/spanien/barcelona/forum/6254.aspx/spanien/barcelona/forum/6254.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona A_L_E_X_I_S
2013-10-14 13:10
Varför nämner ingen Claudio bravo från real sociedad en av seriens bästa målvakt med fötterna och tatas favorit?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-10-14 12:17
Lite off topic, men jag läste att Maldini gjorde i snitt en tackling varannan match. Det finner jag riktigt jävla imponerande, brutalt positionsspel det där.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-10-14 10:52
Hej på er alla och hoppas ni mår bra. Vill bara säga att veckans Måndag hela veckan kommer inte skrivas med tanke på landslagsuppehåll.

En ny avsnitt kommer nästa vecka :)

Ha det bra och Visca!!
Barcelona Dinho the artist
2013-10-14 10:51
Bara jag som hellre ser Ter Stegen än Courtois? Courtois Är otroligt bra och kan ligan osv, dock ser jag större potential i TS. Vissa matcher är han helt otrolig, helt otrolig. Sedan har han mer pondus, något jag gillar.

Blir dock inte direkt missnöjd om Courtois skulle anlända.
Barcelona I.Cuenca
2013-10-14 09:17
barca show (Barcelona) 2013-10-13 22:48 Hejsan grabbar tänkte kolla om någon skulle rekomendera ett riktigt bilig flyg samt hotell i max en dag vill ner och se el clasico för första gången och passar på nu när det är biligt men saken är den att jag hittar inte bilig flyg och hotell så jag undrar runt 1500kr om det finns vill verkligen inte ha något i hotellet mer än säng och sova om ens de bara madrass :D Att se Barcelona live är inte gratis har gjort detta ex antal gånger inklusive el Clasico Du måste vara beredd att tömma din plånbok
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-14 07:55
H.Alavi - Magico!

Är det olagligt att drömma om Courtois på Messis sida??? För jag bryr mig inte. Det finns titlar målvakter sen finns det andra målvakter. Courtois är en mästermålvakt.

Jag vet inte alltså, är inte så sugen på Ter Stegen när man ser Courtois blir klarare och klarare för varje dag.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-14 02:46
Barcelona have pre-deals with both Ter Stegen and Reina for next seasons and have also sounded out Courtois. Final decisions later. [sport]
Barcelona Júnior.
2013-10-14 00:35
Behöver vi verkligen en renodlad lång 9:a? Stunder då vi har känt att vi behöver denna typen av spelare där man kan variera vårt spel mot ett solid 9-manna försvar så har vi dock oftast varit väldigt ineffektiva. Det är där problemet ligger och alla lag går igenom dessa matcher och dagar. Det är bara att acceptera och det behöver inte alltid betyda att vi behöver en ny spelare. Visst kan det ge resultat och enstaka mål men det finns inget som garanterar titlar med en 9:a som bryter mönstret i vissa matcher. Nackdelen med denna typ av värvning är att vi känner behovet av denna typen av spelare endast då antingen spelet låser sig eller, som sagt, när vi är väldigt ineffektiva. Ska vi då värva en spelare för endast enstaka matcher i Champions League och enstaka matcher i ligan? Jag tror knappast att den potentiella 9:an som ryktas in är villig att acceptera detta samtidigt som jag är säker på att detta kommer skapa en viss oro inför framtiden för spelare som Pedro, Alexis men samtidigt Deulofeu som kommer tillbaka nästa år. Den nya anfallaren kommer ske i bekostnad på någon utav dessa spelare i form av uttagningar till matcher, startelvor etc. Lägg dessutom till att de har Neymar att konkurrera med i dagsläget. Är det verkligen värt att offra någon utav dessa spelare för en 9:a som har nått sitt bäst-före-datum? Sedan är vi förmodligen alla eniga om att spelare som Dongou ska få sin chans i cupen istället för att låta spelare som Klose "få sina minuter". Nu det självklart alldeles för tidigt att säga detta men utav det vi sett i år så tror jag inte att vi kommer ha lika extrema problem med att spelet blir för statiskt och passivt, likt föregående säsong, nu när vi har Neymar och Tata i laget. Jag tror att vi har fått den förändringen vi behövde och att de istället bör lägga all krut på att hitta den rätta mittbacken och målvakten.
Barcelona Amo0227
2013-10-14 00:31
Det vattnas i min mun när jag hör ryktet om Klose! Skulle vara ett perfekt komplement till truppen. En otroligt duktig och hungrig spelare i boxen, visst han är till åren men det kan bli en rejäl tändning för honom inför VM.
Barcelona Treyh
2013-10-13 23:18
Jag tycker det kan vara bra med en Klose ifall vi håller på forcera in mål. Likt 4-0 matchen vi hade mot Milan i våras. Då spelade Messi precis bakom en spjutspets som Villa. Så ifall Klose används så kommer Messi spelar precis bakom honom och inte på kanten.

@Jeffson:

Barcelona barca show
2013-10-13 22:48
Hejsan grabbar tänkte kolla om någon skulle rekomendera ett riktigt bilig flyg samt hotell i max en dag vill ner och se el clasico för första gången och passar på nu när det är biligt men saken är den att jag hittar inte bilig flyg och hotell så jag undrar runt 1500kr om det finns vill verkligen inte ha något i hotellet mer än säng och sova om ens de bara madrass :D
Jeffson
2013-10-13 22:19
Jag kan verkligen inte förstå vad vi ska men en extra anfallare till.
Klose? Fin spelare men tyvärr, hans bristfälliga teknik kommer att lysa igenom i Barcelona. Milito känns ännu värre.

Jag förstår poängen med att ha en riktig jävla straffområdesspelare i laget. Men det blir ju på bekostnad av något annat. Om Klose ska spela så betyder det att tex Messi ska gå ut, hur spännande känns det bytet? Eller om Alexis går ut och Messi tar högerkanten och Klose i mitten. Men blir det verkligen bättre? Jag tror inte det.

Plan B säger vissa. Det säger jag med (när bussen står parkerad och vi inte kommer igenom). Men i mina ögon är det att släppa lite på bollinnehavet i form av skott utifrån och rakare spel. Om motståndarna har bollen mera så kommer dom bli tvungna att flytta upp och då har jag hellre Neymar-Messi-Alexis än Klose i en eventuell omställning. Att slå massa svävande inlägg på Klose är inget som lockar mig. Då ser jag hellre att man skickar upp Pique sista 10 om vi jagar mål. Han är förvisso är riktigt kass på huvudet men kan ändå stöka till det i offensivt straffområde, vilket kan resultera i vunna andrabollar och att motståndarbackarna tappar markering.

Så släpp tankarna på Klose och köp en målvakt och en mittback istället.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-13 21:39
Sorry för OT, men Milan har värvat Valencias mittback Rami på lån med köpoption på 6 miljoner euro. Detta måste ha hänt pga incidenten med Djukic.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-10-13 21:08
Klose och milito sägs vara på tapeten när Barca letar anfallare. Grymma spelare men är de inte nästan FÖR gamla? Milito har väl dessutom dragits med skador ett tag?
Barcelona Júnior.
2013-10-13 20:00
Barcelonistas

Källa? Om denna mening är hämtad från någon utav dessa sociala medierna så ska det tas med en nypa salt. Vem som helst kan ha skrivit detta.
Real Madrid victors
2013-10-13 19:53
Vet någon hur man kan kolla på gammla matcher? försökte nämligen ladda ner B lagets match idag via rojadirecta men det gick icke :/
Barcelona Longbone
2013-10-13 19:53
"Capitan \(^.^)/ " - Tack!
Barcelona KristoferDelija
2013-10-13 19:47
LeoMessi/

Svår fråga haha. Tveksamt. Dom kan få komma in till Champions League men jag skulle nog inte hoppa in och bada i fontänen om Partizan vann allt.
Barcelona LeoMessi
2013-10-13 19:42
KristoferDelija (Barcelona) Haha så du skulle aldrig kunna tänka dig att hålla på FK partizan ifall dom lyckades komma långt i CL?;)
2013-10-13 19:37
LeoMessi /

Haha bra gissat. Jag håller på Röda Stjärnan och det är där det kommer ifrån. Våra fans heter Delije och en riktig Röda Stjärnan supporter kallas för Delija:)
Barcelona Barcelonistas
2013-10-13 19:36
Kolla vad pundaren Mancini säger, "Barcelona players are passing the ball at least 25 times to reach the gaol, while real madrids Xabi Alonso is doing all this in a single pass"

Roberto Mancini...

Barcelonas 25 passningar har gett 4 liga titlar, 2Cl titlar, 2 CDR titlar, och VM guld samt Em Guld till Spanska landslaget :).
Barcelona LeoMessi
2013-10-13 19:04
KristoferDelija (Barcelona) Det håller jag med om. Dom har värvat bra och smart! Rakitic är riktigt bra och han är nog som du säger, deras bäste spelare. Av någon anledning så har jag tänkt på var "Delija" kan komma ifrån och den bästa gissningen är att det låter serbiskt haha
2013-10-13 18:24
LeoMessi /

De e sant men Sevilla har värvat jäkligt bra och ersatt på ett imponerande sätt och dom fick behålla sin bästa spelare Ivan Rakitic.

Men det finns ändå ljus i det ändå. Villarreal har en väldigt bar ekonomi och har kunnat värva i sommar, Granada har längre inga skulder och kunnat värva också nu i sommar, Sevilla har rett ut sin ekonomi nu, Atheltic och Real Sociedad har bra ekonomi särskilt Athletic.
Plus att Atetico kommer få bättre ekonomi med framgångar i Champions League.
Det kommer bli bättre snart:)
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-13 18:19
Longbone

Kolla länktips. Viagogo brukar ha rätt så acceptabla priser.
Barcelona Longbone
2013-10-13 18:12
Hallå! Såg inte någonstans i reglerna att man inte fick fråga om biljettips så jag kör iväg en fråga.

Är det ens möjligt att få tag på två biljetter i närheten av varandra till närmsta El Clasico? Och hur ska man isåfall gå till väga för att få ett så humant pris som möjligt? Eller är jag bara naiv och ska glömma tanken på att kunna få tag på en biljett under 4-5 tusen?

Tack på förhand culés!
Barcelona LeoMessi
2013-10-13 17:56
KristoferDelija (Barcelona) Får inte glömma att Gary medel gick till Cardiff också samt att kondogbia såldes till Monaco. Nästan halva startelvan försvann för dom. Ekonmin för spanska klubbar är tyvärr åt helvete.
2013-10-13 17:36
Leo Messi /

Dom får inte fram några talanger i England. Dom kollar bara på utlänningar och La Liga främst.
Det är lite roligt att engelska lagen har hur mycket pengar som helst men ändå så är La Liga fortfarande världens bästa liga.

Anledningen att många spelare går till Premier League är mycket pengar. Hade La Liga haft lika mycket pengar så kan jag lova att majoriteten hade gått till La Liga.
Finns ävens pelare som inte vill till PL men var tvungna att gå dit för ekonomin i klubben.
Ett bra exempel på det är nu i somras. Navas och Negredo ville stanna kvar i La Liga men inprincip tvungna att gå.

Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-13 17:16
Spanska talanger borde tänka 2 gånger innan de drar till england, landet utan själ bara bacon och öl till frukost. Hur många spanska talanger eller sydamerikanska slår genom i de engelska klubbarna? Jag känner bara igen Fabregas. Talanger frodas bäst hemma om intw i moderklubben så kan det gå bättre i det egna landet men i en annan klubb. De flesta talangerna blir bara en i mängden och i Arsenal har just engelska talanger slått sig fram i a laget. Till och med i Liverpool med han sterling.

Samper är en spelare som jag är 110 procent säker på att han stannar.
Barcelona -SAMI-
2013-10-13 16:57
Gick in nyss på tvmatchen och ser att de visar Cl matchen Milan Vs Barca på tv6 grymt!!!!
Barcelona LeoMessi
2013-10-13 16:10
Samper ska ingenstans, jag tror att dom har talat om för honom hur mycket dom tror på honom och att han ingår i deras framtidsplaner. Har han kunnat tacka nej innan han började i b-laget så bör han kunna göra det nu. Jag tror att han känner deras förtroende. Dessa engelska lag som har så jävla bra ekonomi borde satsa på sina egna akademier. Finns fan spanska spelare som kan dra från lag som Atletico och Sevilla till ett lag som Cardiff. Dom har större köpkraft.
Annons: