/spanien/barcelona/forum/6273.aspx/spanien/barcelona/forum/6273.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-02 20:19
Varane topp 5 i Spanien hoppas jag att du menar, för han är verkligen inte topp 5 i världen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-10-02 20:17
SupremeMan

Kolla på fotbollskanalen!
Ronaldinho the original
2013-10-02 20:16
Hahaha varane var top fem i världen när han var frisk och ni jämför honom med Barta....
Barcelona SupremeMan
2013-10-02 20:06
Manchester City - Bayern München

Real Madrid - Köpenhamn

Bayer Leverkusen - Real Sociedad

någon som vet de lagens startelvor idag ?
Barcelona Carles Puyol y Jean Marie Dongou
2013-10-02 20:04
"Iniesta: "We showed again that we didn't forget how to play football." #fcblive"

@Barcelonistas
Skärp dig och var ärlig. Varane är bättre, det vet alla. Men Bartra kommer bli bättre om han fortsätter som han gör och får förtroende av Tata.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-02 20:00
Ja men det var snarare vi som var bedrövliga i den matchen. Varane imponerade inte på mig tycker Bartra igår visade att han är en bättre MB.
Barcelona Koeman!!
2013-10-02 19:56
Matchens spelare i el clasico, det säger en del att vara det i den åldern.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-02 19:54
Bästelona - vad har Varane visat under sitt spel som du anser gör honom till en bättre MB än Bartra?.
Barcelona Koeman!!
2013-10-02 19:53
@Barcelonistas:

Skämtar du eller? Varane är ljusår före Bartra.
Barcelona Bästelona
2013-10-02 19:49
Barcelonistas

Skrattar fortfarande åt dig när du påstår att Bartra är bättre än Varane. Bartra är inte dålig men Varane är bättre. Sluta vara så färgad.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-02 19:45
För ungefär en vecka sen sa jag att Bartra är bättre än Varane, 80% av det här forumet skratta åt mig. Men nu skrattar jag åt er för jag hade rätt Bartra dominerade igår precis som han gjort i alla matcher den här säsongen. Igår visade han att han håller världsklass, att vara så bra borta mot Celtic i em cl match säger allt. Vi behöver ingen MB just nu, jag anser att Bartra gör laget komplett och det kommer ni få se.
Barcelona .Andreas
2013-10-02 19:31
Kandidat till årets självmål av Plzen?
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-10-02 19:19
Kan annars bara instämma i berömmen från igår. Neymar och Bartra står för fina insatser och Valdés gör återigen en fantastisk räddning. Vilken säsong han gjort hittils. Förhoppningsvis så märker han vilket beröm och uppskattning han nu får i och med sina prestationer och kanske i alla fall tänker igenom sitt beslut ännu en extra gång.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-10-02 19:10
Bra insats igår och framförallt viktig vinst. Inte just för poängen men att vi besegrade den där bussen, dessutom på bortaplan inför deras magiska fans och på en kontring/inlägg. Tror det är otroligt viktigt för självförtroendet att man vinner sådana här matcher, och dte visar på utveckling sedan förra säsongen.

Två raka vinster i CL och vi bör ta gruppsegern. Hittils kan man ju inte klaga på någonting, Tata har haft en helt fantastisk start. Sju raka vinster, fem poäng mer än Real och inte mycket talar på att vi kommer att tappa spelet vi har just nu, samtidigt som Real lär gå på fler minor. Ser mer och mer ut som att Atlético kommer att bli vårt största hot i år, de ser faktiskt ruskigt starka ut.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-02 18:24
Kan vara så att denna har lagts upp tidigare, men jag kör ändå. DXTV och Kun Aguero hade kul med Messi när denne överraskades av att landslagspolaren dök upp från ingenstans och började ställa frågor á la reporter. Underbara scener! Messi blyg som alltid. :P --- Verkar som att Kun får stryk på FIFA av Leo...
Barcelona The Octopus of Badia
2013-10-02 17:28
ARG coach Sabella talked yesterday with Barcelona. They agreed Messi, who's injured, won't have to travel to Argentina next week. [marca]

Den tackar vi för.
Barcelona socccerfan1
2013-10-02 17:27
säkert varit uppe redan men gott ere!

Visca!!!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-02 17:01
Niva är fortfarande bäst, han vet vad han snackar om. Han har flera gånger i ET försvarat Barcelona som klubb mot muppar så nej han har inget emot Barca.
Barcelona Mäktiga Messi
2013-10-02 17:00
skottet avlossades av inhopparen james forrest . mycket bra skott o jävligt bra räddning H.Alavi - Magico! (Barcelona) 2013-10-02 16:56 Mycket snack om Bartra och Neymars insatser igår men om det är någon vi ska tacka för segern igår så är det Victor Valdes. Räddningen han gjorde bara några minuter innan Cesc nickade in ledningsmålet var verkligen avgörande. Minns inte vem det var som avlossade skottet, men han fick till en riktig drömträff hårt och nära mål vilket gjorde det svårare för Valdes. Men trots det så fixade han det och tippade bollen till hörna. Fortsätter han så här så vore det tjänstefel av Zubi att inte försöka en gång till med att förnya hans kontrakt. Edit: Insåg precis att jag skrev "tjänstefel av Zubi". Om det är något han är känd för så.. ja ni förstår.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-02 16:56
Mycket snack om Bartra och Neymars insatser igår men om det är någon vi ska tacka för segern igår så är det Victor Valdes. Räddningen han gjorde bara några minuter innan Cesc nickade in ledningsmålet var verkligen avgörande. Minns inte vem det var som avlossade skottet, men han fick till en riktig drömträff hårt och nära mål vilket gjorde det svårare för Valdes. Men trots det så fixade han det och tippade bollen till hörna. Fortsätter han så här så vore det tjänstefel av Zubi att inte försöka en gång till med att förnya hans kontrakt. Edit: Insåg precis att jag skrev "tjänstefel av Zubi". Om det är något han är känd för så.. ja ni förstår.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-02 16:26
@Dinho the artist:

Koefficenten per antalet sparkar och efterslängar kontra förstärkningar är till Neymars klara fördel. Jämför hans 65 kilo med Drogba/cristiano som beröms konstant för deras otroliga fysik men faller lättare än höstlöven en svensk septemberafton.

Och om ni minns matchen så blev Neymar skallad och 2 gånger om fick han gå av plan för behandling. 25 minuter senare, efter halvlek håller han fortfarande för sitt huvud. Var det också en överdrift? Hur mycket stryk ska han behöva ta? Faktum kvarstår att det Drogba sysslar/de med var mycket mer pinsamt då han inte ens blir träffad när han torrjuckar gräset. Så varför kommer den nu? I en sån match som hade i princip allt så fokuserar man på hur en spelare reagerar när han åker på sparkar och dylikt. Det kändes nästan som att det enda den artikeln hade med Niva att göra var att hans namn (varumärke) stod längst ner. Väldigt besviken på en av sportvärldens klart bättre skribenter.
Barcelona Dinho the artist
2013-10-02 15:58
Mido
Niva hatar dock inte Barcelona. Han verkar dock ogilla överdrifter, som många andra. Finns mycket att skriva om och detta skrev han om denna gång. Inte direkt så att du aldrig läser artiklar från Niva som rör annat.
Barcelona koeman92
2013-10-02 15:01
När kommer Puyol tillbaka? Skulle han inte få grönt ljus för några veckor sedan?
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-10-02 14:56
För jävligt att missförtroendeomröstningen inte blir av. Tydligen ska det katalanska parlamentet ha meddelat klubbens juridiska departement att det krävs 15% för att driva igenom en sådan omröstningen. Trots det ingår detta inte i klubbens författning än och man ska först rösta om det i medlemsförsamlingen nästa lördag.

Verkar som att Rosell lyckades slingra sig ur den här gången. Känns som att han kan komma undan med mord vid det här laget.
Barcelona Diar Shekha
2013-10-02 13:54
¡Barca! - Crèma Catalana Man kan ju alltid drömma om en ny omröstning angående roSELL's vara eller icke vara i Barcelona även om det låter lite långsökt enligt mig men man kan alltid drömma... Kudos till medlemmarna, roSELL har kommit undan jävligt billigt i tre år, det räcker nu..
Barcelona Diar Shekha
2013-10-02 13:51
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Jag har ingen aning faktist, sorry! Rambla's länk kan säkert hjälpa dig. :)
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-10-02 13:43
Här 12st högupplösta foton från Celtic-Barca.
2013-10-02 13:29
Något beslut om att det nu krävs 15% är inte ens taget,så de kan fan inte stoppa något.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-10-02 13:26
@barcastuff: Members who wanted to trigger Vote of No Confidence against board stop their actions as they'd need signatures of 15% (not 5%) Patetiskt att dom ändrade det till 15% så här lägligt
2013-10-02 13:23
Här är det senaste jag läst om Afellay och även lite om Cuenca, för ca en månad sen. Där står det att Afellay beräknas vara tillbaka i december.
Annons: