/spanien/barcelona/forum/6212.aspx/spanien/barcelona/forum/6212.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Karlsson
2013-10-21 19:32
Om inte den här jävla idioten nedanför får en spärr så kan ni lika gärna lägga ner sidan.
Vem fan är du att bestämma vilket lag man ska hålla på!?
Det finns miljontals svenskar som inte bryr sig om fotboll, är dessa också "landsförrädare"?
Akta så att du inte petar ut nåns öga med den där högerarmen
Pajas

@Dûssel:

Coach Pep,
2013-10-21 19:31
@Jeffson:

Det roliga är dock att real-fansen försöker göra vaxdockan Ronaldo till deras egen Messi. De har mindervärdeskomplex pga att Barca avlat fram historiens bästa fotbollsspelare, och försöker därför få Ronaldo att framstå som deras egen gud. Det är ganska patetiskt då Ronaldo knappast har några känslomässiga band till Real Madrid och inte heller har åstadkommit något storslaget i klubben. Ronaldo kommer att lämna Real Madrid utan att lämna efter sig någon legendarisk ikonstatus. I mina ögon ter det sig bara löjligt att önska att Portugal slår ut Sverige för Ronaldos skull då det inte finns någon som helst anledning att älska Ronaldo så mycket så vida du inte är en fjortonårig tjej med hybris.
Barcelona Dûssel
2013-10-21 19:23
Människor som inte är födda i Sverige men som väljer att inte stötta vårt landslag borde utvisas likt vältdtäkts män och pedofiler. Det handlar handlar om stolthet. Jag Är född i Sverige och glad av allt bra som det givit mig . Borde jag skiter totalt i om Messi skulle missa vm på Sveriges bekostnad. Landslaget är inte enskilda spelare. Det är vårt land som spelar. Dem enda som önskar oss dåligt är helt enkelt fientliga för mig.
Postat via SvenskaFans-appen
Jeffson
2013-10-21 19:18
Med risk för att bli sågad och hatad som pesten här inne nu men jag kan till viss del förstå några av real-fansen reaktion. För egen del så hade jag kunnat unna Messi o Mascherano en VM-plats framför de svenska SPELARNA. Det finns ingen i det svenska landslaget jag gillar lika mycket som Messi. Och jag blir tex gladare när någon gör mål för Barcelona än vad jag blir när Zlatan (eller någon annan) gör mål för Sverige. Jag har helt enkelt större kärlek för Barcelonas fotbollslag än vad jag har för Sveriges. Därav större kärlek för Barcas spelare än Sveriges. Och anledningen till det är att Barca berikar mitt liv mer än Sveriges landslag.
Därför förstår jag faktiskt att real-fansen hellre vill ha Ronaldo & co i VM än Sverige.

Notera nu att jag ovanför skrev spelarna med stora bokstäver. För om man ska se till folkfesten som blir när Sverige är med i ett fotbolls-vm, intresset, media, diskussionerna, hela skiten. Då hade jag ändå hellre sett Sverige gå vidare till VM än Messi o Masken. Men mest för folkets skull, inte spelarnas.

Sen får man också lägga till att nationalkänslan i Sverige är ganska låg och att Sverige ändå inte har en rimlig chans att hävda sig i VM. Hade vi haft det så tror jag det hade sett annorlunda ut i puertan nu.

Hoppas jag inte blir alltför sågad och hatad nu ;)
Barcelona Barca Barca
2013-10-21 19:06
Jag håller på Sverige, med min invandrar bakrund, med min invardrar brytning och med alla mina invandrar vänner ja har. Alla håller på fosterlandet Sverige i landslagsammangang, landet som serverat allt på silverfat. Självklart håller alla på sina egna hemländer med, tyvär e mitt hemland totalt värdelös i fotboll :( Sen är intresset för argentina, spanien självklart mkt stor tack vare barcelona.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-21 19:03
Coach Pep

Snodde den där till en framtida Samhällskunskap uppsats ;)
Coach Pep,
2013-10-21 18:57
@Barcelonistas:

Det må vara off-topic men likväl en relevant och viktig diskussion som gäller alla.Tyvärr har folk i allmänhet en alltjämt lösaktig och respektlös attityd mot landet som står för vår brödföda, och det säger jag med invandrarbakgrund. Folk vet inte värdet av sitt land. Det skriks "rasism" så fort man yttrar sig nationalistiskt, men man tänker inte tillräckligt långt för att förstå att nationell stolthet och suveränitet är en viktig grund för en fungerande demokrati med en rakryggad befolkning där alla räknas, samt en sköld mot den alltmer likriktade globaliseringen där folk blir mer och mer identitetslösa och amerikaniserade (psykologisk imperialism).

Enligt min tolkning är det just därför den infekterade rasistdebatten existerar. Den är styrd uppifrån och syftar till att avla fram en vilsen och lösaktig befolkning som inte vet var de står vilket leder till ännu mer utanförskap och samhällsklyftor. Den så kallade mångkulturen är en tom bubbla och ett icke-fungerande koncept under rådande förutsättningar. Hur kan man ens tala om mångkultur när segregation, utanförskap och oförmågan att anpassa sig är större än någonsin?

Precis som vi Barcafans samlas under klubbmärket och känner tillhörighet och stolthet måste folk börja ta ansvar för den svenska flaggan som är hela befolkningens gemensamma kärna att samlas kring och känna att vi alla betyder något.
Wena
2013-10-21 18:25
http://www.fcbarcelona.com/football/first-team/detail/article/streaming-press-conference-live

Tatas och Alexis live press conference!
Barcelona .Andreas
2013-10-21 18:10
@Barcelonistas:
Nej, man är "rasist" om man hejar på Sverige som svensk. Min systers skola förbjöd till och med nationalsången på skolavslutningen. Landsförrädare, haha.. Så länge jag betalar skatt så..
2013-10-21 18:08
Barcelonistas Ja, fast nu tror jag att du tänker på förra säsongen då han rent utsagt var pinsam spelmässigt. Dock har han höjt sig mycket denna säsong spelmässigt. Tycker inte att du ska hänga ut honom för en match, när han trots allt var bra spelmässigt men missade tyvärr 2 avgörande chanser mot Osasuna. Du kanske ska ha i åtanke att Cesc också spelade i en ovan position som falsk nia. Väl mött :)
Barcelona Barcelonistas
2013-10-21 17:54
Ja men då är man landsförrädare och har med andra ord svikit sitt eget land. Som jag sa tidigare , det är för dålig nationalism i det här landet.
Barcelona .Andreas
2013-10-21 17:49
Jag är 100% svensk och jag hejar inte ens speciellt mycket på Sverige.
Visst, kul om de går vidare men det är inte så att jag sitter bänkad framför varje match och gråter om de åker ur. Följer Spanien, Chile samt Argentina mycket mer.

Med andra ord. Man får heja på vilket lag/land man vill.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-21 17:46
Dûssel

Jag förstår vad du försöker säga men nu får du sluta dra alla över en kant. Du generaliserar på övertid. Du är här inne och pratar och en statistik som inte existerar.

Vilken undersökningar har du med dig som bevisar att alla från Mellanöstern eller från Balkan hejar på C.Ronaldo när Portugal ska möta Sverige? Majoriteten av R.Madrid fans är små pojkar på åldrarna från 7-15. Du behöver ej lägga så mycket energi på osäkra tonåringar som söker sin identitet.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-21 17:35
Capitan - Cesc må höra en hel del poäng men spelmässigt är han helt värdelös och bidrar inte med så mycket annat förutom att missa klara målchanser.
Barcelona Dûssel
2013-10-21 17:33
YYEA (Barcelona) Man är äckligt otacksamt kräk om man inte respekterar Landet man bor i. Annars kan man flytta.
Barcelona YYEA
2013-10-21 17:31
Dûssel Vet du vad ordet respekt är? Man kallar inte människor för äckliga kräk bara för att de inte hejar på Sverige, vi är alla olika.
2013-10-21 17:27
Förlåt för spam. Kom att tänka på att det finns en chans att Cesc kan starta matchen, då Tata som benämnt brukar anpassa elvan och spelet efter laget. Mot Rayo fick vi se ett mycket rakt spel med många långbollar, där Cesc var involverad i det mesta. Tror ni att vi får se liknande spel mot Milan?
Barcelona NoGo™
2013-10-21 17:25
El Flacos krönika, sjukt bra!
2013-10-21 17:21
@Barcelonistas:

Du menar han som levererat poäng i nästan varje match han spelat?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-21 17:19
Finns en liten chans att Mario Balotelli kan spela imorgon. Personligen hoppas jag att han gör det, dels för jag tror inte att han är fullt frisk ännu och kommer vara en spelare som är i obalans (brukar vara så när någon precis kommit tillbaka från skada) och dels för att det gör matchen roligare. Har fortfarande matchen från slutspelet på San Siro i tankarna, minns den där kvällen. Det sved så jävla mycket att lägga sig med 2-0 i baken. Spelarbussen kommer med största sannolikhet att parkeras och vi kommer få rulla och rulla. Dags för Neymar, Messi och Don Andrés att visa vägen. Xavis senaste insats var kanske den sämsta jag sett på mycket länge....
Barcelona Barcelonistas
2013-10-21 17:14
MESSI CORLEONE - Turkiet var ett exempel som jag tog, det jag menade var om man som invandrare kommer till Sverige men håller på sitt hemland så är det fullt förståeligt.
Barcelona Gatumusikanten
2013-10-21 17:11
Jag håller med angående El Flacos krönika. Underbar, fantastiskt läsning. Grymt bra jobbat mannen!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-10-21 17:02
Barcelonistas

Varför just Turkiet? Nyfiken.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-21 16:57
Dussel - finns undantag, om du är från Turkiet så kan jag förstå att man håller på dom. Andra och tredje generationens invandrare ska vi inte ens gå in på, alla dom har svenskt medborgarskap och representerar Sverige vart dom än är. Roligt att alla forum snackar om la puta haha...
Barcelona Júnior.
2013-10-21 16:45
Man märker att vissa inte inser vad dessa landslagsmästerskap går ut på och står för. Spelarna representerar inte klubben på något sätt utan flaggan, färgerna på tröjan och nationen. Det är exempelvis av den anledningen till att många basker och katalaner inte ens håller på Spanien i dessa mästerskap.
Barcelona Dûssel
2013-10-21 16:40
Någon inne på puertan tyckte jag hade nnazi tankar för jag tyckte der en skyldighet att invandrare som 2-3 generationens) heja på vårt landslag. Det land som ger vatten, jobb och bostad. Nej fyfan åt dessa äckliga kräk. Ni har noll värde. Ni vet inte ens vars ordet respekt är.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-21 16:27
Formstarke Cesc? Du menar han som missade flera klara lägen framför mål?
2013-10-21 16:02
Måste säga att jag rös igenom hela krönikan som El Flaco skrev. Mycket läsvärd och tack till el flaco!!
Barcelona Dûssel
2013-10-21 15:56
Real forumet är en snackis nu bland många andra forum. Deras inlägg.. Man blir fan chockad
2013-10-21 15:55
Förstår inte varför vissa här vill bänka Xavi i kommande matcher? Hans form är riktigt bra jämfört med Iniesta. En annan sak som är värt att tillägga är att med Xavi får vi en riktigt bra balans i vårt lag. I och med att vi har bara en defensiv mittfältare behövs det någon som kan upprätthålla balansen i mitten.

Spelar man med Cesc och Iniesta, blir det för mycket risker för bolltapp, speciellt mot ett lag som parkerar bussen då de kan kontra in mål hur enkelt som helst. Med Xavi har vi åtminstone en säkerhet och det är väldigt viktigt för att inte bli för sårbara i defensiven. Vi vet att Busi är världens bästa DCM men han är inte superman och behöver också assistans då och då. Eller så kan Song få mer speltid till förmån för Xavi.

Eftersom att Iniestas form inte varit fantastisk tycker jag att formstarke Cesc borde få spela, då han har levererat poäng efter poäng och att det också är viktigt för självförtroendet framöver att få tillit av Tata. Vi såg att under Titos ledning valde han alltför ofta att låta Cesc stå över vissa svårare matcher och man märkte sedan att det tär på självförtroendet under våren.

---

Själv rankar jag mina favoriter gällande landslag så här:

1. Brasilien (alltid)
2. Sverige/Argentina
3. Spanien
4. Italien
5. Chile
Annons: