/spanien/barcelona/forum/6175.aspx/spanien/barcelona/forum/6175.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Capitan Puyi
2013-10-26 13:21
Jag har lust att slå ihjäl dig bara för att du är på plats och jag sitter här hemma som en åsna.
Atlético addeh
2013-10-26 13:02
Om det är någon som är på plats och vill slå ihjäl någon timme är det bara hojta till.
Barcelona LeoMessi
2013-10-26 12:55
B-Guden (Barcelona) Men vi kan ju konstatera att Iniesta hade en jävla massa självförtroende och motivation förra säsongen:P Är det någon mer än jag som hellre ser att dom startar med bale istället för di Maria? Det är svårt att läsa av en spelares dribblingar när han själv inte ens vet var han dribblar haha
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B-Guden
2013-10-26 12:48
@LeoMessi:

Det är det jag menar, vi var inte tillräckligt skicklig, självförtroendet gjorde oss sämre också, jag tror inte man går ut omotiverad i ett el clasico.
Barcelona LeoMessi
2013-10-26 12:45
B-Guden (Barcelona) Jag tyckte att vi var väldigt nonchalanta vid stormöten. Grabbarna orkade inte pressa och slarvade oerhört i defensiven. Kändes som att real gjorde 100 mål på oss innan första kvarten var avslutad. Fortfarande så saknar vi fokus när lag pressar som tusan inledningsvis och då kommer slarvet. Men vi är bättre den här säsongen. Men som sagt, jag tror att det blir en riktigt grym match och på Camp nou är vi favoriter!
Barcelona B-Guden
2013-10-26 12:34
@LeoMessi:

Snarare tvärtom, förra året hade vi motivationen men inte skickligheten att slå dom större lagen, inte konstigt med tanke på situationen med Tito.
för 2 år sen hade vi skickligheten vi vann stormatcherna men förlora mot blåbärsgängen eftersom motivationen inte fanns där, så tror jag det va för i stormatcherna är man motiverad
Barcelona LeoMessi
2013-10-26 12:24
När det gäller el clasico så handlar det alltid om motivation. Vi hade dålig motivation förra säsongen mot alla topplag, dom spelade som om dom mötte Granada eller något. Är inte grabbarna taggade så blir det en jobbig match, real var mycket mer taggade förra säsongen och det gäller att vi också är det. Jag ser att vi hellre kör med Neymar eller sanchez centralt om inte Messi ska spela där. Neymar är otroligt bra där och sanchez löper kontant.
Barcelona Barca King - Messi i hjärtat
2013-10-26 12:16
Antingen startar vi med Neymar, Cesc, Messi eller Alexis istället för Cesc. Tata har redan bestämt sig precis som han sa under presskonferensen. Mot Osasuna experimenterande han med att spela Cesc som falsk 9a och mot Milan spelade han det vanliga Neymar, Messi, Alexis. Det kommer bli antingen eller, Jag blir intr förvånad om Cesc får starta i mittfältet. Tata håller sina kort nära bröstet.
2013-10-26 12:05
Forca tito. Hoppas han besegrar cancern. Vill verkligen inte att hans tid ska sluta så. Jag kommer aldrig glömma honom<3 Drömde att Neymar åt upp Madrid och stänkte in bollen i målet, hahaha. Första målet i Clasico.
Barcelona Tiki-Taka
2013-10-26 12:01
Spelar cesc som falsk nia och masherano som mittback är mycket förlorat på förhand ! Är ett under om Puyol inte startar !!!!!
Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2013-10-26 11:48
Såhär står det på Aftonbladet: "Om hälsan tillåter är Vilanova på plats i dag, enligt dystra rapporter kan det bli hans sista Clásico." Verkar inte positivt...Någon som har hört något om detta?
Barcelona .Andreas
2013-10-26 11:29
@westinho - Sergio #16:

Bra tips. Det ska jag göra. Jag var ju där och såg slakten och missade festen här..
Barcelona Zamboza
2013-10-26 11:17
En maräng som inser att Neymar inte filmar.
Barcelona Dinho the artist
2013-10-26 10:53
Bara jag som känner en oerhörd revanschlusta? Var ett tag sen jag var så här taggad på el clasico, kul!
Barcelona Barca_^^
2013-10-26 10:53
Hittade den, pm om nån vill ha länk.
2013-10-26 10:32
5-0 1994 finns på Youtube.
Barcelona Barca_^^
2013-10-26 10:24
Någon här som har kolla på var man kan få tag på gamla el clasicos? pma gärna, den match jag söker specifikt är copa del rey mötet 97 då barca vinner 3-2 hemma och spelar 1-1 borta. Alternativt mötet 94 när vi vinner med 5-0 vill ha feelgood inför matchen ikv!
Tack på förhand.
Barcelona westinho - Sergio #16
2013-10-26 10:17
Ett uppladdningstips från mig är att kolla igenom både Les Rambles och Puertan den 2010-11-29. 5-0 matchen alltså. Undehållande att se snacket på forumen innan match och under.
Barcelona the cameroonians
2013-10-26 09:54
Jonas

Vet inte om du har Cmore, men de visar repris av matchen vid midnatt.

Annars kan du beställa matchen från Csport, utan att veta till 100 % borde man ha tillgång till matchen minst 24 timmar. Du kan ju alltid kontakta dem och kolla...
Barcelona I.Cuenca
2013-10-26 09:22
Jonas - tots units fem força (Barcelona) 2013-10-26 09:13 Tjenare bröder, frågade det här redan igår på ramblan men gör det igen då det handlar om liv och död. Jag riskerar att missa El Clasico idag då min farfar har 80-årsfest (vem har en fest när det är El Clasico?!?!) och jag måste vara där. Jag undrar om ni har tips på hur jag enklast kan se den senare, utan att veta vad resultatet blev. Borde väll vara C-More senare i natt? (Men inte helt säker)
Barcelona Jonas - tots units fem força
2013-10-26 09:13
Tjenare bröder, frågade det här redan igår på ramblan men gör det igen då det handlar om liv och död. Jag riskerar att missa El Clasico idag då min farfar har 80-årsfest (vem har en fest när det är El Clasico?!?!) och jag måste vara där. Jag undrar om ni har tips på hur jag enklast kan se den senare, utan att veta vad resultatet blev.
Barcelona FCBlaugrana
2013-10-26 06:26
Är så taggad bröder, kan inte sova. Är ledig från jobbet idag men vaknade ändå vid halv sex. Det hade varit fantastiskt om vi kunde få se en uppvisning a la Dinho av Neymar ikväll. En historisk match utav duon Messi-Neymar. Det hade också värmt hjärtat något oerhört om Cesc eller Alexis bara exploderade ikväll också, de är värda det. Det hade varit fantastiskt roligt om Real Madrid skulle våga stå upp och försöka ge oss en match och inte parkera bussen. Men det kommer till 90% att bli så att den står parkerad hela matchen. De har Ancelotti som coach. Och de har spelartyperna för att spela kontringsfotboll så kan inte skylla på de. Men det hade varit ytterst roligt att se en match utan buss. En match om vilka som behärskar ett anfallsspel bäst. Må bästa lag vinna vinna. Visca Barca, Visca Catalunya!
SoN_Un
2013-10-26 04:44
om jag ska vara ärlig så är jag ganska orolig inför kvällens el clasico. vi har ett glapp mellan mittfält o backlinje. o real kommer att kontra sönder känns det som. tror puyi måste starta så han väcker laget ordentligt o skäller ut mittfältet.
The Magic Dwarf - Phillip Lahm
2013-10-26 04:17
Jag har fortfarande en känsla av Real kommer att parkera bussen... och Ronaldo kommer agera mer som vänsterytterback!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2013-10-26 04:07
@.Andreas:

Klart Bale borde spela, fysiskt komplett och livsfarlig vid kontringar men framför allt så vet han vad defensivt jobb innebär (Behövs mot Barcas tokoffensiv). Och om han nu inte spelar så hoppas jag att det inte är för någon skada. Vill att bägge lagen har så många spelare tillgängliga som möjligt, det är trots allt världens största klubblags-match.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2013-10-26 03:27
Goalkeepers with most clean sheets ever in clasicos: Valdes 7 - Buyo 6 - Casillas 6 - Zubizarreta 6 - Sadurni 5

Sjukt underskattad målvakt som förtjänar mer cred än vad han får.
Barcelona .Andreas
2013-10-26 03:10
@zick9:
Tror faktiskt på Di Maria - Ronaldo - Bale från start men den som lever får se.
Barcelona zick9
2013-10-26 02:57
@.Andreas:

Bale kommer med största sannolikhet att sitta på bänken. Kaká 2.0.
Barcelona .Andreas
2013-10-26 02:54
@victors:
Nu är det inte det som är meningen här utan vad de förmodade startelvorna kostar. Arbeloa köptes från Liverpool för cirka 50 miljoner.
Real Madrid victors
2013-10-26 02:50
Arbeola är dock från Canteran
Annons: