde 08/09, vilket ingen härinne kan klaga på, och vi har fått igång presspelet igen.
2013-10-01 22:57
the cameroonians Jag håller inte med om Busquets. Han är fortfarande vital för vårt spel. Speciellt i kväll.
AndreD -
2013-10-01 22:55
Canaletes Vadå, ska vi vara glada för Mourinhoe vann?
Barcelona Canaletes
2013-10-01 22:54
@Andresito:

Men man ska enligt reglerna (har jag för mig) slå om straffen.
Som den här domaren som tvingar spealren att slå om straffen hela 6 gånger!
Man har sett flera domare blåsa av för att spelarna har sprungit in.
2013-10-01 22:51
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

De har tappat självförtroendet. Kanske beror det på att tiki-takan i princip är som bortblåst. Kombinationsspelet som luckrade upp motståndarna centralt existerar inte längre. Samma sak gäller delvis även Iniesta, även om han har andra egenskaper som gör honom mer flexibel.
Kan ha att göra med Martinos delvis nya spelidé, men har förmodligen också att göra med hederlig gammal form.

Busquets kommer vara överflödig om ett par år om utvecklingen fortsätter. Hans spetsegenskaper används mindre och mindre. Motståndarna markerar honom i uppspelsfasen, och i anfallsspelet går bollarna mer över honom vilket gör hans förmåga att läsa spelet "meningslös".

Samma sak gäller Xavi, Tata pratar om att han vill att laget ska kontrollera matcherna bättre mot slutet, men han använder inte dirigenten på ett särskilt bra sätt. Spelet går mer via yttrarna och i vissa matcher, som mot Rayo, är det långbollar som gäller.

Tolka inte detta som att jorden håller på att gå under. Alla har sin tid.
Jeffson
Gött med 3p. Man kan inte vinna alla matcher med en manita. Ibland blir det "grismatcher" och dom ska också vinnas. Och vem kan klandra Celtic för att parkera bussen? Seriöst, dom har en lönebudget på kanske 10% av våran. Ingen av deras spelare hade platsat på våran bänk. Matchen börjar med 1 poäng, klart som fan att dom försöker försvara den. Och dom var hyfsat nära att klara det.

Det röda kortet var helt riktigt, inget att tjafsa om. Att Neymar troligen förstärker är inte värre än att sparka på någon som ligger ner så fokus på det kan vi överlåta till Hasse Backe och puertan.

Bartra var bra, mycket bättre än vad han brukar vara och bättre än Pique ikväll.

Pique var inte katastrofal ikväll men inte bra heller och sålänge han har ett fotarbete som en elefant så hoppas jag att Bartra får en och annan chans på hans bekostnad när Puyol är tillbaka.

Men det viktigaste är 3 poäng och det fixade vi ikväll.
Barcelona ElTriplete
Balotelli är ett jävla äckel. Det är exakt samma sak som med Zlatan. Hur sköna de än kan vara i vissa situationer är de svin.
Barcelona Canaletes
2013-10-01 22:50
@NoGo™:

Likt den vi gjorde mot Recreativo :)
Barcelona Andresito
Canaletes

Så länge bollen går i mål så kan hela motståndarlaget vara i straffområdet, vad drar man för fördel av det? Hade Balotelli missat mål eller om Vermeer räddat så hade straffen gått om
Barcelona Barcelonistas
Balotelli har kollat på Pepe och Real Madrid, tydligen kan man få straff om ma. Drar ner motståndaren i straffområdet :).
Han har mage att hyssja åt publiken efter sitt fuskande? Otroligt!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-01 22:49
Capitan \(^.^)/

Håller med dig till 110%. Det ser ut som att det är Pique som är eleven och inte tvärtom. Inte undrar på att Barta var så darrig under den tyska invasionen. Jag sammanfattar hela situationen med ett ord. Tragiskt.

Men kul för 3 poängen dock. Tack och hej..
Barcelona NoGo™
2013-10-01 22:48
Jävlar vilken variant av Atlético!
Barcelona LeoMessi
Ballo din tönt, drar ner spelaren och straff!! Vet inte om jag är mest sur över den felaktiga straffen eller att firar så äckligt jävla fult som om han har gjort något mästerligt bra!
Barcelona Kaptenen
Tycker vi har tur som tar hem den här matchen.
Xavi tror jag aldrig jag sett så här svag, så fort han blir lite pressad så tappar han bollen, ändå så spelar han hela matchen, vad sänder Tata ut för signaler egentligen?
Vi skapar extremt lite fram tills vi gör målet, offensivt var inte draget med Fabregas som central nån hit, trots målet, fast det kunde han gjort oavsett position.
Plus till Bartra, Neymar och Iniesta i min bok.
Barcelona Canaletes
hahaha inte bara att Milan för en påhittad straff á la Madrid men det var 11 spelare inom straffområdet innan Balotelli skjuter bollen.

Skitbra av straffområde domaren att inte se det.
2013-10-01 22:47
Hur fan kan man få straff när man själv drar ner försvararen? Det händer ju hela tiden och det är alltid samma spelare som gör det, jävla fuskare. Hur fan kan domarna gå på det? Svensk domare den här gången va?
Barcelona *hjärta* Valdes flint
2013-10-01 22:43
@Rambla~ - Zubi, vete ya!:

Jag säger som kommentatorerna, hur hård sparken var så var det en spark och den sparken var avsiktlig och det ger automatiskt ett rött kort. Tack åhej lever...
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-01 22:42
Bartra... det är fan pinsamt att han tvingas spela bredvid en medelmåtta som Pique. Han förtjänar bättre, vi får väl vänta på att Mascherano eller Puyol blir frisk så kan Marc få en ordentlig partner.

I början av säsongen sa också Tata att han tar ut spelare baserat på form. Just nu har Bartra varit matchens lirare (eller en av matchens bästa) 3 matcher i rad. Dessutom har han lyckats leverera ett snyggt mål. Vad har Pique gjort? Fortsatt vara lärling åt Bartra.
P.S: Piqués långbollar var horribla. (Ja, jag är sur på Gerard)
Annons: