/spanien/barcelona/forum/6200.aspx/spanien/barcelona/forum/6200.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-10-23 21:02
JAAAA!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
Mål av llorente!!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
1-1
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-10-23 21:00
Tevez är grym.
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-10-23 20:59
Filmning... som vanligt av Di Maria
2013-10-23 20:54
Real kör bra men samtidigt.. Juventus verkar vara en mitten lag från Serie A
Ronaldinho the original
2013-10-23 20:54
Sociedad har verkligen spelat dåligt den här säsongen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-23 20:52
Jag måste erkänna att Di Maria har spelat riktig bra sen Özil lämnade. Nej, nej, jag är inte fan av honom. Han gör det bra med sina djupledsbollar..

Ronaldinho the original
2013-10-23 20:52
Går inte att hata Pogbaam!!
Barcelona LeoMessi
2013-10-23 20:49
AndreD - (Barcelona) Inget tap in, di Maria frispelade honom och han stod sedan helt ensam med buffon.
Barcelona LeoMessi
2013-10-23 20:49
Men en ska måste man ge real cred för och det är en sak jag tycker dom har varit bättre än oss på och det är att vara taggade till tusen när det vankas stormatcher!
AndreD -
2013-10-23 20:46
Var det tap-in som vanligt?
Barcelona LeoMessi
2013-10-23 20:46
Mål av Ronaldo! Vill inte starta någon hatdiskussion om Ronaldo. Någon mer än jag som tycker att hans målgester får en att känna att han tänker "Jag är en Gud, jag är helt fantastiskt!". Finner dom så arroganta bara haha! Sry för inlägg om real:P
Barcelona NoGo™
2013-10-23 20:44
@Barcanist `´ Jimmy Jump:

Kl 18:00
Barcelona Barcanist `´ Jimmy Jump
2013-10-23 20:39
När spelas klassikern på lördag? Har hört både 16, 17, och 18:00. Någon som vet 100%?
2013-10-23 20:38
hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat

Hehe, till med jag som skrev under på inläggen blev chockad.
Lång dag vetu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-10-23 20:35
Man vet inte riktigt med Juventus. De är sjukt sammansvetsade och har en stabil defensiv men samtidigt har de inlett CL med två kryss och kan ha problem att avgöra matcherna. Tror därför på en rätt låst match, där Real har bollinehavet och Juve på typiskt italienskt sätt försöker hålla tätt bakåt och göra mål på sina få chanser framåt. 1-1 låter rätt troligt på förhand.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-23 20:33
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Haha lugnt, blev bara rätt irriterad när den artikeln inte hade något med dessa ny konspiartionsteorier att göra. :P
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-10-23 20:30
Haha Niva är nog den enda människan i världen som beskriver Zlatans drömmål med att man "blev hänförd av stundens ingivelse".
2013-10-23 20:28
hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat Jag trodde att du ville ha informationen att Masken tog på sig felet. My bad! P.s jag kom inte med påståendet om att Masken att Barca-ledningen sa till Masken att ta på sig skulden för målet igår. Det var annan kille. Sorry, läste inte noga va du frågade efter första gången. Lite missförstånd från min sida..
2013-10-23 20:09
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Kan du citera följande ur den texten: "FC Barcelona beordrar J. Mascherano att ta på sig skulden för poängtapp" samt "Barca måste betala 5m Euro till Santos om Neymar hamnar top3 Balon dOr i år" ?

Om svaret är nej så var det en väldigt meningslös länk som inte besvarade min första fråga.
2013-10-23 19:58
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:

Barcelona L.A.M Nr 10
2013-10-23 19:41
Jag tycker definitivt att Cesc ska ha en plats i startelvan på lördag. Man ser i matcher som den igår att han verkligen saknas, jag vet inte om ni tänkte på det men det blev en helt annan fart framåt när Cesc kom in i matchen. Inte bara att han är löpvillig utan boll där han både skapar lägen för sig själv och medspelare så är han en stark boxspelare. Han är inte jättelång men en av de absolut bästa huvudspelarna i laget, och har även bra avslut längs backen.

För mig handlar det om vem som tar platsen brevid Fàbregas. Enligt mig är Iniesta trots sin sviktande form fortfarande för bra för att bänkas. Hans lägstanivå är för hög. Han tar sig ofta förbi motståndaren och kan avgöra matcher på egen hand. Vi blir så mycket mer oförutsägbara med vampyren på planen.

Med Xavi som sexa så är det risk för att det blir för mycket sidledsfotboll men med tanke på att Real Madrid under Ancelotti även de har ambitione´n att vara spelförande, utan Xavi och med Cesc på planen kanske det då blir för mycket hawaii och för mycket kamp om bollinehavet vilket vi inte vinner på.

Jag tycker ändå att det är dags att börja spela in Cesc som playmakern i laget. Xavi är verkligen inte slut men han har helt klart tappat i tempo. Med Cesc blir vi oförutsägbara och mer kompletta när vi anfaller men samtidigt lär det bli fler bolltapp och en sårbar defensiv mot Reals livsfarliga kontringar.

Barcelona !Sergio_ Busquets!
2013-10-23 19:04
Tito och Pep är mer lika än vad de flesta tror..
2013-10-23 18:19
Jag tror att vi borde nu lämna Milan matchen och fokusera framåt, det var inte så att vi förlorade.. vi fick med en poäng och är fortsatt obesegrade.

Även om jag alltid är emot stora värvningar, tycker jag att Barca gör sig av med Pedro, Mascherano, Song (Han får ju inte speltid) och hämtar in Hummels och satsar på Tello, JDS, S.Roberto.. och låta Pique stanna i år och se om han kan fungera igen.

+ Längtar jag till El Clasico, bara 3 dagar kvar

Jag hoppas att Neymar får samma start mot Madrid som Villa fick, genom att göra 2 mål på Camp Nou..

och jag tror på följande start elva:

Valdes
Alves - Pique - Puyol - Adriano
Busquets
Iniesta - Fabregas
Alexis - Messi - Neymar

Jag tror att Puyol vill verkligen spela den här matchen och Bartra kommer inte få starta med tanke på att han inte har erfarenheten.. Han måste spela mycket mer för att få start plats mot Madrid.. och hoppas att han inte börjar med Xavi den här gången.
2013-10-23 17:56
@Golden Barca:

Vart hittar du all denna "info"??
Barcelona Golden Barca
2013-10-23 17:24
FC Barcelona under Sandro Rosell har blivit omtalade för sin begåvade värvnings och kontraktsskrivningsfilosofi som vi alla vet. Nu får vi också information om att om Neymar Jr går till guldbollenomröstningsfinalen det vill säga om han är 1 av 3 finalister. Så ska FC Barcelona beta i runda slängar motsvarande 55,2 miljoner kronor till Santos.........Börja ana att det blir en allt dyrare värvning för varje månad som går........ En personlig uppfattning är att det är fel att FC Barcelona att beordra Javier Mascherano att ta på sig skulden för AC Milans mål helt på egen hand. Men som sagt det är en personlig uppfattning.
Barcelona Taher (Barça-Red)
2013-10-23 17:00
Hej på er alla. Veckans Måndag hela veckan ligger uppe. Veckans tema är skillnadedn mellan Cesc och Iniesta, Diego Costa och även den stundande el Clásico.

Ha det bra och Visca!!

Snart är det dags...
Barcelona Decinho - Josep Guardiola #4
2013-10-23 16:56
@westinho - Sergio #16:

Det börjar bli allt tydligare att Busquets har gått om både Xavi och Iniesta. Denna säsongen så har han varit vår överlägset bästa mittfältare.
2013-10-23 16:38
KPB

Busquets förstör fotbollen? Bara för att det krävs att man sparkar ner killen för att ta bollen från honom då eller? Har du inte koll på Sergios teknik och geni så har du inte så mycket koll på Barca. Om en filmning för tre år sen väger mer för dig än allt annat Busi gör då är du extremt trångsynt. Finns ingen defensiv mittfältare i världen som inte behöver använda sig av vårdslösa glidtacklingar för att bryta ett anfall när hjärnan redan avstyrt farligheten.
Annons: