/spanien/barcelona/forum/6178.aspx/spanien/barcelona/forum/6178.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2013-11-10 17:43
koeman92 (Barcelona) Jag förstår vad du menar. Men jag tycker att tre är tillräckligt mycket för att inte behöva fira sitt första mål mot sina gamla lagkamrater. Speciellt med tanke på hur många goda minnen han har med dom, vunnit cl, ligan, cupen och klubblags-VM. Fast van persie firade ganska brutalt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Júnior.
2013-11-10 17:42
Van Persie spelade 8 år i Arsenal och som han firar efter mål mot den klubb som gjorde han till den spelare han är idag. Jag blir äcklad när jag ser sådant.
Barcelona koeman92
2013-11-10 17:39
@LeoMessi:

Villa har bara spelat hos oss i 3 år, v.Persie har spelat i Arsenal i 8 år och var dessutom kapten. Skillnad där. Oavsett vad är det respektlöst att fira mot sitt gamla lag, men det v.Persie gjorde var äckligt.
Barcelona koeman92
2013-11-10 17:37
Haha Van Persie vet hur man gör sina gamla supportrar förbannade :)
Barcelona LeoMessi
2013-11-10 17:37
ElTriplete (Barcelona) Villa firade mot oss när han gjorde mål. Men jag håller med dig, man ska ändå visa lite respekt mot sin gamla klubb.
Barcelona ElTriplete
2013-11-10 17:34
Rvp, smutsspelare. Shit vad han firar mot sitt gamla lag..
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-11-10 17:13
Man kan värva smart och inte dyrt samt vara världens bästa klubb. Vi är ett exempel men Bayern har faktiskt varit bättre än oss på den fronten. De värvar som dyrast för 40 miljoner euro och det är kvalitets spelare. Vi har gjort bort oss när det har gällt Ibrahimovic transfern och chygrinski även hleb. . Vi har många gånger värvat smart och borde fortsätta med vår satsning på B laget och topp Sydamerikanska och spanska etablerade spelare.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2013-11-10 17:09
Barcelona KarmaIsAKaranka
2013-11-10 16:54
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Tror att vi har tillräckligt med intäkter runt omkring klubben för att täcka kostnader. Bland annat en deal med Qatar Foundation som kanske förlängs. Dessutom har vi enormt mycket pengar i form av biljettförsäljning och tröjförsäljning vilket få klubbar kan stoltsera med. Utöver det lär vi ha mindre skulder 2016 och har därför inte lika stort behov av ekonomiska quick-fixes (vilket Qatar Airways sponsoravtal är: en quick-fix).

Något annat man kan ersätta reklamintäkterna med är att bli av med Zubizarreta. Då värvar vi spelare klubben BEHÖVER och dessutom INTE TILL ÖVERPRIS. Där har du flera hundra miljoner sparade. ;)
2013-11-10 16:48
Längtar till sensommaren 2016.

Då slipper vi:

Zubizarreta
Eusebio
Rosell
Reklam på tröjan

Då har vi:

Kung Laporta
Ett nyrenoverat Camp Nou
Puyol-staty och Xavi-staty utanför arenan
Två stabila mittbackar som inte är omskolade defensiva mittfältare (helst över 180 cm långa)
Ännu stabilare ekonomi (det enda som Rosell & Co kan hyllas för utöver värvningarna Fabregas, Alba och Neymar)

Dessutom är följande nyckelspelare kvar i truppen:

Messi
Neymar
Busquets
Fabregas
Iniesta
Alba

Tankar?
2013-11-10 16:47
KarmaIsAKaranka

Om vi tar bort reklamintäkterna.
Vad vill du ersätta med det??

Säg inte nu att vi inte behöver de pengarna.

Annars håller jag med om det mesta..
2013-11-10 16:44
2013-11-10 16:19
@Barca King - Messi i hjärtat:

Det var det jag tänkte. Den artikeln kunde inte komma från Katalanskt tidning.

De är snabba med att döma ut spelare som Alexis eller Masken men det är hysch hysch när det handlar om deras egna landsmän.

Jag har försökt hitta nyheter om B-lagets dåliga svit men jag hittar inget med hjälp om google-translet. Kan det bero på att det är ingen som vågar kritisera b-lag tränaren för han är tight med presidenten??
2013-11-10 16:09
Det är Goal.com egna skribenter. De skriver oftast väldigt bra enligt mig.
2013-11-10 15:58
@Barca King - Messi i hjärtat:

För vilken tidning skriver den här journalisten för`??

Det är nämligen första gången någon skriver om Pique's lama inställning de senaste 2 och halvt år.

Jag menar vi är ju medvetna greppen Rosell har på median i Barcelona.

Finns det någon artikel om B-lagets tränare de senaste 8 matcher??

2013-11-10 15:55
2013-11-10 15:55
2013-11-10 15:51
Bästelona
Barcelona LeoMessi
2013-11-10 15:35
Har varit mycket snack om zlatans och ronaldos goda form, men jag måste hylla Aguero lite. Han har öst in mål och assist. Han har varit riktigt bra i år.
Barcelona Pep #4
2013-11-10 15:34
Luiz hade ökat konkurransen extremt mycket. Jag ser han som den optimala lösningen tillsammans med Bartra. Detta skulle leda till att Pique Mascherano hade tvingats göra bra ifrån sig varje match. Vi får inte glömma Puyol heller.

Att han e petad nu ser jag som en fördel då vi kan få honom för en billigare slant än den summan som det hade pratats om i sommar. Han dominerade i CC och va en av de främsta anledningarna till att Brazil vann turneringen.
Barcelona LeoMessi
2013-11-10 15:12
Nej tack till Luiz, vill inte ha någon annat lags sämsta mittback som startspelare. Om folk tycker att Pique och Masken tabbar så skulle det bli helt underbart att se hur mycket Luiz hade tabbat sig.
2013-11-10 14:58
@Cule4life:

Morinho har tröttnat på honom nu. Han vill lura skjortan av Barcelona sen köpa för de pengarna en mittback som Mangala..

Nej tack, de kom behålla luiz...
Barcelona Hyder
2013-11-10 13:14
H.Alavi - Magico Att Özil dissades av Pep är väl inte speciellt konstigt. Tysken skulle aldrig kunna spela på ett tremanna-mittfält med det relativt tunga defensiva ansvar som tillkommer och han hade absolut inte passat att slänga ut på en av kanterna. Özil kräver en typisk trequartista-roll som vi inte kunde/kan erbjuda honom, annars hade det varit otroligt dumt att låta en sådan möjlighet passera. Samma sak gäller i princip Isco - även om han kan vara mycket mer effektiv på en kant än Özil.
Barcelona NoGo™
2013-11-10 12:51
@H.Alavi - Magico!:

Att Pep tackade nej till Özil visste vi ju men att Tito nekade Silva?? Hmm det var ju Tito som prompt ville ha han eller ingen, iaf av det som stod i media.
Barcelona -SAMI-
2013-11-10 12:45
H.Alavi - Magico!
Det låter helt sjukt!
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-11-10 12:33
@Cule4life:

Är det bara jag som inte är imponerad av Alberto Moreno eller? Så bra är han väl inte?

Och i dagsläget har vi faktiskt inget större behov av en mittback då vi har fått tillbaka Puyol, Bartra storspelar, Piqué spelar bättre än tidigare samt Mascherano som kan göra fantastiska matcher för att sedan tyvärr göra idiotiska misstag.
Barcelona Bästelona
2013-11-10 12:06
Barca king Du kan väl länka artikeln ;)?
Barcelona Cule4life
2013-11-10 12:00
David Luiz på väg till Barca i Januari ?
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2013-11-10 11:43
Jag vill hellre ha en Messi ur form just nu än en Messi som inte är i form april-maj månad, när allt ska avgöras
Barcelona Shanghai
2013-11-10 11:41
kingrodrigues Han vann aldrig guldbollen, utan han vann priset för nästa spelare i Europa.
Annons: