/spanien/barcelona/forum/6174.aspx/spanien/barcelona/forum/6174.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-01-04 17:18
Det här är lite av poängen. Juanfran får ett gult kort och plötsligt är förusättningarna ganska mycket sämre i en toppmatch. Så här ser det ut på i stort samtliga positioner hos Atlético. Hade Dani Alves blivit avstängd så har vi antingen Adriano eller Montoya, två minst sagt fullt dugliga reserver. Det här är skillnaden mellan Atlético och de allra största klubbarna.
Ronaldinho the original
2014-01-04 17:15
Hoppas Koke också får ett gult, så vi slipper honom
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona påfågeln
2014-01-04 17:04
Atletico får klara sig utan Juanfran mot Barca. Femte gula nu. Skönt, alternativen känns inte lika vassa alls, Manquillo tror jag inte håller. Alderweireld spelar sköter dock högerbacksrollen ok tror jag.
Barcelona DM1982
2014-01-04 17:04
Juanfran borta från matchen mot Barcelona, åkte på sitt femte gula kort för säsongen nu.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-01-04 16:39
Problemet med Atlético är den tunna truppen, som alltid med uppstickare som helt plötsligt en säsong utmanar de allra största. Om de inte värvar kvalitéspelare nu i januari som både breddar truppen samt klarar av de största matcherna så lär nyckelspelarna tröttna mot slutet av säsongen. Champions League drar igång mot slutet av februari och om Atlético som åtminstonde jag förväntar mig tar sig vidare mot Milan så blir det verkligen ett tvåfrontskrig de sista månaderna på säsongen. Jag tror inte de klarar av båda turneringarna till 100 %. I CL har man potential att klara av alla kvarvarande lag men jag gissar på att man faller på orutin och ofräscha spelare i kvarten, i bästa fall semin medan man faller på målsnöret i kampen om andraplatsen med Real Madrid.
Barcelona Andresito
2014-01-04 16:38
Buga för Ronaldinho

Atléticos svaghet kommer synas de kommande månaderna. De kommer ha samma problem som Titos Barca hade förra året, dvs utslitning. Simeone spelar med samma elva i princip varje match, och det kan funka första halvåret, men nu när det är match var tredje dag i flera veckor så kommer det synas att man inte har tillräckligt med bredd för att kunna hota
Ronaldinho the original
2014-01-04 16:04
Unge talangen Oliver Torres startar!
Barcelona Buga för Ronaldinho
2014-01-04 16:04
enkos

Varför kan inte Atletico hota oss i längden? Vi mötte dom två gånger och kunde inte vinna en enda gång. Dom krossar motståndet som kommer i deras väg. Atletico är äckligt bra och kan gå hela vägen i Champions League så vi får hoppas att dom tappar poäng. Förlorar vi mot Atletico är dom 3 poäng före och Real tar in 3 poäng på oss samtidigt som vi har Real borta och Atletico hemma efter det.

Både Real och Atletico ska tappa poäng hoppas man.
ForzaBlaugrana
2014-01-04 15:55
En bra stream på Malaga- Atletico !
BARCA-més que un club
2014-01-04 15:49
Måste vara trist och vara Dortmund supporter just nu att se alla sina stjärnor lämna en efter en åt Rivalen Bayern.

Tänk om våra spelare lämnade en efter en åt Real fyfan alltså.

Bundesliga måste vara den tråkigaste ligan just nu och följa , när man vet alla stjärnor finns bara i Bayern , snacka om en '''ett lags Liga'''
Dortmunds ledningen måste vara ute och cyklar som som ger bort spelare efter spelare.

Snart har Bayern tömt hela Bundesligan på alla toppspelare lol.

Barcelona enkos
2014-01-04 15:40
@ElTriplete:

Jag hoppas verkligen inte, snarare hoppas att Atletico vinner. De kan inte hota oss i längden men ser gärna de bakom oss och förre Real..
Atletico har mycket tufft schema under januari och februari, bla match mot Valencia på tisdag, mot Barca och sen retur mot Valencia igen ...
Barcelona ElTriplete
2014-01-04 15:32
Hoppas Atletico tappar poäng idag! Då kan vi vinna imorgon och få lite andrum inför "finalen" nästa vecka. :)
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-04 14:58
Man City är verkligen sämst på bortaplan...
Barcelona enkos
2014-01-04 14:54
Blackburn - Man City 1-1 efter 60 min FA-cupen
Ronaldinho the original
2014-01-04 14:49
Bayern kan bänka Lewan och Götze och ändå krossa Dortmund. Dortmunds ledning måste vakna och de hur fotbollen utvecklats. Dom har två Bundesliga titlar, en ligacup titel och CL finalist ändå så kan dom inte förbättra spelarnas kontrakt eller köpa världsklass spelare så att dom visar sina spelare att dom satsar.
Ronaldinho the original
2014-01-04 14:45
Lämnar dom till andra ligor så blir det också enlags liga tillslut. Dortmund försvagas rejält medans Bayern blir bara samma Bayern med bättre framtid då Götze och Lewan är yngre. Tror du inte att Bayern kommer släppa/Låna ut några bra spelare till andra klubbar i ligan. Se på Gustavo,Emre Can och Nils Petersen som är/var viktiga spelare för sina klubbar. Olic gör succé i Wolfsburg, tror också att Shaqiri och några fler kommer lånas ut till andra klubbar o Bundesliga.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-04 14:38
@Ronaldinho the original:
Håller inte med. Det är inte bra för ligan att stjärnorna stannar och går till det bästa laget. Det blir en enlagsliga. Hellre att stjärnorna bytar liga så att det blir lite jämnare i toppen, nu leker Bayern med resten av lagen. Hur kul är det?
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-01-04 14:37
Affelay får stanna det här halvåret, men inte mer. Jag vill inte se en skadedrabbad 27-åring sno speltid från Rafinha som kommer nästa år.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-01-04 14:35
@barcastuff: Martino: "I like the way Afellay plays, he seems a quality player. He still needs some more time to be back, but we're happy to have him." Glad att höra det. Jag vill inte se Ibi lämna utan att få en ärlig chans att stanna. Antagligen skulle han passa bättre i det, inom situationstecken, "nya Barca".
Ronaldinho the original
2014-01-04 14:19
Vilka mer än Lewan och Götze har Bayern köpt från Dortmund? För att Bayern ska vara bäst så ska dom ju ha dom väta spelarna, inte Bayerns fel att Dortmund inte kan hantera deras stjärnor. En efter en vill lämna. Bättre för Bundesliga att Stjärnorna stannar i ligan än att dra till La liga eller premier League så att ligan inte tappar stjärnor. De bara på Arsenal. Varje år så tappar dom deras största stjärna men trots det så är dom ett topplag. Ingen säger att Barca,City och United( Robin van Persie) har rensat dom på deras bästa spelare men så fort Bayern köper Götze ifrån Dortmund( Lewan är free agent , så han köptes inte) så är Bayern automatisk bovar.
Barcelona enkos
2014-01-04 14:02
Och Fernanda Lima avslöjade vem av fotbollsspelare är hennes "svaghet".
Messi !
Barcelona enkos
2014-01-04 14:00
Igår fick Messi uppfylla en sjuk tjejs dröm om att få träffa sin idol. Kanske borde Zlatan ha lärt sig något av det..
Barcelona NoGo™
2014-01-04 14:00
Tråkigt att se Dortmund bli av med varje spelare såhär även om denna övergång vart på gång ett tag. Gundogan är väl nästa man bort antar ja. Måste ju smida någon enormt att tappa Lewan till just Bayern, sen att de inte får något för han heller hjälper väl inte direkt...
Barcelona LeoMessi
2014-01-04 13:57
the cameroonians (Barcelona) När det kommer till Bundesliga så behöver Bayern bara säga att man är intresserad av en spelare och mer krävs inte. För den spelaren kommer att hora ut sig direkt och vägra förlänga
Barcelona the cameroonians
2014-01-04 13:55
Japp, och nu tar de det ett steg längre och snappar upp toppspelare på fri transfer också. Men sådan är fotbollen på 2000-talet.
Barcelona LeoMessi
2014-01-04 13:50
the cameroonians (Barcelona) Grattis till att Bayern har köpt upp alla grymma spelare i Bundesliga och totalt dödat konkurrensen. Gå till baka typ 3 år så ser man att det är typ bara 3 spelare kvar från den tiden.
Barcelona the cameroonians
2014-01-04 13:47
Och så var Lewandowski klar för Bayern enligt BILD. Grattis Pep...
Barcelona enkos
2014-01-04 13:46
Mycket tråkigt att Messi inte är med mot Elche imorgon. Hade gärna sett honom sista 20-30 min och få lite tempo i sig. Och just mot Elche hemma hade det varit perfekt läge för honom efter skadan..
Barcelona barca_joe
2014-01-04 12:35
Official: 18 players called up for the league game against Elche, Valdes is back, Messi not included #fcblive
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-01-04 11:58
Klubben har för vana att lägga in dessa klausuler i unga spelares kontrakt, vilket känns helt fel i min mening. Samma sak gällde Kiko Femenía, när han värvades stod det i kontraktet att han efter en eller två säsonger automatiskt blev uppflyttad till A-truppen. Killen var inte ens tillräckligt bra för B-laget och för att ens få spela fick han gå ner och lira högerback, och han skulle alltså upp i A-laget före andra talanger?

Givetvis insåg klubben att de gjort ett misstag med honom och grabben drog till Real Madrid Castilla där det var lättare att ta plats.
Annons: