/spanien/barcelona/forum/6249.aspx/spanien/barcelona/forum/6249.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-12-15 20:32
Thiago (Bayern Munich): "I will never rule out a return to Barça, but now I only want to be at Bayern. I don't plan to move." [ser]
Barcelona the cameroonians
2013-12-15 20:01
Dels det, men säkert också för att de verkligen tror det.

De verkar leva kvar i 2008 när Sergio och Pedro tog klivet upp i A-laget från tredjedivisionen. Vad de inte fattar är att det sedan dess ploppat upp klubbar som PSG, Monaco, City m. fl. som inte drar sig för locka talanger med feta kontrakt som Barcelonas lönestruktur inte kan matcha.

Med Rosells förkärlek till att köpa in spelare snarare än att faktiskt satsa vidare på la Masia (ja, det är rätt uppenbart - Song i stället för Bartra...) måste vi behålla fördelen av att ha ett B-lag så nära A-laget när det gäller nivån.

Precis som en del fans verkar inte Rosell och hans medarbetare fatta att det som hände under Pep inte är något som kommer upprepas i parti och minut. Uppenbarligen vill de fortsätta leva i tron på att räkmackan finns kvar under röven, men sanningen kommer snabbt ifatt och den kommer bita dem i samma kroppsdel.

Tur då att de har sina reklampengar så de kan fortsätta köpa in en massa legoknektar som förhoppningsvis håller en hyfsad nivå. Att de sedan sålt klubbens själ och identitet är en annan femma, men efter 2016 bryr de sig inte. Då får någon annan sopa upp skiten och börja om från noll.

Säger det igen - Rosell vete ya!
Barcelona Deulofeu
2013-12-15 19:49
the cameroonians

Snacka om sjukt uttalande jag läste det med vid tillfället och trodde knappt det var sant.

Allt för att skydda Eusebio eller?
2013-12-15 19:42
@Deulofeu:

För en månad sen gick direktören för ungdomsfotbollen (Mestre) ut och sa att det inte "är något dramatiskt med att B-laget trillar ur" så det viktigaste är att forma och utveckla spelare.

Problemet är bara att vi kommer tappa ungdomarna om de inte får spela på en så hög nivå som möjligt. Tror inte Adama och Samper är sugna på att harva i Segunda B hur bra de än presterar där. Visserligen finns så klart möjligheter till utlåning, men det gör att klubben tappar förmågan att själv utveckla och använda dem som man planerat.

nej, i dagens fotboll med allt mer oljepengar inblandat är det vitalt för Barcelona att B-laget spelar så högt upp som möjligt så att man kan föra en konstant dialog med spelarna och studera dem på nära håll.
Barcelona Diar Shekha
2013-12-15 19:40
@barcastuff: Puyol will in coming months decide if he'll leave at the end of the season. Could retire or move to another league, like Qatar or USA. [md] Någon som vet något mer?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2013-12-15 19:40
Bartra är en av de mest eleganta mittbackarna jag sett å¨år och dag visst han är lite klen men det kommer.

Han har ju knappt spelat för oss men när han gör det denna säsongen ser det riktigt bra ut han är ju som en plan b på planen jämför hans driv framåt med bollen mot tex vår nummer 9 Fabregas...

Med tanke på vad både Puyol och Pique har uttalat sig om honom borde han ju vara hyfsad då de båda tränar med honom varje dag.
Barcelona Barcadinho.
2013-12-15 19:25
Jag tror fullständigt på Bartra. Han har tappat markeringen igår vid målet och passade helt galet ett par gånger, men ändå så tror jag på honom. Bartra för mig är det närmaste vi kan komma till en Puyol kopia. Han spelar inte så aggressivt än men det beror på att han saknar 100 procent självförtroende. Det kommer.
Hans rusher framåt visar bra teknik och huvudspelet är bra.
Och han har ett stort hjärta och är kämpig - precis som Puyi.
Bartra o Pique - en kombination lik Puyi o Pique.
Men ger dem lite tid.
Tata - Ge Bartra en rejäl chans innan man drar slutsatser hit i dit.

Vi behöver också komma ihåg att många andra mittbackspar i andra klubbar har ofta två def mittfältare framför sig. De får alltså bättre stöd, därmed mindre risk att de gör bort sig.
Barcelona Neymessi
2013-12-15 19:22
Jag undrar om ett samarbete mellan Ronaldo och Suarez skulle fungera....
Barcelona CampBarca
2013-12-15 19:19
Hoppas inte Suarez som uttalad Barca fan går till Real Madrid. Han tillskillnad från Benzema är ettrig, springer sönder en backlinje på egen hand o klass avslutare.
Barcelona Baronen
2013-12-15 19:17
Tycker det just nu är fullt befogat att nämna Suarez som världens bästa spelare. Han är mer en spelande virtuos, som Messi, än en sprintande ensidig skittråkig Ronaldo.
Barcelona Neymessi
2013-12-15 19:14
Suarez är grym. Skulle säga att han är världens bästa spelare just nu. Finns det någon som känns farligare...? Hoppas verkligen inte att RM sätter klorna i honom. E: Överallt snackas det om att Suarez är världens bästa för tillfället.Ronaldo who? :) Han har gjort lika många mål som CR nu men har spelat 6 matcher mindre och lägger inte alla straffar.
Barcelona Baronen
2013-12-15 19:13
Exakt. Han är helt överjävlig.Till skillnad från Ronaldo är Suarez komplett. Måste vara den värsta tänkbara spelaren att möta. Aggressiv, teknisk, genialisk och en unik vilja. Vilken spelare.
Barcelona Deulofeu
2013-12-15 19:11
Suarez i Madrid är bara en tidsfråga han krossar pl och gör vad han vill.

Han kan tom skjuta Liverpool till topp 4.
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 19:08
Baronen (Barcelona) Håller med dig! Han har gjort lika många mål som Ronaldo på färre matcher och ingen snackar om att han är världens bästa? Som sagt, glad att dom köpte bale istället för suarez. För dom hade garanterat fått suarez för att par hundra miljoner mindre.
Barcelona Baronen
2013-12-15 19:04
Luis Suarez är en av världens fyra bästa fotbollsspelare. Betydligt bättre än Ribery.
Barcelona Lion24
2013-12-15 19:04
Eusebio Eusebio Eusebio....

Seriöst, vad ska man säga? Det ända som kan förstöra Barcelona är Barcelona själva. Med Rosell i tapeten så ser det väldigt mörkt ut mina vänner.
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 19:03
koeman92 (Barcelona) Större chans att Rosell säljer Messi för 1 kr till Madrid samtidigt som han har en Buttplug i arslet
Barcelona Deulofeu
2013-12-15 19:02
Snart är Madrid B om oss... vad gjorde de när det mindre bra kickade tränaren och de har ju fått hyfsad effekt.

Det kan ju omöjligt bli sämre än nu vi har fått nog av vår misshandel av ynglingarna .
Barcelona koeman92
2013-12-15 18:59
Pallar inte mer! Sparka h*rungen!!
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 18:48
Eusubio ger mig cancer... Alltså hur i helvete kan han vara kvar?! Vad krävs det för att han ska bli sparkad?! Vem i ledningen sättet han på varje kväll? Jag vill slita av mig testiklarna varje gång jag tänker på att han tränar vårt b-lag
2013-12-15 18:46
Påfågeln

Du tog orden ur munnen på mig. CO-sign.
Barcelona .Andreas
Hur lyckas man vara i ledning i 83:e minuten för att sedan förlora 1-3?
Ronaldinho the original
..... Och vissa ville ha honom som tränare efter Tito lämnade.
2013-12-15 18:45
Barca B släpper alltså in 3 mål sista 10 - snacka om ridå.
Barcelona CampBarca
2013-12-15 18:43
Är Villas Boas århundradets bluff eller har han bara otur?. Han har torskat stort med ett Chelsea som senare vann Cl o nu med Tottenham som spenderade Bale pengarna på en mängd landslagsspelare
Barcelona påfågeln
2013-12-15 18:42
CampBarca (Barcelona): Zabaleta är bara två år yngre än Alves, och spelar i City=dyr. Rafael kan mycket väl bli duktig, men återigen, varför skulle United släppa honom. Visst, om ett monsterbud kommer, men då ska han redan vara etablerad som världens bästa högerback, just nu är han knappt bättre än Montoya och inte bättre än Adriano. Valencia är ungefär lika bra som Sebastian Larsson på högerbacken...
Barcelona Canaletes
2013-12-15 18:38
skräll
Barcelona LeoMessi
2013-12-15 18:38
Suarez borde ligga på 18 mål nu, ganska starkt gjort med tanke på att han missade en hel del matcher pga en avstängning
Barcelona .Andreas
2013-12-15 18:34
1-1 Murcia 84. ....
Ronaldinho the original
2013-12-15 18:28
Zabaleta Tack!!
Annons: