/spanien/barcelona/forum/6239.aspx/spanien/barcelona/forum/6239.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Real Madrid victors
2013-10-16 16:40
Måste säga att jag är riktigt imponerad utav Rafinha som är på lån till Celta, startar alla matcher och gör det riktigt bra, tror ni han kommer tillbaka till oss efter säsongen ?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona A_L_E_X_I_S
2013-10-16 16:38
Napao: Claudio Bravo är bra på fötter och det vet Tata han kan hela Sydamerika , tror inte Barca köper tysken men folk här inne tycker om Aftonbladet och Erik niva , Bravo skulle kunna skapa massa kontringar med sin snabba fotspel och speed har vi så varför köpa en klassiks tyskmålvakt istället för en bra offensivfotat målvakt likt Claudio Bravo?
Barcelona .Andreas
2013-10-16 16:22
@Abirey:
17.55 Lördag, 26 Oktober.....
Jeffson
2013-10-16 16:20
*hjärta* Puyis krull Lika lite har ju vi också att skriva om, så låt oss skriva och drömma om det lilla som skrivs?
Barcelona Barcadinho.
2013-10-16 16:14
" Bild" är inte så särskilt pålitlig källa, typ AB nivå.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-16 16:12
Landslagsuppehåll --- Tyskland mötte Sverige, båda säkrat sina platser--- wow spännande... NOT! Inget att skriva om i Tyskland eller Spanien, joo juste ja! återvinna rykten från i somras! Kan alla ta och sansa sig lite innan ni börjar göra potentiella drömelvor för nästa säsong? Och klart Hummels o co. nekar till allt, han är ju själv mitt inne en säsong? hallå!???
Barcelona Napao
2013-10-16 16:07
Nu när Barcelona är efter en målvakt så skadar det inte att kolla vad Claudio bravo (real sociedad)skulle kosta.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-10-16 16:04
Som jag skrev några rader ner, Hummels pappa/agent har gått ut i media och sagt att det inte finns någon sanning i Barcelona ryktet. Så det finns egentligen ingen anledning att ens spekulera om Hummels i Barcelona just nu.
Barcelona NoGo™
2013-10-16 15:55
Poll: "Do you think that Hummels is the centre back Barça need?" Yes 47% - No 53% #fcblive (online, 2198 votes) [sport]

Intressant! Så vad tycker ni, är Hummels den back vi verkligen behöver?
Barcelona Abirey
2013-10-16 15:55
Någon som vet när el clasico biljetterna säljs?
Barcelona ElRaval
2013-10-16 15:49
Är Hummels verkligen så bra? Jag önskar jag kunde säga att jag såg honom som lösningen på mittbacks"problemet" men jag är inte så säker på det..

Kan någon övertala mig i form av statistik eller vad som helst? De matcher jag har sett honom i så har han varit otroligt bra i uppspelen och allt det där, men han har gjort klassiska "barcelona-misstag" i stil med Pique..
Barcelona Júnior.
2013-10-16 15:36
Om vi nu antar att dessa rykten stämmer och leker lite med tanken av att Tata vill värva in Hummels så måste Dortmund åka ur gruppspelet i Champions League för att värvningen ska bli verklig. Klopp kommer aldrig släppa honom under januarifönstret om Dortmund lyckas ta sig vidare till utslagsspelet.

Arsenal måste vinna över Dortmund nästa vecka samtidigt som Napoli ska fortsätta på samma spår som de gjort hittills och även ta poäng borta mot tyskarna.
Om de inte lyckas ta sig vidare så tvekar jag dessutom på att Hummels vill stanna kvar Dortmund fastän han inte får delta i Champions League med ett annat lag.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-10-16 15:31
Hermann Hummels (father and agent): "New rumours about transfer to Barcelona? There's nothing to it!" [kicker]
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-10-16 15:20
Men om ryktet kring Hummels stämmer har jag svårt att tänka mig att man kommer värva en sydamerikansk mittback i jaunuari. Då blir det nästan overbooking på de positionerna. Jag ser i såna fall nästan hellre att Bartar får så mycket speltid som möjligt för att visa om han är bra nog att ta en plats i laget. Än så länge har han gjort det bra.
Barcelona Barca Barca
2013-10-16 15:07
@Gabriel:

Tito var en envis jävel. Han visste inte hur han ska lösa försvars problemet och tyckte att T.Silva skulle komma in och skapa en lugn i backlinjen och säkerhet som Tito själv inte kunde lära ut laget. Det fanns bra alternativ där ute som vi kunde fått för en bra peng. Marquinhos kunde vi ha fått runt 25-30€ miljoner. Det dröjde för länge så kom PSG in i bilden och då var det kört. Jag är faktis glad att vi har en ny tränare, nu lämnade Tito på det tråkigaste sättet och jag hoppas han besegrar sjukdommen, men vi behövde en annan tränare. Tata kan inte komma in direkt och börja peka hej vilt på vilken mittback han vill ha. Jag tycker att Tata har gjort det bra med den lilla tiden han fick på försäsongen. Men en mittback i januari tycker jag skulle vara en bra investering.
Jeffson
2013-10-16 15:02
Gabriel

Det var väl Tito som tyckte att Hummels var för lik Pique i spelstilen. Sen tog Tata över som antagligen ville utvärdera saken själv ett tag. Min teori.
Barcelona Gabriel
2013-10-16 14:57
En sån här dag när ryktet är som starkast kring Hummels igen, vare sig det är som Rambla säger pga brist på annat att skriva om, eller om ryktet faktiskt har någon trovärdighet i sig så kan jag inte låta bli att undra vad det är som gjort att intresset vaknats till liv igen från Barças sida. Jag menar, de hade hela sommaren på sig, så vad är det som har ändrats dessa få månader under säsongen?

I just don't get it. Men jag ska inte vara en partypooper. I'm loving this rumor!
Barcelona -SAMI-
2013-10-16 14:42
Vad tycker ni om Pique?
Barcelona DM1982
2013-10-16 14:40
Transfer Sources ?@TransferSources 1h

BREAKING: Borussia Dortmund has agreed to release Mats Hummels for €35m to Barcelona. #FCB #BVB

Jag tror att ursprungskällan är tyska Bild.

Frågan är lite om han kommer redan i januari eller om de menar nästa säsong?
Barcelona -SAMI-
2013-10-16 14:36
UPPGIFTER: Mats Hummels gjorde väl ingen stormatch när Sverige lyckades få in tre baljor igår. Men det har inte avskräckt Barcelona. De vill fortfarande ha mittbacken, och enligt Bild har Borussia Dortmund gett de spanska jättarna grönt ljus att köpa honom – för 305 miljoner kronor. Som ersättare har Dortmund utsett FC Basels Fabian Schär.
Barcelona Barca Barca
2013-10-16 14:31
@Golden Barca:

Var det inte då Real Madrid lovern (pontus kåmark) sa något i form med: "Oj oj oj vad vänsterfotad han är" och sen kritiserade han Messi lite efter inhoppet, om jag minns rätt så var han tveksam till ifall han kan bli något stort. Nu var det 9 år sen, så jag minns inte riktigt men har för mig att han va lite tveksam till Messi.
Barcelona Júnior.
2013-10-16 14:29
Vidal? Ska vi värva in en mittfältare så tycker inte jag att vår prio ska vara någon annan än Oliver Torres.
Barcelona ElRaval
2013-10-16 14:22
@A_L_E_X_I_S:

Du råkar inte vara av Chilensk härkomst? :P
Barcelona A_L_E_X_I_S
2013-10-16 14:13
Vi borde köpa Claudio bravo (real sociedad) Gary medel ( Cardiff ) Eugenio Mena ( Santos ) Marcelo Diaz ( Basel ) Eduardo Vargas ( Napoli/gremio) Jorge valdivia ( palmeiras) Arturo Vidal (Juventus ) Mauricio Isla (Juventus ) David pizarro ( Fiorentina ) Mati fernandez ( Fiorentina )
Barcelona Deulofeu
2013-10-16 13:52
A_L_E_X_I_S En stor anledning till att jag tror så hårt på Deulofeu är att han spelar lika bra på båda kanterna är så bra på att ta sig förbi och dessutom målfarlig.

Rätt sköna attribut helt klart.

Jämför man tex med Tello så kan han en dribbling och ett sätt att avsluta dessutom nästan bara från ena kanten.Dock gör han det bra och värderar ofta rätt och passar bra det som ynglingen i Everton slipar på just nu.

Jag är rätt övertygad om att han kommer tillbaka.Även fast våra nuvarande yttrar både är unga och i bra form!
Barcelona Gabriel
2013-10-16 13:48
Alba är grym som fan offensivt men alldeles för vek defensivt, det är något han måste jobba på om han vill bli så bra som han låter sig tro att han är. Just nu föredrar jag Adriano där, han är mer stabil helt enkelt. Alba better shape up!
Barcelona Golden Barca
2013-10-16 13:44
Lionel Messi debuterade i dag för 9 år sedan för FC Barcelona. Det var för övrigt borta mot RCD Espanyol.
Barcelona Dinho the artist
2013-10-16 13:25
Varför i hela friden skulle vi värva vidal? Så långt från vad vi behöver som möjligt tycker jag.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-16 12:37
Felipe Luis är en back som täpper till bakåt samtidigt som han fyller på framåt precis som Abidal. Synd att Laporta va för snål att få loss honom av Depor. De begärde 8 mille Barça ville ge 2-3. Nu har vi Alba. Det slutade gott! Jag måste medge att längd i fasta situationer börjar visa sig vara avgörande. Vill ha långa ytterbackar som abidal åtminstone.
Barcelona LeoMessi
2013-10-16 12:31
Såg ni suarez härliga filmning som ledde till straff? Han är en riktigt jävla osportslig spelare!!
Annons: