/spanien/barcelona/forum/627.aspx/spanien/barcelona/forum/627.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Rambla~
2016-06-08 12:53
Hej, vad tycker ni om att värva en 30-årig Mariano? Är det verkligen rätt väg och gå? Jag personligen är väldigt tveksam. Inte för att han är dålig på något sätt, tvärtom för det jag sett av honom under våren har varit bra prestationer. Fast jag misstänker att han är en bra speare för Sevilla pga hur de spelar. Är inte lika övertygad om att han passar Barca lika bra. Sen är det ju åldern, det här är måste ju vara en kortsiktlig planering. Om någon säsong eller två är det troligtvis dags för en ny högerback igen. Är det några som får springa mycket upp och ner så är det ju ytterbackar. De slits nog snabbare än tex mittbackar eller mittfältare.
Barcelona Nesto
2016-06-08 12:18
DM1982

Jo fast man borde haft koll på Umiti hela säsongen och gjort en utvärdering/ta beslut nu, inte låta ett EM (0-7 matcher) avgöra.
Bryta benet kan han göra när som helst..

the cameroonians

Ahh I see, tack för info! Men man borde väl ändå kunna göra pre-agreements med spelarna och deras klubbar?
Nu är det ju väldigt osannolikt eftersom EM endast är dagar bort, men ändå
Barcelona Kröjff
2016-06-08 11:55
För länge sen gjorde jag mig av med mycket av den inre frustration som Cristiano Ronaldos position i världsfotbollen väcker, i ett långt inlägg. Kommer inte ihåg om jag gjorde det under namnet Ragnar Rök. Men minns att jag bl a räknade upp ett antal faktorer där portugisen på ett mycket uppenbart sätt blir positivt särbehandlad av såväl TV-folk som pressen, i förhållande till Lionel Messi. Exempelvis har det under årens lopp låtit som en klagosång när man konstaterat att Messi aldrig vill bli utbytt. Men likt en lovsång när man noterat att den vältränade evighetsmaskinen tillika vinnarskallen från Portugal, är minst lika obenägen att sätta sig på bänken, som den lille ”tjurskallen” till argentinare är.

Men en sak som jag inte tog upp då var att man inför ett lanslagsmästerskap aldrig får höra huruvida Ronaldo ska bevisa att han är världens bäste spelare genom att prestera på absolut högsta nivå även i sitt Portugal. Det är väl nu som skribenter på Aftonbladets m fl borde skriva att det är upp till bevis huruvida Ronaldo är att räkna som världens bäste spelare” också det här årtalet, genom att mer eller mindre i ensamt majestät föra sitt landslag till framgång i stundande europamästerskapen?

Om Messi kommer tillbaka från sin skada men misslyckas i de sydamerikanska mästerskapen, så lär vi få veta detta via media och se honom ifrågasättas som självklar kandidat till ännu en FIFA- titel som världens bäste fotbollsspelare. Men om Cristiano Ronaldo visar sig göra ännu en slätstruken insats i sitt landslag den här sommaren (oavsett om han haltar eller inte efter en av sina många blindgångare till hästsparkar), så lär det inte hållas emot honom på ett nämnvärt sätt, när FIFA – galan väl går av stapeln i januari nästa år.

En bra måttstock i alla sammanhang där Ronaldos namn nämns är hur många mål han gjort, eftersom hans bidrag på fotbollsplanen i övrigt, lämnar mycket i övrigt att önska med tanke på hans status. Och då kan det vare av ett visst intresse att veta hur många mål han gör när inte spelar i Real Madrid utan i sitt Portugal. På 125 landskamper har han mäktat med endast 56 mål. Jag skriver ”endast” eftersom Messi redan är uppe i 50 trots att han spelat betydligt färre landskamper; 107 närmare bestämt. Och sex mål på sjutton landskamper lär väl Lionel Messi mäkta med, utöver att skapa massor av chanser åt sin lagkamrater med sin blotta närvaro och i sin spelförande roll. Så, nu känns det redan lite bättre.

Barcelona the cameroonians
2016-06-08 11:10
Nesto Dilemmat är att vi inte kan värva någon innan den 1 juli eftersom den kostnaden då belastar den här säsongens bokslut. Precis som vi inte hade råd med Nolito i januari har vi alltså inte råd med någon nu heller, även om vi räknar in de 8 miljoner euro vi fick för Bartra. Men annars kan jag hålla med dig om att vi borde haft bättre framförhållning, det var ju för bara två veckor sedan vi förhörde oss om möjligheten att värva Umtiti. Dock verkar det som att strategin är att först se till att behålla det man har och förnya kontrakt innan man tittar på förstärkningar. Och mycket beror såklart på att finanserna håller oss gisslan tre veckor till.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona DM1982
2016-06-08 09:02
[QUOTE=Nesto]Nu vet inte jag hur ledningen har planerat osv. men alla rykten om övergångar har blommat ut nu efter säsongen. Man borde ha planerat upp köpen långt innan sommaren och sen gjort klar med de mest intressanta nu innan EM/CA. Vad har Umiti för uköpsklasul ens? Tänker att gör han ett bra EM så kanske vi får punga ut 25-35 m för honom jämfört med vad man skulle betalat innan EM. [/QUOTE] Tänk om han gör ett dåligt EM? Blir han billigare då? Vad händer om han bryter benet under EM. Allt är gambling.
Barcelona ElRaval
2016-06-08 08:57
Helvete Bailly klar för Mou.
Barcelona Nesto
2016-06-08 08:55
Nu vet inte jag hur ledningen har planerat osv. men alla rykten om övergångar har blommat ut nu efter säsongen.
Man borde ha planerat upp köpen långt innan sommaren och sen gjort klar med de mest intressanta nu innan EM/CA.

Vad har Umiti för uköpsklasul ens? Tänker att gör han ett bra EM så kanske vi får punga ut 25-35 m för honom jämfört med vad man skulle betalat innan EM.
Barcelona Kröjff
2016-06-08 01:26
Isco inte har de kvalifikationer som krävs för att spela i Barcelona. I alla fall inte om man tar under förutsättning att det finns en vilja att föra Cruyffs arv vidare i klubben och bygga spelet utifrån snabbt kombinationspel, snarare än långa bollar och soloraider. Sägas skall att även jag imponerades av Icsos dribblingar inledningsvis. Tills jag insåg att han tittar väldigt mycket på bollen, för att befinna sig på den nivå han rör sig i. En egenskap som inverkar negativt på hans förmåga att exempelvis upptäcka en väl avvägd djupledslöpning i tid. Jag vill minnas att Robert Perlskog noterat samma sak och därför hade en längre utläggning om det faktum att Isco beter sig som en bollotrygg pojklagsspelare, i detta avseende. Men vid en ytlig titt kan det tyckas som om Isco är superteknisk, eftersom blicken stadigt fäst vid bollen också upptäcker motståndarben att ta sig förbi titt som tätt. Men nog vore det bättre om han såg sin medspelare på språng lite oftare, i stället för att fortsätta sitt i sig nog så iögonfallande dribblande ? Har en känsla av att såväl Zidane som del Bosque, varit inne på samma linje när man ratat Isco.
Barcelona neymar JR
2016-06-08 00:40
Tickets for the friendly game between Liverpool and Barcelona at Wembley in London on 6 August sold out in the first hour. [lfc fcb] Tvivlar på att det är Liverpools förtjänst :). The father of Alen Halilovic (19) is offering him to several clubs, but wage demands are very high. Barcelona open to another loan. [rac1] Hans karriär kommer dyka rakt ner om han har sådana här rådgivare.
Barcelona neymar JR
2016-06-07 23:39
Frågan är om vi hade varit lika framgångsrika med en "felfri" sportslig planering.. Utan vermaelen hade vi inte vunnit ligan, han gjorde trots allt viktiga målet mot Malaga just sayin. Trots att man har mycket att säga till om vissa spelare så är det oerhört svårt att klaga när LAGET vinner titlar efter titlar. Ja nu kommer ni skrika att det är pga Messi, men nej kolla bara på Argentina. Harmonin och grundspelet som landar titel efter titel för oss. Det är bara att tacka Gud Cruyff som har gjort det möjligt för oss att ha en inkompetent ledning men ändå möjlighet att vinna titlar. :)
Barcelona enkos
2016-06-07 23:36
Svenska medier njuter av spansk förlust. De är extra snabba att skriva när Spanien förlorar.
Det är aldrig roligt med förlust men om man ska förlora så är just denna match bra tillfälle och få spelarna att inse att inga mat her är lätta och att få de mer hungriga. Tror personligen att det kommer att gå bra för Spanien.
Vlom
2016-06-07 23:18
@Gabriel:

Med nyttig menar jag att Mathieu har gjort ett utomordentligt jobb när Piqué eller Mascherano ej har varit tillgänglig. Han har varit en gigant mot självaste Real Madrid, CdR-finalen mot Sevilla, borta mot ett hemmastarkt Celta Vigo är väl några av de sakerna som jag kommer på spontant. Sedan kan man såklart vara en aning besviken med tanke på omständigheterna vad gällande ålder och pris, men Mathieu har visat sig vara en grym back-up till våra ordinarie mittbackar.
Barcelona S.Eto'o
2016-06-07 23:09
Mata och herrera är dåliga för Barca medan vi har spelare som Douglas, Arda (han må vara bra fotbollspelare men överglänser inte dessa två herrar) vermaelen, mathieu (grym fjärdeval som mittback fast inte för 20 M euro), Adriano. Tar man ett titt på alla våra köp senaste 5 åren är Alba Neymar rakitic Och Suarez bättre köp i förhand en Mata samt herrera.
Vlom
2016-06-07 23:07
Åtminstone så kom den förlusten betydligt mer lägligt under en meningslös vänskapslandskamp istället för att förlusten skulle ske i ett brinnande EM-gruppspel.
Barcelona Ribohn Fan
2016-06-07 23:02
Tyvärr, tyvärr tror jag att EM kommer att se ut som dagens landskamp. Lag som är betydligt lägre rankad kommer vinna matcher genom att ställa bussen och försvara sig i 90 minuter. Det finns för få spelare i Europa som kan nysta upp ett kompakt försvar.
Barcelona Gabriel
2016-06-07 23:01
@SOMISEREM1899:

Instämmer till fullo. Mata för dålig för Barça, samma med Herrera!
Barcelona SOMISEREM1899
2016-06-07 22:54
@enkos:

Rojo är riktigt usel, Mata och Herrera behövs ej.
Barcelona enkos
2016-06-07 22:50
Mourinho sägs ha satt Mata på försäljnings lista tillsammans med Herea, Depay, tysken Bastian,, Feliani, Yong, Charicka, Varela,, Royo, Romeo, Daimain, Valencia och Luka Sow. Ursäkta stavning.
Mata, Herera och Rojo kan vara något för oss ?
Barcelona Gabriel
2016-06-07 22:49
Petersays

Träbenet Azpilicueta? Han är mer engelsman än spanjor. Nej tack!
Barcelona petersays
2016-06-07 22:44
Vill vi ha en ytterback som kan spela både till vänster och höger så är det omöjligt att inte nämna Azpilicueta. Någon som borde varit på tapeten redan efter Osasuna.
Barcelona Smogen
2016-06-07 22:41
Tror ni det finns något lag som ordentligt kan rubba Tysklands och vinna EM? Har hela tuden tänkt att Spanien, Frankrike och Belgien kan hota, men inget av lagen impoberar nämnvärt.
Barcelona Gabriel
2016-06-07 22:41
Jag har så otroligt svårt för tekniskt begränsade fotbollsspelare, det är förmodligen eftersom jag är uppvuxen med mentaliteten att tekniken är det mest fundamentala för en fotbollsspelare. Just därför ogillar jag spelare som Koke och Fabregas. De hör inte hemma på Spaniens mittfält lika lite som Diego Costa gör det i anfallet. Spanien behöver tekniskt överlägsna spelare, sånna som Iniesta, Xavi, Thiago, Isco exempelvis i mittfältet. Sen tycker jag att Spanien sakta men säkert har börjat gå tillbaka till spelstilen innan Luis Aragones. Det var också bollinnehav och passningsspel men då handlade det mer om att öppna upp spelet på kanterna för att anfalla på kanterna. Luis Aragones ändrade på det och använde sig av ett snabbt kontringsspel tillsammans med skickliga mittfältare med ett stort bollinnehav. Del Bosque borde lämna efter EM och låta någon ny ta över, oavsett hur det går. Jag ogillar vägen Spanien går mot.
Barcelona enkos
2016-06-07 22:38
Georgien har skrivit historia med kvällens resultat. Det var den sämsta rankade lag som någonsin vunnit mot Spanien. Plats 137 !!
Barcelona SOMISEREM1899
2016-06-07 22:34
Ser inte helt fel ut...
Barcelona Gabriel
2016-06-07 22:27
Ska Spanien klara av att vinna EM så gäller det att man startar till sina styrkor och undviker träben som Fabregas och Koke. Att inte Isco kom med var ett värdelöst beslut, även så med Saul. De Gea Juanfran - Pique - Ramos - Alba Thiago - Busquets - Iniesta Silva - Morata - Nolito Så måste Spanien spela i slutspelet. Men tyvärr lär väl nollan Fabregas spela istället för Thiago.
Barcelona Santiago Cazorla
2016-06-07 22:26
@Gabriel:
Håller nog med, har dock en ganska fin passningssfot för att vara begränsad tekniskt. Hur som helst känns det som att Spanien saknar något, fantastiskt mittfält men tidigare hade de David Villa, Torres, Pedro etc i toppform som kompletterade mittfältet, Nolito kanske kan bli den som står för målhotet?Sedan är Xavi och Xabi stora tapp också såklart.
Barcelona Gabriel
2016-06-07 22:24
Koke seriöst gör han något rätt på plan?
Barcelona Vampíro
2016-06-07 22:22
"Fàbregas kommer ersätta Xavi i Barça och landslaget"
Barcelona enkos
2016-06-07 22:19
Nolito är så rolig när han springer. Har en speciell kroppsrörelse.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-06-07 22:15
Nolito är riktigt bra. Åldern och det faktum att han är ganska begränsad till en position är det som får mig att tveka.
Annons: