/spanien/barcelona/forum/6189.aspx/spanien/barcelona/forum/6189.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2013-10-23 00:48
Håller inte med angående Fabregas tycker inte alls att han har varit speciellt bra överhuvudtaget. Han har hittills varit en stor besvikelse han började väldigt bra dock inledningsvis på säsongen.

I Iniestas fall så handlar det mer om dålig form han är i en tillfällig svacka och jag anser att han bidrar mycket mer än Fabregas.
Barcelona Blaugrana91
2013-10-23 00:47
Gällande matchen så såg jag tyvärr inte hela, men jag är ändå hyffsat nöjd med en poäng, visst vi bör kanske ha vunnit matchen, men 1 poäng borta är ok. Är snarare värre att en tidigare stormakt som Milan är nöjd med 1 poäng hemma och så ultradefensiv taktik i sin egna hemmaborg... Jag hade skämts som supporter. Dock bör vi känna oss hedrade att lag spelar fegt hemma av rädsla för oss. Däremot håller jag med i vad som tidigare nämts, om ett lag vill fega så mot oss så tycker jag inte vi ska göra någon större ansats till någon superoffensiv, vill dem fega så ska vi göra samma sak. Man pratar ibland om att bryta mönstret och just det gör det. Jag menar tänk att vi har en motståndare som är inställd på att vi ska ösa på och då förbereder en ultradefensiv taktik, om vi då istället väljer en liknande taktik så kommer det andra laget bli tagna på sängen, helt plötsligt kanske dem måste styra mer i spelet och gå fram, vilket vi kan dra nytta av. Kan vara nyttigt att testa mot såna här lag, givetvis enbart på bortaplan, fansen på Camp Nou hade aldrig tilllåtit det. Vi gjorde som sagt så en gång borta mot Real och det funkade.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-10-23 00:43
Är nöjd med 1 poäng mot ett motstånd som faktiskt är vassare på papperet än Osasuna. Dessutom stundas en betydligt viktigare match i helgen där El Capitan kommer bära laget till triumf.
Däremot är jag väldigt besviken på följande spelare (med motivering):

Pique: Dålig kommunikation och osäker.

Mascherano: Läs Pique.

Iniesta: Må göra vackra konster emellanåt men det är väldigt sällan som det är effektivt nuförtiden och i ärlighetens namn undrar jag om vi har råd att bänka Cesc som de facto väldigt ofta är inblandad i vår offensiv nuförtiden.

Alexis: Springer ofta fel och visar ganska dålig spelintelligens. Är väldigt steril i sina "dribblingar" och allt annat än distinkt i avsluten.

Pedro: Nej, Pedro kommenterar jag inte. Bygger istället ihop en tidsmaskin i mitt sovrum och letar efter honom runt fotbollsarenor någon gång mellan 2008 och 2011.

I övrigt håller jag de övriga spelarna på godkänd nivå då de presterar vad jag förväntar mig utav dem. Extra plus till Adriano som verkligen tar sin chans och hotar Alba om vänsterbacksplatsen. Alba kommer inte ha det lätt när han väl är tillbaka.
Barcelona Culé - Messi y Alexis [BIENVENIDO NEYMAR]
2013-10-23 00:42
Alves: "I attacked a lot, played everywhere but right back? Only if you take risks you can win. Other teams play for a draw, we play to win"

bona nit
Jeffson
2013-10-23 00:31
Hahahaha vi är nog fan dom enda fansen som kritiserar motståndarlagets taktik när vi själva tappat poäng. Det är pinsamt!

Jag gillar inte heller att titta på bussen och vill inte att Barca ska spela så, men det är ju upp till vårat lag att luckra upp den isåfall. Och om vi inte klarar det mot ett lag som är ganska betydligt sämre än oss på pappret så gjorde väl dom det bra och vi mindre bra? Så vem ska ha kritiken?

Fult spel, svinerier, filmningar, domartabbar osv kan man kritisera, tycker jag. Men motståndarnas taktiska plan? Lägg av. Sluta. Byt ämne.

Och Barcelonistas med sin sedvanliga superlåga nivå här som skriver "Grattis ni spelade som ett bottenlag och skämde ut er sjäva inför alla." Som svar på en milansupporter som tackar för en god match. Sånt får mig att vilja spy lite.

Nu hoppas jag på en ny 4-0 match på hemmaplan. Och gärna en manita på lördag =)
Barcelona Blaugrana91
2013-10-23 00:27
KPB Detta tjat om att det är turister på CN, Barcelona är en global klubb och har flest fans i världen, klart som fan att det är turister på plats, ska klubben stänga ut dessa bara för att dem råkar vara just turister som vill gå och se bra fotboll? Vidare stämmer det INTE att det är så jäkla dålig stämning på arenan, fansen är otroligt kräsna visst och spelar laget inte bra hemma så ska dem få höra det. Men i övrigt är stämninfen inte dålig. Kan även säga så här, har hellre betalande turister på arenan än halvtomma läktare som Milan har i vanliga fall.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-23 00:12
Dubbel*
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-10-23 00:12
Hur resonerar ni egentligen?
Det är väl klart att Milan spelar efter sina resurser. Vill ni att de ska ha kvar bara bara 4 försvarare mot trion vi har däruppe??

Det ni borde bli arg på är ineffektiviteten som vi har visat senaste 2 matcherna. Jag har sett spelare i korpen med bättre avslut än vi har haft mot Osasuna och Milan. Det, det är riktigt uselt. Vi hade läge att göra 4 mål med fina chanser. Kan vi inte göra mål på dem med tanke på vilka försvarare vi har så kan vi glömma hela Cl festen.

Det måste bli ändring på avsluten på mål mot R.Madrid i helgen annars håller det inte. En annan grej jag inte förstod var att Om Masken skulle spela mot Milan idag varför fick han inte känna på matchtempon som Messi gjorde? Jättekonstigt beslut tycker jag.

P.s Vad har hänt med Iniesta? Vad många felpassar han slår. Har han inte kommit tillbaka från semestern än?
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-10-23 00:09
The Magic Dwarf - Phillip Lahm (Barcelona) Nej det har du rätt i men Bayern är 1000 gånger så vassare än Milan i sina kontringar och vi hade en del svårigheter att få till det i försvaret mot deras halvkontringar.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-22 23:31
KPB - Grattis ni spelade som ett bottenlag och skämde ut er sjäva inför alla. Hade jag varit Milan fan hade jag hellre försökt och förlorat med 5-0 än att spela antifotboll.

Rambla - tar vinst mot Madrid alla dagar i veckan men folk måste förstå att man blir frustrerad när ett lag som Milan spelar på det sättet som dom gör. Att spela med 9 man framför målet är inte fotboll för mig och jag hoppas att alla sådana defensiva lag åker ut tidigt i den här turneringen.
Barcelona DM1982
2013-10-22 23:28
@KPB:

Har du någon tillförlitlig källa att det är mest turister på Camp Nou? Hur många är mest, typ 60 %?

Varför skulle vi skylla på domaren eller planen när ingendera var något att anmärka på? Eller menar du att planen förra säsongen var bra och något som milanister med stolthet visar resten av världen i CL?

Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-22 23:24
LeoMessi

Ja, men då handlade detta mer om att vi inte kunde förvalta chanserna och att vi inte hade turen på vår sida... inte att vi var dåliga och att fansen ska vara besvikna, för det är jag inte, då våra spelare visade stolthet och kämparglöd (Dani Alves). Dessutom tycker jag att vi presterade fin fotboll speciellt i andra halvek, men då var det fel personer som fick avsluta.
Barcelona Rambla~ - Zubi, vete ya!
2013-10-22 23:23
Det är inte så svårt att spela bra försvarsspel när man spelar 9-0-1. :)
2013-10-22 23:22
Det roliga är att många milanfans anser att de gör en riktigt bra match och tom förtjänade att vinna. :D
Barcelona KPB
2013-10-22 23:20
@Danne - Culé - 26:

Är ju dock mest turister på Barcas matcher!

Tack för en god match idag. Får hoppas att inte någon skyller på planen eller domarna nu igen bara;) Visst ni är bättre än oss men är otroligt stolt över vårat försvarsspel idag. Så tackar för en god match!
2013-10-22 23:19
@Barcelonistas:

Ja men det är väl ingen som säger att du inte kan vara besviken. Utan försök istället förstå att det inte är bara att åka till San Siro och vinna på beställning oavsett hur dåliga du anser att Milan är. Dessutom så har Barca en tuff match på lördag att tänka på. Varför bränna ut sig i onödan i en match som inte är livsviktig att vinna? Ser du hellre vinst mot Milan och förlust i classicot om du får välja?
Barcelona Den vise mannen
2013-10-22 23:18
Rambla Precis så. Kommer så väl ihåg den matchen. Publiken började bua rejält efter ca 20 min och"krävde" nu måste Madrid göra ngt. Detta tycker jag vi kam göra under vissa sekvenser och i specifika matcher.
Barcelona LeoMessi
2013-10-22 23:18
Capitan \(^.^)/ (Barcelona) Problemet är att vi får detta sopor att se så mycket bättre ut än dom är. Som att tex ge bort ett gratismål genom herr maschrano! För att sedan missa lägen som det borde vara mål på! Av dom offensiva spelarna så var Messi bäst idag, han var rörlig och slog några riktigt bra passningar som dom kunde ha förvaltat bättre. Mittfältet ägdes av Busquets, han var överallt. I försvaret så var Pique bäst, han gjorde ingen supertabbe någonstans, målet kunde inte han klandras för. Dessutom så vann han närkampen mot Robinho, Robinho stannade ju.
2013-10-22 23:17
@Capitan \(^.^)/:

Väl talat. Vinner man sådana här matcher så har man också haft 100%-ig utdelning på sina chanser. Det är inte tyvärr inte så enkelt att man alltid har det i matcher.
Barcelona Barcelonistas
2013-10-22 23:17
1-1 borta mot Milan är ingeting jag är speciellt glad över, alla oavgjorda resultat är dåliga resultat för Barcelona. För Barca är det bara vinst som gäller och inget annat.
2013-10-22 23:16
Oj, jag tippade visst rätt också. :D
2013-10-22 23:15
Inga rapporterade skador?

peppar peppar
Barcelona Capitan \(^.^)/
2013-10-22 23:11
Är ni seriösa när ni KRÄVER en vinst mot 2 backlinjer? När våra offensiva spelare hade bollen fanns det alltid 2-5 spelare runtomkring dem, vad fan ska de göra då? Kicka upp bollen och köra med en bicakleta som landar rakt på fötterna hos en fristående Neymar? Det är inte street-fotboll där du kan dribbla ut 5 spelare på 4 sekunder.

Detta resultat var rätt så väntat, då Allegri sa från början att han skulle spela på samma sätt som förra året. Idag hade vi åtminstone en rörligt Messi.
2013-10-22 23:08
Den vise mannen (Barcelona) Ungefär som Pep mot Mourinho på Bernabeu när vi vann med 2-0. Då väntade vi på dem vid mittplan.
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-10-22 23:01
@La liga es blaugrana!:

Dessa spelare kommer bara inte att stå framför mål 90 minuter som Milan gjorde.. Jag fattar inte hela grejen.. vi kunde helt enkelt inte ta våra chanser..
Barcelona Júnior.
2013-10-22 22:59
Det ska bli roligt att se om Ancelotti är en tränare som tror på det han lär ut. Har tidigare uppfattat Ancelotti som en man med dignitet nu återstår det att se om det verkligen stämmer. Jag tvivlar på att Madrid kommer att parkera bussen mot oss och jag hoppas verkligen att jag har rätt haha. Som ni kanske märker så har jag något på lag som kör med en uppställning likt 9-0-1 ikväll, men ni får ursäkta mig det var i stundens hetta! Jag är bara så otroligt trött på hela konceptet när man inte ens visar någon vilja över huvudtaget och inte vill bjuda på fotboll.
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-10-22 22:59
@Den vise mannen:

Men på det sättet sviker vi ju våra egna fans .. som har åkt dit för att kolla på Barca?
Barcelona La liga es blaugrana!
2013-10-22 22:58
Kan vi inte vinna över Muntari, Birsa och Mexes hur ska vi då vinna över Lahm, Schweinsteiger och Robben?
Barcelona Den vise mannen
2013-10-22 22:57
För dagen tycker alla "stor lag" att det är ok med 1 poäng hemma mot Barca. Det är helt ok att parkera bussar och skita vattna planen mm. så länge man tar poäng mot Barca. Tycker att vi kan vara mycket mer cyniska i vårt spel i vissa matcher, framför allt på bortaplan. Varför ska alltid vi bjuda upp och försöka vara konstruktiva. Jag tycker att man kan stå och dutta på mittplan och bara spela safe. På så sätt visa, vill ni inte spela fotboll så fine, då skiter vi i det! Detta skulle vara väldigt provocerande och på sätt lura upp motståndaren när trycket från publiken och från egna laget blir för stort då det inte händer ngt.
Barcelona Danne - Culé - 26
2013-10-22 22:54
Hussfelt sa nån gång att italienska ligan har mest passion och hade det inte varit för ekonomin hade de alltid varit fullsatt. Hur kommer det då sig att när Milan har hemma match i serie A så är stadion halvtomm medans när de möter Barca är de fullsatt? CL biljetter är ju knappast billigare. makes no sence
Annons: