/spanien/barcelona/forum/620.aspx/spanien/barcelona/forum/620.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona neymar JR
2016-06-07 15:39
Att han är klar för Inter eller något liknande?
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Mido
2016-06-07 15:29
Denis suarez TW: kommer avslöja en överraskning ikväll! Vad kan det vara ;)
Barcelona SOMISEREM1899
2016-06-07 14:53
Jag förstår verkligen inte var all denna hype kring Lemos kommer ifrån. Han har spelar 10 La Liga-matcher - för Las Palmas... Dessutom vägrar de sälja honom för under €10M. Nej tack.
Mascherano#14 el Jefecito
2016-06-07 13:37
@Blaugrana91:

Fast nu är det ju inte riktigt så marknaden fungerar. Ingen spelare som vi köper har ju presterat hos oss innan, hur många tror du då är intresserade av att gå till oss? Lönenivån styrs ju av hur spelarna har presterat i sina nuvarande klubbar. Om det nu stämmer att han har blivit erbjuden ett likvärdigt kontrakt som Munir har så är det fan en skam! Jag hoppas verkligen att ledningen visar att dom tror på honom mer än en floppad talang som aldrig får spela. Annars är det ju fullt förståeligt att han tvekar.

Men å andra sidan. Det kan ju lika gärna vara som så att han har krävt en lön som är högre än Iniesta och isåfall får han vara snäll att sänka sina krav och sin hybris.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-06-07 12:31
Glömde givetvis Lord Douglas också..Han får vi inte en spänn för så läget är det samma :)
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2016-06-07 12:30

I Backlinjen är det vi kommer ha störst behov av att värva/sälja

Prio 1:Behålla Mascherano (ev förlänga/förbättra hans kontrakt)

Prio 2: Dani Alves ut och in med Bellerin/Aurier eller liknande (världsklass)

Prio 3: Umtiti eller liknande (Stor potential och kan även spela vänsterback), Vermaelen säljs (Om de klarar av att få en någorlunda slant iaf)

Prio 4: Värva Lemos eller liknande (Billig och accepterar bänk + potential), Ersätter Bartra

Hade gärna sett en riktig värdsklass mittback i sommar men känns som att Prio borde vara högerbacken iom att Alves lämnar, Och sålänge Mascherano är kvar i klubben så behövs det ingen ny till startelvan så då är det bättre att man värvar långsiktigt (Umtiti)

Vidal är bara att ge en säsong till..Men blir svårt att hitta en plats för honom.

Bellerin 30milj euro (blir svårt dock)

Umtiti 20milj euro

Lemos 6milj euro

Ut:

Alves 0euro

Adriano 5milj euro (man kan alltid hoppas)

Vermaelen 8milj euro

Bartra 8milj euro

Så totalt på backsidan -35milj euro (önsketänkande kanske)

Då har man en del pengar kvar till anfallet + Denis Suarez.

Barcelona Blaugrana91
2016-06-07 11:36
[QUOTE=neymar JR]Jo men inte helt rätt att han ska tjäna lika "mycket" som munir. Han har ju trots allt presterat och ska få ett nytt kontrakt. Visst ska det vara en rimlig lön och inget mer än ca 2 miljoner €/ år. Men ganska dumt med att gå ut med att han kommer spela i Barcelona nästa säsong fast inget är klart?! [/QUOTE] Och hur vet vi att han har fått ett bud om en lön som Munir? Dessutom har han inte presterat något hos Barca ännu för rättfärdiga någon speciellt högre lön.
Barcelona Vampíro
2016-06-07 10:05
Sports director Robert has talked to Roma player Tonny Sanabria (20), on loan at Sporting this season, to convince him to join. [sport] Eh... vi pratar alltså om samma spelare som lämnade klubben härom året. Okej.
Barcelona neymar JR
2016-06-07 08:52
Helt ärligt vad håller dom på borta i USA, nu har dom gjort bort sig med nationalsångerna. Den gången drabbar det Chile, där det spelas upp en pitbull sång haha!!
Barcelona enkos
2016-06-07 08:27
20 juli är Guardiola tillbaka i München. City ska möta Bayern i sin första träningsmatch för både Pep och Anceloti.
Barcelona neymar JR
2016-06-07 08:14
Jo men inte helt rätt att han ska tjäna lika "mycket" som munir. Han har ju trots allt presterat och ska få ett nytt kontrakt. Visst ska det vara en rimlig lön och inget mer än ca 2 miljoner €/ år. Men ganska dumt med att gå ut med att han kommer spela i Barcelona nästa säsong fast inget är klart?!
Barcelona Blaugrana91
2016-06-07 07:39
Det är intressant hur alla väljer att kritisera klubben istället för ens tänka tanken att det kanske är spelaren som sätter sig på tvären... Har ni kanske sett Denis kontraktserbjudande och därmed vet exakt vilken lön klubben erbjuder? Barca kanske har lagt upp ett bra erbjudande, men nuförtiden ska ju alla helt plötsligt ha mer och hänvisar till vad dem är värda.... Pengar finns, klubben har ökat budgeten men bara för det ska man ju inte acceptera vad som helst. Denis är fortfarande ung och kan inte kräva vad som helst av en klubb som Barcelona i det här läget. Villarreal player Denis (22) has rejected contract offer. Difference between parties is less than 1M. New meeting this week. [cope rac1] Nu skiljer det knappast speciellt mycket för en klubb som oss och som nämns kommer man ha nya diskussioner. Men skulle han tacka nej till ytterligare ett erbjudande då kan han glömma Barca. Isåfall kan han sticka till PL, då har han visat att lönen var viktigare.
Barcelona koeman92
2016-06-07 03:45
Kan vi inte ens vå hem Denis Suárez? hahahahahahaha.. Och jag som trodde att jag hade sett tillräckligt.
Barcelona Gabriel
2016-06-07 02:43
Herregud vilken skandal att inte ens kunna ro i hamn en egen spelare som Denis Suarez. Hur illa ställda ekonomiskt är vi egentligen. Seriöst, det är är faktiskt så pinsamt att jag saknar ord för det. Sen vill vissa här inne ha in Marquinhos, Koulibaly, Pogba och Nolito under samma sommar. Nigga plz, vi har råd med Pogbas ena sko that's it. Pinsamt!
Barcelona Liunil Masse
2016-06-07 00:53
Denis Suarez har berättat för klubben att han inte accepterar deras kontraktserbjudande, anledningen? på tok för låg lön och Barca kan för tillfället inte erbjuda mer.
Barcelona SOMISEREM1899
2016-06-07 00:45
Barca 666

Aleix Vidal har aldrig spelat i Barça B. Han spenderade ett år i Infantil B (U13).
Barcelona Gabriel
2016-06-07 00:45
Vlom Njae nyttig och nyttig det beror på hur man tolkar det. Jag kan sträcka mig så långt att jag går med på att han varit en "duglig" värvning men om man helt plötsligt lägger in hans ålder, pris samt kvalité så förtjänar Mathieu ändå att nämnas som spelare som man absolut inte borde värvat. 20M€ för honom som kunde ha spenderats mycket klockare, don't you think?
Vlom
2016-06-07 00:36
Gabriel Mathieu har dock visat sig vara en mycket nyttig värvning som reserv till Piqué och Maschernao.
Barcelona Gabriel
2016-06-07 00:19
Jag har sakta men säkert börjat att acceptera att vi inte kommer att få de spelarna vi inte räknar med sålda, utan att vi istället river kontraktet med dem. Sånna som Adriano och Song exempelvis, det var 2 spelare jag ändå räknade med att vi skulle få lite inkomst för, inte mycket men åtminstone ett par miljoner euros. Men sanningen är den att jag sedan en lång tid tillbaka varit medveten om ledningens inkompetens vad gäller att sälja våra spelare, jag visste bara inte att de skulle vara så här urusla. Så jag kommer att försöka att inte bitcha om "det" när både Song och Adriano lämnar på free transfer (för det kommer dem att göra) då jag förstår att klubben suttit sig själva i en rejält fucked up situation. Man har 2 spelare som klubben inte räknar med och vill ha bort till vilket pris som helst, då blir det också "till vilket pris som helst". Jag tänker inte vara sån att jag jämför oss med andra klubbar och säger "men titta på dem och hur mycket de får för spelare de inte räknar med" - nej, för jag vet att vi inte klarar av det. That's fine (eller nej det är inte fine men whatever) men jag accepterar det. Vad jag däremot från och med nu kräver är att varenda värvning som görs utav klubben ska vara ordentligt välplanerad och genomtänkt. Inga mer Fabregas, Song, Vermaelen, Douglas, Mathieu för att bara nämna några, det ska vara spelare som faktiskt kan tillföra oss någonting och helst utvecklingsbara spelare som tom våran ledning, trots deras inkompetens, kan klara av att få sålda även om de nya köpen på ett eller annat sätt inte skulle lyckas hos oss som man tänkt sig. Jag ska åtminstone försöka att se det på det sättet, jag vet att vi inte klarar av att få Adriano och Song sålda men jag vill helst bara vända blad helt ärligt talat och bli av med dessa sopor helt och hållet. Ett annat krav jag har är att dessa idiotiska klausuler inte läggs in i de nya kontrakten vi skriver. Att en spelare kan lämna för ett tuggummi paket om han inte spelat si och så många matcher. Ja, jag förstår att spelarna vill ha en viss trygghet i deras kontrakt men klubben måste också kunna känna en trygghet också. Accepterar inte spelarna det så kan dom spela för någon annan klubb.
Barcelona Barca 666
2016-06-06 23:52
Petersays:

Du har rätt Alexi Vidal & Denis Suarez var endast 1 säsong i Barca B. Så de räknar vi inte. Munir hade jag med samt så vill jag att Samper flyttas upp som jag nämnde. Då vi kan t aupp Samper så tycker jag med Denis Suarez som enda mittfältaren räcker gott o väl denna sommar. Pjanic / Pogba är bra spelare men jag ser hellre att vi får upp Samper o ger honom tid.

Om Vidal lämnar oss nu (30m Euro minst måste d vara) också så räcker inte enbart med Jonny från Celta. Vill fortfarande ha in Van Der Wiel / ta tillbaka Montoya. 2st på HG positionen & 2st på VB positionen & 4 mittbackar då är jag nöjd.

Liunil - Hoppas din källa har rätt om Umiti. Han är den typen som känns rätt att ta in på förhand.

Vampiro - Song är en sv de värsta värvningarna utan tvekan. Men vi speade honom helt fel också. Killen var central mittfältare och skulle fortsatt vara d o inte nån mittback. Läste att klubbar som Crystal Palace kan vara intresserade av honom. Han är fortfarande homegrown i PL, kan Ligan & kan CL/Europa spel. Så nåt lite bör vi kunna squeeza ut for honom (åven om det inte blir mkt att hänga i julgranen med)
Barcelona Liunil Masse
2016-06-06 23:23
Fernando Polo för en stund sen: "Umtiti is coming..." Väldigt trovärdig.
Barcelona petersays
2016-06-06 23:15
"petersays - Håller med tyvärr börjar antalet egna produkter gå ner. Dock i den truppen jag nämnde hade vi fler än 6 som faktiskt blivit skolad i La Masia: Messi, Munir, Rafinha, Iniesta, Denis Suarez, Busquets, Sergio Roberto, Aleix Vidal, Alba & Pique - Ca 10 spelare som blivit skolad i La Masia där Alba, Pique, Vidal & D. Suarez även spelad för andra klubbar i mellan" Vidal och Suarez är inte skolade i La Masia. Hur du än vrider och vänder på det så kan de inte räknas som egna produkter, tyvärr. Ett år var i akademin väl? Vidal spelade i Reals akademi längre än så. Munir missade jag däremot att du hade med på ett hörn - eventuellt.
Barcelona Vampíro
2016-06-06 22:53
Barcelona are expected to let Alex Song (28), back from loan at West Ham, leave on a free transfer. His contract expires in 2017. [md] Sämsta värvningen klubben gjort genom tiderna?
Barcelona Liunil Masse
2016-06-06 22:40
[QUOTE=the cameroonians]I princip startspelare såväl i Celta som i Spaniens U21-lag. Kan spela både mitt- och ytterback, dock tror jag att brukar spela till vänster. [/QUOTE] Högerfotad som gör sig bäst som VB, weird :P
Barcelona Junta Dimision
2016-06-06 22:39
@enkos:

Bomben Zlatan pratade om är hans egna klädmärke A-Z. Säkra källor har dessutom sagt att Zlatan ska till United.
Barcelona the cameroonians
2016-06-06 22:36
[QUOTE=Liunil Masse]Barcelona are considering to sign Celta full back Jonny (22), who has a 12M buyout fee. Scouts watched him many times this season. [ser] Oj, någon som har bra koll på denne Jonny? [/QUOTE] I princip startspelare såväl i Celta som i Spaniens U21-lag. Kan spela både mitt- och ytterback, dock tror jag att brukar spela till vänster.
Barcelona enkos
2016-06-06 22:35
Banega är klar för Inter. Han var aldrig aktuell för Barca?
Kineser köpte Inter och den bomb som Zlatan snackade om imorgon kan vara just inter :)
Barcelona Liunil Masse
2016-06-06 22:31
Barcelona are considering to sign Celta full back Jonny (22), who has a 12M buyout fee. Scouts watched him many times this season. [ser] Oj, någon som har bra koll på denne Jonny?
Barcelona Liunil Masse
2016-06-06 22:26
Noticias Celta links Jony (Celta) as one of Lucho’s preferred right back options to replace Dani Alves. Jony in och Vidal såld till Milan, förmodligen.
Barcelona Tiki-Taka
2016-06-06 22:23
Rac1 är ju en väldigt trovärdig källa. Hoppas Umtiti blir klar snart!
Annons: