/spanien/barcelona/forum/6173.aspx/spanien/barcelona/forum/6173.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona barca show
2014-02-10 19:55
Det är inte så att jag klandrar allihopa här att vi kritiserar barca men med det jag skrev vill jag ha sagt att man inte ska klaga allt för mycket på spelet eftersom i den videon så var nästan alla friska och i form och då kunnat få ut enormt bra ifrån sig och blivit kanon spel. Så ge den tid och lite försvar så blir respekten av stor klubbarna enorm igen vilket har gått ner sig lite.
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-02-10 19:38
Tycker denna elva ska starta i cupen.

Pinto

Alves - Bartra- Puyol - Adriano

Busi
Cesc Iniesta

Pedro Neymar Tello

Tycker det är bäst om vi vilar Messi även om han hittat formen precis. Istället får han spela i helgen och göra några mål innan City mot Rayo ;). Neymar in i mitten från start för att försöka hitta formen inför city.

Matchelva mot Rayo :

Valdes

Montoya Pique - Barta - Alba

Song
Xavi S.Roberto

Alexis Messi Pedro

Vilar både Iniesta och Cesc inför city. Trion där fram stark som vanligt, ett inhopp på Neymar.

Jeffson
2014-02-10 19:28
@la barca:

För mig finns det inga pengar i världen som kan göra en försäljning av Messi värd. I mina ögon spelar det ingen roll om vi får såpass mycket pengar att vi kan ersätta honom med Aguero, Reus, T Silva, Hummels, Pogba och Vidal. Alla dessa är underbara spelare och jag gillar dom allihop men det är inga spelare som skriver historia så som Messi. Ingen av dom har någonsin visat kärlek för Barcelona så som Messi. Det vi har fått se de senaste åren och säkerligen fortsättningsvis kommer att se av Messi är ovärdeligt! Det kan hända att 2,2 miljarder eller ännu mer kommer att ge oss fler titlar än nu, men då går jag miste om att berätta för mina barnbarn i framtiden att Messi spelade i Barcelona hela sin karriär och jag fick chansen att följa honom i laget i mitt hjärta. Ur ett historiskt perspektiv så kommer ingen annan spelare i närheten av Messi. Därför är han ovärdelig!

En liknelse skulle kunna vara att bygga nya pyramider i Qatar. Dom kan bli både större, finare och bättre än dom i Egypten, men dom kommer ändå framstå som ganska intetsägande när du jämför dom.

Det är den totalromantiska bilden jag har av Messi.
Barcelona LeoMessi
2014-02-10 19:24
Självklart kan inte Alexis vara mästare på allting. Han är inte så jäkla dålig på att göra sin motståndare men självklart skulle han kunna vara bättre på det. Men jag tycker att han är väldigt bra på att hålla undan motståndare och han vrider och vänder väldigt mycket, hellre det än att motståndaren snor bollen från honom på en gång. Han funkar bra som taget och hans precision i skotten har blivit mycket bättre. Kolla Neymar, han spelar oerhört bra, han kommer förbi motståndaren och han bryter mönstret. Men han har inte gjort så många mål ändå och ändå är det väldigt få klagomål på honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-10 19:23
Barca King - Messi & Neymar run the show Var försiktig. Det går inte att tala gott om Alexis bara för sakens skull utan att behöva försvara honom inlägget efter då folk kommer direkt med mothugg om att han är skräp och bör säljas.
Barcelona B-Guden
2014-02-10 19:17
@Barca King - Messi & Neymar run the show:

Alexis överarbetar typ jämt när han har bollen, han kan inte ta första och bästa utan vrider vänder men kommer ingenstans, men jag vill ha kvar han.
Sen att Messi inte är en arbets häst det ska han inte va heller, men om man kollar på flertalet matcher under peps år så rörde han sig bra mycket mer, Xavi och Iniesta smällde på, nu känns det som dom springer till sin kille som har bollen för att sedan kolla vad han ska göra med den.

Hade jag varit tränare hade jag gjort en film från ex, 5-0 Matchen 2-0 mot United och flertalet andra matcher visat vilket pressspel dom hade hur dom gick in i situtionerna, och sedan visa dagen matcher, snälla ensampress är vad vi kör nu inte hela laget.
Barcelona Barca King - Messi & Neymar run the show
2014-02-10 19:11
Alexis har gjort 3 spektakulära mål den här säsongen. 1. Lobben över Varane och Diego Lopez. 2. Hans frisparks mål. 3. Den matchen minns inte exakt laget men den han BOMBADE in på Camp Nou och satte bollen i mål. Alexis är oerhört nyttigt, att ha Messi och Neymar i laget kan skapa en obalans som inte hade fungerat. De två förstnämnda är inga arbetshästar i försvaret och de tar sällan lika många djupledslöpningar per match. Pedro, visst kan man sälja honom men hur tungt är det inte att kunna slänga in en placering säker Pedro i en match med sina kvicka fötter. Vi klagar oftast på bredden i laget men anfallet är bra. Nu ska Deulofeu komma tillbaka och Adams knackar på dörren. Alexis och Pedro kommer märka det snart.
Barcelona FCBlaugrana
2014-02-10 18:24
Rafinha lirar ikväll. Ska bli kul att se. Hoppas han fortsätter att leverera magiska insatser!
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-02-10 17:36
BARCA-més que un club (Barcelona) Lugnt :). Hoppas också att At.Madrid ger Real en jävla fight. Må bästa lag vinna :)
Barcelona Neymar N11
2014-02-10 17:24
CDR finalen kommer förmodligen spelas på Mestalla eller V.Calderon. Drömmen vore om det blir på Camp nou eftersom om Madrid får spela en final på sin hemma Borg då borde vi också få det. Först måste Sociedad besegras ;).
BARCA-més que un club
2014-02-10 17:22
[Carles Puyol 5]

Okey tack nu vet man det i alla fall.

Jag hoppas också på att dom bjuder upp till match,
Och att AT.Madrid stänker ditt ett par bollar :)
2014-02-10 17:17
BARCA-més que un club (Barcelona) Haha nu fick du svar men Koko verkar ha känningar så han kommer inte delta. AT.Madrid kommer göra dagen surt för Real men Real kommer spela i final mot oss. Real kan aldrig tappa 3-0 ledning. Men allt kan hända med lite tur kan At.Madrid skaka om Real. Real kommer vila antingen Pepe eller Ramos från start kommer Varane spela har Carlo redan sagt.
BARCA-més que un club
2014-02-10 17:05
@the cameroonians:

Jaha okey ja det säger ju det mest i så fall, när man har dessa nyckelspelare borta.

Mes jag hoppas som du säger dom ger dom en riktigt match hur som .
Barcelona the cameroonians
2014-02-10 16:58
@BARCA-més que un club:

Courtois - ryggskada (även Aranzubia, andremålvakten, är borta pga avstängning

Diego Costa - Avstängd

David Villa - lårskada

Felipe Luis - skadad, var inte med mot Almeria heller

Koke - ingen aning varför han skulle missa matchen

Om man känner till Atlético så vet man att de inte ger upp på förhand när de har Simeone som tränare. Med detta sagt så är det en i princip omöjlig uppgift att hämta in 3-0 med nyckelspelare borta.
Barcelona Puyol El Capitano 5
2014-02-10 16:50
Jag vill inte vara den men spelet igår såg inte alls bra ut inledningsvis, efter ett gratis första mål är Messi helt fantastisk och avgör matchen.

Men det som är värt att tänka på är att vårt spel första 20 min var precis som vanligt då det inte händer ett smack!

Varför tror ni det gick så bra igår i omställningarna och att vi kunde komma med fart mot Sevilla målet? Varför fick Messi möjlighet att komma i fart? Jo för att Sevilla pressade högt och låg inte hemma med hela laget. Det här spelet bevisar tyvärr ingenting om hur vi spelar mot parkerade bussar.

Jag är fortfarande inte övertygad =/
Barcelona la barca
2014-02-10 16:50
Det finns faktikst ganska många som tycker att messi ska säljas inte minst cruyf, för att han är på nergång och det skulle vara bra för klubbens ekonomi att få 2,2 miljarder. Hans ersättare finns redan i form av neymar och skulle messi säljas så vill jag att machester city köper honom dem har råd och aguero kan komma till oss.
BARCA-més que un club
2014-02-10 16:46
@[Carles Puyol 5:

Varför missar dessa spelare returen om man får undra ,
har At.Madrid redan get upp hoppet om finalen, fan va dåligt i så fall ,

det är ju ingen omöjlighet och kunna göra 3-0 hemma kan Real så kan väl oxå At.Madrid ju med det spelet dom visat upp denna säsong så kan allt va möjligt.

Nej riktigt dåligt att dom på förhand get upp hoppet om Cupen.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-02-10 15:55
With 14 goals and 5 assists, Alexis has been directly involved in 19 goals in 19 Liga games this season ?#?fcblive? [via @barcastat]
2014-02-10 15:19
Ja vi ses i finalen Real Madrid. At.Madrid kommer aldrig vända utan sina stora pjäser. Good Luck. @SocialRMadrid: WOW! Courtois, Diego Costa, David Villa, Koke AND Filipe Luis will all miss the game against Real Madrid tomorrow. #RoadtotheFinal Från Twitter.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-02-10 15:00
Zambosa Det var en väldigt cynisk förklaring du gav där men jag respekterar den. Min bild av det hela är mer romantiserad och för mig finns det därför heliga skor. Få spelare förtjänar den där totala respekten men Messi är definitivt den spelaren som gör det. Han är evigt lojal mot klubben, har skapat en oöverträfflig historia hos oss, givit oss så himla mycket genom åren och lyft Barca till höjder man inte trodde var möjliga, skrivit in sig i rekordböckerna för evigt och kommer räknas in som en av tidernas bästa spelare när han hänger av skorna för sista gången. En sån spelare ska inte bli såld utan jag vill av hela mitt hjärta att Barca behåller honom tills den dagen han lägger av. Du kan fråga den äldre generationen av Milanfans om dom hade varit likgiltiga inför en försäljning av Maldini när denne var på toppen av sin karriär, eller äldre Realfans om Raul, eller Totti i Roma. Vissa spelare förtjänar att bli odödliga och du kommer aldrig att kunna övertyga mig om Messis vara eller icke vara i klubben är skitsamma. Jag respekterar din åsikt men jag har en helt annan inställning till det.
Barcelona Deulofeu
2014-02-10 14:44
El triplete satt själv och kollade på den statten och cl och resten av spelprogrammet.

Det börjar dra ihop sig rejält nu.

Barcelona ElTriplete
2014-02-10 13:57
LA LIGA - flest mål genom tiderna 251 mål - Telmo Zarra 234 mål - Hugo Sanchez 228 mål - Raul 227 mål - Alfredo di Stefano 226 mål - Lionel Messi Fyfan vilken spelare den här Messi är. Vem hade anat att han vid 26 års ålder skulle hålla på att slå sig in i listan? Han borde gå om dessa herrar rätt snabbt, kan man tycka. :)
2014-02-10 13:41
Barca Show När man kollar på videon kan man inget annat än att le. Vi vet vad vårt lag har att erbjuda och vilken potential vårt spel har. Tata har bara börjat och jag tror verkligen med en bättre försvar och Tatas tänk kommer vi snart finna oss i hans sätt och tänka fotboll på. Två faktorer har satt käppar i maskineriet. För det första tog Tata över en trupp som han ärvt från Pep eran utan att tillägga något förutom Neymar. Han vill analysera truppen och lära känna den innan han förstärker våra (uppenbara) svagheter. För det andra har Messis och Neymars frånvaron skadad oss. Vi behöver bägge fräscha tillsammans och friska så att de kan börja mönstra anfall efter anfall med tillsammans.
Barcelona Zamboza
2014-02-10 13:29
@Z_Z:

Jag överdrev en aning men Messi behöver höja sig rejält. Getafe och Sevilla är en sak. Han kommer dock inte räcka till mot lag som Chelsea och Bayern, då han inte klarar det på egen hand utan behöver hjälp av hela laget. Just därför jag gärna ser att barca gör sig av med mätta spelare. Messi i mina ögon är inte mätt men en väldigt bekväm spelare. Han springer 6,7 km per match. Jag som har dålig kondis springer 1 mil på 60 minuter. Xavi och Alves brukar alltid ligga över 10 km/match.

Jag har varken nåt emot att han är kvar eller att han blir såld för en saftig summa. Däremot behöver laget en rejäl makeover. Jag ville även att Ronaldinho(som var en favorit) skulle bli såld redan 2007, då det syntes på långa vägar att han var mätt skulle säljas. Berlusconi var beredd att lägga stora summor. Istället sålde vi honom året efter för kaffe pengar.

För mig kommer alltid barca först. Spelare kommer och går men laget förblir.
Barcelona ElRaval
2014-02-10 13:16
@barca show:

Den videon fick mig att sakna Neymar.

Neymar, Messi, Iniesta och Fabregas tillsammans.
Barcelona barca show
2014-02-10 12:28
Tjena grabbar ville lägga upp en sak som många här glömmer när vi ligger under eller när enstaka matcher inte är så bra spelade.
Jag tror och tycker att tatas barca kan bli livsfarliga med kanske lite bättre försvar till sommar men denna videon gör mig otroligt glad och känner att vi är livsfarliga och folk kommer visa oss respekten tillbaka.
Se och njut------ http://www.youtube.com/watch?v=zJGQG2uO8g4
2014-02-10 12:24
barcastuff: Neymar (ankle) is doing part of the training session with the other players. Puyol (back) is working apart from the group. #fcblive"
Barcelona Z_Z
2014-02-10 12:10
@Zamboza

Har inte Messi lyckats med någonting under 2014?
2014-02-10 12:08
Äntligen är säsongens tuffaste bortamatcher över Vi har Atlético kvar hemma och Real borta. Om tabellen håller i sig poängmässigt kan dessa två matcher bli avgörande för vår del. Det var beklagligt att vi tappa alla poäng mot Valencia. Vi får hoppas på att Atlético ger real en ordentligt match om ligatiteln på Calderon i ligan. Real har toppat formen och det kommer kräva mycket till en förlust men vi darrar på vägen. Hoppas matchen mot City om vi går från etihad med vinst kan bli en boost mot liga titeln.
Barcelona Z_Z
2014-02-10 12:04
@Barclasico:

Kan kanske få några minuter mot Sociedad eventuellt men troligaste är att man väntar till helgen med det.
Annons: