/spanien/barcelona/forum/6180.aspx/spanien/barcelona/forum/6180.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-02-19 18:43
Har inte smält in den sköna vinsten från igår. Njuter vidare!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-19 18:36
Jag måste bara ta och berömma Tata Martino då jag inte orkar ge mig in i diskussioner om domare, kort och utvisningar. Det finns så många andra godbitar att plocka ut från gårdagens match ju. Han har visat sig vara extremt kunnig vad gäller den taktiska aspekten. Han läste på om Pellegrini, visste att denne snackade skit inför matchen om att behålla sitt anfallsspel på samma sätt som dom har gjort hela säsongen, ställde upp med fyra mittfältare och rullade ut ett City som för övrigt mäktade med en(!) enda hörna. Precis som Andreas~ säger var detta egentligen inte den värdemätaren jag ville se heller, utan snarare hur vi klarar av en hög motståndarpress på vår egen halva à la Bayernmatcherna från i våras detta året. Nu står vi fortfarande utan svar på den frågan. Men sett till hur City valde att spela utförde vi en taktiskt perfekt match. Vi fick den precis dit vi ville och hade med lite flyt vid Piques bortdömda mål och Messi-missen i slutet kunnat åka hem med en fyr-nolla. Men man ska inte gapa efter för mycket. Att Tata är oerhört skicklig taktiskt sett är det ingen tvekan om längre. Men vad vore ros utan ris? Vad han måste förbättra är sin matchcoaching som enligt mig inte räcker till mot dom främsta tränarna i världen ännu. Han har inte riktigt den där fingertoppskänslan när det kommer till byten, eller att tänka utanför boxen och göra ett extra tidigt byte ibland om det är nödvändigt och matchens karaktär kräver det. Vidare är han ibland för passiv vid bänken vid känsliga tillfällen under match. Tex vid en jämn match på bortaplan och motståndaren fått momentum under en intensiv period räcker det inte med att bara ställa sig upp för att kunna hök-övervaka - dirigera ditt lag istället, ge tydliga direktiv skrik dig hes! Få din elva att få ner stresspulsen utan att tappa intensiteten genom högljudd kommunikation. Jag är inte överdrivet förtjust i att dra paralleller mellan Tata och Pep men den senare var (och är) fantastisk på den punkten. Minns hans första säsong då han var en total noob och det var Cirkus Pep vid varje missad passning och varje domslut. Men så lärde han sig att usar la cabeza vid följande säsonger och flög upp ur bänken endast vid behov och på ren instinkt om han kände att matchen håller på att pendla över till motståndarens favör. Tata måste förbättra denna aspekt helt enkelt, han kan ge mig gråa hår ibland runt 60:e - 73:e minuten under våra matcher. Men jag har ändå full förståelse för att han inte kan göra som JAG vill varje gång :) Summan av kardemumman är att jag är väldigt imponerad av Tata såhär långt och han ska ha ett stort tack för vinsten igår då han var minst lika delaktig i den som våra spelare var. Perfekt matchplan och job well done - det börjar sippra in mycket ljus i den där tunneln vi befunnit oss i efter jul!
Barcelona Barca o Mort!
Barca King Håller inte med dig där tyvärr. Det var stora diskussioner om det röda kortet, och jag tycker det var solklart gult/tveksamt rött men absolut inte solklart feldömt. EDIT: Snackar om Nani kortet såklart ifall det blev oklart.
Barcelona albanian4lifebarca
"Everyone was saying Barcelona are not the same Barcelona, some people have been talking a bit too much and as usual they will now have to shut up for a few days."

With those remarks and that result, Mourinho has been well and truly answered. If this is Barca at their worst, then the rest of Europe has a lot to worry about.

Läsvärd artikel på goal.com
BARCA-més que un club
2014-02-19 18:29
Ingen som har Highlights från matchen igår med Ray hudson

vore tacksamt.
Barcelona Bàckis
2014-02-19 18:27
Vem är Guti? Vad har han gjort?
2014-02-19 17:49
Här har ni dagens snack med fansen hahaha snacka om att äta upp sina ord såsom mouHOE !!! :D
Ronaldinho the original
2014-02-19 17:45
Hahaha glömde länken.
Ronaldinho the original
2014-02-19 17:42
Mido (Barcelona) (Se länken) det här ger dig nog svaret på din fråga. Om en tränare skyller förlusten på en domare och hans nation medan hans spelare (Yaya) säger att dom förlora pga dom spela mot världens bästa lag, ja då vet man att någonting inte stämmer i City. Måste erkänna att jag har alltid vart skeptisk när det gäller Tata. Från hans närvarande i matcher till hans match byte men när det kommer till matcher mot världsklass motståndare så ser vi fina resultat. Vi har spelat 5 matcher mot världsklass motståndare (Real,City och Atl. Madrid X3) och inte förlorat en enda match. 2-3-0 där vi bara har släppt in 2(!!!) ynka mål. Bortamatchen mot city är vår bästa vinst i Cl slutspel på bortaplan på mer än 6 år. Man måste ge cred till Tata för det.
Barcelona Barca Barca
2014-02-19 17:42
Andreas- Roligast av allt är att Kompany var ett het alternativ redan när han spelade i Anderlecht, sen blev han värvad till Hamburg, där blev han också omtalad som en värvning till Barca, men det blev City....som vanligt är vi alltid sent ute med mittbackar och jag kan sätta mitt liv på att Balanta i River kommer hamna i nått annat lag i Europa, om två år vill vi ha han men då kostar han 50€ miljoner....
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-19 17:39
När Nani fick felaktig rött på ingen annan än smutsen Arbeloa då blinka inte världen. Nu är det här ett rån. Vad som är sjuk är att den patetiska Madrid kunde inte ens spela ut United av alla lag. Helt sjukt. De får mens när Barca mördar stora city som vann över Bayern. haha.
Barcelona Rambla~
2014-02-19 17:32
@enkos:

Vad grymt! Var har du läst det?
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-02-19 17:17
@Mido:

Kan inte tänka mig att de skulle busvissla, varför skulle man göra det?
Barcelona enkos
2014-02-19 17:14
Barcelona är i Zagreb för att göra klart med Alen Halilovic. Affären sägs vara klar till 99%.
Barcelona Mido
2014-02-19 17:13
Hur tror ni att Barcelona kommer att välkomna Yaya på camp nou? Applåder eller busvisslingar?
Barcelona ElTriplete
2014-02-19 17:11
Guti är patetisk. Så jävla pinsam spelare och så sjukt upphypad av alla Madridistas men bajs egentligen.
Barcelona Canaletes
2014-02-19 17:09
Den evige talangen Guti på sin Twitter:
"Grattis Barca. Ännu ett rån till"

Va patetisk haha
Barcelona Andreas-
2014-02-19 17:05
Kompany skulle jag för övrigt vilja värva till Barcelona, direkt. Herregud, vilken beast han är. Att stoppa massa mediokra spelare från PL är en sak, men att konstant gå in med klass o pondus mot Messi C/O, det tyder på en extremt stor skicklighet.

Kompany är för bra för City o PL, det finns så mycket större uppgifter för en spelare med det registret.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-02-19 16:53
Det är alltid enkelt att vara ödmjuk när det går som tåget och när man som lag vinner. Under två säsonger nu är jag väldigt stolt att säga att det gnälls väldigt lite från Barca och framförallt från tränare och ledning när många beslut går emot oss och inte spelet fungerar till 100. Pellegrini har fått mycket beröm för lyckats så bra med City såhär långt men när en sådan tung förlust kommer så måste han "skydda" sig själv och sitt lag. Det är ALLTID enklare att hitta en syndabock efter en förlust, de kan vara domare, en enskild spelare eller "tur/otur". Kom ihåg detta grabbar, det är bara vi som tjänar på att det gnälls, istället för att fokusera på det man gjort dåligt hittar man andra ursäkter. När Barca är som bäst , då gnälls de som mest!
Barcelona el Flaco
2014-02-19 16:51
Neymar-affären fortsätter att spöka. Nu vill de spanska åklagarmyndigheterna att Barça ska anmälas för skattebedrägeri. De menar att klubben inte deklarerade summan på 40 miljoner euro som man betalade till N&N och kräver nu att man betalar 9,1 miljoner euro till skattemyndigheterna.

Denna såpan vägrar att ta slut.
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-02-19 16:48
Inte första gången Pellegrini använder fel taktik mot Barcelona. Det som är överraskande är att Cityspelarna inte var förberedda på allt jagande. De blev frustrerade redan i första halvleken när de inte fick känna på bollen, började klaga på solklara frisparkar och gnälla rent allmänt. Att Pelle-grinig skyller på domaren är bara resultatet av hans egna sätt att inte förbereda laget på konstant bolljagande, inte fan hade de någon plan när de fick tag på bollen heller. City är så vana att köra över motståndarna med 5-0 i England och ha så kraftigt bollinnehav att de såg ut som vilsna juniorer när Barca rullade ut dom.

Yaya var stundtals utanför spelet, Silva utanför spelet mest hela tiden och när man undviker spel runt motståndarnas bästa spelare brukar man vinna. Det gjorde Barca. Navas enda egenskap försvinner när han möter lila snabba spelare, Kolarov och Clichy mot Alves och Alexis behöver ingen vidare utveckling.

Poängen är att endast Yayaoch Kompany skulle platsa i Barca, sen är Barca bättre på alla positioner. Så kom inte med ursäkter när du förberett ditt lag fel taktiskt och mentalt. Domaren gjorde sitt jobb bra, Pellegrini gjorde sitt jobb dåligt. Enkelt!!!
Barcelona enkos
Mido

Haters är haters, även om vi vinner med 5-0 kommer de hitta fel och argument...
Hatet mot Barca har inga gränser,, Barca har ju slagit Real hur många gånger som helst, slagit United i två CL finaler, slagit Chelsea, slagit Arsenal och så City.. det är lag som har flest "fans" i Sverige och de kan bara inte glömma för alla dessa vinster gör ont ....
.jag rekommenderar detta kolla på den, hahah IN YOUR FAAACEE TILL ALLA SHITTY FANS OCH ALLA HATERS DET SMAKAR SÅÅÅ GÖTT MED VINSTEN !!! :D :D VISÇAAA BARÇAAA !
2014-02-19 16:47
Barcelona Sir Alexis
2014-02-19 16:35
LaPulgaNr1 * Tata Martino Kan man göra så? XD
Barcelona Andreas-
2014-02-19 16:26
Fantastisk match igår, finns absolut inget att klaga på när City valde att spela som dem gjorde. Jag är mer nyfiken på att se HUR vi hade klarat av City ifall dem kört fullplanspress o satsat på att vinna bollar högt upp i banan. Hade om inte varit en bra värdemätare inför Bayern iaf, nu valde City att spela oss rätt i händerna ist o det tackar vi för. Tata gjorde det fullständigt lysande matchen igenom sett till hur City spelade. Leo Messis två månader långa skada kan vara tungan på vågen i detta CL-slutspel. Nu är han fräsch, fått välbehövlig vila. Slipper han skador mer denna säsong så var nog skadan han fick mot Betis det bästa som kunde hända oss. Något att tänka på i framtiden, att inte spela sönder Messi i alla matcher trots att han själv vill spela. Alla vägar leder till Lissabon. Grande Tata!
Barcelona Mido
2014-02-19 16:25
Hallå min cules :) vilken match barca gjorde igår,, skönt att få alla hålla käften ett tag. Om matchen,,, det var solklar straff,,, å alla som har gnällt i mitt öra idag om att det var inte straff,, ska man hålla käften,, om deras lag fick samma situation då skulle de trycka att det va en solklar straff inget snack om saken,, idioter. Hoppas att vi vinner med mera mål nästa gång så att haters inte tycker att visade tur.
Barcelona Zamboza
2014-02-19 16:24
@Barcelonistas:

Varje gång vi använt den taktiken så har vi vunnit och vid varje tillfälle fick motståndarna rött kort. Chelsea(2006), Real(2011) och City igår. Att jaga boll och samtidigt inte få möjligheten att kontra måste vara frustrerande.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-19 16:24
Messi is Priceless. Timingen på fotot, världsklass.
Barcelona Barcelonistas
2014-02-19 16:18
Rambla - jag gillar den här taktiken om motståndarna bara ska spela så jävla defensivt och vänta på misstag från oss för att sen kontra, då kör vi samma medicin med hjälp av passningar där motståndarna får jaga. Tillslut hittar vi lägena ändå, kolla bara när Messi fick bollen.
Annons: