/spanien/barcelona/forum/6253.aspx/spanien/barcelona/forum/6253.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Golden Barca
2013-10-10 12:47
Cesc Fábregas har blivit intervjuad av Radio Catalunya och dess program “”The midjanit Club””. Han säger inledningsvis att det inte finns någon klubb som har så höga och hårda krav som FC Barcelona och dess fans. Men jag kommer att göra allt även i fortsättningen för att fansen ska älska mig. Jag måste verkligen ta tillfället i akt och tacka för applåderna efter Real Valladolid matchen. Jag kände verkligen värmen efter matchen från publiken efter en tuff match sa Cesc Fabregas. Jag jobbar alltid så hårt jag kan för laget och för att tillfredsställa publiken på Camp Nou och alla fansen världen över. Han menar vidare att det inte var något problem för honom att välja stanna i FC Barcelona trots mycket stort intresse från Manchester United.

Cesc Fabregas menar vidare att Gerardo Martino är mycket naturligt och avslappnad som tränare. Jag tycker han gör ett mycket bra jobb och har skapat trygghet inom gruppen. Gerardo är tydlig med vad han tycker och det hjälper oss alla inget ligger i det fördolda. Han är också tydlig med vad vi spelare gör fel och kommer med goda förslag till bättring.

Under tisdagen kom Sergio Busquets med förslaget att Pepe Reina ska ta över efter Victor Valdes. Det är mycket tydligt att Cesc Fabregas är inne på exakt samma linje. Jag tycker det är väldigt tråkigt att Victor Valdes lämnar oss men tyvärr det är något vi måste acceptera. Pepe Reina är en av personliga favoriter och han har fördelen att känna många av oss och kan språket vilket är mycket viktigt.

Cesc Fabregas menar vidare att Xavi Hernandez är hans fadersfigur inom fotbollen. Varje gång vi tränar eller spelar så får jag en rejäl fotbollslektion.

Cesc Fabregas sa sedan något som förvånade och det var att han helst spelar ute till höger. Men där har jag inte spelat mycket under de senaste säsongerna.

Cesc var också tydlig med att Neymar Jr inte är någon ””pool man”” som Mourinho menade att han är. Jag tycker inte Neymar Jr kastar sig och filmar. Men har får mycket stryk och smällar så det är inget konstigt om han faller.
Barcelona Blaugrana91
2013-10-10 12:34
Deulofeu Håller med i mycket som du skriver, men tror inte det blir något problem ekonomiskt med att värva både typ Courtois och Mangala, för det första båda dem två lär kosta drygt 600 Miloner kr tillsammans och det har vi råd med. För det andra förra årets transferbudget (vilket vi aldrig fick veta hur stor den var) förbrukades aldrig, Neymar värvades inte under den budgeten utan för den budgeten som var året innan. Det betyder att vi har minst €50M att lägga till i årets budget. Så som sagt vi lär ha råd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Capitá
2013-10-10 12:32
Barcas nya tränarställ finns att köpa nu :P
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-10-10 12:02
Laget ska spela en träningsmatch idag mot Sant Andreu och mycket kommer handla om Puyol och hur han känner sig efteråt. Det skrivs att om allt går som det ska och om han känner sig fit for fight kan han t.o.m. få el alta media redan idag.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-10 11:26
Mangala + Courtois/Ter Stegen Så blir jag helt fantastiskt nöjd.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-10 10:27
Alla som lämnar madrid kommer till sitt rätta tillstånd. Valdano säger det som alla blinda supportrar och media papegojor inte kan se. Förutom tolken, den snubben lever i sin egna lilla värld. Valdano (World Cup 1986): "Neymar is kicked, he falls, he shrugs off the dust, and he plays on. He doesn't cry. I value that." [ser]" Valdano (ex-Real Madrid): "Tata is an intelligent person, who doesn't show off his intelligence, which makes him double intelligent."
Barcelona Deulofeu
2013-10-10 09:57
koeman92 klart man gärna skulle slå ut Chelsea men om motsatsen sker blir det bara för jobbigt.

Samma som ett el classico man både längtar dit och våndas något fruktansvärt speciellt under Mourinhos tid.

Man ville så gärna vinna men var samtidigt livrädd för att förlora.

Lite drygt en månad kvar till el classico men innan dess två riktigt tuffa matcher.

Borta i Pamplona och borta i Milano.

Vinner vi båda dessa matcher kan man inte Ha fått en bättre inledning på säsongen. Då nalkas den stora matchen.

Vi har chans att ta ett rejält kliv från Madrid och det vore ju fantastiskt.
Vårt spel har ju sett bra ut samtidigt som Madrid har haft rejäla problem.

Men under en sådan match kan allt hända och dagsform är inte alltid det viktigaste.

Det värsta är ju att de inte behöver spela bra för att vinna då blir man lite orolig för hur det blir den dagen då deras spel stämmer.

Men oj oj nu börjar det närma sig och jag på kvällen den 26 kan allt vara som vanligt i la liga igen en kamp om titeln för två lag.

Enda skillnaden är att det är lillebror från Madrid som kampas med Barcelona och inte storebror...
Barcelona koeman92
2013-10-10 09:43
@zick9:

Bara jag som hoppas vi får Chelsea i slutspelet? efter den äckliga flyt smutsen hade skulle det vara hur skönt som helst att få chansen i år att slå ut de och deras äckliga tränare. Tänk är Mourinhos min när vi slår ut honom ännu en gång.. :)
Jeffson
2013-10-10 09:00
Barcelonistas

Kan du inte försöka dra ner på dina inlägg om Real Madrid? Det blir jäkligt tröttsamt att läsa i längden.
Barcelona Deulofeu
2013-10-10 08:59
CARLES PUYOL - 1899 Jag trodde sommaren som var att Barca skulle börja bygga om lite i truppen men de skjuter på det och det är livsfarligt. Kolla Alexis och Fabregas det tar tid att anpassa sig. Ersättare till Puyol,Xavi,Valdes måste få den önskade tiden nästa år ser jag inget alternativ än att gå all in för tex Courtois! Målvakten vi köper in kommer att vara vår nya nummer ett från dag ett.Han måste vara redo och han måste vara världsklass. Courtois är allt detta samt han kommer ge laget så mycket mer på fasta situationer. Nu när Bartra spelat så bra är den mest kritiska positionen i målet. Om det är möjligt att värva Courtois är det bara att köra allt vad det går börja redan nu.Alternativ är Ter Stegen som egentligen nästan passar bättre men är inte redan inskolad i la liga samt har inte spelat champions och är inte heller ordinarie i landslaget. Kan vi köpa Courtois för tex 300 miljoner så fine gör det.Kolla Neymar nu har vi en spelare som visserligen kostade över en halv miljard men vi behöver inte leta en ersättare typ Figo i flera år. Han är ju dessutom klart en ersättare till Messi fast jag gillar inte att tänka så. I backlinjen ser jag egentligen Mangala som skulle kliva in och förmodligen göra det lite bättre.Vi saknar fysik och kraft där och gärna en vänsterfotad herre. Mangala har det mesta men han blir riktigt dyr också.Tycker vi ska försöka få till det men förmodligen har vi inte råd med även den operationen i sommar. Inventerar man mittfältet så är väl Fabregas redo att ta över efter Xavi redan nu helt klart men efter att ha sålt Thiago saknas den lite yngre spelaren där. Ett bra fjärdealternativ som coachen vågar lita på.Tycker som många andra att Song ska få spela mer gärna tillsammans med Busquets på en offensiv plats i vissa tuffa matcher. Här har vi ju också Samper men han är mest tänkt till Busquets rollen äve fast han bemästrar att ligga högre upp. Ska vi köpa något till mittfältet som gör att kvaliten nästan bibehålles är ju egentligen omöjligt. Gundogan påminner en del om Xavi och han är ett alternativ annars vill jag ha in en bra skytt tänker på Kroos som förmodligen är helt omöjlig att värva men drömmen för mig är Draxler. Bra dribbler som bryter mönstret på vårt mittfält stor fysisk bra dribbler och fantastisk skotteknik. Vi har ju Rafinha här som står på tillväxt jag ser gärna att han är utlånad ett år till och blir "en stjärna" innan han kommer hem.Jag tror ärligt talat Barca har en tanke med att han lånas ut och får spela samtidigt som S.Roberto blir kvar med minimalt med speltid men vi får se. Roberto kanske exploderar man vet aldrig jag anser dock att Rafinha har mer poltential och är målfarlig något som Roberto inte är. I anfallet är det eventuellt en plan b som ska in Klose vore ju fantastiskt löper på allt och smart bra i kombinationsspel och oerhört intelligent.Dessutom är han fortfarande en av världens bästa huvudspelare. Skulle han vilja avrunda sin karriär och kröna den med en till champions och sitta stor del på bänken är han välkommen.Trezeguet är ett starkt alternativ men han bidrar inte med något förutom närvaron i boxen. I anfallet kommer väl Deulofeu tillbaka nästa år eller året efter som en färdig spelare.Kvarstår att se hur formen är då för Pedro och Alexis men just nu ser det bra ut. Tello har jag väldigt svårt att se få speltid då han konkurrerar med Neymar. Han gör det dock väldigt bra med bla två assist senast och ett fint ribbskott. Tello utvecklas ständigt men behöver spela mer. Vad som är skönt är att anfallet är klart inget behöver köpas in här då vi har överflöd. Analys inför sommare Zubi bara att copypaste och börja jobba. Dyrt men bra och ungt ifall det inte funkar så går det att sälja vidare. Courtois/Ter Stegen Mangala/Hummels/Balanta Draxler/Gundogan Jag säger inte att allt ska köpas på en gång men det är vad vi ska sträva efter.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-10-10 08:05
Spelare som bör köpas in enligt mig. MV - Thibaut Courtois MV - José Reina ANF - Miroslav Klose MB - Eliaquim Mangala Spelare som kommer att lämna klubben: V. Valdes José Manuel Pinto Sen hade jag sålt Pedro för vi har Alexis som grov jobbar både hem och framåt. Vi behöver inte två. Pedro är inte bra nog att få spela i Barca.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-10 01:55
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-10 01:24
Iniesta: "Rotations? Trophies are won by squads, not by 11 players. We totally support the decisions of the coach." [ser]

Iniesta: "Not worried about renewal. When two parties want to be together, there's no problem. If I didn't want to stay, I'd have said it."

Iniesta: "Being a father has changed me for the better. I'm really happy these days, I'm in the clouds." [ser]
Barcelona zick9
2013-10-10 01:05
Problemet mot Chelsea var ju inte att spelet låste sig. Vi sköt faktiskt 2 skott i stolpen, 2 i ribban (varav en var straffen) och missade ytterligare 4-5 lägen.
Barcelona NoGo™
2013-10-10 00:45
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat

Här kan du läsa.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-10 00:45
Man har alltså betalat 1 miljard för en överskattad spelare i Bale? Haha patetisk klubb som lånar sina miljarder från Bankia i Madrid för att sen kunna investera överskattade spelare.

Bale 1 Miljard, snubben är inte ens värd 500M..
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-10 00:23
@The Reporter:

mobil-länk...
Barcelona >The Reporter<
2013-10-10 00:21
Bra skrivet av Balague om Neymar och det där med att folk kallar honom för filmare
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-10-10 00:12
Dinho the artist (Barcelona) Den var till de som är emot att vi köper en riktigt '9', tycker bara att de inte tänker på hur många matcher som vi kommer spela där lag parkerar bussen och tiki takan inte fungerar, och lösningen ligger i att slänga in anfallare och låta Alves slå sina 101 inlägg.
Barcelona Dinho the artist
2013-10-09 23:55
Bagnack & Dongou
Förstår verkligen inte ditt senaste inlägg.
Barcelona Golden Barca
2013-10-09 23:53
B-Guden.......

Det blir då mera en oftast lönsam utpressningssituation. Men det är inte en garanti att det fungerar men metoden god och användbar.
Barcelona Krabban94
2013-10-09 23:11
Respekt!
Barcelona B-Guden
2013-10-09 23:04
@Golden Barca:

Kanman inte köpa 70% och sen ha fullmakten ?
Barcelona Golden Barca
2013-10-09 22:41
Colombianen är en hyggligt intressant spelare detta håller jag med om.

en spelare som borde gått att få loss till ett hyggligt pris.

Men vi riskerar långa och sega förhandlingar så som med Neymar Jr och hans 3 ägare.

Balanta har 3 ägare 70 respektive 20 och 10 % äger dessa upplagt för prisökning och långt utdragna samtal.

Det funkade ju i och för sig med Neymar Jr. Men låt oss notera att Neymar Jr är Neymar Jr och Balanta nja inte riktigt samma......
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-10-09 22:40
JAG VILL INTE HÖRA FOLK GNÄLLA HAR INNE OM ATT KÖPA EN LÅNG ANFALLARE SOM KAN BRYTTA MÖNSTRET NÄR DET LÖSER SIG. Det är semifinal i CL mot Chelsea och matchen spelas i Camp Nou, Chelsea har vunnit första mötet med 2-1 och i returen vet vi alla hur Chelsea ställer upp, matchklockan är minut 70, Neymar och Messi kommer ingen vart med sin dribblingar, och alla har inne skriker vi borde ha köpt en lång anfallare och Mätta in bollar i boxen stället. Ni som såg europeiska super cupfinalen mellan Bayern och Chelsea, ni såg hur Bayern mättade in bollar i boxen när Chelsea parkerade bussen och tillslut det gav utdelning. Kommer ihåg att till och med Mourinho sa att de försvarade sig bra men att Bayern började mätta in bollar i boxen och att de till slut gjorde målet.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-10-09 22:21
Jag hade nog föredragit en plan B till anfallet i januari nu när bartra spelat så himla bra på sistone. Samtidigt är puyol gammal och skadebenägen så vi skjuter ju egentligen bara upp problemet... Vågar man hoppas på både en back och stor forward i vinter?
Barcelona Canaletes
2013-10-09 21:51
20-årige colombianen Balanta ryktas till Barcelona igen. Tydligen så är River i ett ekonomiskt kris och behöver pengarna ASAP!!!!!

Mascherano har pratat gott om honom och ska man läsa toppkommentarerna så är argentinarna eniga att det är en av dom bästa backarna i Sydmaerika för tillfället.

Låter ju som ett riktigt kap men jag är så jävla trött på att läsa ordet mittbackar + Barca så att jag får huvudvärk. I 2 år har det snackats men ingen jävel kommer.

PEACE!!!
Ronaldinho the original
2013-10-09 21:31
Är Kurt Zouma en alternativ? Brukar andvända honom i fifa, men har inte så bra koll på honom i verkligheten. Startar i St:Etienne,är 18år och blev nyligen kallad till Frankrikes landslag. Hans styrkor är snabbhet,nicka och styrka. Han är het i marknaden, Arsenal,City Bayern och Chelsea har visat intresse. City och Chelsea har också planerat att lägga en 7-10 miljoner pund i januari. För 10 miljoner pund så är han en riktig kap.

Med Puyol som sin mentor tror jag verkligen att han kommer bli en av världens bästa mittbackar.
Barcelona .Andreas
2013-10-09 20:52
Det finns bara en "Larsson" kvar där ute och det är Trezeguet.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-09 20:41
Barcelona i ett nötskal?

De har skrikit i 2 och ett halvt år att vi behöver en mittback.
Jaha, vad gör vi åt saken? Ju, vi handlar en DM och skolar om honom till en mittback. 1 år senare. Nej, det funkade inte. Idag behöver vi fortfarande en mittback. Vad ska vi göra? Jaa! vi köper spelare som heter Neymar och hoppar på att Oljegubbarna i Psg släpper sin kapten till oss för att vi heter FC Barcelona. Säsongen började och vi fick bara Neymar. Vi får hoppas på att en 35 ådringen Puyol med 10 olika knäoperationer kommer och räddar oss därefter kan vi handla i vinterfönstret. Innan vinterfönstret öppnar, ok nu ska vi handla en forward så vi kan skola om honom till en mittback.=== Barcalogik?

Är det bara jag som tycker att det är något som inte stämmer riktigt .
Annons: