/spanien/barcelona/forum/6218.aspx/spanien/barcelona/forum/6218.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-22 16:28
5-2 av Munir el Haddadi
Barcelona Júnior.
2013-10-22 16:23
Sanabria gör sitt andra för dagen. 4-2!
2013-10-22 16:22
Vilket mål! WOW!
2013-10-22 16:10
Är Godswill högerback?
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-22 15:46
3-1 står det nu, kapten Godswill!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Júnior.
2013-10-22 15:18
Juvenil vände precis ett 1-0 underläge mot Milans ungdomar på bara 2-3 minuter. Står 1-2 till Barcelona nu.
Barcelona Júnior.
2013-10-22 15:15
Vilket mål!
Real Madrid Minimessi
2013-10-22 15:09
Känns som det kommer bli kross ikväll!
Barcelona Bernie
2013-10-22 15:04
Robinho vs Neymar ikväll! Haha
Barcelona filosofen21
2013-10-22 14:55
Deulofeu Se länktips, där ska du kunna se matchen :) Såg precis att du hade lagt upp en själv haha denna funkar iallafall bra om någon annan är intresserad!
Barcelona Deulofeu
2013-10-22 14:47
1 J. Ondoa
15 Rodri
4 Xavier Quintillà
12 Juan García
8 Z. Enguene
10 Joel Huertas
6 Jordi Ortega
25 A. Sanabria
9 Munir El Haddadi
11 M. Rolón

Vår elva!
Barcelona Deulofeu
2013-10-22 14:46
Vi startar bla med Sanabria,Enguene mittlåset Quintilla och Tarin äntligen!

I målet min favorit Ondoa!

Någon med stream?
Barcelona Deulofeu
2013-10-22 14:41
Om 15 min börjar u-19 champions mot Milan med Juvenil a!

sänds möjligen på Barcas youtube något jag dock inte läst.
Real Madrid victors
2013-10-22 14:40
Vilka tror ni hamnar på läktaren idag? Vill se Roberto eller Dos Santos mot ett "riktigt" lag ..
Barcelona el Flaco - Me, Myself and I
2013-10-22 14:11
Till el Cláiso kommer det stå "Força Tito" på tifot runt om på Camp Nou. Fin gest. Man kan tycka vad man vill om Tito som tränare, men det var sorligt att se honom avgå på grund av sin sjukdom.
Barcelona Bästelona
2013-10-22 14:07
@-SAMI-:

Totalt irrelevant... Vi spelar en match om cirkus 6.5 timmar och du postar detta...? Och Carlo har ju rätt i det han säger.
Barcelona -SAMI-
2013-10-22 13:58
Ancelotti: "Ronaldo startar på vänsterkanten men han gör målen från centralt in i planen. Jag är inte en idiot som byter positionen på en spelare som gör 50 mål per säsong."

Hmmm ja vad ska vi säga?? hälften är väl på straffar hahaha.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-10-22 13:56
Upp till bevis för laget ikväll efter den tveksamma insatsen senast. Det här blir det hittils största testet där det faktiskt betyder någonting, och då räknar jag alltså inte in supercupmatcherna även om en titel alltid är roligt. Milan har knappast gjort en bra säsong men de är alltid ett svårbesegrat lag, speciellt på San Siro. Sett till vår position i gruppen är kryss ett godkänt resultat men det skulle kännas så skönt med en vinst och att visa världen att vi är att räkna med i CL på allvar den här säsongen.

Det skulle även vara skönt att petab Piqué i en sådan här match när vi äntligen för förta gången på ett bra tag har alla mittbackar till vårt förfogande. Är dock relativt säker på att det blir Bartra-Piqué som mittbackspar, tror inte el Capitán går in och kör 90 minuter nu mot Milan och även Mascherano har varit borta ett tag. I Clásicot är dock inte frågan om Puyol-Bartra är det bästa vi har att komma med. Även om vi tappade poäng får man inte glömma att försvaret var riktigt stabilt mot Osasuna med dessa två tillsamans. Sen är det såklart skillnad på Osasuna och Real Madrid, det får man inte heller glömma.

Anfallssmässigt så hoppas jag Neymar kan ta för sig i kväll. Jag tycker han har gjort det riktigt bra in de flesta matcher men skulle vara kul för honom och framförallt nyttigt för laget om han även kommer igång målmässigt i CL. Hoppas även Messi kan stänka dit något mål och hänga på i skytteligan.

Annars är det riktigt nice med riktigt bra fotboll igen. Matcher mot Celtic och Ajax i all ära men det är sådana här matcher man lever för. Blir även riktigt kul med Real-Juve imorgon och synd att man missar Dortmund-Arsenal som spelas samtidigt som vår match.
Barcelona barca de Corazon
2013-10-22 13:42
han en känsla att alexis gör mål med messi :D så 3-0:D neymar 2 assist
Barcelona Golden Barca
2013-10-22 11:58
Vet att det blir större risk för varje gång. Men efter 3 raka korrekta startelvor så måste jag bara utmana ödet.

Valdes.

Alves Pique Mascherano Adriano.

Xavi Sergio Iniesta.

Alexis Messi Neymar.

Det är inte på långa vägar den startelvan jag vill ha. Men nu är det ju inte min uppfattning som räknas utan Gerardo Martino"s
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-10-22 11:51
Hade varit roligt att höra hur ni tippar ikv! :) Jag tänkte köra en trippel kupong, Arsenal - Dortmund 1 Celtic - Ajax x Marseille - napoli 2
Barcelona Júnior.
2013-10-22 11:51
Milan kommer förmodligen inte "spela" fotboll idag. Deras skadelista är lång och ersättarna kommer inte kunna förfylla de ordinariespelarnas roller. Vi kommer få se en buss, långtradare och ett tåg framför målet. De kommer endast satsa på tillfälligheter idag. Med tanke på hur bra Milan har bemästrat "buss-tekniken" så behöver vi ett tidigt mål och koncentrationsmisstag från deras sida. Får vi det tidiga målet så kan det sluta med höga siffror likt matchen på Camp Nou då man tvingar de att flytta upp laget något. Om vi inte lyckas näta i första halvlek så blir jag inte förvånad om vi spelar 0-0 i denna matchen. Jag är alltid oroad över att möta Milan på San Siro. Det är dessutom ett lag vi oftast har problem mot i Italien.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-10-22 11:28
Vi är starkare i år medan Milan är svagare i år men man ska aldrig räkna bort Milan. Italienska lag på borta plan är väldigt tufft. Vi har fått en kung tillbaka och det är Puyol :). Puyol ger positiva vibbar till våra backar och han är ju deras pappa hahhaha. Känns så underbart att Puyol är tillbaka. Pique och Bartra bör starta enligt mig. Viktigt att Messi är tillbaka så våra anfallare får lite hjälp där framme. Om Pedro startar så är det skandal för killen gör aldrig något själv utan han måste få öppetmål för att göra mål. Vi behöver spelare som kan utmana motståndarna och där har Pedro mkt kvar att lära sig. Tippar, 1-3 till Barca, Messi, Neymar och Fabregas.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-22 11:27
Alla lag kan vara bra med 11 man bakom rätt sida av boll, även Milan. Nu har vi vår revansch att ta och visa att det som hände förra säsongen var engångs företeelse.
Barcelona koeman92
2013-10-22 11:23
Varför är inte El Shaarawy med?
Barcelona Golden Barca
2013-10-22 11:06
Minns när vi åkte ner inför förra mötet och vi alla i stort utgick från en given 3a. Vi minns alla hur det slutade. Vi har Osasuna i färskt minne och vi hoppas några bänkas efter den insatsen och att några rycker upp sig it av bara helvete. Domaren i kväll blir intressant följa det var ju han som godkände målet från utsidan i Tyska Bundesliga för några dagar sedan. Vi har ju tyvärr ett gäng domarskandaler på San Siro genom åren och ingen blir förvånad om vi som vanligt blir blåsta på både en och två givna straffar. Hurvida Mario spelar i kväll ska bara inte ha någon betydelse vi ska bara vinna och därmed säkra gruppsegern. Ni stackare som åker kollektivt i tillvaron bör trots allt ha ""månadskortet"" till handa i kväll när bussen kommer in mellan stolparna.........
Barcelona Zamboza
2013-10-22 11:00
Tycker absolut inte man ska räkna bort Milan. Pressen ligger helt och hållet på oss. Dem behöver inte föra matchen och därför passar matchen dem väldigt bra och dessutom med 80000 bakom sig. Jag är dock alltid mer orolig över Barca än motståndarna. Har Barca rätt inställning så vinner dem, så är det. Jag vet ärligt talat inte hur mycket Milan motiverar oss som lag. Dock hoppas jag man går in med inställningen att gå vidare från gruppspel så snabbt som möjligt.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-22 10:45
Gazzettan skriver att Balotelli kommer inleda på bänken.
Barcelona Canaletes
2013-10-22 10:45
God förmiddag forumet!! Idag står Milan på schemat!
Startar Messi så tror jag Milan åker på stryk precis som förra säsongen då vi spelade på Camp Nou! :)

Vad tror ni? Ärligt talat. Inga nu leka ödmjuk á la Pep Guardiola tack hehe
Barcelona -SAMI-
2013-10-22 10:13
Milan är Milan inget är enkelt. Jag själv tror på en tuff match idag. Ni minns väl när Barca förlorade mot Hercules på Camp Nou?? Allt kan hända i fotboll.
Annons: