/spanien/barcelona/forum/6246.aspx/spanien/barcelona/forum/6246.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-09 02:50
Barcelona don't rule out signing a centre forward in January. Roque Santa Cruz, Nelson Valdez, Trezeguet and Miroslav Klose are options [md]

Kan tänka mig att Tata kan vara intresserad av att plocka in Trezeguet (till ett billigt pris dessutom) eftersom han hade honom under en kort tid i Newell's Old Boys och vet vad som finns kvar i den "gamla" kroppen.

Miroslav Klose hade varit en dröm men det lär nog inte hända, inte i vinter iaf.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-10-09 01:31
Pep Guardiola http://vimeo.com/76215979
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-09 00:35
Barcelonistas Den var klockren, LOL!!
Barcelona zick9
2013-10-09 00:00
@xaviiniesta:
Ja, men Messi har bättre målsnitt per 90 min. Han har varit skadad och därför inte hunnit göra fler mål. Däremot har han fler assists. Du kan dock vara lugn, Ronaldo vinner inte guldbollen så som han presterat denna säsongen. I ligan har Ronaldo denna säsong 0,875 mål /90 min medan Messi snittar 1,6 mål /90 min. Nästan dubbelt så mycket och då har Messi ändå fler assists än Ronaldo totalt. Messi och Ribery är just nu favoriter till Ballon d'Or.
xaviiniesta
2013-10-08 23:40
har Ronaldo gjort fler mål än messi 2013?
Barcelona Krabban94
2013-10-08 23:19
Angående derby... löns det att beställa biljetter på förhand eller räcker det om man köper på torsdag morgon typ på plats. Min bror påstår att vi skall köpa på plats för det blir ändå inte slutsålt, men jag är av en annan åsikt!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-08 22:20
Leo y Cesc - det mest komiska är ju när en Real Madrid supporter börjar snacka om mindervärdeskomplex när man har haft tolken som tränare.Slår jag upp ordet mindervärdeskomplex via datorn så kommer det komma upp en bild på Real Madrid CF och dess supportrar på min monitor. Först var det Robinho som var bättre än Messi, sen var det Robben, och nu är det la Barbie... vem kommer här näst era morsor elr?.
Barcelona Leo y Cesc
2013-10-08 21:43
Barcelonista Hahaha så klockrent! Fick mig ett gott skratt såhär sent :)
Real Madrid Minimessi
2013-10-08 21:33
Känns ändå som landslagsuppehållet kommer rätt lägligt eller vad säger ni? Det är bara att tuta och köra sen. Tror knappast det blir Reals år i år. För övrigt tror jag Arsenal har bra chans på PL-titeln. Sen lär PSG cykla hem Ligue 1 och Juve Serie A.
Barcelona Golden Barca
2013-10-08 21:19
Det har gått ett helt år utan att FC Barcelona förlorat en enda poäng i La Liga på Camp Nou. FC Barcelona har verkligen gjort Camp Nou till ett riktigt fort.

Sedan 2-2 matchen mot Real Madrid för ett år sedan . Så har FC Barcelona vunnit 19 raka matcher på Camp Nou. 15 matcher under ledning av Tito Vilanova och Jordi Roura och 4 under ledning av Gerardo Martino.

Målsnittet ligger på goda 3,7 mål per match. Medans snittet för insläppta ligger under ett mål per match med 0,8

FC Barcelona har på dessa matcher gjort 71 mål och släppt in endast 16.

FC Barcelona har naturligtvis det stora målet mot Real Madrid den 26 oktober nå 20 raka hemmasegrar på Camp Nou.

Under den här perioden på 19 matcher har 3 lag besegrats 2 gånger.

Levante 1-0 och 7-0

Sevilla 2-1 och 3-2

Real Valladolid 2-1 och 4-1.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-08 21:05
Bruden som är med i pengarna på bordet fick frågan vad hon ska göra med pengarna om hon vinner. " resa till new York" " och Barcelona, se dom spela". Blondino vet vad man ska spendera pengarna på :).
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-08 21:01
Deulofeu (on loan at Everton): "Cesc and Pique were lucky to be able to return to the best club and I hope to follow their example." [tv3]

Någon saknar Barcelona. ;)
Barcelona Barcelonistas
2013-10-08 20:57
Sist Real vann Cl var då dinosaurierna vandrade på jorden. La decima? Lägg ner 5 miljarder till så kanske ni kan vinna eran la Franco.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-08 20:56
@Ronaldinho the original:

Höger

---

Jag tycker inte att ni ska förvänta er en utklassning på Camp Nou för El Clasico är El Clasico och då höjs alltid lagen oavsett form (bortsett från förra säsongen). Jag tror att det blir en 2-1 vinst för oss med ett avgörande solo-mål från Neymar och får hela Puertan att koka haha.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-08 20:54
Ronaldinho the original - skit i vad dom fjollorna säger, låt dom leva i sin lilla bubbla där dom tror att dom är bäst. Jag njuter och kan luta mig tillbaka och tänka på 4 liga titlar, 2Cl med mycket mer. Medans shosarna bara har 2-6 och 5-0 innanför pannbenet.
Ronaldinho the original
2013-10-08 20:53
Vad är topp eran topp 5 bästa som har hänt sen Pep lämna oss?
Här är min
5. Mourinho lämna ligan
4.Vi har slagit flera omöjliga rekord
3. Tata har kommit
2. Neymar har anlänt
1. Vi tog tillbaka la ligatiteln från Real Madrid och tysta alla hatare som sa att Barcas era är över.

Någon som vet om Messi blir spelklar mot Osasuna?
Barcelona Barcelonistas
2013-10-08 20:26
Ska bli intressant och se hur Real Madrids värdelösa försvarsspel klarar sig mot Neymar-Messi-Sanchez-Iniesta.. Haha kan sluta riktigt bra :). Nej men om man som supporter inte kan se att Barcelona har något stort på gång igen så är man otroligt blind. Laget blir bara bättre och bättre efter varje match i stort sett, och jag tror att även Cl lagen kommer få det väldigt tufft mot oss. Vi är dessutom som allra bäst när vi möter topp lagen, enda undantaget var föra säsongen få bi hade problem. Titos frånvarande,skador på nyckelspelare, samt noll rotation gjorde att laget inte orkade peaka i topp matcherna.
Barcelona koeman92
2013-10-08 20:16
Ronaldinho the original

Det är puertan. Vad förväntade du dig?
Ronaldinho the original
2013-10-08 20:09
Är deulofeu höger eller vänster ytter?
Ronaldinho the original
2013-10-08 20:08
Vad har dom rökt i puertan??? Dom säger att Khedira är bättre än Bosquets....... Song är bättre än Khedira
Barcelona Golden Barca
2013-10-08 20:04
Jeffson jag förstår vad du menar. Men jag är övertygad du förstår min poäng med inlägget. Sedan vill jag mena att det kommer vara minst en spelare borta av dem som jag räknade upp. Alexis eller Pedro ryker efter den här säsongen. Redan nu finns det tecken på att Deulofeu stannar en säsong till i Everton.

Vips så finns en Larsson strikers utrymme.......
Barcelona Koeman!!
2013-10-08 20:04
Underbar spelare som skulle passa bra in i Barca, men tror inte Barca kommer punga upp så mycket pengar för en spelare just nu.
Barcelona El Capitá
2013-10-08 20:01
vad sägs om Draxler?
Jeffson
2013-10-08 18:52
Golden Barca

"Det handlar om en striker som är redo nöta bänk utan gnäll och komma in göra jobbet det vill säga mål och sedan finnas till hands vid behov. En spelare som han som FC Barcelonas tränare litar fullständigt när allt kört ihop sig och Messi, Neymar Jr, Alexis och Pedro inte gör mål."

Då får han nog fan nöta bra mycket bänk om han är tänkt att finnas till hands när Messi, Neymar, Alexis och Pedro inte gör mål :)

Barcelona Golden Barca
2013-10-08 18:04
Vinterfönsterreflektioner.

Gerardo Martino har varit tränare för FC Barcelona under ungefär 2 månader. Vår nye tränare har varit väldigt tydlig med sina ideer och vad som är bra och vad som inte fungerar. Det är dock tydligt att Martino så här långt är nöjd med det mesta. Men dock så är det uppenbart att han inte helt och hållet utesluter en värvning under det så kallade vinterfönstret. Så något finns det som han uppenbart anser behöver förbättras och förstärkas. Vad många då förväntar sig är en uppgradering att mittbackspositionen som är under kraftig kritik. Men här ser det ut som om Martino nöjer sig med det faktum att CarlEs Puyol är på ingång. Samt att han litar fullt på Marc Bartra och att han håller för spel på högsta nivå. Det är ett faktum att FC Barcelona tagit det extremt lugnt med lagkaptenen som opererade ännu en gång under den gångna sommaren. Prognosen var att han skulle vara tillbaka den 15 juli. Nu är förhoppningen att han ska spela borta mot Osasuna den 19 oktober. Det ser inte heller ut som om det skulle vara målvaktspositionen även om nu Victor Valdes uppges lämna efter den här säsongen. Så då är det ett frågetecken för vilken position som Martino tittar mot som behöver förbättras och förstärkas. Det lär vara så att han tittar efter en striker och inte vilken typ av striker som helst. Det handlar om en striker som är redo nöta bänk utan gnäll och komma in göra jobbet det vill säga mål och sedan finnas till hands vid behov. En spelare som han som FC Barcelonas tränare litar fullständigt när allt kört ihop sig och Messi, Neymar Jr, Alexis och Pedro inte gör mål. Vad som behövs är en Henrik Larsson typ en hjälte i alla lägen en spelare som förstår övriga spelare blixtsnabb och alltid gör sitt jobb det vill säga mål och målpass och sedan tyst drar sig tillbaka till anonymiteten till Martino kallar in honom nästa gång.
Barcelona Golden Barca
2013-10-08 18:03
07,15 i morse. Jag skyller inte på Ibra jag bara konstaterar fakta att han var huvudpersonen på planen som vi alla vet. Det var 2 säsonger med uppgjorda matcher och jag utlovar att just målskyttarna är de som vet bäst att matcherna är uppgjorda likt motståndare försvar och dess keeper. Du gör dumt i att argumentera när fakta ligger framlagda och bevisade i domstol.
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-10-08 17:05
Nya foton, från matchen Barca - Valladolid.
Länktips: ul.to/ore0wb90
Barcelona M Shadows
2013-10-08 16:43
Barcelona - Espanyol kommer att spelas fredagen 1/11. Så jävla typiskt. Jag hade hoppats på att de skulle spela på lördag, samma dag jag kommer dit. Får väl duga med Barcelona-Milan.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-08 16:19
Fan vad jag är tacksam för vad Pep gjorde för Barça. Han tog upp klubben i par med den yttersta eliten samtidigt som han utvecklade den modernaste fotbollen jag har skådat. När jag sitter hemma i soffan med grabbarna och vi tittar på helgens matcher mäter inte andra lags fotboll upp i den nivån som Barça anfaller på. Möjligtvis Bayern men på sättet, tiki takan och varje våg av mönsteranfall som sker medvetet utan kreativa begränsningar gör mig lika glad som en 8a åring på julafton. Det är ännu roligare nu med Neymar att vänta varje helg för att se grabbarna ställa upp på Camp Nou. Det är förväntansfullt beroendeframkallande och inte hälsosamt för hjärtat när landslagsuppehållet förstör :p. Satt igår med en vän till mig som yttrade samma ord att nivån på Barcas fotboll är över det vanliga och att han inte ser något annat lag komma upp i samma nivå. Jag bara att det är precis det jag sett. Men att vi förlorar mot vissa lag betyder inte det att de spelar en attraktiv fotboll. Många är Barca supportrar tack vare den underhållande passningsspelet som Barça bjuder på. Tack och lov för Barça, haters gonna hate :D
Barcelona LeoMessi
2013-10-08 15:56
koeman92 (Barcelona) Så som jag tolkar det är att: Levante kommer att vinna lika många titlar som Real, dvs inga alls.
Annons: