/spanien/barcelona/forum/6188.aspx/spanien/barcelona/forum/6188.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-24 22:52
Jag spekulerade och delade med mig av min teori och ibland har man rätt och ibland fel. Men det var aldrig poängen med mina inlägg igår, jag ville snarare lyfta fram att det känns riktigt fel med Rosell vid makten. Gör detta mig till en hycklare? Jag tror fortfarande att det ligger fler hundar begravna kring allt det här än hoten mot hans familj. Det finns inget som heter öppna kort på en presskonferens framför media på den här nivån, det kallas taktik. Hela tajmingen av allt det här känns aningen avigt och än är många frågor obesvarade. Fortsätt du din personliga vendetta mot folk i forumet och kalla våra spelare för f***or och ta till versaler och fula ord för att göra dig hörd. En vacker dag tajmar du det fel samtidigt som MOD är här inne och då ryker du med en IP-spärr denna gången förhoppningsvis. Fast människor som dig lär dyka upp här igen kort tid efter, precis som vanligt.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona xaviiniesta
2014-01-24 22:50
Hänger inte med alls! Är inne på puertan o dem påstår att det är bekräftad att neymar kostar mer än 57,1! Hur ligger det till? Vad kostade neymar ?
Barcelona LeoMessi
2014-01-24 22:50
Många här hoppades på att han skulle hoppa av som president och när han väl gör det så snackas det skit om hur feg han var som gjorde det.
Barcelona B-Guden
2014-01-24 22:49
@KarmaIsAKaranka:
OCH om han var oskyldig man lämnar inte mitt i en storm som man är inblandad i, han lämnade absolut inte rakryggad. Alla stora namn inom fotbollen presidenter sportchefer tränare spelare osv har blivit hotad, han hade kunnat lagt fram bevisen själv och lämnat med respekt, nu är mer hatad än när han va president. Namnet B Guden är för att jag inte kom på nåt bättre och jag älskar vårt blag och hur klubben ger dom en chans att spela för a-laget
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-01-24 22:46
B Guden: På vilket sätt skötte Rosell det hela osnyggt? Han kallade världen till presskonferens, förklarade varför han lämnade och lämnade rakryggad. Idag bevisade ledningen att Rosell talade sanning hela tiden. Neymar kostade 57,1 miljoner euro. Rosell's familj har dessutom blivit dödshotad. Argumentera istället eller joina listan med mytomaner här på forumet. Sedan vet jag inte varför du tror att jag ska hålla käften. Men jag förstår att du lider av hybris när du har ett nicknamn som "B Guden". Sätt dig ner. Godnattpuss på pannan.
Barcelona LeoMessi
2014-01-24 22:42
Cedrick i Betis blir utvisad efter en brutal lapning på rafinha!! Jävla åsna som kör en stenhård bensax och klagar på att han blir utvisad
2014-01-24 22:42
Häng inte ut andra användare och lugna ner språket ordentligt. Detta är en varning, låt det inte upprepas!
//MOD
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-01-24 22:40
Neymessi (Barcelona) Tack :)
Barcelona B-Guden
2014-01-24 22:39
@KarmaIsAKaranka:

Tycker du borde stänga igen din käft nu, Rosell har skött det här jävligt osnyggt, och tajmingen med hans avgång visar bara vilken skitstövel han är, som president reder man ut saker och ting innan man avgår frivilligt, jävligt glad att vi slipper han, synd bara att resten av hans mannar får va kvar till 2016
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-24 22:37
MARC ANDRÉ TER STEGEN! Dagens dubbelräddning. ¡Bienvenido Marc!
2014-01-24 22:35
IGÅR SKREV användaren följande "( Xaviesta )":

"Har man något att dölja blir man tvungen att avgå. Ingenting är bevisat ännu men det ligger såklart mer bakom Neymar-affären än Rosell insisterar på, det är nog alla överrens om."

Så ( Xaviesta ). Jag tycker att du borde hålla käften ett bra tag, din hycklare. Du kastar sten i glashus och är en skam i denna supporterskara. Först säger du att det tydligen är något skumt. Nu säger du "ingen har haft bevis" men du sitter där och pratar om som om du hade alla bevis? Hur ska du ha det?

Det glädjer mig att du stör dig på mina versaler och lite fula ord. Sätt dig ner nu i stolen och tugga, knatten. Ta av foliehatten också så slipper vi dina konspirationer. De finns överallt i din historik. Lär dig stava också.
Barcelona LeoMessi
2014-01-24 22:34
Sen när det kommer till värvningar så kan jag erkänna att jag hycklar lite och det gör många här inne också tror jag. När vi värvar en bra spelare för en stor summa så klagar man på att man slängde ut en för stor summa! När vi misslyckas med en värvningar så skriker vi att vi är snåla och kommer skambud, att vi borde lära oss lite av real och betala summan som krävs, att vi får acceptera att marknaden ser ut som den gör och att man får lägga ut 55 miljoner euro på en mittback. Samma gäller det när det kommer till rotation. Rotation är jävligt bra tills första poängtappet för då jävlar ska man inte lufta spelare dessa viktiga matcher haha :P
Barcelona the cameroonians
2014-01-24 22:26
Om nu allt detta trots allt ledde till att Barcelona och Neymar hävde sekretessklausulen kunde man ju tänka sig att detta borde gjorts tidigare.

Men icke - Rosell ska göra sig själv till en martyr för att han misslyckats med att få med sig medlemmarna på grund av tidigare ageranden och brist på empati och förståelse för klubbens historia och identitet.

Så står han nu där och utses till offer när han hade kunnat använda omständigheterna till att i stället ta fram triumfkortet och visa de interna och externa fienderna att han har koll på läget. Men han har aldrig - aldrig - försvarat Barcelona när det kommit anklagelser från Real Madrid.
I stället har han och resten av ledningen knipit käft. Och nu ska man spela offer. Jo tack, så dags nu va.

Fast så var det ju det där med hotbilden mot familjen, den känns ju sådär.

Ahh, har fortfarande svårt att bestämma mig för vad jag ska tro, även om jag håller mest fast vid det jag sa redan 2010: Det är något lurt med Sandro Rosell.
Barcelona Rambla~
2014-01-24 22:25
Jag gillar inte det här med att Bartomeu ska sitta kvar till 2016. Han själv säger att det inte blir något nyval. Kan han verkligen bestämma det efter att en president har avgått självmant? Jag trodde det ingick i klubbens stadgar att det automatiskt blir ett nyval efter säsongen. För vem har förtroende för den här ledningen? Precis som någon var inne på, Rosell var ju den som höll samman den här gruppen. Jag har svårt att se denna ledning har något stort förtroende bland medlemmarna. Det måste bli nyval till sommaren.
Barcelona Rambla~
2014-01-24 22:17
Haha, och AS fortsätter med stora rubriker hävda att Neymar övergången kostade 130M. Läser man sen i den vanliga texten så är det när de har inkluderat hans lön under 5 år och eventuell bonus på det. Haha, vilka jävla tomtar! Vad kostade då Bale inlklusive lön för hela kontraktstiden, för att inte nämna bonusar och agentarvoden? Detta med hjälp av Bankias eu-pengar. Bra mycket mer än de €91M (ska vara €101M enligt Tottenham) som Perez har ljugit om i alla fall. :P
Barcelona ( Xaviesta )
2014-01-24 22:14
Man måste älska folk som använder versaler som ett verktyg för att hävda sig. Alla härinne håller på samma lag, varför denna hetsjakt efter folk pga åsikterna går isär? Ingen har haft bevis för någonting det senaste dygnet utan alla har bara spekulerat - med all rätt. Hur gammal är du egentligen? Och varför detta vulgära språk varenda gång? Aggressiv och offensiv varje gång? Vad är ditt syfte I detta forum egentligen? Jag kan bara tala för mig själv här men jag ger blanka fan i om Neymar kostade 20 miljoner eller 2 miljarder. Det är inte där skon klämmer för min del när det gäller Rosell och övriga ledningen.
2014-01-24 22:11
"Releasing the figures could be bad for Barca because there is a certain element of strategy," says Bartomeu.

Om klubben sitter och skyltar med varje transfersumma gynnar det oss aldrig i längden. Då blir vi Real Madrid som betalar överpris på spelare. Kolla på Kaká: 70 miljoner euro.

Men nej. Våra supportrar kan inte lita på sin ledning. Samma ledning som medlemmarna röstade fram. Sitt ned i stolen nästa gång. Lider med Rosell.
Barcelona FCBlaugrana
2014-01-24 22:09
Vår nye president Mr. B indikerade ju några gånger på presskonferensen vart ifrån alla påstådda summor och så kom ifrån. (Madrid)
2014-01-24 22:08
Hoppas alla idioter fick svälja Bartomeus monsterk*k med dagens BEVIS på att Neymar KOSTADE 57,1 miljoner euro och INGET ANNAT! Där fick ni för att ni tror att ni har ett sjätte sinne.

Ska hitta vartenda j*vla användare här i forumet och såga samtliga i ett enda inlägg så att vi får se vilka backstabbers vi har i "supporter"-skaran.
Barcelona Rambla~
2014-01-24 22:05
Vad jobbigt det måste vara för alla sk experter, bl.a journalister, som bestämt hävdat vad Neymar kostade. Nu när det har kommit ut svart på vitt vad han kostade, vad ska de nu säga? Stackare!
Barcelona Rambla~
2014-01-24 22:01
Ni fattar väl att det är mörka krafter i Madrid som ligger bakom hela den här Neymar-affären? De har indirekt uppmuntrat journalister och försett dessa med material så att de fortsatt att skriva om värvningen, hittat på fantasisummor han ska ha kostat. Är det en tillfällighet att det är en domare i Madrid som tvingar Rosell till domstolen? Varför? Tja, Florentino är sur och knäckt över att ha gått miste om värvningen. Ni har ju sett vad han var beredd att betala i slutändan. Perez långa tentakler sträcker sig till de smutsigaste personer man kan tänka sig. Tycka vad man vill om Rosell men jag tror honom när han säger att det finns bittra och avundsjuka konkurrenter, speciellt en klubb. Alla vet vi vad de är kapabla till när det kommer till smutskastning.
Barcelona B-Guden
2014-01-24 22:00
Okej så Neymars kontrakt var korrekt då förstår jag inte varför Rosell avgick, om det nu är pga hoten som nästan alla personer inom toppfotbollen får utstå så är de t ändå jävligt dålig tajming på hans avhopp, han borde rett upp röran sen avgått var ju ändå hans värvning.

Sen att Vice presidenten ska taöver så lär vi få ha bode Zubi och Blags tränaren kvar, (lär mig aldrig hans namn esuibo nånting)
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-24 21:48
Rambla, trodde du höll en högre nivå än så.
Barcelona Rambla~
2014-01-24 21:39
Han ser bara ful ut stackaren.
Barcelona LeoMessi
2014-01-24 21:37
Vad gjorde muller för något fult? Har äcklats av honom enda sedan han hånade oss när dom vann med 4-0, då han efter att matchen blåstes av skämtade med Robben eller vem det var om hur han hade knuffat ner Alba så han inte kunde hinna ifatt Robben
Barcelona Rambla~
2014-01-24 21:35
Fan vad ful han är Müller. Kan inte vara kul. :P
Barcelona Deulofeu
2014-01-24 21:34
Cp räddning av Ter Stegen straff nu!
Barcelona LeoMessi
2014-01-24 21:32
Deulofeu (Barcelona) Tycker att han är precis en sån mittfältstyp vi behöver :) En som är bra på i stort sett allting och som jobbar i defensiven lika mycket som sanchez och pedro! Det vill säga dubbelt så mycket som xavi och iniesta sammanlagt haha!
Barcelona Deulofeu
2014-01-24 21:29
Rafinha är en riktig superlirare precis som sin storebror!

3 mål och 4 assist efter halva säsongen i sitt debutår.

Att han dessutom kan spela överallt är ingen nackdel heller.

Ett succelån för en gångs skull ; )
Barcelona LeoMessi
2014-01-24 21:15
Rafinha stod för en assist precis:-)
Annons: