/spanien/barcelona/forum/625.aspx/spanien/barcelona/forum/625.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Kröjjf
2017-01-08 16:47
Ibland är det viktigare och mer givande att läsa, än skriva. Idag är en sådan dag.
Barcelona Smogen
2017-01-08 14:35
Barcadinho Den där Chelsea matchen. Suck. Visst vi hade flytt att det inte blev straff. Samtidigt så sparkade Abilad ganska tidigt in i matchen i luften och blev utvisad för denna luftspark. Något som i stort sett alltid glöms bort när denna match kommer på tal. Men visst, med en annan domare så hade ju den matchen blivit helt annorlunda. På samma sätt som att om inte vi blivit rånade av domarna borta och hemma i semifinalen mot Inter så hade vi troligen varit det enda lag som vunnit CL två år på raken. Domarmisstag kommer och går det enda som består är att Real på något konstigt slumpartat sätt alltid tycks få dommarmistag till sin fördel. Kanske det enda som är konstant i dagens fotboll.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2017-01-08 14:34
Det här med Piqués uttalande efter matchen mot Bilbao är en produkt av två saker;

1. En ledning (kommunikationsavdelning) som inte vill/vågar/får uttala sig.

2. Luchos policy att tillåta spelarna att använda sociala medier så som de behagar.

Vi har sett detta i flera fall tidigare och den första punkten gäller ända sedan Peps tid som tränare.

Det intressanta är att Lucho varit med om en liknande situation som den som Umtiti blev utsatt för av Aduriz. Det var mot Italien i VM -94. Då uttalade Lucho sig väldigt kritiskt både under och direkt efter matchen och krävde avstängning.

Efter matchen mot Bilbao kommenterade Lucho händelsen väldigt generellt och sa att han var för allt som kunde hjälpa domarna att fatta beslut. Inte mer än så.

Så när varken klubb eller tränare tar ton mot det uppenbara, ja då återstår (väl) bara spelarna. Tidigare har vi sett Alves göra inlägg på Instagram, och nu var det Piqué som försvarade sitt lag och klubbfärger med en reaktion.

Visst ska "man" inte klaga bara för klagandets skull, men i en liga där det är glasklart att regler inte gäller på samma sätt för alla får "man" inte ge upp.

Jag hoppas att klubben tar till alla medel för att domarkommittén ska fatta rätt beslut i fallet Piqué, han kan och ska inte bli avstängd för att säga sanningen.

En del kanske hävdar att Gerard endast borde snackat med domarna mellan fyra ögon, men det här handlar också om att försvara lagkamrater och klubbförger utåt - och det är minst lika viktigt. Barcelona har alltid fått utstå skit i pressen utanför Katalonien och därför är det viktigt att sanningen når ut.
Glöm aldrig det!
Barcelona II Barça II
2017-01-08 13:36
Helt rätt att peta Rakitic, på senare tid har han varit väldigt dålig.
Barcelona Meneysuarez91011
2017-01-08 13:17
Rakitic utanför truppen idag. Ärligt talat, bra. Visa honom att här ska nivån höjas om han ska spela kvar i barca. Tror faktiskt att han ryker i sommar, gjort en bra säsong sen varit medelmåttig, och vårt mittfällt är för viktigt för att vara "medelmåttigt" Är inne på samma som många av er, här behövs klass. Veratti, all in i sommar.
Barcelona neymar JR
2017-01-08 12:22
Dm1982 Jo men nu kommer pique stängas av och problemen blir större. Att snacka efter matchen hjälper en väldigt lite...
Barcelona Barcadinho.
2017-01-08 12:09
Ursäkta för massa med felstavningar. Skriva på mobil el padda är inte min grej...
Barcelona Barcadinho.
2017-01-08 12:01
Bra inlägg här nere. Vissa av er har en bra förmåga att tala för era åsikter. Många bra åsikter.

Det är alltid intressant att se hur man kan tolka historia på olika sätt. En vän till oss är dansk o hon säger att de danska historia böcker skriver om skadinavien på ett olik sätt än här. De ser på historia händelser annorlunda. Det gäller också på individ nivå.

Tidens utveckling beror mycket på slumpmässiga händelser. Ett skott el mord mindre i en specifik situtaion kan leda till en totalt annorlunda utveckling.
Samma sak med fotboll.

Tänk t ex på Lampard. Jag kommer ihåg hur många här stämplade honom som en loser ikon. För att han missade ett avgörande viktigt straff. Och detta beror på, ju för att stödbenet inte fick bra fäste i gräset. Tänk en sån liten bagatell detalj, ingen kunde förutse detta, tänk om han skulle placera bollen en dm till höger. Och han som var så säker straffläggare.
Tänk om Iniesta inte skulle kvittera mot Chelsea eller om det var en annan domare den matchen ( ärligt, det var ju en del hands situationer i den matchen).
Hur skulle vi eller andra summera Pep era utan trippeln?

En del har resonerat att Peps trippel beror endast på Pep o Luchos endast på spelarna. Håller inte med alls. Pep har haft himla tur, en sån tur som en tränare får förmodligen en gång i livet. Han har haft trion Messi-Xavi-Iniesta i deras livsform, han har haft Alves i sin livform, Han har haft Valdes som en mer färdig o mogen målvakt, Han har haft hjärtat (Puyol), Han har aft Abidal. Vi hade inte bra bänk under den tiden heller, men han hade tur med skador på nyckelspelare. Ju, han har haft himla bra förutsättningar för att lyckas med sina idéer. Ingen av de ovannämnda spelare är hans egna produkt, han fick dem serverade o erfarna på fat.
Jag vill absolut inte minska på hans storhet, han är jäkla bra tränare, kanske den bästa nånsin, men som sagt, lättare att nå sina mål med bra verktyg. Har han lyckats nå samma nivå i Bayern o City? En öppen fråga, men jag tycker inte det.
Peps historia kunde se ut annorlunda om några små detaljer skulle bli annorlumda.

Och om en anna sak. Jag har haft en kort o intressant diskussion om det med en restuarng ägare i Barcelona. Han har lagt sina ord klart o tydligt. Nåt i stil med - Pep har förstört fotbollen i Barcelona för allt o evigt. Vi har kallat det här på LR som Guardiolas syndrom. Vi kommer alltid jämföra prestaioner på plan o tränaren med Peps. Och då ligger vi illa till om denna period kommer vara vår referens. Peps fotboll är en av de bästa nånsin i klubens historia o kanske fotbollshistoria. Låt oss säga att vi jämför Lucho med Reijkaard istället. Vi får det helt annorlunda plöstligt. Låt inte Peps tid förstöra för oss nu, det är svårt, jag vet, men med tiden kanske vi glömmer det delvis o börja tänka på nytt.

Sist, Lucho kommer lämna sin plats rätt snart, det vet vi, nu till somaren hela max en säsong till. Vi behöver nytt för det är så det funkar när man har så många cracks i laget. Inte minst för motivationen. Men var snäll, se inte ner på hans tid när han lämnar.

1.
Barcelona Iniesta70.
2017-01-08 11:29
Loobs bakomryggen passning till Sandström, mål i tom kasse, Tichonov fick smaka på sin egen medicin. Vi åkte också på en dos av vår egen medicin mot Bilbao, pressade och stressade tappade/ slog vi bort bollen till motståndarna. Smakar alltid bittert när man själv tvingas svälja skiten. Frustrationen visste inga gränser när domaren dagen innan vår match nästan personligen lägger upp bollen på elvameters punkten åt våra ärkerivaler. Medan domaren i vår match står och vinkar till gamla släktingar på läktaren och låter motståndarna använda sig av ett klassiskt krokben för att stoppa den för dagen samba dansande brassen. Men det finns inget fog för att kalla in Fox Mulder och Dana Scully och sparka liv i Arkiv-x gänget för att domarna gör lite usla insatser med jämna mellanrum. Det enda det skulle sluta med är att Fox Mulder skulle peka ut Bartomeu som nån form av mullvad, dit satt av Perez himself back in the days, för att ha fifflat bort hela vår identitet och alla chanser till framtida tiki-takande. Nej, tillbaka till grunden som Xaviesta skrev, nån form av "Wax on , Wax off" för hela klubben Nåja, match ikväll och kanske Denis från start. Det har ju varit tvära kast för den unga talangen, ungefär som hans spel överlag. Från att "vara på gång" till att hamna på läktaren i nästa match. Säger inte att han ska starta alla matcher, säger bara att jag inte ser logiken i behandlingen av Denis, hur ska han hinna mogna och få det det självförtroendet som kan göra honom till en framtida startman? Men var lugna när det kommer till sexpoängs hoppet till våra ärkerivaler. Dom kommer snart att snubbla, trampa snett och välta hela staketet och tappa bollen som dom hittills hållit i så hårt. Messi kommer att på självaste David Blaine manér trollbinda oss alla och få oss att för stunden glömma bort alla sprickor vi har i vår fasad. Iniesta kommer att fortsätta dricka elixiret han kokar ihop ute på sin vingård som får honom att tvåfota sig igenom fiendeland som om han vore en orädd La Masia produkt på uppdrag av självaste Pep. Kul att se/ läsa de stora kanonerna. Tur att Xaviesta har bättre karaktär än mig när det kommer till att hålla nyårslöften, hoppas fulwhiskeyn stannar i gömman efter kvällens match:)
Barcelona DM1982
2017-01-08 11:15
[QUOTE=neymar JR]Han har ju rätt? Och pique hotas med avstängning pga sina uttalande. Dom ska absolut kunna hantera sina känslor, och på tiden att lucho steppar upp. Löjligt många kort pga snack den här säsongen. [/QUOTE] I det här fallet vore det bättre om Lucho höll tyst och inte blandade sig i vad som skulle kunna vara ett rättsligt fall. Jag börjar tröttna rätt hårt på Barças ständiga diplomatiska vinkel på allt, ibland är det bra att bara säga sanningen som Pique gör. Ärligt och utan bullshit.
Barcelona Soko
2017-01-08 11:13
Jag håller med att spelarna ska vara försiktiga och undvika kort men då måste Enrique höja sin röst och vara aktiv på bänken. Han ska Fan i sådana tydliga situationer där domarna rånar oss på öppen gata ta ledarrollen och protestera. Bättre att han avisas än att spelarna utvisas.
Barcelona Soko
2017-01-08 11:10
Neymar
Men nu har Enrique med sitt uttalande bara gett klartecken att stänga av Pique, och med andra ord erkänt att Pique gjort fel. Enrique borde i alla fall hållit käften . Andra tränare skulle aldrig uttalat sig så. Zidane går ut och försvarar Ronaldo trots anklagelser om att han gjort sig skyldig till skattebrott.
Barcelona neymar JR
2017-01-08 11:05
Han har ju rätt? Och pique hotas med avstängning pga sina uttalande. Dom ska absolut kunna hantera sina känslor, och på tiden att lucho steppar upp. Löjligt många kort pga snack den här säsongen.
Barcelona neymar JR
2017-01-08 11:05
Han har ju rätt? Och pique hotas med avstängning pga sina uttalande. Dom ska absolut kunna hantera sina känslor, och på tiden att lucho steppar upp. Löjligt många kort pga snack den här säsongen.
Barcelona Soko
2017-01-08 11:04
Enrique är en riktigt fegis. Istället att stå bakom sina spelare så går han ut och indirekt kritiserar Pique för hans uttalande att domarna hjälper Real. För det hotas nu Pique för avstängning. Enrique säger att hans spelare måste hantera sina känslor .
Barcelona Barcelonistas
2017-01-08 03:19
Jag har hela tiden sagt att Rakitic inte håller för att vara ordinarie i startelvan och många här inne skrattade åt det när jag skrev det. Det har gått tre säsonger och jag kan fortfarande inte se vad det är som Rakitic gör som är så speciellt?. Killen springer mycket och är en box till box spelare men en flyga har mer kreativitet än vad Rakitic har.

För mig är Rakitic ingen Barcelona mittfältare han fyller inte dom kriterier för mig som krävs för att man ska vara mittfältare hos oss. Det är en spelare som man slänger in sista 20-25 som kan springa och kötta men herregud han våldtar allt vad vi står för med sitt spel på mittfältet. Vi hade kunnat köra ett liknande spel som vi gör nu med Lucho fast med ännu en kreativ mittfältare som kan hålla bollen och kontrollera mittfältet som Iniesta gör. Varför ska ens Messi ner på mittfältet och hjälpa? Det tyder ju på att övriga ( förutom Iniesta) inte klarar av att styra mitten? Visst Messi ska ha en fri roll men jag tycker inte han ska droppa ner så mycket som han ibland gör.

Vad hade vi för mittfält i Clasicot, Gomes-Busi-Raki? De mittfältet hade så svårt att spela sig ur Reals press första halvlek vad hände när vi bytte in Iniesta? Herregud vi fick fart vi dominerade. Nej köp in en mittfältare Veratti-Thiago elr satsa på dom unga som vi har.
Barcelona koeman92
2017-01-08 02:34
Veratti är nog vid detta lag allas dröm. Finns ingen bättre kandidat till att axla Xavis roll, ja inte ens Thiago i dagsläget. Säger även sig självt när självaste Xavi benämner Verratti som sin ideella ersättare. Problemet här vore inte pengarna; €80 miljoner är mycket, men knappast ett omöjligt pris för en klubb som Barça. Problemet är deras minst sagt irriterande president som knappast är intresserad av att göra affärer med oss, speciellt inte om en spelare som i princip bär PSG på sina axlar.

Då PSG knappast är i behov av pengar lär det krävas något extra för att locka deras uppmärksamhet; i vårt fall blir det antagligen att erbjuda något i gengäld. Det har pratats tidigare om ett utbyte mellan Neymar och Verratti. Samtidigt som jag har försvarat Neymar något oerhört så måste jag säga att tanken i dagsläget ändå känns något lockande, och inget vi inte bör överväga så länge hans usla form och attityd inte tas itu med. Dock kan detta kosta oss då det knappast finns någon tillgänglig spelare på Neymars position som ligger på hans nivå. Å andra sidan kan detta även vara en gyllene chans att casha in på honom om formen inte vänder, såvida vi inte vill göra samma misstag som med Dinho. Tyvärr misstänker jag samtidigt att det fortfarande kan finnas oklarade affärer mellan oss och Neymars gamla delägare som kan försvåra en affär, även om det än så länge bara går att spekulera om detta.

Med detta sagt ber jag om ursäkt om jag snackat i nattmössan med tanke på hur sent det är. Dock ursäktar jag detta med att jag är extra utmattad efter att ha varit strandad i London i flera timmar.

Bona nit!
Barcelona Xaviesta
2017-01-08 02:34
(fortsättning på föregående inlägg) När Bartomeu valdes om dog något inom mig som jag inte kan förklara i ord. Jag tänkte dela dessa tankar en gång i tiden med Jeffson över en cigarr och en whiskey en vacker småful dag men det är en helt annan historia för ett helt annat tillfälle. Tillbaks till skiten, självklart skyller jag inte på Lucho, han är bara en produkt av ledningens inkompetens. Yep, jag älskar att kalla vår ledning för inkompetent - helt baserat på en "subjektiv objektivitet" från min sida (mitt eget begrepp med copyright, jag har en förkärlek till paradoxer, förkasta det if it's too mindblowingly flummigt presenterat). Avslutningsvis vill jag tillägga att jag självklart har en del positiva saker att säga om ledningen och Lucho också men det har jag ingen lust med ikväll utan jag återkommer med rosorna vid ett annat tillfälle. Orkar ni verkligen med mitt dravel i år rent allmänt? Annars kan jag korta ner det till en oneliner om det är ok för Lion24 och övriga moderatorer. För er som undrar varför jag varit på dekis och utanför truppen så reser jag mycket i mitt jobb och har varit i Toronto 6 månader om året dom senaste 4 åren och det är sannerligen inte lätt att catch Barca matcher därborta i NHL/NFL/NBA/MLB meckat, men jag kan stolt informera er om att jag endast missat EN enda match under dessa 4 år! En prestation värdig en guldboll om jag får blåsa lite i min egen trumpet ;) Att det sen var Gampermatchen mot Sampdoria när jag precis anlände till Mats Sundins andra hem on North American soil gör ju att jag är ursäktad omedelbums från den plumpen, speciellt då vi förlorade med.. 2-0 om jag inte minns helt fel. Eller kanske var det 1-0? Doesn't matter, jag kommer börja träna igen så smått med laget och förhoppningsvis tillbaka i startelvan snart. Eller åtminstone på bänken. Skulle jag hamna i skyboxen igen i framtiden så vet jag iaf vem jag dricker fulwhiskey (en annan heders-copyright tillhörande en mycket speciell forumsmedlem) med därinne ;) Såga mig eller dränk mig i rosenblad - either way I'm back.
Barcelona Xaviesta
2017-01-08 02:30
cameroonians

Först och främst, kul att du lever men trist att du är sjuk. Kände att jag ville ge ytterligare aspekter till några av dina punkter utan att för den sakens skull hålla med dig eller gå emot dig.

1) Personligen tycker jag att vi var alldeles för framtunga under Tito samtidigt som vi var Schweizerost i det bakre ledet medan vi var alldeles för fyrkantiga och för långsamma under Tata där CL matcherna mot City samt vändningen mot Milan är dom matcher som stod ut mest för min, och säkert många andras, del. Den gemensamma nämnaren med bägge dessa herrar var att även om dom försökte innovera vårt spel och sätta sitt eget prägel på laget så var pressen hård från både ledning och culés världen över att inte sväva för långt bort från Barcas patenterade 4-3-3 med presspel a la Pep-eran och med resultat i hand så gick det väl sisådär (milt sagt) dom säsongerna.

Lucho har däremot under sin era fullständigt suddat bort det vi är kända för: ett bollkärt mittfält fyllt av tekniska spelare som med list, finurlighet, ypperlig teknik och mästerligt fotbollstänk serverar våra anfallare med bollar av högsta klass samtidigt som dom själva kommer i andravågor gång på gång för att ge understöd högt upp på plan. Att vi var allra mest kända för vårt synkroniserade presspel där ALLA sprang för varandra behöver jag väl knappast nämna egentligen. Lucho har blåst bort allt det där till en unrecognizable röra där begreppet "organiserat kaos" fått en helt ny innebörd. Visst fick han resultat första säsongen, men att han maximerade MSN:s potential och nytta har jag väldigt svårt att hålla med dig om men kan paradoxalt nog inte säga att du har fel heller. Frågan är såklart subjektiv, och frågar du mig så berodde det på en rad slumpmässiga(?) tillfälligheter att vi lyckades spela hem trippeln till slut efter att ha dukat upp chansen helt fantastiskt till oss själva lagom till vårkvisten.

Hur mycket hade Luchos taktik och spelupplägg med bucklorna att göra under hans debutsäsong? Tja, frågar du mig blir svaret: ungefär lika mycket som vi människor påverkar jorden att snurra runt sin egen axel - dvs nada. En viktig faktor i sammanhanget som vi bör ta i beaktning är att under Luchos första säsong spelade vi mer Barcalikt än vad vi gjort senaste två säsongerna och jag tror att det är på det viset eftersom att Peps fackla brann envist och ihärdigt även året efter hans avgång och hans idéer var så inpräntade i våra spelares kroppar och knoppar att den var tvungen att ebba ut av sig själv i takt med att månaderna gick. Ingen kan byta "religion" samma dag en ny coach tar över rodret och det tog ett tag för spelarna att helt ta till sig Luchos vision (nåja, det ordet kan diskuteras i Luchos fall) och utfallet ser vi prov på idag.

Conclusion: Första säsongens "succé" (för den som väljer att se den trippeln som succé) uppstod pga (eller tack vare, för den som väljer att se glaset halvfullt än en gång) spelarnas jävlar anamma efter Sociedadförlusten, Peps avtagande prägel på vårt spel som hjälpte Lucho och fick ge fotbollsvärlden en sista snyting av absolut världsklass, samt värvningen av Suarez.

(Sorry Kröjff, vi har alltid varit kritiska till Bettan du och jag, men att han varit helt fantastiskt avgörande för oss är ju klart som korvspad oavsett hans träfötter ett par 74 ggr per match samt hans oortodoxa springstil där han emellanåt, amatörmässigt galopperar fulare än Di Maria med 2 kg nykluvna jalapeños i röven).

Jag har självklart inte glömt bort Messis individuella prestationer där han satte Boateng vid skolbänken igen för bakläxa om gravitation och när han sekunder senare (here he is again, here he is again... THAT'S ASTONISHING!!) fick Neuer att känna på ordspråket "Där dom stora inte kommer in, där slinker dom små igenom". Men Messi är Messi och har varit hos oss sedan han började få finnar att klämma och jag valde att fokusera på en avgörande värvning och den mest färgstarka var och är Suarez.

4) Här är jag med viss (eller jävligt stor) skepticism, försiktigt optimistisk när det kommer till framtida värvningar. Att vi ska använda vår nyskänkta buffert på rätt sätt när det kommer till transferwindows är lika troligt som att Ghandi skulle skaffa jaktlicens. Vi försöker klättra uppför ett värvningsträd med en ledning bestående av fiskar. Vi har försökt förhandla med andra klubbar om vissa stora spelare i flera år utan resultat eftersom vi avslöjar våra kort på förhand varje gång i form av intentioner, och konkurrensen synar oss varje gång där vi blir ertappade med en ångestgivande 7-2:a följt av en game over. Vissa bottennapp har varit så löjligt självklara på förhand att det för mig är bortom obegripligt varför vi ens försöker oss på dom. Inkompetens, inkompetens och åter inkompetens. Har sagt det förr och jag säger det igen, vi är sämst av alla storklubbar i Europa när det kommer till förhandlingsbordet, tyvärr.

Varför litar inte Lucho på sin bänk då? Kan det vara så att han har mycket mindre påverkan på värvningarna än vad vi tror, oavsett vilka diplomatiska försäkringar vi får av ledningen att så inte är fallet? Sanningen sitter ingen av oss på tyvärr, men att spekulera i det är fanimej min givna rättighet som lojal culé och allmänn fotbollsfan.

6) Jag vet att jag började inlägget med att skriva att syftet med detta inte var att vara pro eller con till någon av dina punkter, men den här sjätte och sista punkten kan jag ju inget annat än hålla med om till hundra procent. Många namn har spottats upp på tapeten men loskorna har varit för lama och impotenta. Småintressanta namn visst, men jag har en annan himmel jag gärna beskådar. Nästa tränare måste ha samma vilja och hjärta för klubben som Puyol när han kastade tändaren, skällde ut Pique och fick honom att behålla fokuset på hörnan, eller Abidal som med livet som insats kastade sig raklång i gräset för att skalla(!) bort bollen som enda alternativ till rensning i just det momentet av matchen osv. Pep var en sådan spelare och en sådan tränare. Tito, Tata och Lucho är inga Peps, Klopps eller Fergusons. "Kom med namnförslag själv då istället för att pissa på våra" tänker kanske några av er nu, men icke sa Peter. Jag är måttligt intresserad av att namedroppa och väljer hellre att belysa dom kvalitéer, passion, moral och värderingar jag söker efter hos nästa tränare. Det är inte jag som tar the final decision in the board room anyway. Men tycka till gör jag med bravur.

Vi har hamnat för djupt in i labyrinten vi själva formerat där vi blint letar efter vår identitet (eller osten för den som inte greppat analogyn) med ljus och lykta. Dags att gå tillbaka till ingången och göra om, göra rätt. Detta Barcelona ger mig inte eufori på samma sätt som innan, utan en mer apatisk kärlek till klubben jag älskar har infunnit sig hos mig. Kärleken brinner lika starkt inombords men hoppet för klubbens fortsatta framgång har minskat drastiskt. När Bartomeu valdes om dog något inom mig som jag inte kan förklara i ord. Jag tän
Barcelona Xaviesta
2017-01-08 02:19
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2017-01-08 02:12
[QUOTE=El Pistolero #9]PSG have told Chelsea and Juventus they are willing to let Marco Verratti go for €80m. (Source - Corriere dello Sport) Om vi inte värvar honom.. Vet inte vad jag gör. Lika viktig värvning som Alves var 2008. Det måste hända. [/QUOTE] Det beror på om Lucho är kvar till nästa säsong. Skriver han på nytt då tror jag inte Verratti kommer. Men får vi en ny tränare som prioriterar mittfältet så tror jag han hamnar hos oss faktiskt. Annars håller jag med dig, Verratti är ett måste till nästa säsong om vi ska kunna få kontroll på mittfältet igen.
Barcelona Reymar
2017-01-08 01:12
@El Pistolero #9:

Hade varit en fantastisk värvning men priset är alldeles för högt. Sen tror jag inte Lucho är sugen på Veratti men om Lucho nu lämnar så blir det en annan femma..
Barcelona El Pistolero #9
2017-01-08 00:39
Baller.
2017-01-07 23:36
PSG have told Chelsea and Juventus they are willing to let Marco Verratti go for €80m. (Source - Corriere dello Sport) Om vi inte värvar honom.. Vet inte vad jag gör. Lika viktig värvning som Alves var 2008. Det måste hända.
2017-01-07 23:26
Tyst från oss hittills under transferfönstret. Skulle inte Aleix Vidal säljas? Högerback komma in? Fasiken gör Mathieu kvar i vår trupp?!
Barcelona Davids3
2017-01-07 23:15
Läste nu ett rykte om att Lucho kommer starta med Denis bredvid Iniesta för att ha kontroll på mittfältet för en gångs skull. Blir intressant att se om det skulle stämma!
Barcelona Kröjjf
2017-01-07 22:13
the cameroonians

Vilket välkommet och överraskande inhopp. Det är bara att skriva på svarta tavlan efter den korta men koncisa taktikgenomgången: Låt Stå! Vilken jävla klippa du är!
Barcelona S.Eto'o
2017-01-07 22:05
Amo.38 Tyvärr så är det ca 3 miljarder kronor Enrique spenderat sens han blev tränare. Det sjuka är vermaelen Douglas mathieu Vidal samt Paco kosta oss 90 miljoner euro utan bonus inkluderat, kan tänka mig summan har överstigit 100 miljoner euro med tanke på våra titlar de senaste två säsongerna. Vill inte leka sportchef, manager eller nätt liknande men borde det inte finnas någon samband mellan vilka spelare vi köper samt vår taktik? Vi behöver spelare med pondus istället har vi massa spelare som är konstant rädda (Roberto Paco gomes Vidal Rafinha Denis mathieu och till viss del Ter Stegen). Jag kräver inte att de ska ryta på planen eller börja skrika åt MSN att backa hem utan jag kräver att de inte ska spela safe fotboll i 90 minuter trots underläge. Alla dessa spelare har stor talang (undantag Mathieu) därför anser inte jag problemet ligga fysiskt utan det är psykiskt. Det är en annan femma att spela dålig fotboll fast med pondus som tex masherano och rakitic i vissa matcher fast att spela dålig fotboll med dålig självförtroende är inte Barca klass. Sergi Roberto har vart start spelare i nästan två säsonger och tills idag kan han inte säga till Messi ett enda ord på plan. Bara senaste matchen såg vi en situation där Roberto som är vår högerback visste inte om han skulle säga till suarez som är vår anfallare (hörru du gå till anfallet så kastar jag inkastet) utan han verka vara förlamad, till slut ropa Suarez på honom och gav han bollen. En av anledningar varför Arda har briljerat den här säsongen är för att ingen i MSN eller Alba för den delen har gnällt på honom eller gett honom blickar när han misslyckats, Arda lyser utav självförtroende. Han testar lobba bollen från 20 meter, gör flera cyckelsparkar och konstant testar nya dribbling aktioner. Det var en av anledningarna jag älskade thiago, han spela sitt spel trots vilka spelare han hade omkring sig. Sorry för lite stökig text utan någon röd tråd, har hög feber att jag knappt orkar dubbel checka texten Källan för transfer summorna tog jag från transfermarket.com
Barcelona the cameroonians
2017-01-07 21:39
Eftersom jag är sjuk och inte kan göra något vettigt så tänkte jag skriva ett par rader och ge mina two cents kring situationen i laget. 1. Lucho har bidragit med mycket sen han tillträdde. Han har skapat struktur igen efter turbulensen som omgav Tito (RIP) och Tata. Han gav spelarna och laget förutsättningar att kunna prestera fysiskt och mentalt samt maximerade nyttan av MSN. 2. Lucho är emellertid en sämre tränare och taktiker än han är en ledare och därför har laget det allt svårare att prestera mot lag med, framför allt, bra tränare. De ser igenom våra svagheter och lyckas allt som oftast vinna den taktiska matchen. Och med ett par spelare ur form i kombination med att ledningen inte ersatt stöttepelare som Xavi och Dani, ja då blir resultatet det vi ser idag. 3. Ett exempel på ett tydligt symptom på den sjukdom som råder i blaugrana just nu är Busquets. Sergio kom fram under Pep som en onetouch-spelare med en fotbollshjärna snarare än den långdistanslöpande presspelare vi ser idag. Att använda spelare på rätt sätt och på rätt positioner är en utmaning för Lucho som t ex använde Arda som interior i fler matcher än vad någon annan med en gnutta taktiskt kunnande skulle göra. Vad blir resultatet att använda Busquets som en Mascherano? 4. Alla nya sponsorintäkter som äntligen verkar trilla in kommer inte ha någon effekt på spelartruppen om de används till att köpa spelare på samma sätt som idag. Medelmåttiga Valenciaspelare kommer göra Barcelona till ett lag med medelmåttig bänk. Här har vi ytterligare ett aber som hänger över Lucho, han litar inte på sin bänk. 5. Neymars måltorka beror mycket på hur han används i Luchos försvarsspel som bygger på 4-4-2. Han hamnar alltför långt ifrån mål och för långt ute på kanten. Troligtvis har Lucho märkt att vi har svårt att vinna boll och att motståndarna äter vårt mittfält. Därför förstärker han det, men får inte längre ut maximal effekt av MSN. 6. Allt hänger ihop. Det är dags för Lucho att tacka för sig och en ny kraft att komma in och bygga på en långsiktig idé igen. Vi behöver en kraft som är både ledare OCH taktiker - och inte minst en ledning som kan backa upp och ge de fundamentala förutsättningarna. 7. Gott nytt år!
Barcelona Barcelonistas
2017-01-07 21:05
Luis Enrique: "Neymar is playing well, he has always been very mature & handles all kind of situations well, I am sure he will score goals."

Luis Enrique: "Whole team had positive attitude in Bilbao. They closed space down well without the ball, pressed high up the pitch."

Luis Enrique: "We won't change the way we set ourselves up for the next game even though we didn't get the result we wanted in San Mamés."

Luis Enrique: "I see no problem with Neymar. He has always been very mature and I am sure he will score goals" assures Luis Enrique."
0 svar 43 retweets 62 gillanden

Lucho verkar nöjd mycket konstigt med tanke på att vi just nu är lika dåliga som Martino säsongen. Dags att öppna ögonen och inse att han inte har några ideer kvar ingen ide och ljuga och prata massa skit.
Annons: