/spanien/barcelona/forum/6199.aspx/spanien/barcelona/forum/6199.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona zick9
2013-10-25 23:38
@the cameroonians:
Vänta lite, är inte Adriano avstängd? Edit: Han har 3 gula kort. Är det efter 3 eller 5 varningar som man blir avstängd?
Barcelona Barcelonistas
2013-10-25 23:23
Westinho - fast det är väll det han är så otroligt bra på, just att spela i trånga lägen?. När motståndarna backar hem med hela laget så är det väll inte alls bra om Iniesta står bara och passar i sidled, jag tycker det bara är bra att han försöker bryta ner försvaret och slå dom här genomskärs passningarna.

Det är väll snarare Cesc som slarvar mycket? Missar enkla lägen,slarvar i passningsspelet, och gör faktiskt inte alls så mycket nytta.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-10-25 23:14
Barcelonistas

Problemet jag har med Iniesta är inte att han är formsvag, det kan alla vara. Det jag stör mig på, och gjorde redan när han var topp 3, är att han alltid ska spela så svårt i trånga lägen. Om han lyckas är det fantastiskt, men ofta gör han inte det och då blir jag förbannad.

Intressant det här med träningselvan. Kanske får vi se Cesc som central anfallare och Messi på kanten imorgon då. Gick ju bra för Cesc senaste han spelade där (mot Osasuna), not.

Vi behöver Alexis eller Pedro där uppe som kan pressa sönder Madrid.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-25 23:05
Westinho - håller med Iniesta har inte varit alls i någon vidare form, men glöm inte att han föra säsongen var topp 3 i världen. Han var utan tvekan världens bästa mittfältare. Det handlar om en tillfällig formsvacka tycker du drar alldeles för stora slutsatser.

Cesc har i princip inte gjort ett skit på 2 år, visserligen började han den här säsongen väldigt bra och jag trodde att han äntligen skulle leverera i Barca tröjan. Men helt ärligt senaste matcherna har han varit värdelös, mot Osasuna agerade han som ett träben..
Barcelona Golden Barca
2013-10-25 23:04
Vi ber att för en sista gång före vi flyttar att presentera ett fantastiskt erbjudande. Undertecknad presenterar 12 långa och välskrivna inlägg inför morgondagens El Clásico. Jag vågar påstå att jag fått med det mesta och det bästa. Länktips skrivs av två FC Barcelona fanatiker ut i fingerspetsarna. Vi hoppas att läsning medför lång och utdragen njutning för just det är avsikten och att du sedan blir mer informerad om vårt älskade FC Barcelona gör ju naturligtvis inte saken sämre. Vi säger God natt och Visca Barca Visca Catalunya Med bara 19 timmar kvar till El Clásico.
Barcelona the cameroonians
2013-10-25 23:04
Barcelona have today trained with: Valdes - Alves Pique Mascherano Adriano - Xavi Busquets Iniesta - Messi Cesc Neymar #fcblive [rac1]

Intressant...
2013-10-25 22:57
Jag vet att Iniesta är många Culés favorit, och i sina bästa stunder älskar jag honom också. Jag har dock ofta svårt för honom just på grund av sin nonchalans.
Han tappar ofta boll för att han ska göra det så fint och svårt, om han bara spelat enklare ibland..

Han är inte lika bra som han varit tidigare. Han gör inte dessa fantastiska matcher lika ofta längre, och av den anledningen ser jag helst Xavi och Cesc på mittfältet imorgon.
Barcelona Cedqvist
2013-10-25 22:54
Mina vänner jag sitter mitt i min clásico-uppladdning och kom över ett klipp som jag inte sett på länge. Om någon skulle ifrågasätta "Més que un club" och er kärlek till klubben; visa dem 3:00 och framåt i detta klipp...
Barcelona Diar Shekha
2013-10-25 22:23
Slå på TV4 Sport nu Kära Cules. Johanna Garå har en intervju med Våran Xavi till 23:00! :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-25 22:09
Diego Costa har kallats upp till Brasiliens nästa landslagssamling. Samt Marquinhos för första gången uttagen i A-landslaget. Synd att vi inte värvade honom som jag förespråkade. Född 1994 och uttagen i Brasiliens A-landslag. Skrämmande bra gjort.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-25 22:06
Daniel Larsson målskytt för Valladolid. Kul!
Barcelona Lion24
2013-10-25 21:18
westinho

50-talet.
Barcelona Júnior.
2013-10-25 21:08
Jag vet inte hur många det var som kollade på kvällens basketmatch i Euroleague men det blev tyvärr en förlust mot starka Fenerbahce med 75-70.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-25 21:08
Länktips...
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-25 20:30
westinho

para... (zlatan röst)
2013-10-25 20:26
Real Madrid ska bara vara tysta fram till de vinner Champions League. Har aldrig varit med om att en storklubb vinner så lite och skryter så mycket. Var får de all sin hybris ifrån?
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-25 20:15
Martino: "I already had decided the line-up for tomorrow before the game against Milan. Would only have changed if something happened." Martino: "Pique is in the squad and he is able to play tomorrow." Puyol-Pique?
Barcelona .Andreas
2013-10-25 20:08
@Canaletes:

Snygga pjucks!
Barcelona L!VOZ
2013-10-25 19:57
En klassiker

"Reds och Culés: er värsta mardröm håller på att besannas. Den vita vålnaden har vaknat till liv. Och den är ute efter er."
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-10-25 19:41
Varit inne på Puertan och kollat lite.. Dem kallar sig för "Världens största klubblag o Världen bästa lag, Har världens bästa spelare".. ändå så snackar dem om att BACKA HEM och spela med 3 DEFENSIVA MITTFÄLTARE? Så här rädda för Barca? .. och ändå kallar sig för världens bästa lag? och ni kommer få se "världens bästa spelare" kommer att spela vänsterback!

Jag säger bara VI ÄR VÄRLDENS BÄSTA LAG tillsammans med Bayern.. för att vi snackar aldrig om att backa hem, vi försöker spela offensivt oavsett motstånd!

Visca el Barca y Visca Catalunya
Barcelona Canaletes
2013-10-25 19:40
Som uppvärmning eller något snacka om.

Vad är typ eran starkaste minne av en el clásico? eller en match ni gillar lite extra mycket.

Här är vinsten på Bernabéu 2004 med mål av Kluivert & Xavi. Man kan säga att det var den här säsongen grunden och Barças upphämtning som topplag idag började
Barcelona the cameroonians
2013-10-25 19:17
Hehe - Mourinho är bitter som vanligt...

"Clásico? Jag bryr mig inte. Jag vill att Real vinner men jag ska äta middag med min familj och sen gå och lägga mig"

100 spänn på att han kör ut frugan, beställer pizza och sitter med en Barcahalsduk framför TV:n i morgon kväll.

hoy, manana y siempre con el barca en el Corazon...
Barcelona Canaletes
2013-10-25 18:52
Neymars senaste bild på våran PIMP Alex Sång!!!!

Han har stil eller vad tycker ni haha
AndreD -
2013-10-25 18:41
"El Madridismo har vaknat till liv och reds och blaugranas runt om i världen vet om det. Något säger mig att det är en hel del människor på Merseyside och i Catalunya inte kommer att sova särskilt sött i natt. Och när de vita spökena väl krupit in under täcket på Benitez och Guardiola så vet vi inte hur det slutar. Men något säger mig att el Madrid kommer att vinna minst en stor pokal i sommar." Hahaha roflar varje gång jag läser detta
Barcelona Barcelonistas
2013-10-25 18:15
Nämn eran topp 5 lista bästa Clasico matcher. 1 - 2010 -Barcelona - Real Madrid, den bästa klubblags prestationen genom tiderna. 2 - 2009- Real Madrid 2-6 Barcelona - det var fantastiskt och se hur Messi-Henry-Eto malde sönder Real. 3 - 2005 Real Madrid 0-3 Barcelona - Ronaldinhos show, Ramos drömmer fortfarande mardrömmar . 4 - 2011- Real Madrid 0-2 Barcelona, minns hur Messi sprang genom Real försvaret som om dom vore ett par koner!. 5 - 2004 - Barcelona 3-0 Real Madrid , minns inte mycket av den här matchen, men jag minns hur jump sprang in och la på en hat på Etos huvud. Sen får man inte glömma 2007 - Messi hattrick mot Real, det var där Messi började sin resa för att senare bli tidernas bästa spelare.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-25 18:11
Barcelona har inlett kontraktsförhandlingarna med Tony Sanabria. Grymt!
Barcelona Lion24
2013-10-25 18:04
Den som inte kan se matchen i tid kan i efterhand ladda ner den på www.rojadirecta.me. Jag rekommenderar den hemsidan. Sen samtidigt så ska man på något vis inte få veta resultatet under matchens gång och även efter. Det är alltid en chansning då någon kan dyka upp från ingenstans och säga att det blev si och så beroende på vart man är. Jag själv kommer inte se den kl. 18:00 även om jag inte har nånting för mig. Jag kommer sitta hemma hela dagen/kvällen och lira spel utan online. Jag kommer stänga av alla apparater som kan ge mig information om matchen så som text-tv, internet o.s.v. Sen ska jag i lugn och ro titta på matchen vid midnatt. Varför allt detta? För helt allvarligt, jag orkar inte sitta med en skitig stream! Jag vill vara säker på att kunna sig matchen utan avbrott och bara njuta istället för att stressa.
Barcelona koeman92
2013-10-25 17:47
The @Jonas - tots units fem força:

Haha det är du inte ensam om, lär själv inte kunna se matchen imorgon då jag ska på bröllop. Och gissa när det börjar?? 18.00!!
Barcelona L.A.M Nr 10
2013-10-25 17:07
Hahaha. "Den vita vålnaden har vaknat till liv. Och den är ute efter er". Vilken klassiker, han som skrev har ju i alla fall lyckats med att bli ihågkommen under en lång tid framöver.

Det är ändå lite det här man gillar. Tjafset mellan supportrarna, det hör liksom till Clásicot. Tycker frågesporten var klockren, sen tycker ju såklart madridistas att den är urtöntig men det är en annan femma.

Angående mittbacksparet så är det väl kanske ändå bäst att gå på rutin i dessa sammanhang. Då syftar jag kanske just på frågan om vem som ska starta mellan Bartra och Piqué, utan mer att det är så viktigt att ha ett ihopspelat mittbackspar. Det kan man knappast påstå att Bartra och Puyol är medan det inte är något snack om vilken connection det finns finns mellan el capitán och Piqué. Individuellt har kanske Bartra gjort det bättre än Piqué den här säsongen men Piqué kompletterar Puyol på ett väldigt bra sätt, de har olika egenskaper och han blir faktiskt betydligt bättre med kaptenen vid sin sida.

Annars börjar man tagga till ordentligt nu. Nästan bara ett dygn kvar till avspark, fan vad nervös man börjar bli. Känslorna varierar men just nu tror jag på vinst. Vi har trots allt gjort det väldigt bra, både i ligan och CL medan Reals spel lämnat mycket i övrigt att önska. Men det är upp till bevis för båda lagen imorgon.
Barcelona NoGo™
2013-10-25 16:10
@Barcanist `´ Jimmy Jump Hahahah en sann klassiker! Första meningen kan ju vara det bästa som någonsin har skrivits här på sf.
Annons: