/spanien/barcelona/forum/6192.aspx/spanien/barcelona/forum/6192.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-10-25 12:25
Dinho the artist (Barcelona) Hahah det var en märklig dröm:P kan ju även tillägga att Puyol cockblocka mig i drömmen, han ringde tjejens pappa som visade sig vara Maradona och han bad henne Komma hem:P haha Puyol ville väl inte att jag skulle förlora fokus:P
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2013-10-25 12:24
Haha sitter på bussen och två chaufförer ska byta så den andre kör, dom står och pratar om el clasico och hur dom tror att matchen slutar! Haha härligt att höra två lite äldre herrar:P bussen stod still i någon minut haha
AndreD -
2013-10-25 12:21
xaviiniesta 4-3 var 08/09. 09/10 när Bartra blev inbytt förlorade vi med 2-1.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-10-25 12:10
@Jonas - tots units fem força:

gör som ted mosby gjorde i how i met your mother när dom missade super bowl finalen haha
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-10-25 11:53
Tjenare bröder, riskerar att missa El Clasico imorgon då min farfar har 80-årsfest (vem har en fest när det är El Clasico?!?!) och jag måste vara där. Jag undrar om ni har tips på hur jag enklast kan spela in matchen och så den senare, utan att veta vad resultatet blev.
Barcelona Deulofeu
2013-10-25 11:51
El classico hägrar och det finns som vanligt massor av frågor och vi har som alltid inte bästa manskapet att förfoga över.

Dock känns det riktigt skönt att inte Mou är där för då var det för mycket på spel för att det skulle vara hälsosamt!
Barcelona Deulofeu
2013-10-25 11:50
Så tråkigt med Jonathans skada han har ju gjort det bra när han fått chansen.

Han är ju en skön typ med en hjärta som faktiskt liknar Puyol att lämna Barca finns inte.Nu såg det ju ut som om han skulle fundera i Januari.

Nu slipper han att tänka på att lämna Barca tack vare skadan.Riktigt tråkigt för honom då han säkert fanns med i vm planerna för Mexico.

Hoppas att detta öppnar dörren för S.Roberto,Song och även för Samper!

Han borde ju tas bort från cl truppen så någon annan får chansen då han är borta resten av året.

Vi får ju även möjlighet att värva en ersättare trots att fönstret är stängt.
Barcelona Golden Barca
2013-10-25 11:49
Det synes nu klart att Santiago Bernabeu inför nästa säsong byter officiellt namn.

Den hyggligt inkomstbringande Bill Gates uppges få sin vilja igenom och det nya namnet blir hör och häpna ""Microsoft Bernabeu"".

Måtte inte Sandro Rosell få några idéer nu.........
Barcelona B-Guden
2013-10-25 11:49
@koeman92:

Barcelona koeman92
2013-10-25 11:43
@RonaldinhoGaucho!:

Vad är det för frågesport ni pratar om? Vad har jag missat?
Barcelona Dinho the artist
2013-10-25 11:41
Leomessi
Hahaha, när jag var mindre drömde jag faktiskt om barca i en mardröm. Vi var på safari typ, och sen så kom vi bort och massa dinosaurier jagade oss. Vi gömde oss i en stuga, väl där var Henry skitschysst mot mig kommer jag ihåg, den enda som pratade, alla andra var ganska avlägsna :p
Juventus 31 !!!
2013-10-25 11:19
Hejar på er imorgon, läxa upp christina och hans smuts lag rikitgt bra hoppas det blir en 5-0 match för er fördel. Jag hade respekt för Real men nu allt är borta efter en sån smuts spelare som ronaldo och ett smuts lag som Real.!!!!!!

Visca el barca e Forza Juventus !!! Lycka till imorgon !!!!
Barcelona Zamboza
2013-10-25 11:05
Jag längtar verkligen till matchen imorgon. Det känns som en evighet. En sak som får mig att känna mig positiv är den höga pressen. Jag tycker vi var sjukt bra på det sist mot Milan och det var så vi gjorde mål också. Funkar pressspelet bra imorgon så kommer real få det oerhört svårt imorgon.
Eftersom Cesc startade på bänken sist så räknar jag med att han startar imorgon och det är precis vad vi kan behöva. En spelare som slår perfekta bollar i djupet samt över backlinjen mot löpande spelare, vilket kommer ge enorma problem för dem. då dem sällan utsätts för det mot oss senaste säsongerna. Min förhoppning är att Bartra och Puyol bildar mittbackspar. Dem båda har tuffheten och snabbheten som behövs mot ett lag som real.

Andra saker som vi måste förbättra:
- Messi måste börja röra på sig mer, annars blir han ett lätt byte för reals försvar, samt mindre bolltapp i farliga lägen som kan leda till kontringar.
- Neymar måste våga ta initiativ och inte bara söka efter Messi.
-Inte bjuda på tidga mål, vilket försätter oss i en prekär situation. Det hade varit skönt att göra första målet på real nån gång så pressen är på dem.
Barcelona LeoMessi
2013-10-25 11:01
elbraco - CP5 (Barcelona) Ja men jag drömde att Puyol var min arbetsledare för ett år sedan när jag jobbade på en terminal. Han tvingade oss att lossa en jävla massa burar:P Var bara tvungen att dela med mig av min dröm haha
Barcelona elbraco - CP5
2013-10-25 10:47
haha, ball frågesport!

Puyol MÅSTE spela i helgen! Startade han inte nyligen i ett el clasico då han i princip fortfarande var skadad men spelade som om det inte hade hänt någonting? vi behöver hans hjärta och energi mot Ronaldo som tyvärr brukar vara bra på Camp Nou.

drömde för övrigt att jag träffade Pique och Puyol när de var ute och sprang i skogen och Pique såg svindeppig ut.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2013-10-25 10:27
@Sentuary:

och dom kallade oss småbarn pga frågesporten..
att kalla en överskattad fransman som gjort 3 bra matcher för ett labbprojekt byggt för o äta cules är ju så barnsligt att det inte går..

frågesporten var dock sann.. allt som skrevs där är saker som dom gör och säger
Barcelona Karlsson
2013-10-25 10:05
@Barca King - Messi i hjärtat:

På frågan om det är bara du som saknar Zambrotta i backlinjen är svaret:
Ja, det är du ensam om.
Barcelona LeoMessi
2013-10-25 09:59
Blaugrana91 (Barcelona) Har man sett matcherna så har vi väldigt ofta bjudit på ett mål tidigt in på första halvlek samt att vi väldigt ofta släpper in ett mål på hörna mot dom. Jag säger bara att vi ska beredda på en hög press inledningsvis och att Alves inte behöver så offensiv som han är mot andra lag.
Barcelona ¡Barca! - Crèma Catalana
2013-10-25 09:43
Barca King

När spelades el Clasico 4 på morgonen? Låter osannolikt
Barcelona Blaugrana91
2013-10-25 09:38
LeoMessi Men så bra då att du redan sett matchen och vet exakt hur det kommer gå.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-25 09:34
Känner samma längtan till el clasico som jag alltid har gjort men jag tror att el clasico blev lite urvattnad för alla på grund av Mourinho. Egentligen ska en clasico börja 21.00 bättre sändningstid finns inte. När Clasico spelades kl 4 för Madrids CL skull var den så tråkigt att se 4 på eftermiddag. Känslan va inte där och vi fick aldrig straffet som vi förtjäna. Den säsongen va så underlig, vi tappade självförtroendet i alla matcher mot Madrid. Är det bara jag som saknar våra långa ytterbackar i Zambrotta och Abidal? båda stod 180 cm över havet. Vi släppte aldrig in mål på fasta situationer med Abidal, Pique och Puyol. Nu siktar alla lag på våra korta ytterbackar för att vinna nickduellen. Der blir inte bättre med mascherano där inne heller. Inget emot Alba och Dani, de bidrar med så mycket mer och jag hade aldrig bytt ut de. Men i fortsättningen vill jag ha Abidal typer i backlinjen. Vilken krigare, vad vi hade behövt honom nu!
Barcelona LeoMessi
2013-10-25 08:08
Ja Barcelona måste vara så härligt för Ronaldo att möta för då har hur stora ytor som helst att jobba på! I övriga matcher har han en ytterback att tänka på, nu har han ingen ytterback som täcker hans ytor eftersom Alves kommer att ligga för högt upp. Våra ytterbackar måste vara på rätt sida om yttrarna på deras kant. Vi kommer att ge dom ett billigt mål i början för det är då dom kommer att pressa som mest, och det är en läxa vi inte har lärt oss. Sen kommer dom att göra mål på hörna eftersom Adriano kommer att vara på bollen först men han kommer att dra in huvudet som en sköldpadda (känns som han gör så) och då kommer realspelaren bakom få en träff.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-25 05:06
Ibland kommer jag in hit och måste dubbelkolla om jag verkligen är inne i Les Rambles. Varför sånt jävla tjat om Puertan? Om ni är så jävla besatta av skiten så rekommenderar jag att ni signar upp er där och joinar dom.

Bidra med något konstruktivt istället, för Guds skull.

----

Jag vet inte hur det är med er andra, men för mig har hypen kring el Clásico sjunkit dom senaste åren. Minns när jag växte upp och el Clásico var mellan liv och död, framgång eller motgång. Så fort spelschemat släpptes så började jag räkna ner till el Clásico och när det var en vecka kvar då började man känna av "el Clásico-hypen".

Idag, eller för en vecka sedan, not so much. Som sagt, kanske bara så för mig. Någon annan som känner likadant?
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-10-25 03:12
.Andreas Håller med.
Barcelona .Andreas
2013-10-25 02:20
Tycker att många av er bör visa lite ödmjukhet.
Real Madrid må inte ha spelat sin bästa fotboll men det har knappast vi heller.

Det kommer bli tufft, mycket tufft.
Barcelona Peshmerge
2013-10-25 01:52
Inför El clasico Bale kommer in och gör ett mål i el clasico. PUERTAN: Han har betalat tillbaka den där miljarden perez betala för hans skada.. Ronaldo gör mål. PUERTAN: Han förtjänar guldbollen han är bättre än Messi. Isco assisterar till ett mål. PUERTAN: Isco är bättre än Özil. han borde spela VM. Casillias startar, Barca vinner matchen. PUERTAN. Vi hade lätt vunnit med Lopez i mål.. Håll ett öga på DramaPuertan kl 20:00 på lördag!
Barcelona Ronaldinho10yElfenomeno9
2013-10-25 01:46
Vi måste bli mer kompakta som lag. Det är alltid ett hav mellan mittfältet och backarna. Under Guardiola eran anföll/försvarade vi som ett lag, just därför var vi världens bästa lag. Tata måste fixa detta.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-25 01:29
El Pasillo är tillbaka, snubben har legat i koma sedan Slakten mot Dortmund i semifinalen.
Barcelona B-Guden
2013-10-25 01:20
Ronaldo kommer äta oss om vi inte passar oss, snälla, tänk bara när han petar bollen förbi pique sen joggar till målet.
Ronaldo är en världspelare på stora ytor, visst han är ingen messi som kan dribbla 4-5 st på små ytor, men vi är nästan ronaldos drömlag att möta han får bollen och våra mittbackar är vid mittplan, wow det är en yta han kommer att älska därför gäller det att inte tappa boll speciellt inte när alves är på utflykt
Barcelona Lion24
2013-10-25 01:16
MESSI.CORLEONE

Absolut. Jag håller med angående fasta situationer och där är det onda hotet Ronaldo kan skapa om vi dominerar deras mittfält i 90 min. Ronaldo är en världs klass spelare på fasta situationer (nicka). Jag är inte alls orolig över hans frisparkar däremot. Sen att han är på rätt plats vi rätt tillfälle händer ju nästan aldrig om inte hans medspelare ger honom en genomskärare eller serverar honom. I mina ögon finns det ingen spelare i världen som är så beroende av sina lagkamrater så som Ronaldo. Raderar vi Modric, di Maria/Bale och Isco då är Ronaldo bara ett hot på fasta situationer.
Annons: