/spanien/barcelona/forum/6231.aspx/spanien/barcelona/forum/6231.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona the cameroonians
2013-10-19 17:09
Klockan 18 är det dags för B-lagets match borta mot Alaves

Startelvan

Masip
Patric - Bagnack - Ilie - Planas
D. Suarez - Samper - Espinosa
Edu Bedia - Sandro - D. Nieto

Bänken: Bañuz, S. Gómez, Joan Román, Babunski, Pol Calvet, Lucas & Sanabria

Stream, som förhoppningsvis fungerar, i länktips
Barcelona Dûssel
2013-10-19 17:08
Ja fyfan vad generöst av Alexis och passa i det läget. Han hade kunna gjort mål. Men neymar hade ju assisterat 2 ggr innan ju så Alexis visade god och fin vilja att passa till neymar. Tyder mycket på att det är fin harmoni i gruppen
Postat via SvenskaFans-appen
Aléx
2013-10-19 17:06
@Dûssel:

När jag läste ditt inlägg tänkte på Alexis pass till Neymar fast Alexis hade friläge som kunde bara rulla in bollen i mål, säg en spelare i Real.M som gör en sån gest.
Jag älskade 2 spelare i Real.M, Raul och Iker...en såldes för godis pengar till Perez kids och den andra leker med Perez ungar medan Real.M har matcher att spela.
Pengar köper inga titlar, det gör hjärta och gemenskap.
Barcelona Brassekonst
2013-10-19 17:03
@Ronaldinho the original:

Du kan ju inte döma en spelare efter EN jävla tabbe. Hade man bedömt Pique efter samma kriterier så hade han väl suttit på bänken i något mediokert division 2-gäng.
Aléx
2013-10-19 17:02
@Ronaldinho the original:

Hoppas att du driver!
Det är sånt som kan hända även den bästa.
Barcelona Dûssel
2013-10-19 17:00
Aléx (Barcelona) Håller med. Det är så stor skillnad på att köpa in stora stjärnor än att skapa dem likt Barca. I Barca så känner dessa stjärnor varann sedan långtid tillbaka. Och det blir ju en annan känsla i gruppen. Det är inte "jag" känslan som Barca har utan detr "vi" sådant avgör mycket. Varje spelare behöver bevisa för varann hur bra dem är. Alla och framförallt spelarena vet om det. När man köper spelare likt bale och redan har Ronaldo. Så blir de mycket tävling på fel sätt.
Barcelona Dûssel
Aléx (Barcelona) Håller med. Det är så stor skillnad på att köpa in stora stjärnor än att skapa dem likt Barca. I Barca så känner dessa stjärnor varann sedan långtid tillbaka. Och det blir ju en annan känsla i gruppen. Det är inte "jag" känslan som Barca har utan detr "vi" sådant avgör mycket. Varje spelare behöver bevisa för varann hur bra dem är. Alla och framförallt spelarena vet om det. När man köper spelare likt bale och redan har Ronaldo. Så blir de mycket tävling på fel sätt.
Barcelona Barca - ¡el equipo mejor!
Vi kommer få se en Neymar i toppform göra fotbollskonster. Vi kommer få se världens bästa spelare spela igen. Men framförallt, så har kaptenen kommit och ska styra skeppet mot en framgångsrik säsong...

Matchen börjar om knappa tre timmar. Jag är inte den enda som längtar.
Ronaldinho the original
2013-10-19 16:57
Hoppas verkligen inte att Barca lägger bud på Luiz. Kolla vilken tabbe han gör
Barcelona Brassekonst
2013-10-19 16:57
Game over.
Aléx
2013-10-19 16:49
Kollar på Real.M mot Malaga, det är sjukt hur ett lag som Real.M vara så opassionerad med så många dyra spelarköp! Känns som att alla deras mål kommer efter individuella spelare som man ser gång på gång 4-5 spelare offside...målkåta allihopa. Ancelottis fotbollsfilosofi är från tiden då Gustav Vasa ammade, hans teknik och strategi...existerar inte. Han ska vara glad om han får leda laget säsongen ut, många Real.Ms poäng är tack vore domarna som ger straffar så fort Di Maria
Barcelona Brassekonst
2013-10-19 16:42
@Barca - ¡el equipo mejor!:

Som att dom tappar bollen helt omotiverat 5 gånger per minut som ger Real sjuka kontringsmöjliheter är en annan visa.
2013-10-19 16:34
Málagas försvarsspel har imponerat med sina offsidefällor. Det har hänt att 4-5 Madridspelare blivit offside ett par gånger.
Barcelona ElRaval
2013-10-19 16:33
Willy Caballero är en sjukt bra målvakt i sina bästa stunder.
2013-10-19 16:32
Vilken räddning av Caballero!
Barcelona Brassekonst
2013-10-19 16:26
Real Madrid victors
2013-10-19 16:19
Hoppas Dos Santos får starta ikv!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-10-19 16:14
Arsenal är skrämmande bra... Just nu
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-10-19 16:12
LeoMessi Ja det är han. Det är därför Lahm spelar på mittfältet just nu.
Barcelona Canaletes
2013-10-19 16:06
omg omg omg omg omg... *pulsen på 160*

Puyol startar ikväll?! :D

Barcelona LeoMessi
2013-10-19 15:48
Ronaldinho10yElfenomeno9 Är thiago också fortfarande skadad? Känns som att Martinez har varit lite skadedrabbad i år.
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-10-19 15:46
Leomessi Martinez är skadad.
Barcelona LeoMessi
2013-10-19 15:43
Någon som vet om javi Martinez eller om han bara är hårt bänkad av Pep? Känns verkligen inte som att han har fått spela mycket. Hur är det med thiago? Är han fortfarande skadad?
Barcelona Dûssel
2013-10-19 14:50
Barcelonistas (Barcelona) Måste säga att jämnförelsen är Värdelös. Men jag kan Svara på frågan. Personen hade med stor säkerhet hamnat på akuten. Men jag skulle aldrig slå ihjäl nån för någon säger illa och dåliga saker om Barca. Jag kan fråga personen istället vad han har emot klubben för att sedan kolla vad personen lider av. Skulle nån kalla min fru t ex för hora är de av rå ilska . En internetkrigare bryr jag mig inte så mycket om. Tar hellre reda på vad han lider av .
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-10-19 14:48
Ikväll är en sådan match man vinner ligan på. Efter landslagsuppehåll, förmodligen utan Messi i startelvan och borta på El Sadar (Reyno de Navarra) där publiken är fanatisk.
Det kan bli riktigt bra tryck där ikväll och om Osasuna är lika taggade som de varit förr, kan det bli en jobbig första kvart där det är viktigt att hålla nollan.

Jag tycker att Xavi bör starta så att vi kan kontrollera matchbilden och lugna ner spelet när det behövs, vem som spelar bredvid honom kvittar mig.

Jag tror hur som helst på vinst i slutändan och Pedro gör två mål.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-19 14:46
Dussel - föregå med gott exempel? Vad gör du om en kaxig individ kommer fram till dig och kallar din fru för hora ( ett exempel) står du bara kvar där och går din väg utan att säga något?. Jag kan lova dig att 9/10 personer hade gett killen en höger... Samma sak är det här, om någon i la puta skriver skit om Barcelona så är det bara mänskligt att man försöker försvara klubben samma sak som en man hade försvarat sin kvinna om en snubbe en kall vinterkväll hade kallat henne för hora.
Barcelona Dûssel
2013-10-19 14:40
¡Barca! - Crèma Catalana (Barcelona) Absolut! Håller med ska hålla mig till Barca ville bara få ut några saker mot vissa människors beteende här och inget annat.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-10-19 14:37
@Dûssel:

Ok cool story bro, nu får det räcka i alla fall. Tror knappast någon här inne bryr sig särskilt mycket om Ronaldo, så börja diskutera barcelona istället.
Barcelona Dûssel
2013-10-19 14:32
Kan ju ta de där exemplet som.. En svensk reporter sa/skrev om Messi öppnade en Cola och hånskrattade åt Pep. Man väljer ju vad man vill tro. Han kan mycket möjligt gjort det. Men gör de han till en dålig människa och lika o ödmjuk (enligt många här) som Ronaldo? Vet här Att många lider av konstant bekräftelse behov av att håns Ronaldo och Madrid , det behovet många unga tjejer lider av fast av sitt utseende.. Jag känner ingen "ååh waow " känsla av att skriva skit om den klubben eller spelare.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-10-19 14:31
Förstår inte varför detta diskuteras här inne ens, men det är väl allmänt känt att Cristiano är arrogant. Om man följer Reals matcher så ser man hur han börjar lipa när han inte får en passning, hur han firar ett mål trots att någon annan gjort allt förarbete, samt hur han (inte) firar när en lagkamrat gör mål istället.

Han har även visat i en del citat att han inte är ödmjuk, detta är väl det tydligaste.

Nu är detta inte Puertan, så detta ska inte diskuteras här ens. Barca har match ikväll och det är ett bättre diskussionsämne.
Annons: