/spanien/barcelona/forum/6245.aspx/spanien/barcelona/forum/6245.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-10-08 00:53
Golden Barca Jag hade iaf älskat om han valde Albanien, vi behöver verkligen spelare på mittfältet. Våra bästa mittfältare spelar i andra landslag så som dzemaili, Xhaka, Shaqiri och Behrami. Hade vi haft dessa spelare på mittfältet så hade vi alla vågat drömma om att kunna ta oss till ett mästerskap. Men jag tror inte Barcelona är i behov av Januzaj, inte än iaf. Han har lång väg att gå, får se hur han presterar i United först, en match räcker inte, även om han onekligen tycks vara en stor talang.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Golden Barca
2013-10-08 00:26
Kan ju tilläga att Januzaj gjorde 2 mål i sin senaste Premier League match och var mycket bra.
Barcelona Golden Barca
2013-10-08 00:24
Men snälla alla känner till hur många titlar som han berövats på i Italien med exempelvis Juventus det är något den som är minsta lilla fotbollsintresserad är väl medveten om. Jag undrar vem som fantiserat i hop att FC Barcelona riktat intresset mot nye Man utd talangen.? Någon son vet. Någon som har ett förslag var han skulle lira i vårt lag och vem /// vilka som då ryker. Personligen övertygad det är en skröna att vi är intresserade. Dessutom finns det inte en chans enligt min uppfattning att Man Utd sjabblar bort honom.
Barcelona LeoMessi
2013-10-08 00:14
Det har varit mycket skriverier om uniteds talang Januzaj, han har tydligen tackat nej till Belgiens landslag. Sägs att även Barcelona håller ett öga på honom. Någon som har sett denna kille spela? Lite märkligt att det sägs att han kan spela för Serbien och Turkiet också. Turkiet eftersom någon av hans morföräldrar härstammar därifrån och Serbien för att han är ifrån Kosovo.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-10-07 23:46
@Golden Barca:

Hatet mot barca är gigantiskt i FC Barcelona? Vad betyder detta?

Vilka mutskandaler har Zlatan barit inblandad i? Detta är en grov anklagelse som jag behöver en källa på. Jag håller med om att svensk media kör någon sorts hatkampanj mot Barcelona men vad har Zlatan med saken att göra? Ditt hat mot Zlatan verkar däremot vara gigantiskt och obefogat. "Äckligt vidrigt dum människa" hårda ord riktade mot någon som du inte ens känner personligen.
Barcelona LeoMessi
2013-10-07 23:34
B-Guden (Barcelona) Real kan spela bra mot oss när dom inte är i form eftersom dom kan backa hem och ställa fram bussen. Och så satsar dom på kontringar. Det är en superenkel taktik, och dom kommer undan med detta eftersom ett kryss är ett fantastiskt resultat för dom medan vi har blivit utspelade genom att kryssa. Lite medialogik. Det är som att du och jag skulle ta en boxningsmatch och du slår mig sönder och samman, jag är blodig och full av blåmärken men du har blivit utklassad för du inte knockade mig.
Barcelona Dinho the artist
2013-10-07 23:31
Canaletes
Jag överdramatiserade, förstod precis vad du menade, valde bara att tolka annorlunda;)
Barcelona B-Guden
2013-10-07 23:24
Sanna mina ord, Real kommer spela grisfotboll mot oss. Om det är en domare som är hård med korten kommer dom inte komma nånstans.

Hur många Matcher spelar vi innan el clasico, ligan och CL
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-07 23:01
Golden Barca

Håller med dig till 100%. Jämför hur Bayen's president försvarade Pep direkt efter Ibra marknadsförde sin bok i Tyskland.

Killen spottar på allt Barca står för men vad gör spelarna, skrattar och kramas med honom efter matcherna. Ledningen ska vi inte ens prata om. Det värsta var nog när Morinho körde sin Propagandakampanj när var i Real. Ingen gjorde motstånd. .........
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-07 23:01
Valdes: "Many ask me why I'm leaving and I understand people don't understand my decision but my time at Barça has ended." [antena3]

Valdes: "It's a series of circumstances. Playing at Barça means lots of pressure, I want to play in another league, live in another country"

Verkar som att det är helt klart då? Har ju varit lite snack på sistone om att han kanske ändrar sig.
Barcelona Canaletes
2013-10-07 22:53
@Dinho the artist:

Not sure om du missuppfatta mig rejält eller bara var ironisk ...
Barcelona Golden Barca
2013-10-07 22:42
Det är en självklarhet att hatet mot Barca är gigantiskt i FC Barcelona. Misslyckade outbildade och odugliga inom den Svenska pressen hyllar Ibra som är en äckligt vidrigt dum människa som filmar jämt och ständigt som har varit inblandad i flera mutskandaler. Men det drägg och avfall och odugliga slödder klientel inom Svenska pressen hyllar honom naturligtvis till skyarna. Odugliga outbildade och misslyckade hyllar naturligt fuskande och mutande individer. De som inget kan och inget duger till måste ljuga och hitta på för att del driva på det hat som svensk press är vida omtalad för och att FC Barcelona vinner allt fortsatt i alla fall mycket och att Ibra degraderats till jourhavande clown i Frankrike och fortsatt inte vinner några titlar värda namnet tåls inte av pressdrägget.......Det som retar presspacket är att han har vunnit en stor titel och det var La Liga men under andra halvan av säsongen satt han på bänken. Petad av en då 18 årig snorvalp vid namn Bojan Krkic.
2013-10-07 22:00
Canaletes
Måste kännas underbart för Messi att jämföras med Nord Koreas dåvarande diktator.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-07 21:58
Niva kommer alltid med bra saker och jag tycker han är bäst i det han gör utan tvekan. Minns hur han satte dit idioten Borell i ET, eller hur han försvarade Barca när en muppen Kviborg satt och grät över att Chelsea inte fick sina straffar.
2013-10-07 21:53
Den 26e kommer jag se matchen med mina fyra bästa kompisar. Två är die hard-gunners, en är ett chelsea/real fan, dock den som är lättast att diskutera med. Jag konverterade honom till fotbollen. Han har aldrig spelat fotboll i hela sitt liv men har sedan han var 16 (vi är alla 20 nu) älskat fotboll. Den sista är real-fan men mer ronaldo-fan typ. Hatar honom under matcher men vad ska man göra:)

Tycker det är underbart med min Chelsea/real-dyrkande vän. Man må säga att hans val av klubbar är hemska, men det är ganska enkelt. Han älskar Chelsea och premier league, han gillar Real för att han älskar Özil, Han älskar Casillas och han älskar Ramos. Är det inte underbart ändå att en människa som aldrig gillat eller kommit i kontakt med fotboll kan börja älska sporten så mycket? Har varit på Bridgen tre gånger med honom, lika kul varje gång. Vi håller på att planera ett besök på Camp aswell. Han ska få se vad jag förälskat mig i. Hatar det här med "mätning i supporterskap". Som att min vän inte får gilla sporten för att han inte älskat den så länge.

Längtar till matchen något enormt! Förra årets clasicon kändes något hopplösa. I alla fall för mig. Nu är jag övertygad om att vi kommer göra en enormt bra match.
Barcelona Canaletes
2013-10-07 21:49
@zigazaga:

Det kommer visas scener över hela världen där folk gråter precis som när Nord Koreas ledare dog haha
Barcelona zigazaga
2013-10-07 21:31
Vi har bara spelat två matcher utan Messi. Men fyfan som jag saknar honom.
Världens bästa spelare. Tänk er när han lägger skorna på hyllan, och vi får en video från allt han gjort. Herregud.
Barcelona El capitano[Culee]- Faris
2013-10-07 21:17
Haha Ray Hudson och Messi, Underbar video!
Barcelona Lion24
2013-10-07 21:10
H.Alavi - Magico!

Vad sa Mourinho angående Glasgow incidenten?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-07 20:57
Heywood Jablome

Kung.

---

Vill bara lite snabbt klargöra att jag menade inte att Niva var en Barcelonahatare. Jag märker nu att jag var kanske lite för hård i min bedömning. Mourinhos skitsnack om Glasgow-incidenten gjorde mig förbannad.

Niva back on top.
Barcelona Hyder
2013-10-07 20:48
Heywood Jablome - Andrés Klokare inlägg får man leta långt efter.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-10-07 20:31
Erik Niva har aldrig varit en Barcelonahatare. Tvärtom så uppfattar jag honom som en av de få journalister som aldrig hoppat på den här hypen om att hata Barcelona.

Några få exempel: I Eurotalk så pratade David Fjäll om hur Barcelonaspelare aktivt går ut i media och försöker få spelare. Niva säger då något i stil med: 'Det är inte bara Barcelona. Det är ett syndrom för alla toppalg hur man går ut i media och önskar att en spelare ska komma. Med Cesc Fabregas så fanns det en annan faktor i att de är vänner, han har spelat i Barcelona och relationen är annorlunda'.

När alla skrev om hur hemska vi var när vi omringade domaren mot Madrid skriver han att det var United som satte det i system.

När alla grät om Chelsea fem...sex... eller 14 straffar så skrev han en krönika om det och skrev om att det var rätt att Chelsea skulle ha fått en. (Nu vet jag inte om det var hans Tottenhamhjärta som skrev eller inte.)

Eller när i Eurotalk när de pratade om Guardiolas val att gå till Bayern München och vissa pekade på ett det var fegt av Pep. Då går Niva in och säger: 'Guardiola har banne mig aldrig någonsin varit en feg tränare' och pratade om hur han förnyar lag och hur han kan se att Bayern kommer att förbättras. Ingen av studion tog upp diskussionen med Niva igen.
Barcelona IlTriplete
2013-10-07 20:24
Ronaldinho the original

Om vi spelar såsom vi gjort senaste tiden kommer vi förmodligen vinna. Vi har imponerat medan Real knappt vunnit sina matcher.

Det som talar emot är att Real har stort övertag mot oss med 3 vinster dem senaste 6 matcherna. Det var länge sen vi vann övertygande mot dem. Dessutom så känns det som att en vinst mot Barca på Camp Nou kan direkt rädda Reals och Ancelottis säsong och ge dem styrka att fortsätta bygga på sitt spel.

Kommer bli en sjuk match men det är en bit kvar dit! :) Först Osasuna sen Milan samtidigt som de även har Juventus. :)
Barcelona Canaletes
2013-10-07 20:18
Någon som vet vilket märke på solglasögonen Neymar och Alves har?
Ronaldinho the original
2013-10-07 19:57
Någon som kan länka en bra videoklipp på Neymar i Barca tröjan? Bara skils,mål och assist inget annat. Tack
Ronaldinho the original
2013-10-07 19:52
Snälla..anledning till att niva skrev om neymars "filmning" mot Celtic och inte om balotellis filmning mot Ajax var för att han var på plats i Celtic park. Han var tvungen att skriva nått om matchen, självklart att han ska skriva om matchen största händelse. Han skrev ju också att Celtic spelaren var den skyldige.

Bara jag som tror att det blir stor utklassning mot Real? Känns som att Ancelottis spelidé inte funkar och att Isco har tappat den galna formen han hade i början
Barcelona Barcelonistas
2013-10-07 19:33
Kollade igenom kommentarerna på AB angående Mou som tydligen har kritiserat Neymar. Nästan allt som är fotbolls relaterat så ser man den där individen "Mehdi Maradonna" som aldrig har skrivit ett enda vettigt inlägg på Sportbladet. Snubben verkar ha en skruvlös, snacka om att vara helt jävla efterbliven.
Barcelona Gud är störst! - Pep el rei!
2013-10-07 19:10
El Clásico på min födelsedag, en Barca-seger vore den bästa presenten! :)
2013-10-07 18:52
Alavi
Så länge jag slutat jobbet i god tid innan, vilket jag gör den dagen, är jag urnöjd!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-07 18:43
Krönikan: " hur känner man igen en Cule " Skrivet av Fernando Gago king of Madrid, haha den skrevs 2010, och man märker vilket mindervärdeskomplex Iztek lider av.
Annons: