/spanien/barcelona/forum/6233.aspx/spanien/barcelona/forum/6233.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Maykii
2013-10-06 09:32
AntiZubi (Barcelona) Vilken match har du tänkt att gå på?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Corazon
2013-10-06 09:28
Grabbar har det kommit nått officiell dag å tid för classicot?
Barcelona AntiZubi
2013-10-06 06:27
Vill boka biljett till en barca match i camp nou men har ingen aning om vart de är billigast att boka. Kan någon av er pm:a mig och hjälpa mig? Tack på förhand!
Barcelona basaric - "el guaje"
2013-10-06 04:02
Håller med grande jw.

I dagsläget ser jag inte Bartra som världens talangfullaste mittback. Han har som sagt gjort det bra i 2-3 matcher mot sämre motstånd. Rätt så säker på att det spricker när tex Bayern kommer in i bilden.

Men jag hoppas att jag har fel och att han utvecklas till världens bästa mittback.
Barcelona grande jw
2013-10-06 02:59
Jag tycker Bartra är aningen överhypad. Han har gjort det bra i 2-3 matcher på raken men det är mot väldigt svagt motstånd. Det jag gillar med honom är dock hans vilja. Han har en riktig tjurskalle och går in med beslutsamhet. I det sammanhanget får han Pique att se ut som en riktig amatör, och när Puyol är skadad så saknas den biten oerhört mycket i vårat försvar.

Jag hoppas Bartra får fortsatt förtroende för jag var en av dom första att hylla honom för 2-3 år sedan. Jag tyckte han hade grym potential men under Tito så stagnerade det totalt och han fick knappt spela en endaste match.

Gillar verkligen att Tata ingjuter förtroende i spelarna och försöker få hela gruppen i harmoni. Hade Tata coachat Barca förra året så hade vi haft kvar Thiago, med all säkerhet.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-06 02:58
Martino: "I told Alexis that I want to see the Alexis of Chile, the Alexis of River Plate... I just gave him the chance to be that player.
2013-10-06 02:34
Vilket mål av Sanchez! Det är så det ska se ut. Du behöver inte göra massa onödiga finter som oftast inte leder till något. Avsluta oftare!
2013-10-06 02:29
Alltså varför har man ens Adriano som försvarare på fasta situationer? Det är oftast hans markering som gör mål. Usel i huvudspelet.

Sedan så är det han som tappar bollen i anfallet som ger Valladolid ledningen.

Ser matchen i efterhand.
Barcelona Pep, The Creator
2013-10-06 02:22
Skönt med ännu en seger och Bartra är helt klart framtiden men jag känner själv att han inte riktigt fått en ''riktigt'' utmaning än.

Annars så undrar jag hur det gick för Deulofue mot City, fick han spela?
Barcelona raminho_10
2013-10-06 02:13
För er som missade matchen!! Här har ni första halvlek, andra lär dyka upp snart på samma sida!!
2013-10-06 02:13
Här har ni matchen.
Mod.
2013-10-06 02:05
Nu får det räcka. Inklistrade inlägg från Puertan är förbjudet här inne, som man klart och tydligt kan läsa här ovanför. Från och med nu tar vi till med hårdhandskarna vad det gäller inklistrade inlägg, dvs att spärrar kommar att delas ut till dessa som vill fortsätta med detta.

Godnatt.
Barcelona YYEA
2013-10-06 01:52
Namn: Marcelo - ¡Hala Madrid!
Sänt: 2013-10-06 00:56
''Viktigaste i min värld är att vi INTE blir som Barcelona. För jag har ALDRIG i hela mitt liv sett en match med Barcelona på planen och känt lycka utav att se fotboll. Det är då helt makalöst hur otroligt tråkigt det laget spelar fotboll. Möjligtvis att jag överdriver, men de förstör fotbollen med sina jävla sidlespassningar i all evighet.''

Jadu, 6-2 och 5-0 matcherna finns alltid att ladda ner.
Barcelona La Croqueta
2013-10-06 01:45
basaric - "el guaje"

Går jävligt segt för mig också! Hittar faktiskt inget annat, har dock hopp om att den dyker upp på sidan jag länkade nu
2013-10-06 01:36
La Croqueta

Tack så mycket men det går så jävla segt.. fattar inte varför. Finns det någon torrent eller nått?
Barcelona Golden Barca
2013-10-06 01:33
Jag utlovad redan under den gångna sommaren att Neymar Jr kommer göra dundersuccé i FC Barcelona. Jag tycker han kommer mer och mer in i allt och hittar och förstår Barcas lir allt tydligare.

Han deltar allt mer börjar hitta löpningar hittar passningsvägar och snart så kommer målen att börja komma.

Jag ser fram mot hösten och vinter nu närmast när det kommer fungera it av bara helvete mellan Neymar Jr - Lionel Messi och Alexis Sanchez.

Fy fan vad det kommer bli bra med tiden även om lite putsjobb återstår här och där än så länge.

La Liga domarna är ...Pip PIIIIIIP PIP PIIIIIII

Visca Barca Visca Catalunya och som gott Cules.
Barcelona La Croqueta
2013-10-06 01:22
basaric - "el guaje"

http://www.fullmatches.net/barcelona-vs-valladolid-05-oct-2013-full-match/
Barcelona LeoMessi
2013-10-06 01:11
Det jag gillar med bartra nu är att han Cojones! Killen går rakt på och väntar inte in motståndarens drag. Gillar även att han är snabbt och passningssäker. Förhoppningsvis så fortsätter han så här! Han behöver förtroende. Tito visade honom inget förtroende och sen slänger han in honom mot Bayern av alla lag!
Barcelona Blaugrana91
2013-10-06 01:08
Full-time stats Barcelona-Valladolid: shots 21-7, on target 8-1, offsides 2-3, corners 7-4, fouls 7-15, possession 70-30 #fcblive [via fcb]

Överlägsna!
Barcelona Blaugrana91
2013-10-06 01:07
Most balls recovered against Valladolid: Bartra 12 - Pique 11 - Alves 10 - Adriano 8 - Song 7 #fcblive [via @barcastat]

Bartra: "I want to renew, the club and my agent are talking, we'll see. I'm at this club for 12 years and my goal is to stay for 12 more."
2013-10-06 01:00
Någon som har länk till matchen.. snälla? Allt förutom rojadirecta.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-06 00:59
En mycket VIKTIG faktor som jag tycker avgjorde dagens match. Bollen är uppe i luften på mittplan och Dani Alves längst ut till höger tar en maxlöpning inåt i banan och stör Valladolid-spelaren när han ska ta ner den, stjäl bollen och spelar fram den till Neymar som sedan serverade Sanchez till 3-1. Sådant vill vi ha i fortsättningen! Press oavsett situation.

Dani Alves förtjänar dagens krona.
Barcelona Blaugrana91
2013-10-06 00:54
Vi började lite halvsegt i första, förvisso inte dåligt. Men i andra så ökade vi något ofantligt och Valladolid hann inte med. Var magiskt och underhållande spel i andra halvlek tycker jag! Bäst ikväll var helt klart Neymar, Sanchez, Song och Bartra. Även Xavi tycker jag spelade bra. Neymar är fullkomligt magisk, kan ni fatta vilken värvning vi gjort, ekonomiskt är han världens största namn och varumärke, han säljer sjukt med tröjor åt oss, men framförallt han spelar så jävla bra att det inte ens syns att vi saknar världens bästa spelare på plan! Sanchez ska ha ordentligt med beröm efter matchen, han var briljant. Han har denna säsong presterat på en otroligt hög nivå, hade förtjänat ett hattrick ikväll. Som jag sa under matchen Pedro får svårt att ta plats när Neymar och Sanchez presterar så här. Trion Messi, Neymar och Sanchez är så mycket bättre än världsklass trion vi hade när vi vann CL sist (Messi, Villa och Pedro). Song ska ha cred också, varje gång han spelar så imponerar han, vi har en fantastisk ersättare för Busquets där. Står dessutom fast vid att Song bör få spela mer, i tuffa bortmatcher ser jag inte det som något konstigt att spela båda två. Slutligen måste man lyfta fram Bartra, 3 matcher i rad så har han verkligen imponerat. Inte nog med att han spelar tryggt och stabilt i försvaret, han ger sig dessutom ut på räder och hjälper till i anfallet. Var en sekvens i matchen där han bara stormade fram mot mål! Han bara utstrålar självsäkerhet. Som det ser ut nu behövs ingen värvning i januari, fortsätter Bartra spela så här så finns det ingen anledning att köpa någon. Med Puyol tillbaka, samt Mascherano, Pique och en strålande Bartra så finns ingen plats. Pique är den som borde vara nervös för sin plats just nu, dags att höja sig. Men kanske är konkurrens han behöver för att göra det? Nåväl vi fortsätter att vinna och fortsätter sätta rekord, 8 vinster av 8 möjliga, imponerande. Vi får se om Atletico kan hänga på imorgon, är en kul fight just nu som pågår mellan Spaniens bästa lag. :) Den tredje behöver vi inte bry oss om, dem får kämpa om en 3e plats. Medans vi Barcafans njuter av underhållande spel så skäms dem över sitt. ;)
Barcelona B-Guden
2013-10-06 00:37
Älskar Snachez Pass till Neymar, mycket viktigare för laget att Neymar får börja måla lite än att Sanchez gör Hattrick riktigt fint gjort, det bygger även upp moralen i laget kan jag lova
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-10-06 00:36
Martino: "I told Alexis that I want to see the Alexis of Chile, the Alexis of River Plate... I just gave him the chance to be that player."

Så ja! Mycket bra Tata. Det känns som att under Tito och Pep så fick Alexis inte den friheten som en dribbler behöver. Fortsätter Alexis såhär kommer Pedro sitta på bänken hela tiden.

Bona nit gubbar!
2013-10-06 00:32
Är det någon som kan länka till matchen? Helst någon torrent för att det går väldigt segt för mig när jag laddar från rojadirecta.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-06 00:18
Spelarna i **** ****** bråkade inte med varadra idag. Today was a good day // ******ista
Barcelona Himne del Barcelona
2013-10-06 00:12
Neymar var så briljant idag när han flyttades in centralt att det knappt märktes att Messi var borta. Bättre betyg än så går inte att få.

När Neymar finns på planen vill jag inte missa en sekund. Vilken makalöst underhållande fotbollspelare den här brassen är. Vet inte riktigt vart jag ska placera honom. Å ena sidan skulle man kunna se honom som en färdig världsspelare med tanke på den inverkan han kan ha på en fotbollsmatch redan nu, men å andra sidan har han fortfarande en hel del kvar att lära och en ruggig utvecklingspotential. Om han bara skulle komma upp i närheten av Messis effektivitet kommer han att bli lika ostoppbar.

Det blev övertydligt att Barcelona får ut betydligt mer av Neymar centralt än på kanten. Problemet här är ju att det finns en annan spelare som redan har den rollen, som är "hyfsat" bra på den. Kommer det finnas utrymmet för båda att agera centralt och växeldra eller hur löser man detta? Vansinnigt spännande fortsättning följer.
Barcelona NoGo™
2013-10-06 00:12
Tello ska bli far, stort grattis till han o Lorena!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-06 00:10
Min djupaste ursäkt och jag vet jag bryter mot en regel just nu, men det här är bara för bra.

Namn: E. Ibric - [Isco #23]
Sänt: 2013-10-05 22:41
Cristiano Ronaldo är inte effektiv på högerkanten :). Nä, skämt åsido. Vilken helt otrolig vändning! Efter deras 1-0-mål har vi i princip allt och jag tycker att vi vinner fullt rättvist sett till chanserna i matchen.

Spelarnas glädje efter 2-3-målet. Gillas!

------

"Efter deras 1-0-mål har vi i princip allt och jag tycker att vi vinner fullt rättvist sett till chanserna i matchen."......... O.O ?????? Ibric has done it again!
Annons: