/spanien/barcelona/forum/6205.aspx/spanien/barcelona/forum/6205.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-21 18:08
Barcelonistas Ja, fast nu tror jag att du tänker på förra säsongen då han rent utsagt var pinsam spelmässigt. Dock har han höjt sig mycket denna säsong spelmässigt. Tycker inte att du ska hänga ut honom för en match, när han trots allt var bra spelmässigt men missade tyvärr 2 avgörande chanser mot Osasuna. Du kanske ska ha i åtanke att Cesc också spelade i en ovan position som falsk nia. Väl mött :)
Barcelona Barcelonistas
2013-10-21 17:54
Ja men då är man landsförrädare och har med andra ord svikit sitt eget land. Som jag sa tidigare , det är för dålig nationalism i det här landet.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona .Andreas
2013-10-21 17:49
Jag är 100% svensk och jag hejar inte ens speciellt mycket på Sverige.
Visst, kul om de går vidare men det är inte så att jag sitter bänkad framför varje match och gråter om de åker ur. Följer Spanien, Chile samt Argentina mycket mer.

Med andra ord. Man får heja på vilket lag/land man vill.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-21 17:46
Dûssel

Jag förstår vad du försöker säga men nu får du sluta dra alla över en kant. Du generaliserar på övertid. Du är här inne och pratar och en statistik som inte existerar.

Vilken undersökningar har du med dig som bevisar att alla från Mellanöstern eller från Balkan hejar på C.Ronaldo när Portugal ska möta Sverige? Majoriteten av R.Madrid fans är små pojkar på åldrarna från 7-15. Du behöver ej lägga så mycket energi på osäkra tonåringar som söker sin identitet.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-21 17:35
Capitan - Cesc må höra en hel del poäng men spelmässigt är han helt värdelös och bidrar inte med så mycket annat förutom att missa klara målchanser.
Barcelona Dûssel
2013-10-21 17:33
YYEA (Barcelona) Man är äckligt otacksamt kräk om man inte respekterar Landet man bor i. Annars kan man flytta.
Barcelona YYEA
2013-10-21 17:31
Dûssel Vet du vad ordet respekt är? Man kallar inte människor för äckliga kräk bara för att de inte hejar på Sverige, vi är alla olika.
2013-10-21 17:27
Förlåt för spam. Kom att tänka på att det finns en chans att Cesc kan starta matchen, då Tata som benämnt brukar anpassa elvan och spelet efter laget. Mot Rayo fick vi se ett mycket rakt spel med många långbollar, där Cesc var involverad i det mesta. Tror ni att vi får se liknande spel mot Milan?
Barcelona NoGo™
2013-10-21 17:25
El Flacos krönika, sjukt bra!
2013-10-21 17:21
@Barcelonistas:

Du menar han som levererat poäng i nästan varje match han spelat?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-21 17:19
Finns en liten chans att Mario Balotelli kan spela imorgon. Personligen hoppas jag att han gör det, dels för jag tror inte att han är fullt frisk ännu och kommer vara en spelare som är i obalans (brukar vara så när någon precis kommit tillbaka från skada) och dels för att det gör matchen roligare. Har fortfarande matchen från slutspelet på San Siro i tankarna, minns den där kvällen. Det sved så jävla mycket att lägga sig med 2-0 i baken. Spelarbussen kommer med största sannolikhet att parkeras och vi kommer få rulla och rulla. Dags för Neymar, Messi och Don Andrés att visa vägen. Xavis senaste insats var kanske den sämsta jag sett på mycket länge....
Barcelona Barcelonistas
2013-10-21 17:14
MESSI CORLEONE - Turkiet var ett exempel som jag tog, det jag menade var om man som invandrare kommer till Sverige men håller på sitt hemland så är det fullt förståeligt.
Barcelona Gatumusikanten
2013-10-21 17:11
Jag håller med angående El Flacos krönika. Underbar, fantastiskt läsning. Grymt bra jobbat mannen!
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-10-21 17:02
Barcelonistas

Varför just Turkiet? Nyfiken.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-21 16:57
Dussel - finns undantag, om du är från Turkiet så kan jag förstå att man håller på dom. Andra och tredje generationens invandrare ska vi inte ens gå in på, alla dom har svenskt medborgarskap och representerar Sverige vart dom än är. Roligt att alla forum snackar om la puta haha...
Barcelona Júnior.
2013-10-21 16:45
Man märker att vissa inte inser vad dessa landslagsmästerskap går ut på och står för. Spelarna representerar inte klubben på något sätt utan flaggan, färgerna på tröjan och nationen. Det är exempelvis av den anledningen till att många basker och katalaner inte ens håller på Spanien i dessa mästerskap.
Barcelona Dûssel
2013-10-21 16:40
Någon inne på puertan tyckte jag hade nnazi tankar för jag tyckte der en skyldighet att invandrare som 2-3 generationens) heja på vårt landslag. Det land som ger vatten, jobb och bostad. Nej fyfan åt dessa äckliga kräk. Ni har noll värde. Ni vet inte ens vars ordet respekt är.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-21 16:27
Formstarke Cesc? Du menar han som missade flera klara lägen framför mål?
2013-10-21 16:02
Måste säga att jag rös igenom hela krönikan som El Flaco skrev. Mycket läsvärd och tack till el flaco!!
Barcelona Dûssel
2013-10-21 15:56
Real forumet är en snackis nu bland många andra forum. Deras inlägg.. Man blir fan chockad
2013-10-21 15:55
Förstår inte varför vissa här vill bänka Xavi i kommande matcher? Hans form är riktigt bra jämfört med Iniesta. En annan sak som är värt att tillägga är att med Xavi får vi en riktigt bra balans i vårt lag. I och med att vi har bara en defensiv mittfältare behövs det någon som kan upprätthålla balansen i mitten.

Spelar man med Cesc och Iniesta, blir det för mycket risker för bolltapp, speciellt mot ett lag som parkerar bussen då de kan kontra in mål hur enkelt som helst. Med Xavi har vi åtminstone en säkerhet och det är väldigt viktigt för att inte bli för sårbara i defensiven. Vi vet att Busi är världens bästa DCM men han är inte superman och behöver också assistans då och då. Eller så kan Song få mer speltid till förmån för Xavi.

Eftersom att Iniestas form inte varit fantastisk tycker jag att formstarke Cesc borde få spela, då han har levererat poäng efter poäng och att det också är viktigt för självförtroendet framöver att få tillit av Tata. Vi såg att under Titos ledning valde han alltför ofta att låta Cesc stå över vissa svårare matcher och man märkte sedan att det tär på självförtroendet under våren.

---

Själv rankar jag mina favoriter gällande landslag så här:

1. Brasilien (alltid)
2. Sverige/Argentina
3. Spanien
4. Italien
5. Chile
Barcelona Zibarca ~ Hakuna maTata
2013-10-21 15:52
24 oktober 09:00 släpps biljetterna
Barcelona MESSI.CORLEONE
2013-10-21 15:48
När släpps biljetterna ut, någon som vet? Säkraste vägen att fixa fram? Var nämligen väldigt länge sen jag såg på en landskamp på plats!

Det är dessutom returmötet som spelas i Sthlm, snacka om adrenalin. Det är Krig!

2013-10-21 15:47
@Occi Haha bästa jämförelsen! Jag hade seriöst betalat pengar för att se en fight mellan Ronaldo fans Vs Bieber fans.
2013-10-21 15:43
Jag är inte världens största Fan av Zlatan men självklart så håller jag på Sverige när vi möter Spanien, Argentina eller vilket land våra Barca spelare nu spelar för. Dessa patetiska Ronaldo fanboys förvånar mig inte. Sen om en är svensk/portugis så kan jag förstå att man håller på Portugal. Skulle Sverige däremot möta Albanien så hade det varit svårt för mig eftersom jag är både alban och svensk.
2013-10-21 15:43
Jag är inte världens största Fan av Zlatan men självklart så håller jag på Sverige när vi möter Spanien, Argentina eller vilket land våra Barca spelare nu spelar för. Dessa patetiska Ronaldo fanboys förvånar mig inte. Sen om en är svensk/portugis så kan jag förstå att man håller på Portugal. Skulle Sverige däremot möta Albanien så hade det varit svårt för mig eftersom jag är både alban och svensk.
Barcelona Occi
2013-10-21 15:41
Dessa Ronaldofans påminner mig väldigt mycket om Justin Biebers skärande småflicker till fans. Jag har svårt och se vilka som är värre.
Barcelona Dûssel
2013-10-21 15:38
I puertan har alla 5 åringar samlats. Fanns en som skrev något vettigt där inne han hette bale och något mer. Dessa individer där inne som kommer från ja Iran, Irak o annat trams. Bör väl ha Sverige som andra landslag? Gillsr man inte Sverige bör man ta sitt jävla pick och pack flyga hem där dem kommer ifrån. Det är en jävla skyldighet anser jag. Att stötta landet Singer en rent vatten, bostad och pengar. Ronaldo och real Madrid ger dem inte ett skit av samma värde. Jävla äckliga individer. Sådana människor har absolut inget värde hos mig.
Barcelona LeoMessi
2013-10-21 15:30
Barcelonistas (Barcelona) Jo men det håller jag med om. Självklart blir jag glad när Spanien vinner VM eller em, men jag är inte glad för landet Spanien, snarare glad att spelarna från Barcelona har vunnit något. Medan om Sverige vinner så är jag glad för Sverige som land att dom har vunnit. Tyskar är antingen överpatriotiska eller så lider dom av storhetsvansinne haha! Detta gäller inte bara etniska tyskar, utan varenda en som kommer från det landet. Det har jag märkt av när jag på sommaren åker till mitt hemland och dessa tyskar befinner sig där haha! Går fan inte att snacka med dom om något då Tyskland är bättre än Sverige på precis allt och att dom är oövervinneliga inom sport haha!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-21 15:28
Haha kolla bara Puertan så fattar ni själva vad jag snackar om.
Annons: