/spanien/barcelona/forum/6248.aspx/spanien/barcelona/forum/6248.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-12 20:16
RonaldinhoGaucho
Ska tala om för dig hur journalistik/media funkar

Frågan han fick kunde ha varit något i stil med: Tycker du att Neymar överdriver eller spelar över? (Intervjun är mest troligt en katalansk sådan så ordvalet kan ha översatts friskt)

Varpå Busi svarar "Nej, Neymar får ta emot mycket stryk men han är smart och filmar inte" alt. "Han är smart och ser till att det uppmärksammas"

Och där har du det som du läste hos din blaska "Nej det är inte filmning, det är smart".

Du ser, media kan välja att klippa och klistra meningar hur än de än önskar och till vad som mest lockar klick. Och självklart lockar de klick när de skriver om något så känsligt och då såna som du (som det finns ett stort överflöd av bland blaskors läsare) har begränsat tanke-kapacitet och låter media bestämma ens åsikter.

MEN OM
du exklusivt råkar ha tillgång till hela intervjun så var vänlig länka den. Med "hela intervjun" menar jag inkl ljud/video och icke-editerat. Eftersom du redan har en bestämd åsikt kring detta så antar jag att du har det, eller har jag fel? Jag däremot väntar på en bättre källa innan jag bedömer något.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-10-12 19:38
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:

gubben lilla? släng dig i väggen gubbe, jag är ingen snorunge, det finns inget rätt sätt o säga, jag filmar inte jag spelar smart.. du kan inte vrida o vända det till ditt eget bästa, han har mer eller mindre sagt jag filmar och lurar domaren så han dömmer åt mig och mitt lag..

2013-10-12 19:32
@RonaldinhoGaucho!:

Herregud, är du 12 eller? Du läste detta tydligen på Goal där ett citat tagits ur ett sammanhang och sedan använts på det sätt som behagar journalisten (klick*oran*) bäst. Ta det lugnt så du inte skiter på dig gubben lilla, och vänta med att bilda åsikt innan du hört hela intervjun ur sitt riktiga sammanhang.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-10-12 19:06
är det bara jag som skäms över buskens uttalande om filmningar?
jävla sär! han bekräftar för alla att han filmar med flit nu, rikti handikapp!

nu kan vi ju knappast säga emot ifall nån säger att vi filmar, vi har redan en som erkänt att han gör de,
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-12 18:15
*Så det var på det lilla viset*. Såg länken på Elmander när han gör en (Di Maria). Antar det är ok om det gäller våra grabbar i svenska landslaget Här är Mourinho i ett nötskal! Han försöker redan ta ett psykologiskt övertag över domarna innan vi ens har mött dem. Här är lagen i min speciell-lista :-). 1. R. Madrid = p.g.a rivaliteten. Det är ju helt naturligt. 2. Chelsea = Jag har aldrig gillat dem. (minns gamla tiden mellan Rikard och Mourinho). 3. Psg ( Av tre orsaker)= -Oljepengarna -Ibra's besatthet av Barca(killen kommer aldrig komma över att Pep dumpade honom. -Att Thiago Silva valde Psg före oss.(Han har en stor familj att försörja sa han iallafall). Jag har kommit fram till att Chelsea är nummer Uno i min lista. Varför? Ju,jag har aldrig hejat på R.Madrid i hela mitt liv i någon match förrän de möte Chelsea i somras. Det var försäsongen i USA när C.Ronaldo spände sina muskler mot Mourinho. Det mina damer och herrar, det säger hur mycket jag ogillar Chelsea. Vad jag hoppas är Tata är på Alerten sen när det gäller den psykologiska krigföringen. Jag gillar hur Scolari försvarar Neymar här i presskonferensen efter matchen mellan Syd.Korea-Brazil. Scolari avslöjar hur Mourinho resonerar och konspirerar utan att krydda eller salta sanningen. Respekt till Scolari!
Barcelona LeoMessi
2013-10-12 17:24
Förstår varför många klagar på Xavis frisparkar osv. Men jag tycker inte man ska klaga på messis då han faktiskt slår bra frisparkar, han tar dom nära straffområdet, mitt eller till höger men han tar långt ifrån alla frisparkar. Jag tycker att Neymar bör ta frisparkarna från vänstersidan, Messi från högersidan och sen får dom turas om vid andra tillfällen.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-12 17:11
Enligt vissa källor är Bale skadad på nytt och behöver opereras. Han förmodas vara borta i 3 månader. Madrid scoutade Kakas position bättre än jag hade kunnat tro. Vår ledning ligger alltid bakom Madrid när det gäller att värva rätt spelare.

P.s Sarkasm
2013-10-12 17:10
Enligt vissa källor är Bale skadad på nytt och behöver opereras. Han förmodas vara borta i 3 månader. Madrid scoutade Kakas position bättre än jag hade kunnat tro. Vår ledning ligger alltid bakom Madrid när det gäller att värva rätt spelare.

P.s Sa
2013-10-12 17:03
Xavi är väldigt självisk, bara kolla på Chelsea som låter David Luiz ta frisparkar för att de tror på honom och vet att han har en skön tillslag. Xavis frisparkar är tama som en sparkad ballong. De är inte vassa och utan hot, det är som att råna någon med en klubba. Om Messi och Xavi pratar om kollektivet och viljan att vinna så ska de låta Ney ta frisparkar för lagets bästa. Messi är mitt hjärta men kritik förtjänar alla.

Om vi ska ha en kösystem om att ta frisparkar då är Pique, Iniesta och Valdes näst på tur, LOL.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2013-10-12 17:01
Vem hade ni valt att värva mellan Ter Stegen och Courtois om vi bortser ifrån hur tillgängliga det är?

Jag skulle utan tvekan välja Courtois, Längre, mer erfaren, Spelat och dominerat i en Europa league final etc, Samt så är han minst sagt inkörd i Laliga, Måste säga att han känns som den absolut bästa ersättaren till Valdes.

Ter stegen känns mer trolig och är ett bra alternativ....
Barcelona Bentley King
2013-10-12 16:51
Någon som vet något om Messi? Är han på bättringsvägen, kommer han att vara spelklar innan el-classico?
Barcelona Pep, The Creator
2013-10-12 16:22
zigazaga

Det där kanske ger Pique det lilla extra för att spela bättre i El Clasico.
Längtar redan efter den matchen!
Barcelona LeoMessi
2013-10-12 16:19
Nu när en i landslaget filmar så är det för att hans jobb är att vinna och att det är domarens jobb att döma rätt. Hyckleriet i detta land har nått nya höjder
Barcelona B-Guden
2013-10-12 16:12
kolla här själv
Barcelona B-Guden
2013-10-12 16:11
Lite off topic kanske, men
är jag helt ute och cyklar om jag säger att det är elmander som skallar Arnautovic och sedan lägger sig ?
Barcelona zigazaga
2013-10-12 16:03
Barcelona zigazaga
2013-10-12 16:03
Haha, Pique och Arbeloa, not the best of friends.
Barcelona zigazaga
2013-10-12 15:54
Det där är vår egna Chuck Norris. Jag längtar till Puyols comeback, till hans bestämdhet, ledarskap, hans vilja, hans onödigt stressade passningar, hans 70m sprintar från straffområde till straffområde, hans utskällningar till backlinjen i synnerhet Pique, hans driv med bollen framåt som antingen slutar med att han får bollen för långt ifrån sig och skadar en stackars moståndare som försöker bryta eller att han helt oväntat gör en roulette (eller två), och river ner applåder från läktarn. Men framför allt så längtar jag till Puyols hår. I love you capita!
2013-10-12 15:44
@el Flaco - Me, Myself and I:

Där har vi en dimension som heter duga!
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-10-12 15:22
Bilder från träningspasset från torsdag och speciell fokus på Puyol. Det känns verkligen härligt att se honom så pass aktiv och med den energin vid 35 års åldern. Hoppas verkligen få se honom göra comeback snart.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-12 14:49
Neymars mål i länktips.
Barcelona Canaletes
2013-10-12 14:48
@The Magic Dwarf - Phillip Lahm:

Syftar du på VM 2002?
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-10-12 13:44
Han borde byta ut Neymar nu.. Han blir tacklad hela tiden.. och Syd Koreanerna har inte lärt sig tackla fortfarande!
Barcelona Naknooo
2013-10-12 13:43
Tycker det är läge för Xavi att flytta på sig och låta Neymar slå några frisparkar istället.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-12 13:43
Messi! Du ser att Neymar är bra på frisparkar. Släpp dem, Om Neymar är sugen och du är lite rostig. Xavi! We love you But, släpp frisparkerna till Neymar nu. Inte över en natt men stegvis. Vi vill inte att Xavi ska känna sig hotad.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-12 13:40
HERREGUD NEYMAR!!! VILKET MÅL!
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-12 13:09
Excellent news for Juvenil A's Xavi Quintilla, Adama Traore and Munir el Haddadi as all three are called up for tomorrow's Barca B game.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-12 13:08
Marcelo är mycket rolig att titta på, gillar honom men usch vad han slarvar i passningsspelet.
Barcelona Corazon
2013-10-12 13:03
Bli inte förvånad om neymar också missar classico får mycket stryk
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-12 13:02
Neymar och Alves lirar just nu mot Sydkorea
Annons: