/spanien/barcelona/forum/623.aspx/spanien/barcelona/forum/623.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2016-06-05 02:12
Alltså har vi ens varit kopplade ihop med Baily överhuvudtaget? Låter som att dom snodde honom från oss eller nåt... Chilla 40 milj euro för honom, ledningen är inte perfekt men många överdriver. Minsta lilla grej och det är ledningens fel.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2016-06-05 01:22
Neymar Jr 40 milj euro på Baily skulle jag aldrig lägga...helt rätt att inte köpa honom! Umtiti kostar 20 miljoner euro och är minst lika bra, om inte bättre! Sluta kasta massa onödigt skit på ledningen hela tiden!
Barcelona wallmannen
2016-06-05 01:21
Det får vi snart veta...EM är inte långt borta nu. Han gjorde väl inte bort sig i alla fall när Benfica mötte Bayern i CL.
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Barcelona Chrisicito
2016-06-05 00:39
Är det ngn här som har bra koll på Lindelöf? Tror ni han skulle funka bra i Barca?
Barcelona Liunil Masse
2016-06-05 00:29
[QUOTE=neymar JR]Jaha bailly verkar vara förlorad, då kan vi lika gärna skita i att värva någon. Hur fan kan man missa honom när hela världen vet att vi behöver mittbackar och finns tillgänglig. Patetiskt jävla skit ledning och skit tränare. Ta fram dina jävla cojones och tryck upp råttorna mot väggen. [/QUOTE] €40M hade vi ändå inte kunnat matcha nu :D
Barcelona Liunil Masse
2016-06-05 00:27
Former FC Barcelona president Joan Laporta has expressed his dismay at the orchestrated campaign against Leo Messi, which has already succeeded in forcing the Argentine into the courts. In various tweets, Laporta puts forward his belief that this has all been part of a strategy to take Messi away from Barça. He writes: "(I am) sad and dismayed by the attacks by some against Leo Messi and his family. I am of the opinion that this all seems part of a political, judicial, sporting, and media strategy, with the state counsel as its executive arm, to try to get Messi to leave Barça. I am missing a more decided and strong position by the club in its defence of our player, Leo Messi, the best footballer in the world." Han har så rätt så...
Barcelona neymar JR
2016-06-05 00:25
Jaha bailly verkar vara förlorad, då kan vi lika gärna skita i att värva någon. Hur fan kan man missa honom när hela världen vet att vi behöver mittbackar och finns tillgänglig. Patetiskt jävla skit ledning och skit tränare. Ta fram dina jävla cojones och tryck upp råttorna mot väggen.
Barcelona Gabriel
2016-06-05 00:17
Papillon Förlåt mig men hur i helsikotta är det inte ett relevant svar/frågeställning när man ifrågasätter ledningens sätt att sköta förhandlingarna på i och med dessa klausuler som läggs in i spelarnas kontrakt. Klart inte klubben kan göra något när klausulen aktiveras. Men att de är just ledningen som varit med o skriva in dessa klausuler i spelarnas kontrakt, ja det skiter vi fullständigt i enligt dig. Bravo!
Barcelona Vampíro
2016-06-04 23:39
Så länge han får ett 5-årskontrakt så är jag nöjd!
Barcelona the cameroonians
2016-06-04 23:31
Vampiro

Ingen fara, Mertesacker kommer gå för max €15 miljoner :P
Barcelona Vampíro
2016-06-04 23:26
Blir intressant att se hur denna potentiella Bailly-affär påverkar resten av transferfönstret. Inte nog med att marknafen blir en spelare kort men räkna med att priset på alla andra mittbackar kommer höjas avsevärt. Laporte lämnar inte för ett öre under sin utköpsklausul och han lär dessutom hamna i City, Marquinhos är same-same som senaste 3 åren och jag vågar inte ens tänka på hur det ser ut när Barças representanter ringer upp Aulas angående Umtiti. Klockan tickar mina vänner.
Barcelona Liunil Masse
2016-06-04 23:14
[QUOTE=Deulofeu]Bailley kostar alltså mer än Hummels logiken? Gör klart med en ny mittback innan priserna fullständoigt exploderar nu när pl klubbarna börjar buda. Vi kan mycket väl förlora en budgivning mot tex West Ham de har ju större budget än oss det har förresten alla lag i PL... [/QUOTE] Vi har lite cash och dåliga förhandlare, kan ju bara sluta på ett sätt när PL-klubbar köper alla o alla för överpris.
2016-06-04 23:10
Sen det här med att agera snabbt under transfer-fönstret.

Känns som att strategin handlar mer om att bevara stommen än att nödvändigtvis bredda truppen. Problemet är att man förodligen måste få bort lite dödvikt innan man kan fylla på.

Däremot har det ju stått klart sedan lång tid tillbaka att en mittback är ett måste eftersom tränaren inte litar på Vermi och Bartra samt att Mathieu är skadad titt som tätt och alltid har problem med sin häl efter att han spelat en hel match.

Så den värvningen borde vara helt klar direkt. Men icke. Så endera handlar det om att det saknas pengar tills bokslutet stängs 30 juni, eller bara ren oförmåga.

Bara att ta Umtiti, man för alltså en förfrågan först för 10 dagar sedan (enligt lyons president). Är det inte lite sent? Borde inte den förfrågan kommit redan för två månader sen? Eller är det så att förstavalet redan köpts upp av någon annan algernativt inte är intresserat? Eller är det Marquinhos som man ff hoppas på att PSG ska släppa? Men som du är inne på Rambla, priserna och pengarna som finns tillgängliga på markanden gör att tiden rinner iväg snabbt.
Barcelona Rambla~
2016-06-04 23:09
cam

Hey, du behöver inte övertyga mig när det handlar om att ge förtroende till de från de egna leden istället för att fylla på Arsenals bankkonton.
2016-06-04 23:01
Rambla

Hehe, ibland räcker det med att skriva... och inte posta... ibland hinner man inte avbryta.
Men visst, ska inte sticka under stol med att jag föredrar att idka välgörenhet med speltid för egna talanger istället för att gång på gång ge bort miljoner till Arsenal och öka en redan ansträngd lönebudget. Men det är jag det.

Håller med dig angående L och B. Skrev det redan under Rosells tid i en krönika att jag inte ville se Laporta som president igen eftersom det bara strör salt i såren och det är drama och negativ energi som den här klubben kan och bör stå utan med tanke på att det redan finns så mycket externa krafter som gör allt för att destabilisera den katalanska giganten.

Däremot tar jag ju vem som helst istället för råttansiktet, och Laporta var den ende (trots sin brist på förberedelse) som hade skuggan av en chans. Så desperat är jag, i mina nya höjder gällande mitt klankande på ledningen :P
Barcelona Rambla~
2016-06-04 22:47
För min del handlar det inte längre om Laporta vs Bartomeu. Även Laporta gjorde skitvärvningar, speciellt de från Traffic, och mycket annan skit. Tänker inte försvara honom heller. Jag tror inte en andra mandat-period under Laporta hade gjort klubben gott. Han var ju för fan inte ens förbredd den här gången, det märktes tydligt.

Fast det går inte bara för det stoppa huvudet under armen och helt blunda för vad den nuvarande och sittande ledning sysslar med.
Barcelona Rambla~
2016-06-04 22:44
Haha cam, that's the spirit. psst...jag hann läsa iaf. :D
2016-06-04 22:40
Äh, fuck it.
Barcelona Rambla~
2016-06-04 22:26
@Deulofeu:

Ja du, handla illa kvickt har nog alrig varit mer aktuellt än denna vår/sommar. Vilka vansinniga priser.
Barcelona Rambla~
2016-06-04 22:24
Skrämmande läsning om hur den här klubben fortsätter göra affärer med det brasilianska Traffic som äger andelar i många spelare från Brasilien. Det började redan på Laportas tid (så ingen tror jag försvarar honom, det var han som startade skiten med Traffic). Hur fan kunde både Rosell och Bartomeu forsätta med det när de själva såg vilket misslyckande det var redan under Laportas och Txikis styre? Helt obegripligt vilka summor de slängt bort på skit rent ut sagt, spelare som aldrig ens spelat för klubben. Varför kräver inte medlemmarna svar på detta från nuvarande ledning fast även under Laportas tid?
Barcelona Rambla~
2016-06-04 22:15
Inte gå med på dessa sänkningar av klausuler till löjligt låga nivåer, det är vad klubben kan göra. Något de flesta klubbar med någorlunda kompetent ledning brukar klara av, även allsvenska klubbar.
Barcelona papillon
2016-06-04 22:12
the cameroonians

Jag förstår inte riktigt vad du vill komma fram till? Att spelarförsäljningar/spelarköp har skett felfritt innan Bartomeu?

Du verkar något insatt men det här med att klanka ner på ledningen har tyvärr nått nya höjder...
Barcelona papillon
2016-06-04 22:03
Gabriel

Nu ställde jag frågan vad klubben kan göra när en man klubb aktiverar en spelares utköpsklausul och ditt svar är inte ett dugg relevant...
Barcelona Deulofeu
2016-06-04 21:57
Bailley kostar alltså mer än Hummels logiken?

Gör klart med en ny mittback innan priserna fullständoigt exploderar nu när pl klubbarna börjar buda.

Vi kan mycket väl förlora en budgivning mot tex West Ham de har ju större budget än oss det har förresten alla lag i PL...
Barcelona enkos
2016-06-04 21:55
Vilken missräkning för Zaragoza som ikväll i sista omgången gen kastade alla chanser att ta sig tillbaka till La ligan.
Girona ska på nytt kvala till La ligan..
Mallorca klarade sig kvar i sekunda.
Barcelona Vampíro
2016-06-04 21:51
Sluta gnäll för fan. Se det från den ljusa sidan, nu kan vi förhoppningsvis få loss Rojo från United. Han kan spela på två positioner vilket är positivt.
Barcelona Blaugrana91
2016-06-04 21:51
[QUOTE=Neymar N11]Barcelona's initial transfer budget has been raised. They will be able to spend more than 60M this summer. [md] Det blir 68M [/QUOTE] Nej man höjer ursprungs budgeten. Man har nog insett att det behövs en ordentlig resning och då behöver man givetvis höja budgeten. Hoppas MD har rätt för en gångs skull...
Barcelona enkos
2016-06-04 21:49
Ett nytt Getafe är på väg till La ligan. Tråkigt :(
Leganes som ligger utanför Madrid och nära Getafe med en arena på 8000 åskådare.
Barcelona enkos
2016-06-04 21:46
40 miljoner är fina pengar för Villareal. Nu kan de köpa halva laget och förstärka inför CL.
Barcelona Deulofeu
2016-06-04 21:45
Neymar N11

68 M ha ha så klockren!
Annons: