/spanien/barcelona/forum/6227.aspx/spanien/barcelona/forum/6227.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2013-10-16 08:50
Jag tycker att man ska vara lite försiktig med tokhyllningarna till Hummels och hur Barcelona kan utvecklas med honom. Det är en väldigt bra spelare men det finns inga garantier att han kommer lyckas i Barcelona. Sedan så har han slarvat ganska ofta när jag har sett honom spela, känns inte helt bombsäker där bak. Man är väldigt utlämnad som mittback i Barcelona då ytterbackarna mer är mittfältare än backar. Nästa säsong blir det i så fall ny mittback men även ny målvakt. Osäkerhetsfaktorn känns väldigt hög, inte optimalt för en mittback att komma in i laget, Kan Hummels lyckas? Visst. Kan han misslyckas? Visst.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2013-10-16 08:27
Passande att länka Alexis topp mål efter hans fina insats igår med mål och assist i landslaget och.

Chile som sagt klara för vm vi får hem en formtoppad Sanchez som dessutom är klar för vm!

Kul att så många av hans finaste mål kommit i vår tröja.Känns som han kan bli kvar hos oss länge nu när han börjat visa sin potential!
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-10-16 07:57
Om vi köper: 1. Stegen. 2. Reina 3. Hummels. Dessa spelare kommer höja vårt lag som bara den. Vårt lag kommer höjas så enormt mkt med Hummels. Ber till Gud att Tata tar in Hummels nästa sommar.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2013-10-16 07:20
Hummels har typ inte nämnts sedan maj och personligen hade jag nästan kommit över honom. Ska pressen leka med mina känslor igen?
Barcelona MabastB
2013-10-16 06:47
Man undrar ju över den där listan som släpptes på vilka Tata föredrog, Hummels fanns ju inte med på den utan hans mittbackskollega Subotic. Man hoppas att listan i det här fallet var fake.
Barcelona Canaletes
2013-10-16 05:39
Äcklig tur Mexico hade som går vidare till play off mot Nya Zeeland. Panama gör en Levante och släpper in 2 mål på slutminuterna.

Barcelona FCBlaugrana
2013-10-16 03:32
Sanabria (född 96 för er som inte har koll) fick 30 minuter för Paraguay mot Colombia!
Barcelona Gabriel
2013-10-16 03:19
Hummels till Barça nästa sommar enligt Bild? Drömmer jag? Jag vägrar att tro på det innan det händer. Men detta ryktet får mig att må så bra. Snälla hoppas det är sant. En sommar för sent bara men skötsamma, better late than never. Att köpa in Ter Stegen och Hummels är bara "så rätt". Klockan är så sent, jag måste sova.

Ska drömma om Hummels i vår fina tröja nästa säsong.

NoGo™, haha tro fan det!
Barcelona Napao
2013-10-16 03:18
Sanchez Chile klar för vm 2014.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-16 03:17
Då gratulerar vi Alexis till en VM-plats i Brasilien!
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-16 02:58
Hummels eller inte så vill jag ha en mittback i Barcas kaliber. Vi är inte längre det lag som Laporta, som jag tackar så mycket för, styrde upp. Vi är Barca fotbollsvärldens elit. Det ska vara en mittback i klass med Barca. Som någon sa här inne, spelare som Agger, Varmaelen mm ger mig mardrömmar.

Hummels har faktiskt gått ner sig den här säsongen men man ska inte peka fingret och säga Tito hade rätt! Hans nedgång beror på framgångsvågen hela Dortmund hade har kört sig fast. Förra säsongen nådde de sin peak med CL final och direkt efter säsongen vill Leva lämna, Götze som bara är 20 år lämnade allt för tidigt och med flera som vill ta den yttersta steget. Kan lova att vi kommer ha en nickstark mittback med en uppspels fot som gör Xavi svartsjuk om Barca nu köper honom.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-16 02:52
Vilken story på Sport. Det var alltså ytterst nära att Diego Costa signades för Barca B för något år sedan utav Luis Enrique för 3M euro.. Och helt plötsligt nu leder han skytteligan i La Liga. Det kan svänga fort...
Länktips: www.sport.es
Barcelona Deulofeu
2013-10-16 02:48
Gillar när vi kopplas ihop med Hummels och Ter Stegen!

Det känns så rätt.Snacka om att förstärka laget.

Nyss hemkommen från landskampen där Hummels var en gigant och hans speluppfattning och passningar var underbara att skåda!
Barcelona NoGo™
2013-10-16 02:37
Hummels klar tills nästa säsong, vilket jävla rykte alltså. Hoppas det stämmer, bild brukar vara trovärdiga.

Gabriel blir la överlycklig när han får se den här nyheten haha :P
SoN_Un
2013-10-16 02:34
FCBlaugrana
Barcelona LeoMessi
2013-10-16 02:30
FCBlaugrana (Barcelona) Jag kollar genom bet365 men annars kan du alltid använde atdee.net den sidan har funkat bra på sistone:-)
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-16 02:28
Någon som har en bra stream till Chile? Min är helt värdelös.
SoN_Un
2013-10-16 02:27
vad sägs om lite URUGUAY VS ARGENTINA för er sömnlösa?=)
Barcelona LeoMessi
2013-10-16 02:15
Andrés V (Barcelona) Han har mycket större ansvar i landslaget och dom spelar en annan typ av fotboll. Dom spelar en snabb och rak fotboll, vilket inte Barca alltid gör. I Barcelona är det Messi som bär störst ansvar och vi kan tyvärr inte ge alla en fri roll i laget:-( Men jag tycker att sanchez har varit väldigt bra denna säsong och slutet av förra säsongen.
Barcelona Barcaholic
2013-10-16 02:14
Andrés V (Barcelona) Sanchez är en helt annan spelare iår skulle jag vilja säga. Ingenting med Messi eller landslaget att göra, han har helt enkelt börjat prestera så som man förväntade sig. Han har spelat riktigt bra för oss den här säsongen med och utan Messi på plan!
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-16 02:14
Hummels och Ter Stegen nästa sommar då. Smart att värva två tyskar isåfall så de förmodligen kommer trivas lite bättre från start.
Barcelona Andrés V
2013-10-16 02:12
Alexis är en helt annan spelare när han spelar i landslaget, likadant i Barca när Messi inte spelar.
Barcelona LeoMessi
2013-10-16 02:12
Är det bara jag eller har Shanghai varit frånvarande ett tag nu? Vet inte varför jag kom att tänka på det haha
Barcelona LeoMessi
2013-10-16 02:10
Haha sanchez kommer högre upp i nickduellerna än Ecuadors mittbackar
Barcelona LeoMessi
2013-10-16 02:08
Barcaholic (Barcelona) Han har verkligen växt under Tatad styre, han har fått bättre självförtroende och vågar dribbla och skjuta oftare.
Barcelona Barcaholic
2013-10-16 02:07
Alexis är on fire, inte nog med målet men lägger precis en riktigt bra frispark som målvakten räddar med hjälp av ribban. På den hörnan så skarvar Alexis bollen till Medel som gör 2-0. Älskar att han är i så bra form, en av mina favoriter i Barca!
Barcelona LeoMessi
2013-10-16 02:05
Nickskarv från sanchez som Gary medel målar på :D
Barcelona LeoMessi
2013-10-16 02:04
Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR] (Barcelona) Han har bra spänst och en bra nickteknik. Det var inget lätt nickmål om du frågor mig!
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
victors Butthurt? Du kan få något annat isåfall.
Barcelona grande jw
Bild är tysklands största tidning. Det var väl de som gick ut med att Götze samt Thiago var klara för Bayern. Man har väl även rapporterat friskt om Lewandowski till Bayern, där uppgifterna även där stämde till 100%.

Jag vet inte mer än så men i mina ögon verkar det vara en tidning som har mer pålitliga källor än skittidningar som t.ex Aftonbladet.

Bild skriver att Hummels har kontrakt till 2017 men har en "escape-clause' som kostar €35 mille för Barca. Vissa källor skriver att en transfer redan är möjlig i vinterfönstret men Bild skriver att transfern är menad till sommaren 2014.

Dortmund skall även ha gett klartecken för Hummels att förhandla med Barca då man redan har siktat in sig på en ersättare i schweiziske landslagsmannen, Baselspelare Fabian Schär.

Håll tummarna nu för att detta stämmer!
Annons: