/spanien/barcelona/forum/6232.aspx/spanien/barcelona/forum/6232.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Jeffson
2013-10-06 17:46
Vad sjukt det är att på mindre än tio år har vi haft Ronaldinho, Messi och Neymar i vårat anfall. Det är inte många lag i historien som har haft tre så speciella spelare under en så kort tidsperiod.

En annan grej jag kom att tänka på är reaktionen hos många forummedlemmar här när summan för Neymar offentliggjordes. Många tyckte det var för dyrt för en oprövad 21-åring med utgående kontrakt. Nu måste jag fråga. Skulle ni hellre haft Neymar i ett annat lag och 57 mille på banken att kunna köpa valfri vänsterytter för?
Mod.
2013-10-06 17:28
Att en culé vågar skriva här inne att han är glad över att Tito Vilanova blev sjuk igen kan vara bland det värsta som har skrivits här inne någonsin. Men som vanligt, när någon passerar gränsen, och i det här fallet så långt att han inte kan räknas som en människa, så delas det ut en spärr. En IP-spärr för livstid.

Ha det gott allihopa!
Barcelona koeman92
2013-10-06 17:28
Vad sa ZlatanisDaMann?
Barcelona LeoMessi
2013-10-06 17:13
Man kan glädjas över att Tito inte är vår tränare men man ska aldrig glädjas över anledningen till att han inte är det längre. Man får lite ont i hjärtat när man läser att någon är glad att han blev sjuk så vi kunde bli lite bättre lag med en annan tränare.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sang Blaugrana
2013-10-06 17:09
Håller med Gatumusikanten. Vart i helvete är spärren på livstid när den behövs som mest?
Barcelona Gatumusikanten
2013-10-06 16:42
ZlatanisDaMannn (Barcelona) Ditt inlägg är så oerhört pinsamt. Det här kan låta lite fel men. Hoppas du får Titos sjukdom och dör.
Barcelona barcalandia
2013-10-06 16:27
Fy faan va skön Neymar är..han är på god väg att återge den magi som Dinho trollband oss med. Neymar är dock inte Dinho, men Ney är fantastisk på sitt sätt. Han är 21 år och otroligt skicklig (faller lite väl lätt i bland dock). Många trodde han skulle få problem med den fysiska fotbollen i Europa och täta försvar och att hans ego var för stort. Men ICKE säger jag, 570 mille var ett kap (om man utgår från marknaden). Killen jobbar hårt för laget och släpper bollen i rätt läge. Trodde först han var lite av en youtube spelare men jag har imponerats stort av hans spelförståelse och touch. Ska ner på El Clasico och då hoppas jag Messi är redo för Neymar är det definitivt!
Barcelona LeoMessi
2013-10-06 16:08
Herregud vad tur Chelsea har, det kan vara möjligt det mest värdelösa försvarsspelet jag har sett på länge haha! Jag får sluta jinxa matcher genom att kolla på dom:P
Barcelona zick9
2013-10-06 15:56
Om inte Messi hade varit skadad hade han legat på typ 13 mål just nu.
Barcelona the cameroonians
2013-10-06 15:55
1 timme kvar till avspark mellan Barca B och Ponferradina.

Startelvan:

Masip
Patrick - Bagnack - Ilie - Planas
Edu Bedia - Samper - Espinosa
Nieto - Joán Roman - D. Suárez

Sandro, Sanabria och Adama på bänken.

Ingen Sanabria från start alltså - Eusebio gör det igen...

Sergi Gomez saknas på grund av skada, liksom Dongou.
Barcelona Maykii
2013-10-06 15:51
AntiZubi

Jag har pm:at dig, informationen borde vara tillräcklig
Barcelona AntiZubi
2013-10-06 15:08
Kom igen då grabbar. Ska åka till Barcelona och kolla på en fotbollsmatch men har ingen aning hur och vart jag ska boka. Har ett par frågor så om någon av er varit där och kan hjälpa mig. Kan ni isåfall vara snälla och pm a :)
Barcelona AntiZubi
2013-10-06 14:51
Maykii

Milan eller Espanyol. Överväger att gå på den sistnämnda. Vad tycker ni?
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-10-06 14:04
the cameroonians.

Diego Simeone har väl vilat en del spelare under vissa lägen. Tex tror jag att han höll tre-fyra spelare på bänken mot Osasuna (matchen innan derbyt). Tror nog som han var inne på under presskonferensen att det gäller att respektera alla typer av matchen. Efter en vinst mot Madrid och mot Porto så hade det varit naturligt ifall laget hade slappnat av hemma mot Celta Vigo. Nu tog de tre poäng med bästa startelvan.

Däremot... en skada på Diego Costa - precis som på Messi eller Ronaldo - hade varit katastrofalt för Atletico.
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-10-06 14:04
Mourinho:: jag hatar filmningar. Hahahaha vad ska man tro
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-10-06 13:51
Vet inte varför men vill verkligen inte att A-Madrid tappar pöang nu i början av sasöngen , låt de hålla lilla bror ifrån sig.
2013-10-06 13:42
Kudos till Celta för att de gav Atlético en riktig match om poängen.

Simeones ovilja att rotera kan mycket väl bli lagets fall efter nyår om de får ett par skador och nyckelspelarna tröttas ut.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-06 13:39
Rafinha är en fantastisk fotbollsspelare.
Barcelona filosofen21
2013-10-06 13:26
Måste säga att jag är imponerad av Rafinha! Hade inte sett mycket av honom innan, förutom de träningsmatcher han spelat i. Ser ljust ut för vårt mittfält!
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-06 13:25
Ingen tur med straffarna för Barca denna omgången om man säger så..
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-06 13:22
Vår gamla Nolito, KLASSMÅL!
2013-10-06 13:20
Apropå att generalförsamlingen hade möte igår pratade Rosell om ledningens utmaningar kommande år fram tills mandatperioden tar slut 2016.

Han inledde med att påpeka att klubben alltid kommer stödja Katalonien när det gäller självständigheten (i att välja) eftersom Barcelona står för demokrati.

När det gäller målen bekräftade Rosell utmaningen i att ta ner klubbens skuldnivåer till under €200 miljoner, vilket är en förutsättning för det andra målet, nämligen att renovera eller bygga ett nytt Camp Nou.

Vidare pratade presidenten också om det fortsatta arbetet med att öka omsättningen och menade att detta var ett globalt inriktat arbete som innebär att ta marknadsandelar världen över.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-06 13:12
Ja Costa är lagom het. Hans andra för dagen! Två-lagsligan fortsätter att vara en tvålagsliga...
Barcelona HugoBoss #9
2013-10-06 13:11
Vilken klassanfallare Costa är!
2013-10-06 13:11
Jävlar vad han är het denne Costa. 10:e ligamålet.
Barcelona LeoMessi
2013-10-06 13:05
Att Messi har en fri roll är självklart, han är vår bäste spelare. Det är klart att Neymar och Sanchez inte får lika fria tyglar som igår, men det betyder inte att det blir sämre för det. Tar dom till vara lägen som Messi skapar åt dom så ska ni se att dom inte behöver en fri roll för att kunna göra mål. Och sen förstår jag inte varför några klagar på att inte Messi passar till Neymar 10/10 gånger, han får majoriteten av passningarna och sanchez behöver också få en passning då och då.
Barcelona A_L_E_X_I_S
2013-10-06 12:58
Tror nog att Tata kan den Sydamerikanska mentaliteter , han vet att bänka sanchez Messi o neymar är bra men inte allt för ofta , den nya spelsystemet där vi utnyttjar våran speed på kanterna med sanchez o neymar är det lilla vi saknat . Grejen är för att alla ska lyckas som lag behövs det att vi spelar för Barca istället som nu för Messi. Kolla hur många chanser sanchez har missat bara för att leta upp sanchez , hade Messi varit på plan kan jag garantera er att sanchez inte fått in den kanonen han fick
Barcelona Golden Barca
2013-10-06 12:53
Vi behöver nya unga spelare som tar för sig och blir en allt jobbigare pina för de som tror vi är ett självspelande klaviatur.
Barcelona MessiyoyO 10
2013-10-06 12:51
@L.A.M Nr 10:

Tycker att både Neymar och Sanchez såg ut att trivas i sina friare roller. Det är är inte helt säkert att dem presterar lika bra som igår när Messi är tillbaka och tar just den friare rollen. Det är mer rörlighet med Neymar och Sanchez. De tar fler löpningar och orkar dra isär en backlinje med en löpning som öppnar upp ytor för andra spelare. Messi står hellre och väntar på bollen och exploderar när han väl får den. Martino har lite att tänka på efter den fina insatsen igår.
Barcelona ZlatanisDaMannn
2013-10-06 12:45
Du är vadå? Glad över what? Spärrad för livstid. /Mod.
Annons: