/spanien/barcelona/forum/6209.aspx/spanien/barcelona/forum/6209.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2013-10-19 22:35
Kollade sista 30 på Milan-matchen och de ser verkligen inte starka ut. Fullständigt oorganiserade, inget bra spel alls.

Nu säger jag inte att Barcelona kommer åka dit och vinna lätt men det känns som om Barcelona har chansen att knyta ihop säcken lite med gruppspelet redan på tisdag.
Barcelona LeoMessi
2013-10-19 22:35
Tycker faktiskt att cesc har varit bra denna säsongen, dom gångerna han har presterat dåligt är när han får spela som anfallare. Han är tyvärr inte tillräckligt snabb
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-10-19 22:34
Vem som helst kan inte spela för världens bästa lag, vi har en Pedro som inte gör någon glad. Om det stämmer att PSG var villiga o hosta upp 40M för Pedro så borde man sälja honom direkt. Han har inte varit bra tre säsonger nu, hur många ska han ha på sig? 5?
Spelare som Montoya och Cesc har inget o göra i Barcelona. Förstår fortfarande inte hur man kunde dissa Özil för snigeln Cesc. Tack Pep.

Barcelona Barcelonistas
2013-10-19 22:26
Martino: "With the chances you create, we normally win such games. Happy with the performance. In first half, the last pass failed."

Martino: "Ref again allowed defenders to kick Neymar unpunished? Sometimes they should pay bit more attention, especially when ball is gone"

Martino: "As for our game, we didn't set a step back, so in that perspective, the draw is not worrying. Sometimes you draw..."

Martino: "Xavi subbed off? Xavi had played most with the national team. I wanted Leo to play 20-25 minutes to catch some rhythm."

Barcelona grande jw
2013-10-19 22:18
Jag kan förstå att man kritiserar Montoya till viss del för han gjorde en del felbeslut. Men det blir ganska dumt att kritisera Montoya mest av alla i en match där INGEN var bra överhuvdtaget. Vi har spelare som är bland de bästa i världen som gjorde en fullständigt usel match, då tycker åtminstone jag att det är lite väl magstarkt att ge hela skiten till en av våra rotationsspelare som knappt fått spela en match.

Fabregas, som ständigt pratar om att triumfera i Barca men ändå spelar värre än våra juniorer i vissa matcher. Han är så ruskigt stabbig och ojämn. Han borde verkligen inte ta någonting för givet i Barcatröjan. Han hade fått nöta bänk om Thiago fortfarande varit kvar.
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-10-19 22:16
Mecum

Montoya har spelat en match den här säsongen, sen har det inte blivit någon mer speltid. Just de problemen du beskriver är kännetecken på spelare som är ringrostiga.

Ja förutom el Capita. Han har varit borta i 7 månader, han spelar 90 min i sin comeback och det märktes knappt att han varit borta. Vilket fenomen!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-19 22:15
Mecum Jag vet inte om vi kan skylla på Cesc(Ja, jag såg vilket läge han missade). Han har gjort bra från mittfältet den här säsongen. Varför spela honom som falsk 9.a? Låt Iniesta gå på kanten och Neymar som forward. Alla vet ju att Cesc är inte den snabbaste spelaren på planen. Vi kom ju fram till läge men våra avslut var Allsvenska-klass.
Barcelona Gabriel
2013-10-19 22:15
Jag hatar att vara den som är den, men jag måste ta upp den individuella kvaliteen på vissa av våra spelare. Är det inte dags att möta verkligheten nu? Sanningen är faktiskt den att många av våra spelare, rent individuellt inte är tillräckligt bra fotbollsspelare för att spela i FC Barcelona. Inse detta utan att ställa er i försvar till vissa av dem enbart för att de spelar i laget. Let's face facts nu; Piqué, Mascherano, Pedro och Tello är framför allt de jag tänker på. Sen är jag även riktigt tveksam till Fabregas, inte för att han hade en riktigt dålig match ikväll utan snarare för att han är så sjukt ojämn och det håller inte om man ska spela i Barcelona. Men jag har gått med på att ge han säsongen ut för att bedöma han. Min poäng är att det inte håller att blanda världsklass spelare med helt okej spelare, då kommer spelet att hacka ibland, för den individuella klassen på spelarna i laget sätter förutsättningen för det kollektiva spelet. Sen är det även dags att börja kolla på vårat mittfält för framtiden. Xavi blir knappast bättre snarare sämre utav det vi har sett, Iniesta vet jag inte riktigt vad som har hänt, om det är ek formsvacka eller något annat men hur som helst så behöver vi förnya mittfältet innan det är för sent. De 4 första spelarna jag nämnde tycker jag inte har något att hämta hos oss längre. Varför orkar jag inte gå in på just nu, det blir ett alldeles för långt inlägg om jag ska sitta och skriva argument till varför Piqué, Mascherano, Pedro och Tello inte håller. Jag tror dessutom att de flesta redan ser vad jag ser. Många av oss är nog riktigt sugna på en rensning i truppen, och jag vet att det kan låta löjligt att nämna en sån sak så fort man tappar poäng, men det här är en känsla jag har haft länge oberoende av dagens match. Vissa håller inte för FC Barcelona, så enkelt är det.
Barcelona La Boca
2013-10-19 22:13
Så har det ju alltid varit, Barca o Real har i särklass, de yngsta och mest omogna fansen... Kaljic och flera tongivande skribenter här sätter nivån med dåren "El Pasillo" i spetsen för nått år sen. Jag säger inget om hat om man klarar av att köra på gatan utanför arenan mot varandra under lika villkor men att vara internetkrigare står inte högt hos mig.

Ni som gör ett kanonjobb här vet vilka ni är och jag har även den djupaste respekt för Drilon och Hombre på Puertan.

Nu gaskar vi alla upp oss. Förutom jetlag och trötta ben i kombination med cyniskt toppmotstånd tror jag kommande veckas matcher fanns i skallen. Jag blir inte förvånad om grabbarna åker mer än nöjda från Milano med X. Allt handlar om lördagen. 3 poäng annars kan vi börja snacka, torskar vi hemma mot dagens Real då kan en formdipp vara i antågande...
Barcelona Blaugrana91
2013-10-19 22:12
Visst synd att vi tappade poäng, men det hade trots allt kommit nån gång, vi har inlett den här säsongen fantastiskt ,men du kan inte alltid vinna tyvärr.

Det har trots allt varit landskamper och vi brukar alltid spela sämre då, lägg till en svår bortamatch mot Osasuna så är ett poängtapp knappast omöjligt.

Klart man är besviken, vi alla har höga förväntningar på laget, men vissas beteende är oacceptabelt. Man verkar förvänta sig att vi vinner alla matcher med 4-0 och spelar makalöst, och gör vi inte det är hela laget uselt och ska säljas. Vidare häver man ur sig både det ena och det andra som gör att hela forumet dras ner.

Vissa säger att man skäms över laget för dagens insats, jag skäms mer över det här forumet ikväll.

Det här poängtappet kanske var bra också för nu vet laget att man måste vinna matchen mot Real för att hålla avståndet, annars kanske man hade haft i bakhuvudet att hur det än går leder vi, nu blir det annat.

Sen tror jag också att detta poängtapp var behövligt för vissa personer härinne, från och med nu kanske det inte förväntas att vi ska vinna alla matcher med 5-0?

Deppa inte över det här nu, njut av en skön kväll. :)

Vi är bättre än Real och har alla förutsättningar att vinna nästa vecka.

Återstår att se om Atletico går upp i topp, hade varit rätt kul faktiskt!
Barcelona Zibarca ~ Hakuna maTata
2013-10-19 22:11
Vad kräver vissa här inne, att vi ska vinna varje match med 4-0?? Barca har gjort den bästa liga starten någonsin, vi har aldrig någonsin vunnit 8 matcher i rad. Ha lite perspektiv på saker!
Barcelona Mecum
2013-10-19 22:09
@Rambla~ - Zubi, vete ya!:

Montoya hade problem med mottagningar med tekniken, Snabbheten men de rätta besluten och tekniken är inte där. oftast gjorde han en dragning för mycket. Sedan tycker jag inte han ska ta alla skit, vet inte hur många matcher han gjort från start.

De som ska ha kretik är de rutinerade rävarna som Cesc tex. De som inte presterar när det behövs.

Barcelona DM1982
2013-10-19 22:07
@ElTriplete:

Men snälla, det är sjukt svårt att slå lag som backar hem med hela laget. Det var ju så Chelsea vann CL.

Det som man dock inte får glömma är att både i matcherna mot Chelsea och Osasuna så hade vi våra chanser men vi satte dem inte. Fabregas stod för årets miss när han sköt arton meter över målet, det var sjukt dåligt. Sedan hade vi flera chanser men vi satte dem inte. Så kan det gå ibland.

Angående något annat; någon som vet varför Milans reservmålis står?
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-10-19 22:05
Jag förstår verkligen inte kritiken mot Montoya. Vad är det som han gjorde som var så jävla dåligt? Visst, han tog några offensiva felbeslut men vadå då? Det gör ju Dani Alves minst 10 ggr per match. Dessutom, Montoya spelade in bollen snett bakåt in i straffområdet flera gånger. Tyvärr så fanns det ingen där då de hade tagit sna löpningar antingen för tidigigt eller i fel riktning. Sånt händer i alla matcher och alla spelare. Det forumet börjar fan förfalla mer och mer för varje dag. Vad är det för jävla inkompetenta imbeciller som dyker upp här? Ett poängtapp (det måste komma någon gång) och forumet går bananas. Orkar fan inte med det här tjafset.... Ni kan få ha forumet för er själva och kasta galla hur mycket ni vill.....
Barcelona Neymar N11
2013-10-19 22:04
Vissa här inne borde skämmas för deras beteende. Dags att växa upp kanske. Skönt att Puyol är tillbaka.
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-10-19 22:04
At.Madrid vinner inte idag det kan ni redan nu skriva upp.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-19 22:03
Jag håller inte med om att spelet var dåligt jag tycker vi stundtals spelade bra. Det var sista tredjedelen som vi faila på trots det skapade vi många chanser som vi borde ha gjort mål på.

Osasuna hade dom ens en målchans under hela matchen? Deras omställningar stoppade vi hur lätt som helst.
Barcelona Frodo
2013-10-19 22:03
Lugna ner er. Efter 9 omgångar har vi förlorat 2 poäng. Det är mycket starkt. Att Real fått sin sedvanliga domarhjälp även i år är inget vi kan göra något åt. I en rättvis liga hade vi legat ca 6-8 poäng före dem vid det här laget. Visst ska man få kritisera sitt lag men man ska inte såga sönder dem efter minsta motgång.

En storm är på väg. Mannen som skänkte Real cuptiteln 2011, Undiano Mallenco, dömer el clasico nästa helg. Det är frustrerande nyheter men låt oss försöka vara lite positiva. Det är otroligt imponerande att ha Florentinos Real 3 poäng bakom oss.
Barcelona Zibarca ~ Hakuna maTata
2013-10-19 22:02
@Rambla Haha eller hur :-P Jag tycker det är lite för mycket klagande här inne. Det är inte spelare som Montoya som ska avgöra dem här matcherna. Är mer orolig för att Iniesta forfarande inte har kommit upp i normal standard, och har aldrig tyckt att Fabbe ska spela som falsk 9:a. Det är inte hans position.
Barcelona ElTriplete
2013-10-19 22:02
Ni som säger att det bara är en match, hur tänker ni? Vi har sett den här matchbilden flera gånger och det är bara en enda gång vi vunnit. Atletico, Osasuna och Celtic har alla backat hem totalt och spelat defensivt. Celtic hade vi aldrig slagit om inte Brown fick rött kort. Vi kan inte slå hål på lag som backar hem med hela laget..
Barcelona grande jw
2013-10-19 22:01
Det som är mest frustrerande när man jagar ledning och tiden är så knapp som den var idag så måste man tydligen rulla boll runt hela laget innan man ens försöker slå in den i straffområdet. De flesta lagen som är överlägsna spelmässigt i Europa kan sätta rejäl press sista minutrarna och trycka in bollar från höger och vänster och skapa en viss panik i motståndarlaget men vi kom inte längre än till uppbyggnadsfasen med 10 sidledspass där Busquets och Fabregas bjöd på bolltapp. Sedan var matchen slut.

Detta är så FÖRBANNAT irriterande. Inte ett långskott. Inte en pass som är längre än 3 meter. Inte ett jävlaste inlägg. Hur jävla svårt kan det vara att bara testa EN gång!?
Barcelona Barca-nist
2013-10-19 22:00
kan inte admin städa lite här inne ? Ett oavgjort så börjar folk med mordhot, svordomar, försäljning av halva laget och liknande. har ni inte hejat på ett fotbollslag förut eller? Visst finns det spelare som har dålig dag, tränare kommer testa nya grejer, spelare kommer skadas och även vissa behöver vila eftersom säsongen är lång. i helhet Cesc som inte fungerade så bra ikväll , Montaya som klantade med bollen och spelare som är tillbaka från långtids skada. Kom gärna med vettiga kommentarer eller håll käften (skriv inget).
Barcelona LeoMessi
2013-10-19 21:59
Alltid en legend, Puyol . (Barcelona) Man kan förstå varför montoya kanske inte var bäst på plan idag. Men det jag inte kan förstå är hur jävla värdelös tello är på högerkanten. Finns ingen ursäkt för det värdelösa spelet från hans sida. Han funkar endast på vänsterkanten, flytta på honom några meter så förlorar han tydligen all talang.
Barcelona Canaletes
2013-10-19 21:58
@KarmaIsAKaranka:

Isntämmer typ.

Moderatorerna borde fatta högrisken med 30 min kvar och att det står 0-0.
Liksom en tidsfråga innan forumet kommer balla ur som det gör just nu.

Alla har en mobil idag och det ju inte så svårt att hålla koll på läget om man nu inte är hemma.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-19 21:57
Jag blir inte arg för att vi tappade poäng utan att vi blir manglade på fotbollsplanen som små skolpojkar. Neymar blir brutal misshandlad på planen men det är ingen som vågar ens försöka markera som Deco brukar göra. Det är pinsamt att vi åker på sena tacklingar hela tiden och vi gör inget åt saken(altså *NADA* med stora bokstäver). Den andra grejen som stör mig är att ingen vågar skjuta förutom Messi. Det är helt sjuk, till med Neymar börjar passa mer och mer stället för att skjuta när han har läge.
Barcelona LeoMessi
2013-10-19 21:57
Jag håller inte med vissa som säger att det hör med straffar jämnar ut sig i slutändan. För sist det "jämnade" ut sig var när ligan var förlorad, när vi redan ledde en match med flera mål och fram tills dess hade real fått alla dina straffar vid avgörande moment.
Barcelona Arsenal
2013-10-19 21:56
Tur som fan att inte Neymar fick gult idag, annars hade han missat El Clasico
Barcelona CARLES PUYOL - 1899
2013-10-19 21:56
Folk borde inse, Barca vinner inte alltid och vi ska stötta laget hela tiden Inte klaga hela tiden. Skärpning killar.
Barcelona 100% AntiMadridista
2013-10-19 21:55
Han är inte bra o jag säger va jag vill.. tänker inte sitta o berömma en spelare som missar gång på gång.

@Canaletes:

Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2013-10-19 21:55
Verkar som alla förväntar sig 4-0 vinster, lätt att skylla på Montoya och Tello. Man kan inte vinna alla matcher, inte ens Barcelona.
Annons: