/spanien/barcelona/forum/6252.aspx/spanien/barcelona/forum/6252.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-10-10 19:15
Synd om Alba men som många varit inne på, inget jätteavbräck. Det enda är ju om Adriano skadar sig, för även om han har spelat flera raka matcher nu så finns alltid risken kring brassen. Jag ser gärna att Montoya får lira vänsterback både mot Osasuna och Milan. Fast sedan kan det ju vara större risk att bli skadad om Adriano inte spelar något på ett par veckor och sedan startar Clásicot, det måste man också tänka på. Men jag litar på att läkarna har koll på det där.
Barcelona DM1982
2013-10-10 19:04
@El capitano[Culee:

Expressen är bra sega, det är inga problem med Neymar.

barcastuff ?@barcastuff 4h

Neymar, who got a knock on training today, will be able to train normally tomorrow and could play with BRA against KOR on Saturday. [rac1]
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-10-10 18:58
Nu är tydligen Neymar också skadad!
Barcelona B-Guden
2013-10-10 18:40
Jag kan inte säga att jag blir glad att Alba skadat sig, men jag ser Adriano som NR1 och vill att han spelar El clasico, nu får vi se ifall han klarar att hålla sig skade fri fram till el clasico, förvånar mig inte ifall, Puyol/Montoya får lira vänsterback mot Real, eftersom Adriano drar på sg en bristning på TRÄNING sån otur kan vi ha

Konstigt också att Montoya fått lira så lite
Barcelona Deulofeu
2013-10-10 18:23
Albas skada suger det enda man nu kan hoppas på är att det i slutändan ger Montoya chansen!

Nu hoppas jag verkligen att Mobtoya får spela en del till vänster men det följer tuffa matcher nu.

De 5 närmsta matcherna är riktigt tunga, tar vi oss igenom dom ser det riktigt bra ut.

Hoppas på ett snabbt kurerande på Alba
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-10 18:18
@barcastuff: Official: Jordi Alba, who was recovering from a thigh injury, suffered a new thigh injury on training today and is out for another 6 weeks VAD FAN?!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-10-10 17:54
[Le10Sport] : Chelsea have reached an agreement to sign Victor Valdes next summer

Man vill inte se Valdés gå till Chelsea, men om detta stämmer betyder väl det förmodligen att Courtois kommer till Barca.
Barcelona Mido
2013-10-10 17:23
Hur kom tata till att vi behöver en till anfallare,, det känns att det är mer snack om anfallare än mittback,, antar att de har missat att Porsches motor ligger där bak å inte fram
Barcelona LeoMessi
2013-10-10 17:15
Herregud, hur lyckades Alba skada så ordentligt? Sex veckor är väldigt länge
Barcelona zick9
2013-10-10 16:55
DM1982 Dags att börja lira med Montoya mer frekvent fram till El Clasico så att glaset kan vila. Annars finns risken att vi står utan vänsterbackar mot Real Madrid med ett redan nu darrigt försvar. Jag förstår för övrigt inte varför Montoya bara fått lira en enda match. Inte konstigt att han kanske inte vill skriva på nytt kontrakt.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-10 16:54
Vi får hoppas på att Adrianos lår klarar av matcherna nu. Han har en tendens att gå sönder varje gång han kommer upp i form.

Även Raphael Varane kan missa el Clasico. Backen har bekymmer med samma skada som har plågat honom de senaste månaderna.
Barcelona DM1982
2013-10-10 16:37
Jordi Alba is injured again. He is expected to be out for six weeks. He will miss the game against Real Madrid.

Tur att Adriano är i så bra form.
Barcelona -SAMI-
2013-10-10 16:19
Gonzalez_Barca
Du har Pm
Barcelona Deulofeu
2013-10-10 16:18
Lite stjärnor som deltar de flesta är födda 96.

Halilovic Kroatien
Gabi Brasilien
Mendez Uruguay
Habib MAKANJUOLA NIgeria Chelsea född 99!
Isak SSEWANKAMBO Sverige också ägd av Chelsea tyvärr...

Några exempel bara Italien har jag ingen kol på förljer inte serie a!

Turneringen sänds på eurosport!
Barcelona Deulofeu
2013-10-10 15:57
17 Oktober börjar u-17 vm någon som hört mer om Mendez från Uruguay hur går det med den värvningen?

Han har fått tröja nummer 10 till vm och inte alls omöjligft att de vinner hela turneringen då lär vi inte kunna värva honom.

Lite kul Sverige är med.

Både Argentina och Brasilien deltar i Brasilien deltar bla Gabigol som vi har option på tack vare Neymar dealen ifall någon var intresserad ; )
Barcelona Deulofeu
2013-10-10 15:49
Gonzalez_Barca Inte helt omöjligt att du får se han på plan just denna kväll då han alltid haft en förkärlek till Milan och Maldini.

Startar han inte så kanske han får ett bejublat inhopp mot just Milan.
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-10-10 15:39
Beställt biljetter till Milan - barca på San siro, ska bli grymt kul att se grabbarnai lira live, var ett tag sen sist (el clásico 2011). Hoppas alla är i bra form och spelklara, tänker främst på Messi och Puyi även fast det inte är så troligt att den sistnämnda medverkar, eller?
Barcelona Deulofeu
2013-10-10 15:23
el Flaco - Me, Myself and I

Om du hörde det är det ju fantastiskt ; )

Courtois har kontrakt till slutet sommaren 2016 tyvärr.

Han har ett värde av 220 miljoner enligt transfermarkt.

Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-10-10 15:06
Jag hörde att Courtois pappa hade träffat någon hög uppsatt Barçadirektör under sommaren. Kan mycket väl tänka mig att ledningen är intresserade av Courtois, en annan sak är vad spelaren vill. Och även där har jag hört att han vill stanna kvar i Spanien. Om det blir i Atlético eller Barça återstår att se.
Barcelona Júnior.
2013-10-10 14:45
Treyh

Självklart har du rätt. Nu kanske det är något jag har missat men vad jag vet så finns det inget som talar för att han just vill till Barcelona. Man ska heller inte utesluta att Atletico de Madrid kan vara en stark kandidat till att värva honom. Simeone har förmodligen även han planer på att köpa loss Courtois och är förmodligen ett bättre alternativ för Chelsea, rent konkurrensmässigt.
Jag hoppas dock på att du har rätt och att jag har fel.

Om det nu slutar med att vi värvar honom så tror jag att summan för Courtois måste hamna på en siffra så hög att till och med Abramovitj(!) inte kan tacka nej.
Barcelona Treyh
2013-10-10 14:26
Han har väl bara 2 år kvar av sitt kontrakt och nekade en kontraktförlängning senast. Om Courtois vill till Barcelona, vilket jag tror, så kommer han att hamnar här. Du tvingar inte en målvakt att stanna mot hans vilja.

@Júnior.:

2013-10-10 14:25
Puyol spelade 45 minuter mot Sant Andreu och även Mascherano deltog i träningsmatchen. Julio Salinas, ex-Barçaspelare, bevittnade mötet och skrev sen i sin twitter att Puyi var i god form. Sköna nyheter.
Barcelona Júnior.
2013-10-10 14:19
Jag vill inte vara just den personen men sannolikheten att Courtois skriver ett kontrakt med Barcelona är förmodligen lika stor som att Ronaldo vinner årets Ballon D'or, dvs minimal. Jag är en optimist och har alltid varit det men om vi för en gång skull ska vara realistiska så kommer inte Chelsea släppa honom till oss. Det finns en del faktorer till detta och den förmodligen största är att Cech knappast blir yngre med åren. Det är givet att Chelsea har som planer att just Courtois kommer ersätta Cech i framtiden och att släppa världens största målvaktstalang är något som Abramovitj inte ens skulle göra. Det är en utav anledningarna till varför han just är utlånad då man har stora planer för belgaren i framtiden. En annan faktor till att vi förmodligen inte kommer lyckas värva Courtois är att Chelsea är allt annat än en säljarklubb. Om vi drar paralleller, från tidigare erfarenheter, mellan PSG och Chelsea så vet vi hur det gick när vi senast försökte värva en spelare från en klubb som är allt annat än beroende av pengar. Lägg dessutom till att Mourinho kommer få sin röst hörd och chansen har minskat till noll. Det krävs nästan ett mirakel för att Courtois nästa år ska få stå och vakta mellan våra stolpar.
Barcelona Deulofeu
2013-10-10 14:07
Det är väl så också att försvinner en legend typ Valdes måste man verkligen agera och visa att man verkligen vill vara med och kriga om titlarna även i framtiden.

Xavi,Iniesta och Messi tillsammans med andra nyckelspelare förtjänar det bästa omkring sig.

Vi är bland de bästa lagen någonsin i historien och vem vill att eran någonsin ska ta slut?

Man har ju en riktigt stor chans att värva spelare vem vill inte spela med Neymar ,Messi Xavi och Inesta liksom?

Så för mig är det ofrånkomligt att vi värvar en riktig stor målvakt samtidigt som det kommer att finnas pengar till något mer.

Vinner vi dessutom ligan och går bra i cl kommer det in ännu mer pengar till klubben.

Hoppas att Puyol och Xavi blir för oss vad Giggs och Scholes blev för United.

Omöjliga att ersätta men också ovärderliga med sin rutin.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-10-10 14:04
Tydligen så har Neymar blivit skadad på träningen med landslaget och det är tveksamt om han kan spela matchen mot Sydkorea på lördag. Så typiskt att han också drar på sig en skada nu..
Barcelona Golden Barca
2013-10-10 12:47
Cesc Fábregas har blivit intervjuad av Radio Catalunya och dess program “”The midjanit Club””. Han säger inledningsvis att det inte finns någon klubb som har så höga och hårda krav som FC Barcelona och dess fans. Men jag kommer att göra allt även i fortsättningen för att fansen ska älska mig. Jag måste verkligen ta tillfället i akt och tacka för applåderna efter Real Valladolid matchen. Jag kände verkligen värmen efter matchen från publiken efter en tuff match sa Cesc Fabregas. Jag jobbar alltid så hårt jag kan för laget och för att tillfredsställa publiken på Camp Nou och alla fansen världen över. Han menar vidare att det inte var något problem för honom att välja stanna i FC Barcelona trots mycket stort intresse från Manchester United.

Cesc Fabregas menar vidare att Gerardo Martino är mycket naturligt och avslappnad som tränare. Jag tycker han gör ett mycket bra jobb och har skapat trygghet inom gruppen. Gerardo är tydlig med vad han tycker och det hjälper oss alla inget ligger i det fördolda. Han är också tydlig med vad vi spelare gör fel och kommer med goda förslag till bättring.

Under tisdagen kom Sergio Busquets med förslaget att Pepe Reina ska ta över efter Victor Valdes. Det är mycket tydligt att Cesc Fabregas är inne på exakt samma linje. Jag tycker det är väldigt tråkigt att Victor Valdes lämnar oss men tyvärr det är något vi måste acceptera. Pepe Reina är en av personliga favoriter och han har fördelen att känna många av oss och kan språket vilket är mycket viktigt.

Cesc Fabregas menar vidare att Xavi Hernandez är hans fadersfigur inom fotbollen. Varje gång vi tränar eller spelar så får jag en rejäl fotbollslektion.

Cesc Fabregas sa sedan något som förvånade och det var att han helst spelar ute till höger. Men där har jag inte spelat mycket under de senaste säsongerna.

Cesc var också tydlig med att Neymar Jr inte är någon ””pool man”” som Mourinho menade att han är. Jag tycker inte Neymar Jr kastar sig och filmar. Men har får mycket stryk och smällar så det är inget konstigt om han faller.
Barcelona Blaugrana91
2013-10-10 12:34
Deulofeu Håller med i mycket som du skriver, men tror inte det blir något problem ekonomiskt med att värva både typ Courtois och Mangala, för det första båda dem två lär kosta drygt 600 Miloner kr tillsammans och det har vi råd med. För det andra förra årets transferbudget (vilket vi aldrig fick veta hur stor den var) förbrukades aldrig, Neymar värvades inte under den budgeten utan för den budgeten som var året innan. Det betyder att vi har minst €50M att lägga till i årets budget. Så som sagt vi lär ha råd.
Barcelona El Capitá
2013-10-10 12:32
Barcas nya tränarställ finns att köpa nu :P
2013-10-10 12:02
Laget ska spela en träningsmatch idag mot Sant Andreu och mycket kommer handla om Puyol och hur han känner sig efteråt. Det skrivs att om allt går som det ska och om han känner sig fit for fight kan han t.o.m. få el alta media redan idag.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-10 11:26
Mangala + Courtois/Ter Stegen Så blir jag helt fantastiskt nöjd.
Annons: