/spanien/barcelona/forum/6257.aspx/spanien/barcelona/forum/6257.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Canaletes
2013-10-07 21:49
@zigazaga:

Det kommer visas scener över hela världen där folk gråter precis som när Nord Koreas ledare dog haha
Barcelona zigazaga
2013-10-07 21:31
Vi har bara spelat två matcher utan Messi. Men fyfan som jag saknar honom.
Världens bästa spelare. Tänk er när han lägger skorna på hyllan, och vi får en video från allt han gjort. Herregud.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-10-07 21:17
Haha Ray Hudson och Messi, Underbar video!
Barcelona Lion24
2013-10-07 21:10
H.Alavi - Magico!

Vad sa Mourinho angående Glasgow incidenten?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-07 20:57
Heywood Jablome

Kung.

---

Vill bara lite snabbt klargöra att jag menade inte att Niva var en Barcelonahatare. Jag märker nu att jag var kanske lite för hård i min bedömning. Mourinhos skitsnack om Glasgow-incidenten gjorde mig förbannad.

Niva back on top.
Barcelona Hyder
2013-10-07 20:48
Heywood Jablome - Andrés Klokare inlägg får man leta långt efter.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-10-07 20:31
Erik Niva har aldrig varit en Barcelonahatare. Tvärtom så uppfattar jag honom som en av de få journalister som aldrig hoppat på den här hypen om att hata Barcelona.

Några få exempel: I Eurotalk så pratade David Fjäll om hur Barcelonaspelare aktivt går ut i media och försöker få spelare. Niva säger då något i stil med: 'Det är inte bara Barcelona. Det är ett syndrom för alla toppalg hur man går ut i media och önskar att en spelare ska komma. Med Cesc Fabregas så fanns det en annan faktor i att de är vänner, han har spelat i Barcelona och relationen är annorlunda'.

När alla skrev om hur hemska vi var när vi omringade domaren mot Madrid skriver han att det var United som satte det i system.

När alla grät om Chelsea fem...sex... eller 14 straffar så skrev han en krönika om det och skrev om att det var rätt att Chelsea skulle ha fått en. (Nu vet jag inte om det var hans Tottenhamhjärta som skrev eller inte.)

Eller när i Eurotalk när de pratade om Guardiolas val att gå till Bayern München och vissa pekade på ett det var fegt av Pep. Då går Niva in och säger: 'Guardiola har banne mig aldrig någonsin varit en feg tränare' och pratade om hur han förnyar lag och hur han kan se att Bayern kommer att förbättras. Ingen av studion tog upp diskussionen med Niva igen.
Barcelona IlTriplete
2013-10-07 20:24
Ronaldinho the original

Om vi spelar såsom vi gjort senaste tiden kommer vi förmodligen vinna. Vi har imponerat medan Real knappt vunnit sina matcher.

Det som talar emot är att Real har stort övertag mot oss med 3 vinster dem senaste 6 matcherna. Det var länge sen vi vann övertygande mot dem. Dessutom så känns det som att en vinst mot Barca på Camp Nou kan direkt rädda Reals och Ancelottis säsong och ge dem styrka att fortsätta bygga på sitt spel.

Kommer bli en sjuk match men det är en bit kvar dit! :) Först Osasuna sen Milan samtidigt som de även har Juventus. :)
Barcelona Canaletes
2013-10-07 20:18
Någon som vet vilket märke på solglasögonen Neymar och Alves har?
Ronaldinho the original
2013-10-07 19:57
Någon som kan länka en bra videoklipp på Neymar i Barca tröjan? Bara skils,mål och assist inget annat. Tack
Ronaldinho the original
2013-10-07 19:52
Snälla..anledning till att niva skrev om neymars "filmning" mot Celtic och inte om balotellis filmning mot Ajax var för att han var på plats i Celtic park. Han var tvungen att skriva nått om matchen, självklart att han ska skriva om matchen största händelse. Han skrev ju också att Celtic spelaren var den skyldige.

Bara jag som tror att det blir stor utklassning mot Real? Känns som att Ancelottis spelidé inte funkar och att Isco har tappat den galna formen han hade i början
Barcelona Barcelonistas
2013-10-07 19:33
Kollade igenom kommentarerna på AB angående Mou som tydligen har kritiserat Neymar. Nästan allt som är fotbolls relaterat så ser man den där individen "Mehdi Maradonna" som aldrig har skrivit ett enda vettigt inlägg på Sportbladet. Snubben verkar ha en skruvlös, snacka om att vara helt jävla efterbliven.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-10-07 19:10
El Clásico på min födelsedag, en Barca-seger vore den bästa presenten! :)
Barcelona Dinho the artist
2013-10-07 18:52
Alavi
Så länge jag slutat jobbet i god tid innan, vilket jag gör den dagen, är jag urnöjd!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-07 18:43
Krönikan: " hur känner man igen en Cule " Skrivet av Fernando Gago king of Madrid, haha den skrevs 2010, och man märker vilket mindervärdeskomplex Iztek lider av.
2013-10-07 18:38
Dinho the artist Agree to disagree culé. ---- Det är nu bekräftat att el Clásico spelas den 26 oktober klockan 18:00. Vad tycker ni om avsparkstiden? Jag gillar inte tiden. 22:00 på en lördag känns perfekt för en el Clásico-match. Kanske bara jag?
2013-10-07 18:35
Agree to disagree. Jag anser att spelare, fotbollsproffs, ska tåla kritik. Även från enskilda journalister. Jag tycker Niva är en lysande journalist just därför att han är oerhört objektiv. Vet inte med er men jag gillar inte sport mer än marca bara för att den förstnämnda knappt skriver negativt om Barcelona.

Barcelona samt real Madrid har oerhört många supportrar samt antisupportrar. Jag som barcasupporter älskar rivaliteten lagen emellan, men skrattar åt det faktum att en barcasupporter vägrar erkänna en realspelares storhet bara för tröjan, och osv.
2013-10-07 18:22
Dinho the artist Jag menar inte att han är en barcahatare, jag menar att det är enklare att kritisera en spelare när denne spelar i Barcelona. Så är det, vare sig du vill tro det eller inte. Och jag skrev aldrig att Neymar var oskyldig, klart som fan att dessa spelare som faller enkelt ska få kritik. Men inte som Niva valde att göra, dvs att attackera en enskild spelare. Ska han attackera fotbollens Hollywood så bör han ställa samtliga mot väggen.
2013-10-07 18:11
Niva har aldrig varit någon barcahatare, så sluta måla upp honom som en. Han ogillar filmningar och dyl. Ja, utvisningen var korrekt men du är naiv och blåögd å det grövsta om du ser neymar som oskyldig i scenariot. Jag älskar Barcelona men avskyr filmningar, och några spelare i Barcelona sysslar med det, tråkigt men sant. Spelare i de flesta lag sysslar med det, tråkigt men sant. Om du skulle kunna ta fram all historik kring nivas krönikor blir jag oerhört förvånad om du hittar någon över huvud taget som kritiserar Barcelona, som klubb. Neymar bör kritiserar för filmandet. Pepe, Alves, di Maria, young, valbuena, Zlatan, balotelli likaså. Jag anser att de blir det, men pga. Din kärlek för denna klubb ser du endast kritiken mot barca.
Barcelona Occi
2013-10-07 18:05
Filmas så mycket mer i vissa andra lag men just när någon i barca filmar eller "spelar över" som i Neymars situation ska det snappas upp och göras artiklar och debatter. Jävla skitsport, fotboll är en äcklig sport. Försvarare får sparkas och göra tjuvknep hela jävla tiden men när man förstärker lite ja då målas man upp som en fuskare och dålig människa rakt igenom. Och av någon anledning är media så jävla kåta i barca så de inte kan låta bli. Vidrig sport pallar inte mer önskar ibland att jag aldrig älskat barca så mycket som jag gör då hade man sluppit allt detta elände.
2013-10-07 17:25
Dinho the artist Reagerar du verkligen så starkt på mitt ordval? Jag tycker att han överdrev kraftigt när han valde att attackera Neymar när han klart och tydligt fick en spark i ryggen/armen. Ska han attackera filmningar i sig så får han jätte gärna göra det, attackera för i helvete inte en enskild spelare när det finns väldigt många spelare där ute, som t.ex. Valbuena i Marseille, som är klasser värre än resten. Det är sådana krönikor och artiklar ute i media som påverkar fotbollsvärlden, det är sådant som skapar hat mot en spelare och det är sådant som spiller skit över den här klubben. Jag är inte förvånad över att han väljer att skriva om Neymar. Han spelar ju trots allt i FC Barcelona, laget där det filmas mest. Det är ju den bilden som målas upp i media och har gjort det i flera år nu. Barcelona är värst. Barcelona är Hollywood. Så ja, jag tycker att jag har rätt att kalla Niva för nolla när han försöker spilla skit över Vår spelare och klubb. Jag försvarar klubbens färger och spelare och har gjort det sedan dag ett.
2013-10-07 17:18
H. Alavi
Du ska ha åstadkommit något i hästväg för att ha rätt att kalla Niva för nolla må jag tycka. Om du nu har gjort det, fine. Om inte, löjligt att skriva så bara för att det gäller Barcelona. Hade du kallat Niva nolla om han skrev en artikel om Ronaldos ev. Filmande /förstärkning? Tror jag ej. Perspektiv är viktigt.
2013-10-07 17:13
..Och när en idiot, som jag för övrigt diggade innan detta, vid namn Erik Niva skriver en hel krönika om Neymars filmande så utökas hatet mot spelaren i sig och klubben FC Barcelona. Förlorat respekten för nollan.
2013-10-07 16:41
Det är bara att inse fakta. Världen är avundsjuk på FC Barcelona och är beredd att ta till alla medel för att förstöra klubben. Än idag snackar fotbollsvärlden om "skandalen" på Stamford Bridge men ingen nämner att Diego Milito gjorde ett solklart offsidemål på San Siro i semifinalen mot oss och att Yaya Toure blev felaktivt avblåst för hands i returen. Bara sekunder senare drog Bojan in bollen i krysset och vi var vidare. Nej, ingen snackar om det. Hatet flödar men som man brukar säga: That which does not kill us makes us stronger.
Barcelona LeoMessi
2013-10-07 16:34
zick9 (Barcelona) Det där hade jag glömt bort helt! Jag missade första mötet, jag hörde att ballack borde ha blivit utvisad? Någon sa att vi blev bortdömda den matchen, men det är vad jag har hört så jag undrar om det stämmer?
Barcelona zick9
2013-10-07 16:18
@LeoMessi:

Du glömde denna (se länktips) samt handsituationen på Ferreira i returmötet.
Barcelona LeoMessi
2013-10-07 15:45
H.Alavi - Magico! (Barcelona) Och kollar man kommentarerna så handlar i stort sett alla om Barcelona. Vi filmar inte mer än något annat jävla lag! Vi får fler straffar emot oss än med oss. Hur fucking efterblivna har folket i Sverige blivit? Allt handlar om att Chelsea inte fick straff mot oss, det var då skiten började. Men inte en jävel tänker att på att innan deras straffsituation ägde rum så blev abidal felaktigt utvisad när anelka valde att snubbla på sig själv, två m ifrån abidal! Vet inte om jag är mer sur över att abidal blev utvisad eller att anelka var så pass jävla äcklig och inte kunde säga till domaren att han inte rörde honom!
2013-10-07 15:38
Jag finner det väldigt komiskt att Mourinho vågar öppna sin mun och yttra sig om filmningar. Han hävdar att det som skedde i Glasgow var en skam för fotbollen. Varför vågade han inte snacka öppet om filmningar när han hade Pepe, Ronaldo och di Maria i sitt lag? Jävla fegis.

Lika mycket fegis när han hoppar på en människa bakifrån och petar honom i ögat.

Jag tar livstid i fängelse alla dagar i veckan om jag får en minut med idioten.
Barcelona LeoMessi
2013-10-07 15:00
Jag tycker att tränare ska våga pusha ledningen lite mer när det gäller kontraktsförlängningar. För det ingjuter förtroende också, spelarna känner sig mer uppskattade om dom märker att tränaren försöker pusha ledningen lite mer. Nu är jag väldigt dålig på sånt här, tränaren kanske inte har något att säga till om ändå.
Barcelona LeoMessi
2013-10-07 15:00
Jag tycker att tränare ska våga pusha ledningen lite mer när det gäller kontraktsförlängningar. För det ingjuter förtroende också, spelarna känner sig mer uppskattade om dom märker att tränaren försöker pusha ledningen lite mer. Nu är jag väldigt dålig på sånt här, tränaren kanske inte har något att säga till om ändå.
Annons: