/spanien/barcelona/forum/6229.aspx/spanien/barcelona/forum/6229.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-10-14 17:22
Om vi ska diskutera äkthet så ser dokumentet väldigt professionellt ut. (Utan att kunna katalanska/spanska). Reagerar på vissa ord som man känner igen.

Men... varför skulle någon Tata, Rosell eller Zubi använda en svart penna för att skriva pris på spelarna? Det är något jag inte förstår mig på.
Barcelona CuleAK
2013-10-14 17:16
Hade inte tackat nej till Klose, Gundogan(även om det kanske inte finns tillräckligt med plats, men om Song säljs?), Doria och eventuellt en till back beroende på om någon lämnar. Fy fan vad intressant det hade sett ut! Förstå dock inte varför Aguero finns med på listan iom Neymars ankomst... kanske säljs någon av Pedro/Alexis?

Btw är detta ett riktigt dokument som är skrivet av Tata och som läckt ut eller bara vad olika journalister pysslat ihop?
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2013-10-14 17:12
MVP - 2011

Såg den precis nu också. Hur äkta är det dokumentet? Intressanta namn. Verkligen. Saknar Ter Stegen, men det är väl kanske för att förhandlingarna redan har gjorts från sommaren som har varit.
Barcelona MVP - 2011
2013-10-14 16:59
Listan på Tatas tänkbara värvningar till nästa säsong finns ute... Ser tämligen intressant ut!

Barcelona Barca Barca
2013-10-14 16:34
@LeoMessi:

Precis som Zubi, bra vänner inom klubben. Ganska värdelös, men har säkert en massa kontakter inom klubben. Det blir lite sådär, "det är ju Jose Rodriguez nära vän och känner Miguel Ferrnando bra, fan han kan vi inte sparka då blir dom sura". Nu kanske det inte är så i klubben, men det känns som det är ALLDELES för mycket kontakter och vännskap inom ledningen. Hämta nån kunnig inte ett stolpskott.
Barcelona LeoMessi
2013-10-14 15:31
Deulofeu (Barcelona) Håller med dig, vår yttrar presterar Jack shit i b-laget. Dom inledde säsongen ganska bra och sen har det gått spikrakt nedåt. Jag fattar inte hur man som tränare tillåts vara hur jävla värdelös som helst och ändå ha kvar jobbet. B-laget är väldigt viktigt för oss och dom måste prestera bra, han måste få dom att prestera. Den nollan Eusubio inte tycks förstå är att han seriöst förstör deras framtid när laget spelar så här skit, dom får inga chanser i a-laget senare. Han måste verkligen bort! Vad hade han för kvalifikationer som gav honom jobbet?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-14 15:29
Deulofeu

Finns troligtvis ingen chans i världen att Pogba drar till Real Madrid, nu när han i princip är en av Juves viktigaste spelare. Dessutom har den unge fransosen uttryckt hur mycket han trivs i både staden och klubben.
Barcelona Deulofeu
2013-10-14 14:23
Näst sämst form av alla i liga adelante har Barca b bra jobbat Eusebio.

Han kan knappast skylla på att vissa spelare är iväg med landslaget då han ändå inte spelar dem Babunski och Sanabria.Även Bagnack är ju borta men han brukar få spela.

Visst han har lite skador och så men just nu presterar hans yttrar noll men ändå får de spela varje match.

Kolla när Adama får hoppa in det händer ju en del samma med Munir som bara får sitta på bänken ge dom chansen från start och jag lovar vi kommer göra mål.

Vi är ju mållösa sedan mini elclassico i slutet av förra månaden ändå har våra båda yttrar startat alla matcher!

Dags att röra om lite i grytan till helgens bortamatch mot Alaves.

Vinner vi inte då förväntar jag mig att han får sparken så det dundrar om det lite stolthet får vi ju ha vi är ju offensiva Barcelona.

Ersättare har vi flera av men nuvarande juvenil a tränaren Jordi Vinyals är välkommen och han får gärna ta med sig någon spelare!
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-14 14:21
Deulofeu Absolut finns det plats för Pogba. En helt magisk spelare som jag förespråkat tidigare som ett potentiellt nyförvärv. Hans fysik är helt otroligt och han är endast 20 år gammal. Jag tycker att han är minst lika bra offensivt som defensivt och skulle främst vilja se honom i en centralmittfältsroll snarare än en Pivot-roll. Och Cesc ska helt klart spela mer, när han, Messi och Neymar är på planen samtidigt kan det skapas oändligt med chanser. Alla tre kan skapa på egen hand och är otroligt skickliga att sätta sista passningen. Samt inte minst sätta dit bollen i nät!
Barcelona Deulofeu
2013-10-14 14:15
FCBlaugrana han borde verkligen spela mer än Xavi i år när säsongen summeras.Inte alltid för att han är bättre men han är yngre och Xavi behöver vilas lite extra inför vm.

Vill faktiskt se en del storstjärnor sitta en del på bänken och läktaren denna säsongen just för att de ska kunna göra sig själva rättvisa i brasilien och överhuvud taget vara friska nog för att delta.

Det gäller främst Xavi,Iniesta,Alves och även Puyol.

Detta vm kommer bli unikt för oss då¨vi har massor av sydamerikanska fans och även riktigt stora stjärnor i vår trupp i Sanchez,Messi,Neyar,Mascherano osv.

Ska vi försöka få tillbaka tex Deulofeu måste nog någon av dessa stjärnor säljas nästa år.Ett vm är det bästa skyltfönstret!
Barcelona Deulofeu
2013-10-14 14:11
Någon som kan se en plats för Pogba hos oss?

Han går nog nästa år till Real och det kommer göra så ont för det är en spelare som jag inte kan se misslyckas och dessutom passar han nog fint där med Zizou och Varane bla.

Skulle han kunna hamna hos oss? Han har ju attribut vi saknar med sin enorma fysik och vassa bössa.

Dock spelar han på en position där det är stängt för många år framåt i Samper och Busquets.

Men kanske som tvåvägsmittfältare? Avlastning för Iniesta,Xavi, och ibland även defensivt skulle han nöja sig med det knappast...

Synd när det finns spelare som är så bra men ändå inte riktigt passar in eller får plats.

Är ni av samma uppfattning?

Jag har dessutom bestämt mig vi ska inte köpa någon ny Larsson! Jag vill se Sanabria,Dongou,Sanchez och även Fabregas hellre än en Klose!

Mittback ja tack Mangala,Balante,Hummels ja tack!

Målvakt Ter Stegen eller Courtois ja tack.

Mittfält Draxler den enda jag vill se!
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-14 14:06
Cesc has created 15 big chances in the Liga this season, at least 9 more than any other player in Europe's top 5 leagues. [via @whoscored] KUNG Cesc.
Barcelona Deulofeu
2013-10-14 14:04
Någon som vet varför Tata inte alls värdesätter Montoya?

Jag tycker Montoya är en riktigt go spelare som funkar bra på många sätt i vårt lag.

Klart att man inte ersätter Alves hur som helst han är ju bland de bästa i välden.Men att han inte ens får chansen att visa upp sig han borde ju rimligen bli bättre samtidigt som Alves tyvärr bara går neråt.

Att Tata spanar på Patric i barca b förvånar mig då jag inte anser att han är bättre han är ju dessutom ingen naturlig ytterback.

Han gör det dock bra men främst för att han saknar konkurrens.Vår tänkta högerback från 95 generationen håller ju på och ruttnar i Arsenal Bellerin.

Vill Tata ha en Abidal typ har han ju Godswill i Juvenil a det skulle jag förstå då han även spelar mittback.

Men Patrick?

En sak att man inte förstår Eusebio men Tatas tankar skulle man ju gärna se att de liknar ens egna lite mer då man ofta har rätt he he.

Snart bär det av mot Stockholm fär att se den nästan betydelselösa matchen utan Zlatan...
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-10-14 14:02
victors (Barcelona) Hur kan det va pinsamt? Det dras länkar till nya talanger varje dag i media. "Nya messi" "nya neymar" "nya ronaldo". Så då menar du att alla medier är pinsamma? Det är självklart att man kan jämföra talangers spelstilar med andra spelare men det betyder inte att de är lika bra!
Barcelona LeoMessi
2013-10-14 13:39
Var det någon som påstod att Roberto var vår nye iniesta? Dom har inte ens samma spelstil, om något så påminner han lite mer om Fabregas! Fast han är en tvåvägsspelare. Skillnad på att säga att han är vår nye iniesta och säga att han är lika bra som iniesta.
Real Madrid victors
2013-10-14 13:27
Haha, kan man tycka men jag tyckte de va precis lika pinsamt när folk här inne skrev att S.Roberto är våran nya inesta :)
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-10-14 13:19
Nu är tydligen Varane världens bästa mittback enligt någon från Puertan. Sorry kunde inte motstå, men detta är typen av folk som hänger därborta på Puertan. Helt otroligt haha
Barcelona A_L_E_X_I_S
2013-10-14 13:10
Varför nämner ingen Claudio bravo från real sociedad en av seriens bästa målvakt med fötterna och tatas favorit?
Barcelona LeoMessi
2013-10-14 12:17
Lite off topic, men jag läste att Maldini gjorde i snitt en tackling varannan match. Det finner jag riktigt jävla imponerande, brutalt positionsspel det där.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-10-14 10:52
Hej på er alla och hoppas ni mår bra. Vill bara säga att veckans Måndag hela veckan kommer inte skrivas med tanke på landslagsuppehåll.

En ny avsnitt kommer nästa vecka :)

Ha det bra och Visca!!
Barcelona Dinho the artist
2013-10-14 10:51
Bara jag som hellre ser Ter Stegen än Courtois? Courtois Är otroligt bra och kan ligan osv, dock ser jag större potential i TS. Vissa matcher är han helt otrolig, helt otrolig. Sedan har han mer pondus, något jag gillar.

Blir dock inte direkt missnöjd om Courtois skulle anlända.
Barcelona I.Cuenca
2013-10-14 09:17
barca show (Barcelona) 2013-10-13 22:48 Hejsan grabbar tänkte kolla om någon skulle rekomendera ett riktigt bilig flyg samt hotell i max en dag vill ner och se el clasico för första gången och passar på nu när det är biligt men saken är den att jag hittar inte bilig flyg och hotell så jag undrar runt 1500kr om det finns vill verkligen inte ha något i hotellet mer än säng och sova om ens de bara madrass :D Att se Barcelona live är inte gratis har gjort detta ex antal gånger inklusive el Clasico Du måste vara beredd att tömma din plånbok
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-14 07:55
H.Alavi - Magico!

Är det olagligt att drömma om Courtois på Messis sida??? För jag bryr mig inte. Det finns titlar målvakter sen finns det andra målvakter. Courtois är en mästermålvakt.

Jag vet inte alltså, är inte så sugen på Ter Stegen när man ser Courtois blir klarare och klarare för varje dag.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-14 02:46
Barcelona have pre-deals with both Ter Stegen and Reina for next seasons and have also sounded out Courtois. Final decisions later. [sport]
Barcelona Júnior.
2013-10-14 00:35
Behöver vi verkligen en renodlad lång 9:a? Stunder då vi har känt att vi behöver denna typen av spelare där man kan variera vårt spel mot ett solid 9-manna försvar så har vi dock oftast varit väldigt ineffektiva. Det är där problemet ligger och alla lag går igenom dessa matcher och dagar. Det är bara att acceptera och det behöver inte alltid betyda att vi behöver en ny spelare. Visst kan det ge resultat och enstaka mål men det finns inget som garanterar titlar med en 9:a som bryter mönstret i vissa matcher. Nackdelen med denna typ av värvning är att vi känner behovet av denna typen av spelare endast då antingen spelet låser sig eller, som sagt, när vi är väldigt ineffektiva. Ska vi då värva en spelare för endast enstaka matcher i Champions League och enstaka matcher i ligan? Jag tror knappast att den potentiella 9:an som ryktas in är villig att acceptera detta samtidigt som jag är säker på att detta kommer skapa en viss oro inför framtiden för spelare som Pedro, Alexis men samtidigt Deulofeu som kommer tillbaka nästa år. Den nya anfallaren kommer ske i bekostnad på någon utav dessa spelare i form av uttagningar till matcher, startelvor etc. Lägg dessutom till att de har Neymar att konkurrera med i dagsläget. Är det verkligen värt att offra någon utav dessa spelare för en 9:a som har nått sitt bäst-före-datum? Sedan är vi förmodligen alla eniga om att spelare som Dongou ska få sin chans i cupen istället för att låta spelare som Klose "få sina minuter". Nu det självklart alldeles för tidigt att säga detta men utav det vi sett i år så tror jag inte att vi kommer ha lika extrema problem med att spelet blir för statiskt och passivt, likt föregående säsong, nu när vi har Neymar och Tata i laget. Jag tror att vi har fått den förändringen vi behövde och att de istället bör lägga all krut på att hitta den rätta mittbacken och målvakten.
Barcelona Amo0227
2013-10-14 00:31
Det vattnas i min mun när jag hör ryktet om Klose! Skulle vara ett perfekt komplement till truppen. En otroligt duktig och hungrig spelare i boxen, visst han är till åren men det kan bli en rejäl tändning för honom inför VM.
Barcelona Treyh
2013-10-13 23:18
Jag tycker det kan vara bra med en Klose ifall vi håller på forcera in mål. Likt 4-0 matchen vi hade mot Milan i våras. Då spelade Messi precis bakom en spjutspets som Villa. Så ifall Klose används så kommer Messi spelar precis bakom honom och inte på kanten.

@Jeffson:

Barcelona barca show
2013-10-13 22:48
Hejsan grabbar tänkte kolla om någon skulle rekomendera ett riktigt bilig flyg samt hotell i max en dag vill ner och se el clasico för första gången och passar på nu när det är biligt men saken är den att jag hittar inte bilig flyg och hotell så jag undrar runt 1500kr om det finns vill verkligen inte ha något i hotellet mer än säng och sova om ens de bara madrass :D
Jeffson
2013-10-13 22:19
Jag kan verkligen inte förstå vad vi ska men en extra anfallare till.
Klose? Fin spelare men tyvärr, hans bristfälliga teknik kommer att lysa igenom i Barcelona. Milito känns ännu värre.

Jag förstår poängen med att ha en riktig jävla straffområdesspelare i laget. Men det blir ju på bekostnad av något annat. Om Klose ska spela så betyder det att tex Messi ska gå ut, hur spännande känns det bytet? Eller om Alexis går ut och Messi tar högerkanten och Klose i mitten. Men blir det verkligen bättre? Jag tror inte det.

Plan B säger vissa. Det säger jag med (när bussen står parkerad och vi inte kommer igenom). Men i mina ögon är det att släppa lite på bollinnehavet i form av skott utifrån och rakare spel. Om motståndarna har bollen mera så kommer dom bli tvungna att flytta upp och då har jag hellre Neymar-Messi-Alexis än Klose i en eventuell omställning. Att slå massa svävande inlägg på Klose är inget som lockar mig. Då ser jag hellre att man skickar upp Pique sista 10 om vi jagar mål. Han är förvisso är riktigt kass på huvudet men kan ändå stöka till det i offensivt straffområde, vilket kan resultera i vunna andrabollar och att motståndarbackarna tappar markering.

Så släpp tankarna på Klose och köp en målvakt och en mittback istället.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-13 21:39
Sorry för OT, men Milan har värvat Valencias mittback Rami på lån med köpoption på 6 miljoner euro. Detta måste ha hänt pga incidenten med Djukic.
Annons: