/spanien/barcelona/forum/6238.aspx/spanien/barcelona/forum/6238.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-10-11 15:10
Har faktiskt aldrig hört om Rodrigo Tarin, han verkar vara ett stort backlöfte! Någon som vet mer om honom? Jag har hört mest om att Quintilla är ett stort backlöfte och han fanns inte med på listan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2013-10-11 14:56
Riktigt bra artikel om 5 av vårs största löften under 18

Jag skulle dock ha ändrat ett av dem Sandro Ramirez är bra Men Tonny Sanabria är bättre han har just nu gått om Dongou.

De andra talangerna håller jag helt med om kul!

Läs och njut dessa 5 borde alla få plats och vi kommer att få se dem i la liga om inte Wenger vill annat.
Barcelona LeoMessi
2013-10-11 14:48
Deulofeu (Barcelona) Tyckte också att Thiago var mer av en iniesta än en Xavi. Känna inte som att Samper är lika nonchalant som Thiago kunde bli emellanåt. Jag tror att samper skulle funka bättre i Xavis roll än Thiago. Thiago gillar att ta risker och han är lite ivrigare och vill framåt mer. Samper är verkligen ett mellanting av xavi och Busquets:P
Barcelona Deulofeu
2013-10-11 14:45
Eftersom den defensiva platsen är tagen av Busquets så tror nästan jag att det är på Xavis plats han kommer få mest speltid i framtiden.

Men vi kanske säljer Song om två år då står han där redo att ta över.

Sergio 2.0
Barcelona Gonzalez_Barca
2013-10-11 14:44
Fick hem matchbiljetterna till den kommande CL matchen idag :) riktigt taggad blev man nu :D
Barcelona Deulofeu
2013-10-11 14:44
LeoMessi Thiago är väl enligt mig lite mer av INiesta än Xavi då han är så bra på att ta sig förbi sin gubbe.

Men han funkar såklart som playmaker också även fast man då dödar lite av hans oerhört charmiga spel.

Samper hade absolut klarat Xavi rollen men han är som bäst lite längre ned.Han vårdar bollen lika ömt som Xavi men saknar väl lite kreativitet.

Han ser ju öppningar och breddar gärna spelet men bakifrån blir det inte så mycket instick.Samper är van vid att förlorar han bollen blir det farligt och det märks i hans mogna spel.

Minns ni inte Thiagos bolltapp under hans sista år riktigt slarvigt det kommer inte att ske med Samper kan jag lova.

Det värsta är att det hade verkligejn funnits plats för både Samper och Thiago men nu är det som det är.
Barcelona Katalano
2013-10-11 14:42
LeoMessi

Detta är jag också nyfiken på. Väldigt bra fråga faktiskt.
Barcelona LeoMessi
2013-10-11 14:33
Deulofeu (Barcelona) Har sett samper spela ett par gånger och jag har fått intrycket av att han skulle behärska Busquets roll väldigt bra men samtidigt så känns det som att han även skulle kunna spela som i xavis roll, som spelmotor dvs. Han är väldigt lugn med bollen och slår väldigt sällan bort en passning. Men jag har en fråga till dig, eftersom du är den som kan våra talanger bäst. Är han lika stor talang som Thiago var? Nu vet jag att dom inte är samma spelartyp men meningen var att thiago skulle ta över efter xavi. Tror du att samper kan fylla den funktionen nu när inte thiago är hos oss längre?
Barcelona Deulofeu
2013-10-11 14:26
el Flaco - Me, Myself and I j verkligen men jag undrar dock vad han ser hos Patric hans storhet kan jag inte se.

En stabil mittfältare omskolad till högerback.

Men Sampers talang går inte att missa en sådan spelare föds kanske vart tionde år.

Lite tätare nu på slutet.
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-10-11 13:53
Deulofeu/

Med tanke på din beundran för Samper måste det kännas skönt att läsa iatt Martino håller ett öga på hans utveckling i B-laget, tillsammans med Patric.
Barcelona LeoMessi
2013-10-11 13:38
Rambla~ - Zubi, vete ya! (Barcelona) Men helvete vad Arsenal ska vara jobbiga!! Dom skryter hela jävla tiden om hur jävla grym akademi dom har och ändå ska dom försöka värva varenda jävla talang av oss. Så grymma som dom påstår att dom är så ska dom fan inte behöva fiska i la masia. Nu är det fan dags att Spanien ändrar lagarna lite, går ju för fan inte att skydda en enda talang! Sjukt jävla trött på hela jävla England. Så jävla rika som dom är så borde fan ta och kunna investera lite i sina akademier. Inte så att vissa är länder är genetisk bättre på fotboll, allt handlar om hur bra akademier dom har.
Barcelona påfågeln
2013-10-11 12:43
koeman92 (Barcelona) 2013-10-10 22:51 Bara jag som tänkt på vilket sjukt spännande mittlås Frankrike har i Varane och Mangala? Ska bli intressant att följa dem i VM Abidal lär ju peta en av dem iaf som han spelar nu, helt rätt dessutom! Vad vi kunde ha haft utan att lägga 45 miljoner €...
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-10-11 12:22
Jag hoppas verkligen att Sanabria väljer att förlänga än att lockas av dessa två klubbar som tydligen jagar allt som går i ett par fotbollsskor och är under 18 år.
Barcelona Deulofeu
2013-10-11 10:10
Längtar till denna lilla Sergio också tar steget upp till dom stora grabbarna.

Jag ser honom gärna som avlastning till Busquets om ett år eller två och då kan vi sälja Song.

Jag tycker dessutom att han på ett bra sätt kan vikariera för Xavi också då han inte heller slår bort några bollar.

Dessutom är han bättre defensivt a la Busquets trots sin ungdom.

Ni som sett Barca b vet hur dominant denna yngling är.

Bra artikel läs gärna länktipset om Samper the next Busquets!
Barcelona Mäktiga Messi
2013-10-11 10:02
grabbar va tror ni europatipset ? hur tror ni att matcherna slutar?
Barcelona Canaletes
2013-10-11 03:16
Hoppas på De Gea. Hans snygga flickvän bor ju i Barcelona eller vafan det var så typ halva inne där.

Fast det var dock Lampards flickvän också när han ryktades. Men nu är dom separerade...
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-11 03:14
FCBlaugrana

Jesus. Bara jag som får vibbar av att Zubi vill värva sig själv till truppen som målvakt? May God save us all.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-11 02:57
Barcelona have positive scouting reports on Atletico (Chelsea) goalkeeper Thibaut Courtois (21), but he's not Zubizarreta's favourite [rac1]

Man blir ju förvånad..
Barcelona .Andreas
2013-10-11 02:11
@Siempre Barça:
Haha, herregud vad ekonomin måste vara dålig i Spanien. el Clasico biljetterna skänks ju nästan bort nu för tiden. Minns tiden svarta börsen skulle ha 5.000 för de sämsta platserna som igår. Tur att man är medlem och slipper den handeln oavsett. Är tyvärr i Sendai (otroligt glad att matchen börjar 18.00, hehe) vid tillfället för matchen, annars hade jag givetvis varit där.
Barcelona Siempre Barça
2013-10-11 01:34
Äntligen så har man fixat el clasico biljett till den 26e oktober.
Är det nån här på forumet som ska ner o kolla på matchen?

Är det nån som vet ett bra hotell/vandra hem nära camp nou? PMa!!

Ni som vill åka ner så finns det biljetter för 2300 kr.
Www.viagogo.se
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-11 00:59
Manchester United goalkeeper David de Gea (22) has asked his agent to be open to a possible future offer of Barcelona. [mundo deportivo]

Förmodligen bullshit. Men hade INTE tackat nej.
Jeffson
2013-10-10 23:14
Fan jag vill ha Mangala. Han känns perfekt för oss förutom priset. Puyol - Har nog max denna säsong kvar som startspelare. Skulle dock bli oändligt glad om han håller ett två år extra. Pique - Hög högstanivå, låg lägstanivå. Behöver konkurrens. Bartra - Hög potential men har mer att bevisa innan jag ser honom som regelbunden startspelare. Mascherano - Grym inställning. Helt ok som mittback men alldeles för kort. Om 3-4 år kan jag definitivt se Mangala, Bartra, Pique, Mascherano och Bagnack i vår backuppsättning. Där de tre förstnämnda konkurrerar om startplatserna, Bagnack är lite som Bartra nu och Mascherano som börjar bli till åren bara finns där ifall ifall.
Barcelona koeman92
2013-10-10 22:51
Bara jag som tänkt på vilket sjukt spännande mittlås Frankrike har i Varane och Mangala? Ska bli intressant att följa dem i VM
Barcelona LeoMessi
2013-10-10 21:52
Assist av Roberto och mål av Morata
Barcelona FCB_Messi
2013-10-10 21:45
Barcelonista Ändå så är han näst bäst i världen . Starkt av honom måste jag säga . Kan inte vara lätt att spela med 10kg gelé på håret .
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-10 21:33
Barcelonistas

Jag tror nog att vi alla skulle uppskatta om du kunde trappa ner på ditt tjat om Real Madrid. Helt seriöst, vem fan bryr sig?
Barcelona Barcelonistas
2013-10-10 20:28
" Cristiano Ronaldo in everyday life" Haha den är så jävla klockren, filmare, rakar sina ben och smörjan in sig själv i baby olja, tar 10 kilo gelé på håret, gråter över att han är den eviga 2an osv. Detta mima damer och herrar, detta är la Barbie!.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-10 20:13
El clasicor är i ett trångt läge. De här landskamperna tar aldrig slut. Hoppas att inget händer spelarna.
Barcelona LeoMessi
2013-10-10 19:58
Jag tror många blandar ihop Albas kvalité med Albas attityd. Håller med om att hans attityd kan vara för jävlig stundtals men jag tycker att han är en riktigt grym spelare. Jag föredrar en Alba i form för en Adriano i form. Tycker att han är kvickare och är bättre i kombinationsspelet. Visst, han är inte lika fysisk stark som Adriano, eller har samma bössa. Inget illa om Adriano, blir inte direkt ledsen över att han får spela men jag tycker inte att Alba är så kass som det verkar framstå här ibland.
Barcelona NoGo™
2013-10-10 19:39
Det var ju själva fan att Alba skulle bli skadad igen. Tur att Adriano är skadefri och i bra form. Det gäller att han skärper till sig på fasta situationer bara. Det kommer blir jobbigt mot Madrid annars.

Det måste ju vara någons slags rekord att Adriano gått skadefri så länge haha :P
Annons: